Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2016 (Anul 28, nr. 6039-6075)

2016-06-10 / nr. 6068

• Pagina a 2-a • 10 iunie 2016 • Au fost publicate rezultatele primului ciclu al Inventarului Forestier urmare din pag. 1 In funcţie de zonele de relief, din totalul suprafeţei zonei montane din România, 65% este acoperită cu pădure, în zona de deal, din totalul suprafeţelor, zona de pădure reprezintă 27%, iar la câmpie pădurile ocupă 5% din suprafeţe. In ceea ce priveşte speciile de arbori care se găsesc în pădurile României, fagul este principala specie forestieră din ţara noastră. El ocupă 31% din suprafaţa terenurilor acoperite cu pădure. Este urmat de răşinoase (molid, brad, pini etc.) cu o pondere de 26%, de diverse specii de foioase tari (carpen, salcâm, frasin, paltin etc.) cu 20% pondere şi de cvercinee sau stejari (gorun, cer, gârniţă, stejar pedunculat etc.) cu o pondere de 16% în suprafaţa pădurii. Pe ultimul loc se află grupa diverselor specii de foioase moi (tei, plop, salcie etc.), care ocupă 7% din suprafaţa pădurii. Distribuţia pe clase de vârstă a pădurii arată că cea mai mare suprafaţă a pădurii (21%) se găseşte în clasa a II-a de vârstă (21-40 ani), urmată de clasele de vârstă a IV-a (61-80 ani) şi a IlI-a (41-60 ani), cu 19%, respectiv 18%, din suprafaţa pădurii, însumată, suprafaţa pădurii din cele trei clase de vârstă reprezintă peste 58% din suprafaţa totală a pădurii. IFN este conceput ca un inventar forestier continuu, cu o periodicitate a ciclului de inventariere de cinci ani. Informaţiile IFN vor fi utilizate la elaborarea politicii forestiere naţionale, care va fi exprimată în strategii, legislaţie şi programe forestiere naţionale pentru gestionarea durabilă a pădurilor. Ele vor fi utilizate, de asemenea, în procesele decizionale cu privire la dezvoltarea industriei forestiere şi colaborarea intersectorială, la furnizarea de informaţii despre resursele forestiere către organismele naţionale şi internaţionale, pentru a oferi informaţii privind stocarea carbonului şi diversitatea biologică a ecosistemelor forestiere etc. Inventarul Forestier Naţional este principalul instrument de evaluare a resurselor forestiere dintr-o ţară. El are ca sarcină principală realizarea la nivel naţional a activităţilor de colectare, gestionare şi analiză a informaţiilor privind resursele forestiere, de a publica rezultatele analizelor respective și de a întocmi studii/scenarii privind dezvoltarea sectorului forestier care să fie utilizate, cu precădere, în procesele de elaborare a politicii forestiere și de cooperare inter-sectorială. De asemenea, IFN este principalul furnizor de date pentru raportarea indicatorilor de gestionare durabilă a pădurilor, conform angajamentelor asumate de ţara noastră în cadrul Conferinţei ministeriale pentru protecţia pădurilor în Europa (MCPFE). El furnizează, de asemenea, date indispensabile raportărilor pentru Convenţia-cadru a Naţiunilor Unite privind schimbarea climei/Protocolul de la Kyoto (UNFCCC/KP) şi pentru Convenţia privind diversitatea biologică (CBD). Activitatea serviciului IFN constituit în cadrul INCDS este deosebit de complexă, de la culegerea datelor de teren (despre arbori, arborete, lemn mort, soluri forestiere etc.) la fotogrammetrie digitală, analize de laborator și prelucrarea statistică a unui volum imens de date. (Prompt Media) Nationala Modificări privind acordarea concediului de odihnă salariaţilor din administraţia publică, regiile autonome şi unităţile bugetare Salariaţii din administraţia publică, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare aflaţi în situaţia în care au lipsit de la serviciu un întreg an calendaristic, fiind în concedii medicale sau în concedii fără plată, vor putea beneficia de concediul de odihnă anual, în