Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2010 (Anul 22, nr. 5027-5092)

2010-07-22 / nr. 5042

• Pagina a 2-a • 22 iulie 2010 • Informația Hargadiei _ \\lf/ Fetele — încă o victorie Reprezentativa U-20 a României a obţinut cea de-a 2-a victorie în cadrul Grupei 13-16 a Diviziei A a Campionatului European de tineret din Letonia. Baschetbalistele românce au învins cu scorul de 67-50 formaţia similară a Suediei, cele mai eficace jucătoare din echipa noastră fiind Eli Pavel (foto), 17 puncte și 10 recuperări, Gabriela Munteanu - 17p. + 9 r., Flavia Ferenczi - 13 p. + 6 r. în celălalt meci al grupei. Germania a întrecut Bulgaria cu 70-58. Clasamentul: 1. România 4; 2. Germania 4; 3. Bulgaria 2; 4. Suedia 2. România mai are de jucat 2 meciuri cu Germania şi câte unul cu Bulgaria şi Suedia. Ultimele două clasate în grupă retrogradează în Divizia B. Yao Ming este refăcut Dani Morey, managerul general al echipei de baschet Miami Rockets, din NBA, a anunţat că jucătorul chinez al echipei, Yao Ming (foto), este complet refăcut şi participă la antrenamentele echipei, urmând să evolueze din primele meciuri ale sezonului regulat. Morey a ţinut astfel să infirme zvonurile conform cărora uriaşul de 2,27 m nu şi-ar fi revenit după accidentul grav de la un genunchi, survenit în urmă cu aproape un an. Yao Ming se bucură de o popularitate enormă atât în China,cât și în Statele Unite, fiind considerat atunci când e în plenitudinea forţelor, unul din baschetbaliştii emblematici din NBA. Victorie dublă la fete Capitala Turciei, Istanbul, găzduieşte în această perioadă Campionatele Europene de juniori şi cădeţi la tenis de masă, fete şi băieţi. Junioarele românce şi-au dovedit încă o dată valoarea, câştigând din nou titlul european, cel de-al 9-lea, în finală România a învins Germania cu 3-2, punctele victoriei noastre fiind realizate de Cristina Harici (foto), 3-1 cu Kathrin Mulbach, Andrada Vincze, 3-2 cu Anna Krieghoff şi, în partida decisivă, de Camelia Postoacă, 3-2 cu Mulbach. A fost cea de-a 101-a victorie pe echipe la juniori şi cădeţi. O comportare foarte bună au avut-o şi cadetele, care au câştigat titlul european ţară să piardă nici un meci. în finală România a învins cu 3-0 Rusia, prin victoriile Bernadettei Szocs şi Irinei Ciobanu, atât la simplu, cât şi la dublu, în schimb, la băieţi, comportare extrem de modestă: juniorii locul 14, cadeții 10. Competiția continuă cu probele individuale. Loturile României pentru Olimpiadă Ieri a fost ultimul termen pentru înscrierea la Olimpiada de şah care se va desfăşura în perioada 19 septembrie - 4 octombrie în localitatea nisă Hanty-Mansiysk din Siberia. Federaţia română de şah a stabilit, pentru competiţia supremă a şahului, următoarele loturi: Feminin: Cristina Foişor, Luminiţa Cosma, Carmen Voicu - Jagodzinski, Alina D’Amni, Jozefina Păuleţ (foto). Căpitan: Vladimir Danilov. Masculin: Liviu-Dieter Nisipeanu, Andrei Istrăţescu, Constantin Lupulescu, Mircea Pârligras, Vladislav Nevednichy. Căpitan: Ciprian Nanu. Offlc Când Armstrong evadează în etapa a 16-a a Turului Franţei, disputată pe traseul Pamiers de Luchon - Pau. 196 km, evenimentul zilei a fost participarea, după mulţi, mulţi ani a lui Lance Armstrong la o evadare, lungă de aproape 150 km. Au fost 9 ciclişti în această aventură, fugarii au terminat etapa cu un avans de 7 minute, dar acest lucru nu l-a ajutat pe Lance decât foarte puţin, întrucât şi în acest moment se află pe locul 25 la peste 33 de minute de lider. Americanul a încercat să câştige măcar etapa, dar a fost depăşit la sprintul final de francezii Pierrick Fedrigo (foto) şi Sandy Casar, de spaniolul Ruben Molina, plus alţi 2 rutieri, şi a terminat pe locul 6 în etapă. Marele perdant al acestei etape a fost spaniolul Carlos Barredo, cel care s-a desprins de evadaţi şi a făcut o cursă solitară de aproape 40 de kilometri, dar a fost ajuns cu câteva sute de metri înainte de finiș și a terminat abia al 9-lea. •în pluton s-a reinstalat armonia. Andy Schleck l-a iertat pe Alberto Contador pentru că a profitat de problemele mecanice pe care le-a avut în etapa a 15-a și i-a suflat tricoul galben. Așadar, în clasamentul general conduce în continuare Contador, urmat la 8 secunde de Schleck și la 2 minute de Samuel Sanchez. Ieri a fost zi de pauză, dar mâine urmează o etapă foarte dificilă. Pau Turmalet, în care Schleck va avea una din ultimele ocazii de a-l ataca decisiv pe Contador, nu numai pentru a reintra în posesia tricoului galben, dar și pentru a-și crea, eventual, un avantaj de timp suficient, având în vedere că spaniolul este