Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2015 (Anul 27, nr. 5925-5964)

2015-09-15 / nr. 5957

Mohmjános . InformaţiaM rwww.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVII. Nr. 5957 MARŢI, 15 SEPTEMBRIE 2015 • Romanian Gendarmerie International Exercise 2015 (ROGENDINTEX) la final - în pagina a 5-a - Credință, Speranță, Iubire ____ - în pagina a 5-a - Ieri, la Tribunalul Miercurea-Ciuc, în procedura de cameră preliminară. Avocaţii lui Ráduly Róbert au invocat nelegalitatea administrării unor mijloace de probă Avocaţii fostului primar al municipiului Miercurea-Ciuc, Ráduly Robert, au solicitat ieri, în cadrul şedinţei de judecată la Tribunalul Harghita, în dosarul în care este acuzat de abuz în serviciu, excluderea unor probe din rechizitoriu. Avocaţii fostului primar au susţinut că unele interceptări s-au făcut fără respectarea prevederilor legale, iar mai multe declaraţii de martor au fost luate în afara cadrului procesual, cu încălcarea dreptului la apărare a inculpatului. „Am invocat nelegalitatea administrării unor mijloace de probă, în special interceptările efectuate în baza mandatelor emise de înalta Curte, în baza legii siguranţei naţionale, nişte vicii la interceptările efectuate pe baza mandatelor emise de Tribunalul Bucureşti şi anumite declaraţii de martor care au fost luate continuare în pag. a 5-a Un sfârşit de săptămână cu multe evenimente rutiere nedorite Ultimul sfârşit de săptămână a fost unul plin cu evenimente rutiere, pe şoselele harghitene înregistrându-se o serie de accidente, vinovaţi de producerea lor fiind şoferii sau bicicliştii. Fie că au consumat alcool înainte de a se urca la volan, fie că au apăsat mai mult pe acceleraţie ori doar că nu au fost atenţi, zilele trecute vor rămâne în memoria unor participanţi la trafic ca unele neplăcute. Unul dintre ei este R.D., din Bilbor. Acesta a ajuns la spitalul din Târgu-Mureş, suferind leziuni grave, după ce s-a urcat pe un moped, iar într-o curbă uşoară a pierdut controlul lui, a părăsit partea carosabilă şi s-a izbit de gardul unui imobil. De precizat că tânărul nu deţinea permis continuare în pag. a 3-a Tőkés László, reprezentantul hungarismului extremist contemporan Autorul cărţii „Calvarul" (1912), col. dr. Gheorghe Raţiu, fost până în 1990 şef al Direcţiei de Informaţii Interne (Direcţia I) din Departamentul Securităţii Statului, a acordat un amplu interviu lui Mihail Groza, redactor-şef al ziarului „Informaţia Harghitei”. Gheorghe Raţiu s-a referit atât la perioada interbelică, începând cu 1918, cât şi la perioada 1940-1944. Ceea ce i-a îndemnat să scrie această carte a fost dorinţa de a convinge pe cititori că „extremismul naţionalist maghiar nu este o născocire a fostei Securităţi, pentru a se afla în treabă". Autorul are perfectă dreptate. Mulţi dintre noi ştim foarte bine că revizionismul extremist nu a apărut în timpul comunismului, ci imediat după 1918 şi s-a dezvoltat în continuare în pag. a 3-a .is call! mmmm ■■■ Ieri a sunat din nou clopoțelul în şcoli Exerciţii demonstrative şi invitaţi de marcă la ia a Miercurea-Ciuc, cu ocazia Zilei Pompierilor din România în fiecare an, pe 13 septembrie se celebrează Ziua Pompierilor din România, data amintind de „botezul” celei mai paşnice arme. Un „botez” de foc, unul însângerat, ţinut pe Dealul Spirii cu ocazia luptei pentru idealurile Revoluţiei de la 1848. Iar 13 Septembrie a fost marcat şi la Miercurea-Ciuc prin două exerciţii demonstrative, o paradă a tehnicii din dotare, dar şi prin discursuri, manifestările desfaşurându-se pe platoul din centrul municipiului. Nu au lipsit nici invitaţii, printre aceştia numărându-se gen. It. Viorel Nemeş din partea IGSU şi o delegaţie a pompierilor civili din Ungaria, condusă de gen. Dobson Tibor, continuare în pag. a 8-a Preţ: 1 leu