Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2013 (Anul 25, nr. 5665-5702)

2013-12-04 / nr. 5693

www.informatiahr.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXV. Nr. 5693 MIERCURI, 4 DECEMBRIE 2013 • Maşini noi pentru Serviciul Judeţean de Ambulanţă Harghita în Miercurea Ciuc, azi începe distribuirea alimentelor pentru persoanele defavorizate - în pagina a 3-a - - în pagina a 3-a - Hotărârea Consiliului Judeţean » de organizare a unui referendum privind regionalizarea a fost atacată de Instituţia Prefectului ■ Prefectul Adrian Jean Andrei a declarat că au fost constatate mai multe aspecte de nelegalitate, fiind încălcată atât Constituţia României, cât şi mai multe legi Prefectul judeţului Harghita, Adrian Jean Andrei, a atacat în instanţă hotărârea Consiliului Judeţean, privind organizarea unui referendum prin care cetăţenii să fie consultaţi dacă sunt de acord cu înfiinţarea regiunii de dezvoltare Harghita-Covasna- Mureş, cu sediul la Târgu-Mureş. Acţiunea a fost depusă la instanţa de contencios administrativ a Tribunalului Harghita, prefectul motivând că „actul administrativ încalcă unele prevederi legale, şi constituţionale şi a fost adoptat cu depăşirea competenţelor în materia organizării şi desfigurării referendumului, într-un domeniul nesupus sferei de reglementare a Consiliului Judeţean”. Adrian Jean Andrei a explicat că hotărârea încalcă, în primul rând, Constituţia României, conform căreia teritoriul României este organizat în comune, oraşe şi judeţe, dar şi alte legi privind organizarea administrativă a ţării sau care reglementează înfiinţarea regiunilor de dezvoltare. „In primul rând se încalcă articolul 3 din Constituţie, conform căruia teritoriul României este organizat în comune, oraşe şi judeţe. Orice altă organizare administrativ-teritorială se face prin revizuirea Constituției. La fel, sunt încălcate prevederile Legii 2/1968, modificată prin Decretul-lege 33/1990 şi Legea 35/1996, privind împărțirea administrativ-teritorială a României. Mai mult decât atât, se încalcă prevederile Legii 315/2004 privind dezvoltarea regională din România, conform căreia sunt stabilite opt regiuni de dezvoltare. Un referendum local nu poate pune în discuţie oportunitatea modificării acestor regiuni. (Continuare în pag. a 3-a) L. MATEI Parapantiştii din întreaga ţară şi-au dat întâlnire pe munţii harghiteni Cine a fost sâmbătă pe valea Trotuşului, în zona Lunca de Mijloc, a putut vedea o imagine mai rar întâlnită: zeci de parapante brăzdau cerul, unele părând să plutească în voia vântului, de fapt fiind pilotate de sportivi cu experienţă. Aşa cum s-a obişnuit în ultimii 6 ani, la sfârşit de noiembrie - început de decembrie, Aeroclubul Turbulencia din Miercurea-Ciuc organizează Gala Parapantiştilor din România, ocazie cu care zburătorii se întâlnesc, îşi povestesc experienţele trăite pe parcursul anului şi primesc premii. Dacă la început gala se ţinea la Miercurea-Ciuc, acum a fost al doilea an consecutiv când gazde au fost pantele montane din proximitatea localităţii Lunca de Mijloc. Acolo l-am întâlnit pe Sálig István, preşedintele Aeroclubului Turbulencia, acesta spunându-ne că, profitând de vremea perfectă care a fost sâmbătă, 80-100 de parapantişti s-au ridicat în aer, organizându-se şi un concurs de aterizare la punct fix. „Este prima întâlnire a băieţilor care zboară cu parapanta cu sezonul rece. Cred că astăzi (n.a. - sâmbătă) o să avem foarte multe degete îngheţate şi foarte multe gâturi scurte din cauza frigului, dar după cum vedeţi se zboară foarte bine”, spunea Sárig István. (Continuare în pag. a 5-a) LIVIU CÂMPEAN Ieri dimineaţă ■■■■!■........................ La Miercurea-Ciuc s-a înregistrat cea mai scăzută temperatură din ţară: minus 14 grade Celsius Cea mai scăzută temperatură a sezonului, la nivel naţional, s-a înregistrat marţi dimineaţă, la Miercurea-Ciuc, unde mercurul termometrelor a arătat minus 14 grade Celsius. Potrivit meteorologului de serviciu de la Centrul Meteo Târgu-Mureş, Pal Emeric, această valoare, de minus 14 grade Celsius, s-a înregistrat la răsăritul soarelui, după ce toată noaptea a fost foarte frig. Este pentru a treia oară în ultima săptămână când la Miercurea-Ciuc se înregistrează cea mai scăzută temperatură a sezonului, la nivel naţional. (Continuare în pag. a 5-a) M. LIA Preţ: 1 leu