Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2016 (Anul 28, nr. 6039-6075)

2016-05-04 / nr. 6052

• Pagina a 2-a • 4 mai 2016 • Şedinţa ordinară a Consiliului local municipal Miercurea-Ciuc Ceea ce începem bine ar trebui să terminăm tot aşa Desigur, mă refer la faptul că începem luna lui florar cu oarecari veşti bune. Bunăoară, o schimbare în bine este faptul că la salariul minim pe economie s-au mai adăugat vreo două sute de lei, o altă schimbare este că preţul gazelor naturale din această lună scade cu 1,5 la sută. Sunt doar câteva chestiuni pe care am vrut să le amintesc, bineînţeles, închizând ochii la noutăţile care nu ne fac viaţa mai uşoară. La sfârşitul lunii aprilie, în penultima zi a lunii, Consiliul local municipal Miercurea- Ciuc, întrunit în şedinţă ordinară, a adoptat mai multe hotărâri care pot fi şi ele considerate favorabile pentru locuitorii municipiului. Şi bine ar fi ca ceea ce începem bine să terminăm tot aşa... Veşti bune S-a aprobat acordarea sumei de până la valoarea maximă de 3.596 lei din cheltuielile aferente executării lucrărilor, de reabilitare termică a blocului din strada Narciselor 3/A/B, corespunzătoare cotei de contribuţie ce revine proprietarului Becze András, care are în familie o persoană cu handicap în întreţinere. Tot la acest subtitlu se impune amintit faptul că s-a aprobat includerea în lista de investiţii pentru anul 2016 a proiectelor de reabilitare termică a blocurilor de locuinţe în vederea ridicării performanţei energetice a 11 blocuri de locuinţe cu regim de înălţime P+10E cod SMIS 50767, 10 blocuri cu regim de înălţime P+4E, 6 blocuri cu regim de înălţime P+10 cod SMIS 49650, al căror termen de finalizare se prelungeşte până la data de 30 iunie 2016. rilor din Ciuc se angajează să renoveze imobilul primit în folosinţă, iar biroul asociaţiei se va muta în clădire până la sfârşitul lunii noiembrie 2016. Cheltuielile legate de repararea şi renovarea spaţiului se vor realiza din fondurile proprii ale Asociaţiei întreprinzătorilor din Ciuc. Contracte prelungite, contract de colaborare La fel ca în alţi ani, şi de astă dată Consiliul local a aprobat prelungirea, pe o durată de un an, a Contractului încheiat în 2002 cu Asociaţia Handicapaţilor Fizici - Judeţul Harghita, contract având ca obiect darea în folosinţă gratuită a imobilului situat în Miercurea-Ciuc, strada Márton Áron, nr. 50. De asemenea, s-a prelungit tot cu un an contractul încheiat cu Asociaţia Gelem, având ca obiect darea în folosinţă gratuită a clădirii anexe din strada Márton Áron, nr. 50. S-a aprobat contractul de colaborare între Asociaţia Surzilor din România - Filiala Harghita şi municipiul Miercurea-Ciuc în vederea organizării în comun a activităţii sportive „Cupa Harghita pentru persoanele cu deficienţă de auz”, ce va avea loc în data de 27 august 2016, la Sala Sporturilor din municipiu. Licitaţiei în aceeaşi şedinţă s-a aprobat închirierea prin licitaţie publică a ştrandului Jigodin în suprafaţă de 6.200 mp, pe o perioadă de 4 luni. Preţul de pornire este de 1 .000 lei/lună, în suprafaţa de 6.200 mp se includ pe lângă ştrand şi terenurile de tenis. Dare în folosinţă gratuită Asociaţia întreprinzătorilor din Ciuc a solicitat printr-o cerere adresată Consiliului local „punerea la dispoziţie a unui spaţiu în suprafaţă de aproximativ 185 mp, situat în Miercurea-Ciuc, strada Kossuth Lajos, nr. 12, în vederea exploatării spaţiului prin crearea unei platforme de lucru inspiratoare pentru freelanceri, antreprenori începători, companii start-up, şi sprijinirea culturii muncii antreprenoriale prin organizarea de cursuri, prelegeri de specialitate şi