clar mai bun în proba de contratimp. Europa League "^,," în această seară, de la ora 20.30, Dinamo Bucureşti va susţine partida retur din cadrul turului II preliminar al Europa League. Reamintim că, în manşa I a confruntării, dinamoviştii au câştigat partida disputată la Chişinău cu scorul de 2-0. Low - încă doi ani între Federaţia Germană de Fotbal şi selecţionerul Joachim Low (foto) au avut loc negocieri soldate cu un rezultat bănuit de toată lumea. Low va fi antrenorul naţionalei germane încă 2 ani. „Suntem cu toţii foarte nerăbdători să continuăm ceea ce am început", a declarat antrenorul care a reuşit, cu Germania, clasarea pe poziţia a 3-a la turneul final al Campionatului Mondial din Africa de Sud. Germanii au avut unul din cele mai seducătoare prestaţii în Africa de Sud, din păcate pentru ci majoritatea componenţilor echipei au prins o zi foarte slabă în semifinala cu Spania, Germania fiind învinsă clar, deşi scorul a fost doar 0-1. De asemenea, sub comanda lui Low, Germania a ajuns în finala Campionatului European din 2008. Joachim Low este cel mai de succes antrenor din istoria reprezentativei germane, sub conducerea lui obţinându-se cele mai bune rezultate, din punct de vedere statistic. Managerul general al naţionalei, Oliver Birhoff, şi-a prelungit de asemenea contractul până în 2012, respectiv până la sfârşitul turneului final al Campionatului European, care se va desfăşura în Polonia şi Ucraina. „Cadoul” lui Ribery Fotbalistul francez Frank Ribery (foto) a fost audiat timp de 7 ore de către un judecător din cadrul Brigăzii de combatere a proxenetismului. El poate fi acuzat de „solicitare de prostituate minore”, ceea ce poate implica până la 3 ani închisoare şi o amendă de 45.000 euro. Alături de Ribery a fost audiat şi fratele surorii acestuia, care se pare că a „manageriat” acţiunea. Persoana feminină în cauză, Zahia D.. a declarat că. ..Eu am fost cadoul pentru aniversarea zilei de naştere a lui Ribery”, în cele petrecute la Cafeneaua „Zaman” mai sunt implicaţi alţi fotbalişti francezi printre care Karim Benzema, Sidney Govou, Hatem Ben Arfa. Avocata lui Ribery a declarat că acuzarea va trebui să demonstreze că cei anchetaţi ştiau că prostituata este minoră. Nu ştim dacă Ribery şi ceilalţi vor fi condamnaţi, mai degrabă credem că nu. Dar, din punctul nostru de vedere, nu are nici o importanţă, relevantă fiind, însă condiţia morală a acestor băieţi - Ribery este căsătorit şi are 2 copii - care, având foarte mulţi bani, îşi închipuie că pot face orice. Sigur, după cum s-a dovedit şi în Africa de Sud. Franţa posedă o adevărată colecţie de personaje dubioase pe care însă le găsim cam peste tot: John Terry, David Beckham in Anglia. Tiger Woods în SUA, noi îl avem pe Mutu şi aşa mai departe!* Băieţii, pe locul 3 la CE Localitatea cehă Pardubice găzduieşte Campionatele Europene de juniori până la 18 ani. Participă 8 echipe la băieţi şi 11 la fete. Echipa masculină, în componenţa Robin-Alexandru Dragomirescu, Adrian Petrişor (foto), Radu-Marian Doroş, Vlad Stegariu şi Alexandru Stanciu, a avut o comportare bună, situându-se, cu o rundă înainte de sfârşit petreapta a 3-a a podiumului, cu 9 puncte, după Polonia 11 şi Ungaria 10. Şahiştii pregătiţi de George-Cătălin Ardelean nu mai pot pierde poziţia a 3-a, dar, în eventualitatea unei victorii în ultima rundă, cu Ungaria, pot urca un loc sau chiar două. Iată rezultatele înregistrate de tinerii şahişti români în primele 6 runde: 2,5-1,5 cu Cehia, 3-1 cu Germania 1,5-2,5 cu Croaţia, 3,5-0,5 cu Slovacia, 2-2 cu Polonia 3,5-0,5 cu Slovenia. Din păcate, la junioare rezultatele sunt foarte modeste și - cu o rundă înainte de final - echipa noastră ocupă un modest loc 9, cu 5 puncte, într-un clasament dominat de Polonia şi Germania, care au 9 puncte. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU Hănescu a scăpat de Brands “Vă mai amintiţi optimile de finală ale turneului de la Wimbledon? Acolo Victor Hănescu avea 2-0 la seturi şi mai multe mingi de meci, dar a pierdut în cele din urmă cu 2-3 în faţa germanului Daniel Brands. Românul a fost scos din pepeni de un grup de spectatori care l-au tracasat continuu, jucătorul nostru manifestându-și furia prin înjurături şi scuipând spre cei în cauză. A scăpat „la un fir de păr” de o suspendare, dar a primit o amendă de 15.000 euro. Acum, la turneul de la Hamburg, se părea că, în turul II, Hănescu va juca din nou cu Brands. Numai că acesta a pierdut surprinzător în faţa conaţionalului său Julian Reister, venit din calificări, în acest caz e posibil ca românul să aibă o misiune mai uşoară.