cazul în care perioadele de concedii medicale şi de concedii fără plată au fost de 12 luni sau mai mari şi s-au întins pe doi sau mai mulţi calendaristici consecutivi, salariaţii au dreptul la un singur concediu de odihnă acordat în anul reînceperii activităţii, în măsura în care nu a fost efectuat în anul în care au lipsit de la serviciu. Modificările legislative survin ca urmare a unei hotărâri adoptate astăzi de Guvern, prin care se revizuieşte HG nr. 250/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publică, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare. Prin hotărârea adoptată miercuri, 8 iunie, durata concediului de odihnă anual nu va mai fi condiţionată de durata concediilor medicale sau fără plată, iar România se conformează şi pune în aplicare dispoziţiile articolului 7 din Directiva 2003/88/CE privind anumite aspecte ale organizării timpului de lucru. Comisia Europeană, prin scrisoarea de punere în întârziere-încălcare nr. 2013/4233, consideră că legislaţia naţională din Codul muncii din România şi din HG 250/1992 nu poate fi considerată ca fiind compatibilă cu articolul 7 din Directiva 2003/88/CE şi a invitat Guvernul României să prezinte observaţiile necesare. Urmare acestei solicitări, România a realizat demersurile legislative de modificare și completare a Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Prompt Media MIJA DE VÂNZARE apartament cu 3 camere, 40 mp locuibil + 9 mp terasă, ferestre termopan, în Miercurea-Ciuc, B-dul Frăției. Telefon: 0740/68.60.96. (RF) CONDOLEANŢE Sincere condoleanţe şi întreaga noastră compasiune familiei Antal, în aceste clipe grele pricinuite de dispariţia prematură a celui care a fost ANTAL EMERIC. Dumnezeu să-l odihnească în pace, iar pe cei îndureraţi să-i mângâie. Vecinii din Siculeni Unul dintre principalele scopuri ale Parteneriatului Estic trebuie să fie stoparea emigrării forţei de muncă calificate ■ Măsuri concrete în ceea ce priveşte politicile de tineret în cadrul instituţiilor europene Cea mai mare problemă a ţărilor din Europa de Est este aşa-numitul „exod al creierelor ’ care se transpune în emigrarea tinerilor cu o bună pregătire intelectuală în alte ţări, în speranţa de a obţine venituri mai consistente. Acest proces trebuie diminuat şi este nevoie de luarea unor măsuri la nivelul european, în cadrul instituţiilor abilitate. La întâlnirea Parteneriatului Estic, care a avut loc în data de 7 iunie, la Bruxelles, Borboly Csaba, preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, ca reprezentant al Comitetului Regiunilor, a propus ca acesta să fie unul dintre principalele scopuri ale Parteneriatului Estic, deoarece în legătură cu această temă s-au luat decizii şi la nivelul Comitetului Regiunilor. Partenerii se străduiesc ca în domeniul politicilor de tineret, competenţele şi abilităţile să se realizeze în conformitate cu cerinţele de pe piaţa forţei de muncă. Importanţa conferinţei din data de 7 iunie este dată de faptul că rezultatul direct al raportului aprobat în cursul lunii februarie al acestui an este adoptarea acelei agende de activitate cu privire la programul-cadru pentru învăţământ care prin intermediul învăţământului profesional şi al competenţelor va pregăti forţă de muncă competentă. Scopul programului este ca învăţământul profesional şi cel universitar să pregătească personal competitiv pe piaţa forţei de muncă. In cadrul întâlnirii, Borboly Csaba, în calitate de reprezentant al Comitetului Regiunilor, a prezentat bunele exemple din judeţul Harghita în ceea ce priveşte iniţiativele de armonizare a activităţii desfăşurate în domeniul învăţământului şi al cerinţelor de pe piaţa forţei de muncă. Comitetul Regiunilor l-a desemnat pe preşedintele Consiliului Judeţean Harghita de a prezenta aspecte cu privire