Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2011 (Anul 23, nr. 5248-5297)

2011-08-05 / nr. 5268-5269

• Pagina a 2-a • 5/6 august 2011 • Informația Ei cu performanţa, noi cu banii Răsfoind ştirile sportive pe Internet, am dat peste o cronică a partidei Vaslui - Twente, meci care a contat pentru calificarea în ultimul tur preliminar al Ligii Campionilor Autoarea cronicii, Maria Andrieş, îşi începea materialul: „în faţa unui adversar supermecanic, FC Vaslui a ratat o calificare de care n-a fost nici un minut aproape. Explicaţia la îndemână ar fi că, în vreme ce moldovenii jucau în play-off-ul istoriei cu turcii şi tătarii, olandezii cultivau lalele şi se pregăteau de Liga Campionilor. Aşa s-a văzut în teren, de parcă Twente ar avea secole de antrenament mai mult decât Vasluiul. Adevărul însă e şi mai la îndemână decât scuzele istorice: cele două goluri din tur au atârnat ca plumbul de ghetele jucătorilor lui Hizo”. O înţeleg pe Maria Andrieş că încerca să facă o legătură între Moldova lui Ştefan cel Mare şi Olanda situată cu mulţi ani înaintea noastră, dar până la arunca vina eliminării echipei moldave pe acest aspect e mult. Cam tot la fel de mult cât s-a scurs de la marile meciuri europene pe care Craiova şi Dinamo le jucau pe vremea lui Ceauşescu şi de când Steaua defila prin Europa. Şi atunci, ca şi acum, eram cu mult sub nivelul din Vest: era un regim comunist care ne împiedicase în dezvoltarea societăţii cu zeci de ani faţă de olandezi, dar cu toate acestea le eram superiori la fotbal (şi multe alte sporturi). Problema eliminării Vasluiului nu a fost că pe când noi ne băteam cu turcii, olandezii cultivau lalele. Nu au contat nici măcar cele două goluri primite în deplasare, ci motivul pentru care ele au fost încasate. Şi să vedem... Atât olandezii, cât şi celelalte echipe din campionatele puternice din Europa îşi doresc să ajungă în Liga Campionilor pentru a face performanţă, pentru a juca fotbal. Iar dacă cele două lucruri sunt îndeplinite, atunci sosesc şi banii. Echipele româneşti îşi doresc să ajungă în Liga Campionilor pentru cele 10-15 milioane de euro pe care le încasează pentru participare şi ceva vânzări de bilete, iar în rest... Dumnezeu cu noi. Patronii fotbalului românesc se ceartă între ei cine să câştige campionatul şi să pună mâna pe aceşti bani; nu-i interesează cum să se califice în sferturile Ligii; se mulţumesc cu 2-4 puncte acumulate în grupe şi atât. Apoi se reia scandalul intern pentru o următoare participare. Cam acesta este fotbalul de la noi. Se dă o luptă oarbă pentru primul loc, burduşirea buzunarelor cu milioane de euro şi apoi găsirea scuzelor pentru slaba performanţă pe plan extern. Iar jucătorii se mulţumesc cu cele 150-200.000 euro pe an câştigaţi, plus ceva prime, bani cu care îşi pot cumpăra maşini de lux şi pot ieşi pe Dorobanţi să se spargă în fiţe. în rest, atât pentru patroni, cât şi pentru jucători, fotbalul nu contează. Pentru ei fotbalul este doar un mijloc de a obţine cât mai repede bani şi atât. Pe vremea Craiovei Maxima, pe vremea lui Cămătaru, pe vremea când Steaua uimea un continent întreg, jucătorii se mulţumeau cu o Dacie 1310, pentru că ceea ce conta cel mai mult pentru ei era fotbalul. Din aceste motive, Vasluiul a fost eliminată din Liga Campionilor, iar Twente a ajuns în ultimul tur preliminar. Și nu pentru că pe vremea când sucevenii lui Ştefan se luptau cu turcii, olandezii plantau