Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2015 (Anul 27, nr. 5925-5964)

2015-08-05 / nr. 5940

Cum a ajuns neofascistul Csanád să poarte numele regelui David - în pagina a 3-a -Topul datornicilor la bugetul asigurărilor de sănătate - în pagina a 3-a - Privită dintr-un unghi drept imaginea nu pare a fi retuşată . Aceasta a fost concluzia la care am ajuns eu în urma unei discuţii pe care am avut-o cu ec. Duda Tihamér Attila, preşedinte-director general al Casei de Asigurări de Sănătate Harghita, pe marginea unei situaţii comparative a evoluţiei sumelor contractate şi realizate, atât la nivelul judeţului, cât şi pe fiecare spital în parte. Cred asta pentru că cifrele înregistrate pe luni şi ani, începând cu cel de-al XI-lea de după 2000, sunt reale şi analiza lor dă o imagine clară a ceea ce a fost, cu bune şi cu rele... - continuare în pag. a 6-a „O măgărie fără seamăn" Deputatul PNL Theodor Paleologu a declarat că este absolut inacceptabilă mărirea salariilor deputaţilor fără ca numărul acestora să se reducă la 300. „E total deplasată această discuţie (despre mărirea salariilor parlamentarilor - n.r.). Am putea, într-adevăr, discuta despre creşterea salariilor deputaţilor dacă ei ar fi 300, aşa cum ne-a cerut poporul român. Eu nu invoc adesea voinţa poporului român, dar de data asta chiar e cazul să o facem. Adică este inadmisibil! Menţinem Parlamentul la un număr mult prea mare de deputaţi şi în plus de asta vrem să ne şi mărim salariile, să le dublăm. Este absolut inacceptabil!”. El a adăugat că o indemnizaţie de deputat român este mult mai mică decât o indemnizaţie de deputat francez, dar parlamentarii români „chiar nu merită mai mult” şi chiar şi actuala indemnizaţie este prea mare pentru cât de puţin fac aceştia. „Se poate avea în vedere, eventual, o creştere a indemnizaţiilor deputaţilor, dar cu condiţia ca numărul lor să fie redus la 300, aşa cum ne-a cerut referendumul pe care îl avem cu toţii în amintire. Dacă nu se satisface această condiţie, este o măgărie fără seamăn”, a precizat deputatul liberal. Prompt Media Previziuni ultrapesimiste Populaţia României va scădea peste 15 ani la aproximativ 17 milioane şi jumătate de persoane, iar în anul 2100 va coborî sub 11 milioane, potrivit datelor ONU. Potrivit ultimelor date revizuite publicate la sfârşitul săptămânii trecute de ONU, România se numără printre cele 11 state din lume a căror populaţie va scădea cu mai bine de 15 procente până la jumătatea secolului. Raportul ONU privind evoluţiile demografice indică pentru România în anul 2050 o populaţie de 15.200.000 de persoane. în acelaşi an, populaţia lumii va ajunge la aproape 10 miliarde, cu peste 2 miliarde și jumătate mai mare decât în prezent. iGo.ni BIRUCTEA JUDEȚEANĂ www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVII, Nr. 5940 MIERCURI, 5 AUGUST 2015. Popasul păsărilor de la Sânpaul sau Delta în miniatură din „mica Siberie" ____ Până în acest moment, Cantitatea de afine recoltată de Direcţia Silvică Harghita, de patru ori mai mică faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut Direcţia Silvică (DS) Harghita a recoltat, până în momentul de faţă, o cantitate de sub 10 tone de afine, faţă de 40 de tone cât s-a înregistrat anul trecut în aceeaşi perioadă. Directorul DS Harghita, ing. Cătălin Mutică, a declarat că în perioada de vară, în special în lunile iulie şi august, silvicultorii se ocupă de recoltarea fructelor de pădure, fiind o activitate la care rezultatele fluctuează de la an la an, în funcţie de anumite condiţii. „De exemplu, anul trecut am avut o producţie foarte bună la afine, în detrimentul zmeurii, care în ultimii ani scade, deoarece s-au redus suprafeţele pe care zmeurul se extinde, în special tăierile rase”. Directorul DS a spus că „anul acesta se pare că producţia de fructe de pădure va fi mult mai mică decât anul trecut. Vorbim de afine, fiindcă la zmeură nu ne aşteptăm la cantităţi mari”. Ing. Cătălin Mutică a arătat că anul trecut, până la această dată, se recoltase o cantitate de 40 de tone de afine, iar în acest an s-a cules sub 10 tone, continuare în pag. a 3-a