Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2011 (Anul 23, nr. 5149-5197)

2011-01-05 / nr. 5149

• Pagina a 2-a • 5 ianuarie 2011 • Informația Thomas Morgenstern conduce în Turneul celor patru trambuline Turneul celor patru trambuline este un fel de Campionat lunii decembrie - etapa de la Oberstdorf - și se încheie în Mondial al săriturilor cu schiurile. începe în ultimele zile ale prima săptămână a lunii ianuarie - cu etapa de la Bischofshofen. După primele trei etape, în clasamentul general conduce Thomas Morgenstern (foto), austriacul impunându-se la Oberstdorf și la Innsbruck, ultima etapă având loc pe 3 ianuarie. Cele două victorii ale austriacului de 24 de ani, îl găsește, înaintea ultimei etape care începe astăzi, pe primul loc în clasamentul general, cu şanse foarte mari de a se impune în cea mai importantă competiţie a săriturilor cu schiurile. La Innsbruck, pe locul doi a fost polonezul Adam Malysz, iar pe ultima treaptă a podiumului a urcat norvegianul Tom Hilde. Raliul Dakar 201 După două ediţii în America de Sud, raliul Dakar continuă explorarea continentului de dincolo de oceanul Atlantic, cu etape care se vor desfăşura, până pe 15 ianuarie, în Argentina şi Chile. Startul în noua ediţie a raliului Dakar a avut loc pe 1 ianuarie, la Buenos Aires, iar pe 15 ianuarie liderii vor ajunge din nou în capitala Argentinei. în caravana care a pornit în noua expediţie se află şi doi motociclişti români: Emanuel Gynes şi Marcel Butuza, ambii concurând pe KTM şi în echipa 690 Rally. După primele două etape, Emanuel Gynes (foto) se află pe locul 21 în clasamentul final, în a doua etapă ajungând al 20-lea. La clasa moto, după primele două zile s-a instalat în fruntea clasamentului Cyril Despres, francezul fiind urmat, la peste 2 minute, de spaniolul Marc Coma și, la peste 6 minute, de portughezul Ruben Faria. La clasa auto, Carlos Sainz s-a impus în primele două etape, la general aflându-se la peste 3 minute de Stépahane Peterhansel și Nasser Al-Attiyah. Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN RETROSPECTIVA ANULUI SPORTIV 2010 unie ■ Pe 11 iunie debuta Cupa Mondială la fotbal, organizată de Africa de Sud. La această ediţie veau să dezamăgească echipele Franţei şi Italiei care părăseau prematur turneul final, în careul de aşi ajungeau Olanda Uruguay, Dania şi Germania Dacă meciul dintre Olanda şi Uruguay era oarecum la îndemâna europenilor, calaltă semifinală era decisă prin golul lui Carlos ayol din minutul 74. în finală ajungeau, pentru prima oară, Olanda şi panta ibericii impunându-se prin golul lui Crista din minutul 114. Spania - Olanda 1-0, în finala mică. Germania a trecut de Uruguay 3-2. ■ ASA M. Ciuc Bălan câştiga meciul de baraj sputat cu Energia Rovinari şi obţinea pomovarea în Liga a 111-a de fotbal. Din păcate, banii n-au venit, iar în toamnă ASA se înscrisese tot în Liga a IV-a ■ Când aproape toţi iubitorii sportului erau cu ochii pe Africa de Sud, unde se desfăşura CM de fotbal, 5 tenismeni români (Raluca Olaru, Monica Niculescu, Edina Gallovits, Alexandra Dulgheru şi Victor Hănescu) se calificau în turul II la Wimbledon. Pe iarba de Wimbledon avea să se bată un record, cel mai lung meci de tenis jucat. Americanul John Isner şi francezul Nicolas Mahut au jucat 9 ore şi 54 minute, când, la scorul de 59-59 în setul decisiv, au întrerupt partida, ce avea să se reia a doua zi. La 37 de ani după ce Ilie Năstase, împreună cu Jimmy Conors jucau finala de dublu la Wimbledon, România avea un alt reprezentat în ultimul act. Horia Tecău făcea pereche cu suedezul Robert Lindstedt, însă,cei doi pierdeau finala disputată cu dublul austriaco-german Melzer/Peschner. La simplu masculin, pe iarba londoneză, se impusese Rafael Nadal, iar la feminin Serena Williams. Iulie ■ Caravana cicliştilor din Turul Franţei pornea din Rotterdam, cu un prolog de 10 km pe străzile oraşului olandez. Marea buclă a fost câştigată de Alberto Contador. în clasamentul general, spaniolul a fost urmat de Andy Schleck (Luxemburg) şi Denis Menchov (Rusia). ■ Pe 23 iulie avea să înceapă un nou sezon al Ligii I la fotbal. ■ Pe drumurile harghitene se desfăşura o nouă ediţie a Turului „Ţinutului Secuiesc" la ciclism. Era o ediţie plină de accidente, cauzate şi de timpul nefavorabil, dar şi de unele erori ale rutierilor. Germanul Sven Kraus, care a ratat o curbă la coborârea de pe Vf. Niergheş, a căzut de la o înălţime de 4 m şi şi-a fracturat un braţ şi clavicula; ucraineanul Vitali Popkov a căzut alături de alţi ciclişti, la câţiva metri înainte de sosirea în a doua etapă şi s-a ales cu o rană gravă la coloana vertebrală, în cele din urmă, la Miercurea-Ciuc, avea să se bucure bulgarul Evgheni Gerganov. ■ La Barcelona începeau Campionatele Europene de atletism, România fiind reprezentată de 33 de sportivi. La aruncarea discului, Nicoleta Grasu a fost aproape de a câștiga titlul european, însă, în ultima serie a aruncărilor, Sandra Perkovici (Croaţia) reuşeşte să trimită discul la 64,67 m, iar Nicoleta Grasu se mulţumea doar cu medalia de argint. La triplu-salt Marian Oprea termina al doilea. (Va urma) A Sport Club, spre finala Ligii MOL Sport Club Miercurea-Ciuc s-a impus în prima întâlnire cu Vasas HC Budapesta din semifinala Ligii MOL. Disputându-se după sistemul cel mai bun din 5 meciuri, în prima confruntare ciucanii s-au impus luni seara, pe teren propriu, după loviturile de departajare, la finalul celor 60 minute, scorul fiind 2-2. Sport Club a condus cu 2-0, prin golurile lui Lubomir Hurtaj şi Ervin Moldovan, ungurii reuşind egalarea la mijlocul ultimei reprize. La loviturile de departajare, singurul care a marcat a fost Ladislav Sikorcin. Al doilea meci din semifinală a avut loc aseară, pe patinoarul „Vákár Lajos”. • VV'f' ?V Alberto Contador câştiga Turul Franţei la ciclism