lalele. Festivalul Internaţional „Bancpost” în perioada 12-18 august 2011, în sălile Universităţii „Sapientia” din Miercurea-Ciuc va avea loc cea de-a XIV-a ediţie a Festivalului Internaţional de Şah „Bancpost’. Participă şahişti din Germania, Franţa, Austria, Ungaria, Israel şi România, în turneul principal se pot obţine clasificări şahiste internaţionale (ELO) şi interne (CIV). Turneul B este rezervat copiilor de la categoriile de vârstă de 11-10 şi 12 ani, înscrierile se fac până la data de 8 august. Şedinţa tehnică va avea loc vineri, 12 august, de la ora 15:30, iar prima rundă va începe în aceeaşi zi, de la ora 16,00. Informaţii suplimentare la tel. 0740/021866, e-mail caissa@topnet.ro. Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN liviucampean@gmail.com Supermaratonul Ciucului In data de 7 august a.c., ora 9:00, în zona centrală a municipiului Miercurea-Ciuc se va da startul în cea de-a 10-a ediţie a maratonului Ciucului, care se va desfăşura pe traseul Miercurea-Ciuc - Tuşnad - Miercurea-Ciuc, pe distanţa de 46 km. Locuri de schimb şi puncte de control: punctul I la 11,5 km, II la 23 km, III la34,5 km, IV la punctul de sosire. Sosirea participanţilor va avea loc în Piaţa Cetăţii din Miercurea-Ciuc, acolo unde se va da şi startul. Probe de concurs: Individual, concursul este deschis tuturor categoriilor de vârstă, atât la masculin, cât şi la feminin, open 46 km. Ştafetă: la concurs pot participa echipe de femei şi bărbaţi, componenţa echipei fiind de patru membri; categoriile de vârstă la proba de ştafetă se formează prin însumarea vârstelor componenţilor echipei la care se adaugă media de vârstă a echipei, echipele mixte participă la categoria bărbaţi. Au drept de participare sportivii amatori şi neamatori care au împlinit vârsta de 14 ani până la data de 31 iulie a.c. şi care recunosc regulamentul de concurs. Concurenţii participă la competiţie pe propria răspundere, în acest sens urmând să semneze o declaraţie şi vor prezenta o adeverinţă medicală care să ateste că pot participa la o asemenea competiţie. înscrierea la concurs se va face pe bază de talon de participare, transmis la Comisia de organizare a concursului până la 6 august a.c., personal sau prin fax la nr. 0266/371772 sau 0266/371278, până la ora 12:00. Talonul de participare se găseşte pe site-ul Primăriei municipiului Miercurea-Ciuc: www.szereda.ro. La adresa menţionată se poate găsi şi regulamentul complet al competiţiei. Premii: Individual: locul I - 1.000 lei; II - 700 lei; III - 500 lei; IV - 300 lei; V - 200 lei; VI - 100 lei. Ştafetă: locul I - 1.000 lei; II - 700 lei; III - 500 lei. Se vor acorda o serie de premii speciale: celui mai tânăr şi celei mai tinere, respectiv celui mai în vârstă şi celei mai în vârstă dintre participanţi, concurentului care vine de la cea mai mare distanţă, localităţii rurale cu cel mai mare număr de participanţi, precum şi altele, condiţia fiind parcurgerea întregului traseu. Fiecare concurent care parcurge întregul traseu la proba individuală va primi o diplomă şi un cadou din partea sponsorului principal, SC Apemin Tuşnad SA. La solicitarea concurenţilor, comisia de organizare asigură cazare gratuită în limita locurilor disponibile (circa 20-25 de locuri), în ordinea sosirii solicitărilor. Comisia de organizare este alcătuită din reprezentanţi ai Direcţiei Judeţene pentru Tineret şi Sport Harghita, Asociaţiei Judeţene „Sportul