Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2011 (Anul 23, nr. 5248-5297)

2011-07-01 / nr. 5248-5249

Oltchim va juca cu finalista Ligii Campionilor. Clujencele alături de daneze şi rusoaice Echipa feminină de handbal Oltchim Rm. Vâlcea a fost repartizată în Grupa D a Ligii Campionilor alături de finalista din acest sezon, gruparea spaniolă SD Itxako Navarra, şi campioana Rusiei, Dinamo Volgograd. A patra echipă a grupei se va stabili abia după ce se vor încheia meciurile grupelor preliminarii de calificare în Liga Campionilor. Prezent la tragerea la sorţi, care a avut loc marţi, vicepreşedintele clubului oltean, Nicolae Luca, a declarat: „Nu sunt întocmai echipele la care mă gândeam, dar trebuie să luptăm. Sper să învăţăm şi să nu repetăm greşelile făcute sezonul trecut în faţa ibericelor de la Itxako, iar cu Dinamo Volgograd va trebui să jucăm cu foarte multă atenţie, deoarece este o echipă foarte bună. Ne-am schimbat strategia faţă de sezonul trecut, am adus câteva jucătoare, altele au părăsit clubul, şi va trebui să ne îmbunătăţim nivelul tactic de joc”. Citată de site-ul clubului din Vâlcea, portarul Oltchimului, Paula Ungureanu, spunea: „Mi se pare o grupă destul de dificilă, având în vedere că am nimerit cu Itxako Navarra şi Dinamo Volgograd, cea din urmă fiind şi campioana Rusiei. Insă noi avem încredere în forţele noastre şi avem dorinţa de a face un rezultat bun sezonul acesta. Cu Itxako nu va fi o revanşă. De când am jucat la Dunaferr nu a existat sezon competiţional să nu joc împotriva ibericelor și nici un sezon nu seamănă cu celălalt. Noi vom da totul pe teren”. La rândul său, antrenorul Oltchimului, Radu Voinea, spunea că obiectivul pentru sezonul 2011-2012 este tot finala Ligii. Primul meci al oltencelor din Liga Campionilor va avea loc, în deplasare, la începutul lunii octombrie. U Jolidon Cluj în grupa preliminară alături de Viborg O grupă foarte grea va avea U Jolidon Cluj, care a fost repartizată în preliminariile Ligii Campionilor alături de Viborg, Rostov-Don (Rusia) și o altă echipă care va veni din calificări. Primul meci al clujencelor va avea loc pe 17 septembrie, în Sala Sporturilor din Cluj. Turneu de pregătire la Odorheiu-Secuiesc Trei echipe din ţară au acceptat invitaţia lansată de HC Odorhei pentru a participa la un turneu de pregătire înainte de startul sezonului2011-2012. Cupa Odorhei la handbal masculin se va disputa pe 26 şi 27 august, la aceasta urmând să participe Ştiinţa Bacău, CSU Suceava şi Potaissa Turda. Echipa harghiteană, pregătită de fostul selecţioner Vlad Caba, a terminat ultimul campionat pe locul 2, urmând să evolueze în Cupa EHF. HC Odorhei are programată reunirea pe 13 iulie. După vizita medicală va urma un cantonament de pregătire montan (18-26 iulie) şi încă unul similar, la Veszprém (Ungaria), între 2-11 august. în acest interval, HC Odorhei va disputa şi un meci amical cu MKB Veszprém, fosta echipă a pivotului Marian Cozma (în 6 august), dar şi unul cu Pick Szeged (12 august). între 19-21 august, jucătorii de la HC Odorhei vor participa la Schindler Cup. Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN • liviu_campean@gmail.com CS Armata Steaua contraatacă După ce în ultimele săptămâni Gigi Becali se autovictimiza în cazul cu Armata, ameninţând cu abandonarea complexului sportiv din Ghencea şi mutarea echipei prin ţară, Clubul Sportiv al Armatei Steaua Bucureşti a transmis un comunicat de presă. Scopul comunicatului este de a face cunoscut public şi poziţia Clubului Sportiv în acest scandal, considerând că prin atitudinea pe care o adoptă, Gigi Becali încearcă să obţină unele avantaje nemeritate şi neconforme cu statutul unei societăţi comerciale,la adăpostul confuziei şi dezinformării publice”. Aşadar, după ce am putut urmări pe toate posturile sportive TV şi în ziarelesportive naţionale poziţia lui Becali, să vedem ce are de spus şi Armata în privinţa bazei sportive, .Avem obligaţia şi datoria morală faţă de iubitorii sportului românesc, în special faţă de militarii Armatei Române, care au susţinut clubul militar de la înfiinţare şi până în prezent, să prezentăm realitatea aşa cum este ea şi nu deformată de persoane ale căror interese depăşesc sfera fenomenului sportiv. Astfel, în ceea ce priveşte închirierea stadionului Ghencea către SC FC Steaua SA, precizăm următoarele: - suma de