Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2011 (Anul 23, nr. 5298-5350)

2011-11-25 / nr. 5330-5331

Anul XXIII., Nr. 5330/5331 VINERI/SÂMBĂTĂ, 25/26 NOIEMBRIE 2011 • Joia viitoare, de 1 Decembrie a Topliţa Membrii Noii Drepte vor Sensibilizarea tinerilor sărbători Ziua Naţională a cu privire la efectele României la Miercurea-Ciuc fumatului - în pagina a 5-a - -în pagina a 4-a - O veste din viitor: falimentul de stat Motto: „Taxe ridicate pentru toţi cei care muncesc, care îşi asumă riscuri şi ţin economia pe picioare, şi un statut de profitor pentru toţi cei ale căror voturi pot fi câştigate uşor - aceasta este tendinţa statului democratic” (Roger Straton, scriitor şi filosof britanic) Ce înseamnă 15.000 de miliarde? Cifrele mari nu spun nimic, pentru că nu se adresează afectului. Rămân pure abstracţiuni. Dacă am vedea însă două stadioane de fotbal pline cu bancnote de 100 $ până la înălţimea Statuii Libertăţii, ni s-ar tăia răsuflarea. Căci aproximativ despre suma asta este vorba şi ea exprimă datoria publică a Statelor Unite ale Americii. SUA nu vor intra în mare dificultate pentru că au tiparniţa de dolari la Federal Reserve Bank, ceea ce alte state nu au. Apoi, Statele Unite sunt prea mari pentru a falimenta - şi aşa se consideră a fi şi puterile occidentale din Europa. Nimeni n-a auzit ca vreo ţară să dea faliment în timpurile moderne. Dacă insişti şi iei lucrurile mai în amănunt, mulţi îşi vor aminti de Argentina. Dar şi Rusia postcomunistă intrase în incapacitate de plată în 1998. România, în timpul guvernării CDR, a evitat milimetric o asemenea ipostază. Iar cei care se ocupă cu istoria economiei spun că între 1800 şi 2006 s-au produs peste 250 de intrări în incapacitate de plată în peste 100 de ţări ale globului. (Continuare în pag. a 3-a) M. GROZA FCRCHM cere asigurarea respectării legii şi autorităţii statale în mod unitar pe întreg teritoriul naţional a ■ Comunicat Urmare a escaladării demersurilor de constituire şi instituţionalizare a unei enclave etnice în mijlocul României, în fapt un veritabil stat în stat, şi internaţionalizarea acestora sub masca dreptului de iniţiativă cetăţenească în adoptarea unor acte comunitare. (Continuare în pag. a 3-a) Preţ: 1 leu Manuale donate pentru elevii singurei clase cu predare în limba română de la un grup școlar din Miercurea-Ciuc Fotoclubul „Prisma" la ceas aniversar Arta fotografică în Harghita are o frumoasă tradiţie, de începuturile ei putându-se vorbi de circa 145 de ani. Fotografia, diapozitivele, diaporama, de-a lungul deceniilor s-au putut bucura de elogiile iubitorilor de frumos din judeţ, ţară şi străinătate, în toamna acestui an se împlinesc 25 de ani de la înfiinţarea la Miercurea-Ciuc a Fotoclubului „Prisma”. Anul 1968, cel de debut, este legat de numele lui János Dénes, iniţiatorul acestui demers, mai apoi membru şi preşedinte până la data de 6 august 2003, când i-a survenit neaşteptatul şi prematurul deces. La ceas aniversar avem în faţa retinei - şi mulţi în suflete - acele manifestări pline de căldură şi sinceritate când erau etalate roadele unei patimi, ce păreau multora atât de fireşti şi pline de naturaleţe. Membrii de atunci, cărora s-au alăturat pe parcurs atâţia alţii, nu vor putea uita primii paşi spre acel „labirint”, drumul spre necunoscut pentru „spargerea” canoanelor, calea spre propria identitate a fotografiei. Ediţiile Bienalelor de Artă Fotografică „Experiment”, organizate de Fotoclubul „Prisma”, au deschis (Continuare în pag. a 4-a)