Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2015 (Anul 27, nr. 5890-5924)

2015-06-10 / nr. 5916

• Pagina a 2-a • 10 iunie 2015 • Informația CICLISM Eduard Novák - argint în proba de 82,5 km Ciclistul harghitean Eduard Novák (foto), pregătit de italianul Cristiano Valoppi, a obţinut un succes remarcabil în cadrul probei de fond, 82,5 km, categoria c4, din cadrul Cupei Mondiale la paraciclism, găzduit de localitatea italiană Maniago. învingător a fost slovacul Jozef Metelka, cel care a câștigat și proba de contra-cronometru 26,4 km, acolo unde Novák s-a clasat al 6-lea. FOTBAL Dan Petrescu, între ASA Tg. Mureş şi Krasnodar Antrenorul Dan Petrescu, ultima dată la Al Arabil, în Qatar, este principala variantă a formaţiei ASA Tg. Mureş, vicecampioană naţională în 2014-2015, în sezonul următor. Fostul stelist a cerut timp de gândire până azi, el având alte propuneri, toate mai avantajoase din punct de vedere financiar. Una dintre acestea a venit de la formaţia Kuban Krasnodar, pe care Dan Petrescu a mai antrenat-o în urmă cu trei ani. Conducerea clubului din Krasnodar a stabilit o listă cu patru antrenori, din care urmează să aleagă unul, printre cei patru fiind și celebrul Kurban Berdiev. 30 milioane lire pentru Higuain Jose Mourinho păstrează, după cât se pare, amintiri plăcute legate de argentinianul Goncalo Higuain, în cei trei ani petrecuţi, împreună, la Real Madrid. între timp, Higuain s-a transferat la Napoli, unde a reuşit să marcheze, în acest sezon, 18 goluri în campionat, în 37 de meciuri, şi 8 în cupele europene. Mourinho şi-l doreşte din nou pe Higuain în postura de vârf de lance al atacului său, motiv pentru care Chelsea a oferit nu mai puţin de 30 milioane lire sterline pentru atacantul argentinian. Alte două formaţii care nu şi-au ascuns interesul pentru Higuain sunt Juventus Torino și Arsenal Londra. SCRIMĂ Echipa României în finala Campionatului European Echipa feminină de spadă a României, campioană europeană „en titre” și vicecampioană în 2013, s-a calificat în finala Campionatului European, după ce, în sferturi, a învins Ucraina cu 31-25, iar în semifinale Suedia (antrenată de Adrian Pop) cu scorul de 45-42. Formaţia noastră a evoluat în formula Loredana Dinu, Simona Gherman, Simona Pop (laureată cu bronz în proba individuală) şi Ana Maria Brânză (foto), cea care a evoluat ultima şi a adus victoria în meciul cu suedeza Samuelsson. Echipa română a întâlnit în finală, disputată după închiderea ediţiei ziarului nostru, formația Estoniei, care în semifinală a trecut de Italia. TENIS Monica Niculescu -învingătoare la Marsilia Jucătoarea română de tenis Monica Niculescu (foto), nr. 67 WTA şi favorită nr. 2 a competiţiei mediteraneene, a câştigat turneul ITF de la Marsilia (Franţa), învingând-o, în finala turneului, pe reprezentanta gazdelor, Pauline Parmantier, nr. 95 mondial şi favorită 8 la Marsilia. Scor final Niculescu - Parmentier 6-2, 7-5. Proba de dublu feminin a revenit perechii Tatiana Rua - Laura Thorpe (Argentina, Franţa), învingătoare cu 6-3, 3-6, 10-6 în confruntarea cu dublul Micole Melichar - Marina Zanevska (SUA, Ucraina). Valoarea totală a premiilor s-a cifrat la 100.000 dolari. Se pare că proba de simplu a turneului de la Marsilia tinde să devină o specialitate românească, anul trecut fiind câștigată de Alexandra Dulgheru, iar în 2009 de către Raluca Olaru. Elisabeta Polihroniade - 80 de ani Cea care este o adevărată doamnă a şahului românesc, Elisabeta Polihroniade (foto), a împlinit 80 de ani. O viaţă închinată, în bună măsură, şahului, atât în ceea ce priveşte performanţa sportivă, cât şi în planul promovării şahului la noi şi peste hotare. A făcut parte, mai multe decenii la rând, din echipa naţională de şah a României, contribuind la obţinerea a nu mai puţin de 16 medalii, din care două de aur. între 1966 şi 1977 a obţinut 7 titluri naţionale, deţinând o bună perioadă de timp recordul naţional în această privinţă. Activitatea remarcabilă a Elisabetei Polihroniade, valoarea ei deosebită, au fost recunoscute şi pe plan internaţional. Cu prilejul împlinirii vârstei de 80 de ani, preşedintele Federaţiei Internaţionale de Şah (FIDE), Kirshan Iliumjinov, i-a trimis o scrisoare de felicitare. Dinu Dobrean - dublu campion naţional în prima săptămână a lunii iunie a.c., în capitala Bulgariei, Sofia, a avut loc a XXV-a ediţie a Campionatului European de skandenberg. La competiţia din acest an am remarcat prezenţa unui harghitean, agentul şef de poliţie Dinu DOBREAN (foto), luptător al Serviciului de Acţiuni Speciale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Farghita. Meritul calificării îi revine în totalitate poliţistului, deosebit performer sportiv care, în perioada 02-03.05.2015, a devenit, la Braşov, dublu campion la etapa naţională a Campionatului de skandenberg, poziţie ce i-a asigurat dreptul deplasării şi participării la finala europeană de la Sofia. La Campionatul European din Bulgaria, Dinu Dobrean a avut o comportare remarcabilă, cucerind medalia de bronz, la întrecerea pentru braţul stâng şi a fost foarte aproape de podium şi cu rezultatele braţului drept, pentru care a obţinut locul IV. Poliţistul harghitean se pregăteşte intens pentru Campionatul Mondial de skandenberg, ce va avea loc în a doua jumătate a lunii septembrie 2015, la Kuala Lumpur - Malaezia. Pagină realizată de STEFAN DANCIU stef_dan21 @yahoo. com