Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2013 (Anul 25, nr. 5591-5625)

2013-06-11 / nr. 5618

Informaţia www.informatiahr.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXV. Nr. 5618 MARȚI, 11 IUNIE 2013 • Apicultorii, îngrijorați de vremea răcoroasă - în pagina a 3-a - Dacă ţinta a fost sau nu atinsă, se va şti mai exact în toamnă ■ Dar oare nu toamna se numără bobocii? Oricum, până atunci drum bun caravanei PNDR în cea de-a doua etapă de conştientizare a populaţiei privind accesarea fondurilor europene în cursul săptămânii trecute, comunele Voşlăbeni şi Sărmaş au fost ultimele două gazde ale primei etape dintr-o amplă campanie de conştientizare a populaţiei din zonele rurale asupra importanţei atragerii de fonduri europene, campanie denumită simplu „Caravana PNDR vine în satul tău!”. Ajunsă mai întâi la Voşlăbeni, caravana a fost întâmpinată de cele peste 80 de persoane interesate de subiect, mai ales că acum era momentul potrivit să pună întrebări şi să-şi clarifice fiecare ce avea de clarificat legat de banii nerambursabili, dacă ar înţelege bine cum trebuie procedat. (Continuare în pag. a 4-a) ȘTEFANA DRĂGHICI Doi deţinuţi din Penitenciarul M a Miercurea-Ciuc cu 7 şi 80 clase terminate, ajutaţi de trei tinere, înşelau naivi prin metoda telefonului mobil ■ Escrocii erau foarte convingători, jucând diferite roluri,astfel numai de la trei persoane au obţinut suma de 60.000 lei, păcălind inclusiv persoane cu studii superioare și statut social ridicat în pagina a 5-a - Premieră în Harghita Medic condamnat la închisoare cu suspendare pentru o culpă medicală ■ El este acuzat că nu a îngrijit corespunzător un nou-născut prematur, iar acesta și-a pierdut complet vederea O premieră s-a înregistrat săptămâna trecută, în Harghita, unde, pentru prima dată, un medic a fost condamnat de o instanţă, pentru o greşeală medicală. Este vorba de un medic neonatolog, fost angajat al Spitalului Judeţean din Miercurea-Ciuc, care a fost condamnat la închisoare cu suspendare pentru vătămare corporală din culpă, de magistraţii Judecătoriei Miercurea-Ciuc. El este acuzat că, în urmă cu şase ani, nu a îngrijit corespunzător un băieţel născut înainte de termen, iar acesta a orbit. Povestea vieţii lui Ştefan, una trăită în întuneric Povestea lui Ştefan, băieţelul familiei Neagoe, din Băile Tuşnad, este una dureroasă şi trăită în întuneric, în ciuda eforturilor părinţilor de a găsi soluţii pentru ca băieţelul lor să vadă lumina soarelui. Aurora Neagoe a născut, la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Miercurea- Ciuc, în anul 2007, la şase luni, un băieţel de 1 kilogram, care a fost ţinut timp de două luni în incubator. Mama susţine că, din cauza cantităţii mari de oxigen care i-a fost administrată şi a faptului că a fost monitorizat doar trei zile din cele două luni petrecute în incubator, micuţul a făcut retinopatie de prematuritate şi şi-a pierdut complet vederea. Femeia a povestit că se documentase, despre problemele pe care le pot avea copiii prematuri şi a întrebat-o, la externare, pe doctoriţă dacă micuţul ei nu este expus acestui risc. „Citisem despre faptul că unii copii născuţi prematur pot face dezlipire de retină, dar că problema poate fi rezolvată printr-o intervenţie cu laser. La externare, am întrebat-o pe doamna doctor despre acest lucru, dar mi-a spus că nici nu se pune problema unei astfel de afecţiuni. După ce am mers acasă, am observat că Ştefi nu urmărea obiectele cu privirea şi am consultat de urgenţă un medic oftalmolog, care a pus diagnosticul de retinopatie, în stadiu avansat”, a povestit Aurora Neagoe. Ea consideră că dacă Ştefan ar fi fost trimis, în timp util, la spitalele din Târgu-Mureş sau Braşov, problema sa ar fi fost rezolvată, mai ales că, susţine dânsa, Spitalul din Miercurea-Ciuc nu ar (Continuare în pag. a 5-a) LIA MATEI Ziua rezervistului militar şi a împlinirea a 22 de ani de la înfiinţare, marcate de Filiala Harghita „O.C. Tăslăuanu" a ANGMRR din cadrul MAI . Totodată, a avut loc şi conferinţa anuală a acestei organizaţii - în pagina a 3-a - Mal BIBliCA JUDEȚEANĂ KÁJONIJÁNOS • FONDAI VIA 1*06 '■ff m Preţ: 1 leu