închiriere este de 21.600 euro lunar, stabilită în urma unei expertize realizate de un expert tehnic autorizat, conform legislaţiei în vigoare, sumă acceptată, în cadrul unui contract ferm, de către reprezentanţii societăţii comerciale, aceiaşi care au refuzat ulterior plata acesteia, după 5 luni, invocând diferite pretexte, printre care şi preţul pe care îl consideră acum mare. Este inacceptabil ca cineva să negocieze o sumă, să fie de acord cu ea, apoi să revină şi să conteste în mod arbitrar condiţiile stipulate în contractul semnat de ambele părţi; - negocierile şi contractul de închiriere au fost realizate în condiţii deosebit de avantajoase pentru SC FC Steaua SA, fiind puse la dispoziţia unei societăţi comerciale terenuri şi imobile în suprafaţă de 90.858,27 mp, nu doar pentru folosirea lor conform activităţii sportive de bază, ci şi pentru exploatarea comercială; - SC FC Steaua SA a închiriat de la CSA Steaua un teren în suprafaţă de 55.374 mp cu toate utilităţile aferente, precum şi clădiri şi spaţii funcţionale în suprafaţă de 35.484,27 mp construiţi, la preţul de 0,24 euro pe mp, preţ ce scoate în evidenţă, încă o dată, dorinţa de continuitate şi stabilitate a echipei de fotbal cu tradiţia militară în locul în care a obţinut cele mai mari performanţe din istoria fotbalului românesc; - prin contractul de închiriere, SC FC Steaua SA a închiriat un complex sportiv integrat care îi asigură atât condiţii de selecţie, formare, pregătire, cât şi de reprezentare la nivel naţional şi internaţional, astfel: • stadion de fotbal cu aproximativ 30.000 locuri, omologat • clădire tribună oficială cu 5 niveluri, cu suprafaţă utilă de 9.000 mp, cuprinzând birouri, vestiare, săli de conferinţă, 4 lifturi de persoane • lift pentru alimente, 2 terase, spaţii comerciale, bucătărie, oficii, foaiere, tribună pentru presă, tribună loje, tribună fotolii, restaurant, spaţii de depozitare • clădire tribuna a doua, în suprafaţă utilă de 1.700 mp, cu birouri, cabinet medical, sală de gimnastică şi gmp de recuperare, bazia vestiare • hotel situat la tribuna a doua, cu o capacitate de cazare pentru 30 de persoane • restaurant situat la tribuna a doua şi bucătărie, în suprafaţă de 197 mp • clădire centru de copii şi juniori cu vestiare, birou, cabinet medical şi spălătorie, în suprafaţă de 500 mp • 1 teren sintetic pentru minifotbal • 1 teren sintetic pentru antrenament • 3 terenuri iarbă pentru antrenament • sală muzeu în suprafaţă de 220 mp • spaţiu magazin oficial în suprafaţă de 180 mp • teren parcări în suprafaţă totală de 9.275 mp; - prin contractul de închiriere, deşi societatea comercială obţine anual profituri cifrate la milioane de euro din exploatarea comercială a tuturor acestor terenuri şi clădiri, CSA Steaua nu a pretins nici un procent din aceste venituri, din spaţiile publicitare instalate pe aceste terenuri, din spaţiile publicitare din jurul terenului oficial de joc sau al celor de antrenament, ori din sumele încasate din drepturi TV, vânzare de bilete şi abonamente sau din orice alte venituri realizate; - singurele cerinţe ale CSA Steaua au fost respectarea prevederilor contractuale privind plata chiriei, contravaloarea utilităţilor, precum şi plata taxelor şi impozitelor către statul român, în esenţă respectarea legii, condiţii ce par inacceptabile pentru SC FC Steaua SA. Asigurăm încă o dată opinia publică şi milioanele de suporteri ai culorilor roş-albastre că CSA Steaua va acţiona, ca întotdeauna, în spiritul respectului faţă de lege şi în interesul sportului militar. Considerăm că dezbaterile pe acest subiect trebuie să se bazeze pe adevăr şi pe un dialog civilizat şi onest”. România coboară în clasament Cu un selecţioner lipsă în turneul din America de Sud şi cu mulţi titulari dispăruţi prin Europa, echipa naţională de fotbal a României a coborât în clasamentul întocmit de FIFA şi se află pe poziţia 53 (faţă de locul 42 ocupat înainte). Coborârea cu 11 locuri faţă de clasamentul dat în luna mai îl poziţionează pe Mircea Sandu & Co. în spatele unor echipe ca Panama, Iran, Peru, Ungaria, Honduras sau Jamaica. Contra-candidatele României pentru EURO 2012 se află pe locurile: Franţa - 15, Bosnia - 39, Belarus-40, Albania-59, Luxemburg - 128. Pe primele două locuri se situează, în continuare, Spania și Olanda, podiumul clasamentului fiind completat de Germania.