pentru toţi”, Asociaţiei de Sport Miercurea-Ciuc, adresa fiind: Miercurea-Ciuc, str. Eroilor, nr. 7, cod 530132, Harghita. Telefon: 0266/371772, 0266/371672, 0742/040611, 0744/387454, 0744/396804, fax: 0266/371772,0266/371278. HC Odorheiu-Secuiesc golgheterul de la Timişoara Gruparea handbalistă din Odorhei a reuşit să mai realizeze un transfer notabil: golgheterul de la Poli Timişoara, Alexandru Şimicu (foto), 23 de ani. Acest transfer vine după ce, la începutul verii, harghitenii au mai adus un golgheter: Gabriel Florea, de la Pandurii Tg. Jiu, care a fost cel mai bun marcator în ediţia trecută de campionat, în sezonul competiţional 2011/2012, HC Odorheiu-Secuiesc va debuta cu Supercupa României, care se va disputa la Constanţa la începutul lunii septembrieşi la care vor participa primele 4 echipe clasate în campionat. în cupele europene, Odorhei va juca în EHF cu echipa care va termina pe locul 4 în Grupa 2 (IK Savehof, Dinamo Minsk, Aon Flyers şi Beşiktaş) de calificare în Liga Campionilor. l-a transferat pe Kelly Pavlik refuză meciul cu Bute ) După ce multă lume aştepta meciul din toamnă cu americanul Kelly Pavlik, cârcotaşii spunând că ar fi primul adversar de valoare al lui Bute, se pare că această întâlnire nu va mai avea loc. „Nu merg să lupt pe alune cu un stângaci”, spunea Kelly Pavlik, motivându-și decizia de a nu lupta cu Lucian Bute. Meciul trebuia să se dispute în 5 noiembrie, la Montreal, unde Bute îşi punea în joc centura de campion mondial IBF. Conform jurnaliștilor canadieni, Pavlik a refuzat meciul din cauză că bursa (1,3 milioane de dolari) pe care ar urma să o primească e prea mică. Banii sunt consideraţi puţini, ţinând cont de faptul că lui Mikkel Kessler i s-au oferit 3,5 milioane de dolari pentru un meci cu românul. Preşedintele Federaţiei Române de Box, Rudel Obreja, a declarat că în cazul în care partida dintre Lucian Bute şi Kelly Pavlik nu va mai avea loc în toamnă, cel mai probabil adversar al românului va fi jamaicanul Glen Johnson, în vârstă de 42 de ani. H MHHHI ■ Marţi şi miercuri s-au disputat meciurile retur din cadrul preliminariilor pentru Liga Campionilor, în urma acestora, echipele care s-au calificat pentru ultimul tur preliminar sunt: BATE Borisov, Kopenhaga, Odense BK, Rubin Kazan, Malmö, APOEL Tel Aviv, Plzen, FC Zürich, Wisla Krakovia, Sturm Graz, Macabi Haifa, Dinamo Zagreb, Genk şi Benfica. De notat eliminarea scoţienilor de la Glasgow Rangers de către Malmö. ■ Preşedintele Asociaţiei Fotbaliştilor Italieni, Damiano Tommasi, a ameninţat că debutul sezonului 2011/2012 al campionatului intern, programat pentru 27 august, ar putea fi întârziat dacă liga profesionistă nu va semna o nouă convenţie colectivă de munci Ştiri pe scurt ■ Astăzi şi mâine, la Cluj-Napoca, are loc Supercupa României la handbal feminin, trofeu pentru care se vor bate Oltchim, CSM Bucureşti, U Jolidon şi HC Zalău. Programul partidelor este: vineri - U Jolidon - HC Zalău (ora 17,30) şi Oltchim - CSM Bucureşti (ora 19,30); sâmbătă de la ora 11,00 are loc finala mică, iar de la ora 13,00 finala mare. Toate partidele vor fi televizate de TVR 3. ■ Perechea Victor Hănescu/Frank Moser (ROM/GER) s-a calificat în sferturile de finală ale probei de dublu din cadrul turneului de la Kitzbuhel (Austria), dotat cu premii totale de 450.000 euro. Perechea românogermană a trecut de Frantisek Cermak/Filip Polasek (CEH/SLO), în două seturi, 6-2, 6-3.