alte asemenea”. Drept urmare, s-a aprobat darea în folosinţă gratuită a suprafeţei solicitate, pe o perioadă de 10 ani. Asociaţia întreprinzăto Băile Miercurea-Ciuc Consiliul local municipal Miercurea-Ciuc a aprobat achiziţionarea imobilului - teren în suprafaţă de 6.940 mp şi a celor trei bazine - situat în Miercurea-Ciuc, Băile Miercurea-Ciuc, proprietatea tabulară a lui Braciu Simon Carol, domiciliat în Braşov. Preţul total al terenului este de 117.660 euro, conform procesului-verbal de negociere. In hotărâre se precizează că plata se va achita integral în lei, la cursul valutar al BNR din data achitării. Prin urmare, s-a aprobat încheierea contractului autentic de vânzarecumpărare prin care Băile Harghita intră în patrimoniul public al municipiului. AURELIA ILUȚ Combaterea defrişărilor ilegale, în sfârşit, prioritate a MAI Combaterea defrişărilor ilegale constituie una dintre priorităţile Ministerului Afacerilor Interne, asigurarea protecţiei patrimoniului cultural naţional şi al ecosistemelor naturale naţionale fiind una dintre direcţiile de acţiune stabilite prin Strategia naţională de ordine şi siguranţă publică pentru îndeplinirea obiectivului general de creştere a gradului de siguranţă şi protecţie a cetăţeanului, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei, în scopul maximizării rezultatelor pe linia combaterii acţiunilor ilegale în domeniul silvic, activitatea de cooperare interinstituţională va fi intensificată, prin desfăşurarea unor acţiuni integrate cu Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, precum şi cu celelalte instituţii din cadrul Sistemului de Apărare, Ordine Publică și Securitate Națională. SC Harviz SA aduce la cunoştinţa consumatorilor că, din cauza unor lucrări, se va opri furnizarea apei potabile azi, 4 mai, între orele 10:00-15:00, în Misentea, de la biserica în sus şi în zona Felszeg. După reluarea furnizării, apa poate prezenta impurităţi. Pentru alte informaţii şi reclamaţii vă stăm la dispoziţie non-stop la numărul de telefon 0758/77.00.40. Vă mulţumim pentru înţelegere! Informația Magretti GENERAL MIR CONSULT SPRL în calitate de administrator judiciar al SC VULTURUL CARPATIN SRL Gheorgheni, face cunoscută vânzarea prin licitaţie publică cu strigare a bunului imobil, constând în: Spaţiu comercial compus din construcţie şi teren aferent în suprafaţă de 290 mp, situat în Gheorgheni, str. Piaţa Libertăţii, nr. 12 (11), jud. Harghita, înscris în CF nr. 55839/Gheorgheni sub nr. cad. 55839, 55839-C1. Construcţia este compusă din 6 încăperi - spaţiu utilizat ca spaţiu de depozitare, cu regim de înălţime parter, în suprafaţă construită de 212 mp. Preţul de pornire la licitaţie este stabilit la 161.517 lei (exclusiv TVA), conform raportului de evaluare întocmit în cauză. în aceste condiţii, GENERAL MIR CONSULT SPRL organizează vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunului debitoarei pentru datele de 02.06.2016, 09.06.2016, 16.06.2016 şi 23.06.2016, la ora 12:00, la punctul de lucru al administratorului judiciar din Miercurea-Ciuc, B-dul Frăţiei, nr. 8, sc. B, ap. 2, jud. Harghita. Pentru participare la licitaţie, ofertanţii vor depune o garanţie de 10% din preţul de strigare, cu cel puţin o oră înainte de începerea licitaţiei şi o taxă de participare la licitaţie de 150,00 lei în contul special al procedurii. Relaţii suplimentare se pot obţine la punctul de lucru al administratorului judiciar sau la nr. tel. 0266/31.09.40 sau 0744/36.21.48. Lichidator judiciar, GENERAL MIR CONSULT SPRL SC Harviz SA aduce la cunoştinţa consumatorilor că, din cauza unor lucrări pe aducţiune, se va opri furnizarea apei potabile joi, 5 mai, între orele 15:00-19:00, în localităţile Mihăiţeni, Nădejdea, Văcăreşti, Gârciu, Racu. După reluarea furnizării, apa poate prezenta impurităţi. Pentru alte informaţii şi reclamaţii vă stăm la dispoziţie non-stop la numărul de telefon 0758/77.00.40. Vă mulţumim pentru înţelegere! Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Harghita - Centrul local Miercurea-Ciuc doreşte să atragă atenţia fermierilor cu domiciliul şi terenuri în Miercurea-Ciuc asupra următoarelor informaţii: Fermierii sunt aşteptaţi cu adeverinţa cont bancar şi copia cârdului de identitate pentru procurarea adeverinţei de Registru Agricol la Primăria municipiului Miercurea-Ciuc, unde se pot programa şi pentru întocmirea dosarelor de sprijin agricol. Programarea se poate face şi la nr. de telefon 0752/33.28.68, zilnic, între orele 13:00-14:00. Deţinătorii de animale trebuie să aibă în dosar copia cârdului de exploataţie animalieră şi listing de la medicul veterinar. Cei cu sprijinul cuplat de animale sunt aşteptaţi în săptămâna 9-13 mai. SC Baladei Thirdway Transport SRL selectează în vederea angajării şoferi cu carnet C+E pentru TIR-uri frigorifice pe Comunitate. Interviuri în Reşiţa şi Piatra Neamţ: luni, 16 mai; Petroşani şi Galaţi: marţi, 17 mai; Craiova şi Medgidia: miercuri, 18 mai; Bucureşti şi Buzău: joi, 19 mai; Bucureşti: vineri, 20 mai. Se oferă condiţii excelente. Obligatoriu documentaţia valabilă cel puţin 6 luni, fără antecedente penale şi rutiere. CV şi informaţii suplimentare la soferitir@trota.ro și 0740/29.54.18. ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE DESCHISĂ PENTRU CONCESIUNE TEREN Comuna Mădăraş, având sediul social în localitatea Mădăraş, str. Principală, nr. 193, județul Harghita, cod poştal: 537071, e-mail: csikmadaras@gmail.com, cod fiscal: 14596052. Concesionarea unui teren în suprafaţă de 27.237 mp din domeniul privat al comunei Mădăraş. Documentaţia de atribuire poate fi achiziţionată de la sediul Primăriei Mădăraş până la data de 25.05.2016, ora 12:00. Ofertele se depun în plicuri sigilate până la data de 27.05.2016, ora 09:00. Deschiderea plicurilor cu DOCUMENTELE DE PARTICIPARE va avea loc în prezenţa ofertanţilor care doresc să participe la deschidere în data de 27.05.2016, ora 10:00, la sediul Primăriei Mădăraş, comuna Mădăraş, nr. 193. Informaţii suplimentare se pot solicita la sediul primăriei şi la datele de contact mai sus-amintite. infohrpub@gmail.com VÂND APARTAMENT cu 3 camere în Miercurea-Ciuc, str. Ciocârliei, renovat, la cheie, ideal pentru familie cu copii. Preț negociabil. Tel. 0745/88.98.91. Întreruperi de curent electric Filiala de distribuţie a energiei electrice aduce la cunoştinţa consumatorilor de energie faptul că mâine, 5 mai 2016, între orele 08:00-16:00, se va întrerupe furnizarea energiei electrice pe durata executării unor reparaţii tehnice la instalaţiile electrice în localitatea Sântimbru, între casele nr. 477-491, 587-656, 659-663. Editor: Fundaţia Adevărul Harghitei • Mihail Groza - redactor şef (mihail.groza@gmail.com). Echipa redacţională: Liviu Câmpean-redactor şef adjunct ondine, Ştefan Danciu, Ştefana Drăghici, Aurelia Iluţ, Lia Matei, Ştefan Pătrîntaşredactor şef adjunct. Echipa tehnică: Pálosi Réka (tehnoredactare), Nicolae Groza (corectură). Compartiment marketing - relaţii publice: Gabor Erika, Zoiţa Micu. Adresa: Miercurea-Ciuc, str. Leliceni, nr. 45, jud. Harghita, cod 530190. TelJfax publicitate: 0266/37.18.05; tel. redactori 0266/37,20.65. ISSN 2067-6190. Web: www.informatiahr.ra. E-mail: informatiahr@gmail.com (redacția). infohrpub@gmail.com (publicitate). Tipărit la T3 INFO SRL Sf. Gheorghe.