la politicile de tineret ale învăţământului în cadrul Parlamentului European şi cel al UNESCO şi să susţină punctul de vedere conform căruia consiliilor judeţene, respectiv celor locale trebuie să li se lărgească sfera competenţelor pentru a putea soluţiona problemele care se ivesc. în lipsa acestora este mai mare probabilitatea ca tinerii să renunţe la studii sau să emigreze. „în continuare lucrăm în folosul tinerilor. La Bruxelles încercăm să facem ceea ce este posibil pentru a schimba într-o direcţie bună acest sistem”, a afirmat Borboly Csaba. Programul de urgenţă stomatologică Miercurea-Ciuc: sâmbătă şi duminică (11-12 iunie 2016) este deschis, între orele 09:00-12:00, cabinetul dr. Szabó Cristina (str. Petőfi Sándor, nr. 14). Odorheiu-Secuiesc: sâmbătă şi duminică (11-12 iunie 2016) este deschis, între orele 09:00-13:00, cabinetul dr. Mózes Gyula jr. (str. Insulei, nr. 6). Topliţa, sâmbătă şi duminică (11-12 iunie 2016) este deschis, între orele 09:00-12:00, cabinetul dr. Obreja Giuliano (str. Cerbului, bl. E, parter). MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE © Agenţia Naţională de Administrare Fiscală Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Braşov Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Harghita Serviciul Fiscal Municipal Topliţa UANAF str. Nicolae Bălcescu, nr. 59, Topliţa, judeţul Harghita, tel. 0266/34.21.99, fax 0266/54.30.01, e-mail: Admin. TPHRCFNX01.HR@mfmante.ro Dosar de executare nr. 01SOCM46 Nr. 17238 din 08.06.2016 Anunț privind vânzarea de bunuri mobile In temeiul art. 250, alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, se face cunoscut că în ziua de 5 iulie 2016, ora 10:00, în localitatea TOPLIŢA, str. NICOLAE BĂLCESCU, nr. 59, se vor vinde prin licitaţie următoarele bunuri mobile: proprietatea debitorului MAN-MUR SRL, cu domiciliul fiscal în localitatea TOPLIŢA, str. FÎNATELOR, nr. 2a, judeţul HARGHITA, cod de identificare fiscală 15363772. Denumirea bunului mobil, descriere sumară (se vor indica drepturile reale şi privilegiile care grevează bunurile, dacă este cazul): Preţul de pornire al licitaţiei, exclusiv TVA Cota TVA 20% Autoturism Fiat Bravo, an fabricație 2001, nr. înmatriculare HR-69-ZDL, nr. identificare ZFA18200005145970, motorină, cilindree 1.910 5.597 1.119 Motoferăstrău marca Husqvarna 365, an 2012, serie 2012701093, lamă și lanț lipsă 328 66 Motoferăstrău marca Husqvarna 365, an 2010, seria 967-08-21-00 472 94 Regimul și cotele de taxă pe valoarea adăugată aplicabile pentru vânzarea bunurilor mobile sunt cele prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Invităm pe cei care pretind vreun drept asupra acestor bunuri să înştiinţeze despre aceasta organul de executare, înainte de data stabilită pentru vânzare. Cei interesaţi în cumpărarea bunurilor sunt invitaţi să prezinte, până la termenul de vânzare sau, în cazul vânzării prin licitaţie, până în ziua precedentă termenului de vânzare, oferte de cumpărare; în cazul vânzării la licitaţie, dovada plăţii taxei de participare, reprezentând 10% din preţul de pornire al licitaţiei achitată prin virament în contul nr. RO33TREZ3515067XXX004722 - Trezoreria Miercurea-Ciuc sau în numerar în contul RO21TREZ354506702XXXXXXX - Trezoreria Toplița, ambele conturi deschise în favoarea AJFP Harghita, CUI 32207048, împuternicirea persoanei care îl reprezintă pe ofertant, pentru persoanele juridice de naţionalitate română, copie de pe certificatul unic de înregistrare eliberat de Oficiul Registrului Comerţului; pentru persoanele juridice străine, actul de înmatriculare tradus în limba română; pentru persoanele fizice române, copie de pe actul de identitate; dovada emisă de creditorii fiscali că nu au obligaţii fiscale restante, urmând să se prezinte la data stabilită pentru vânzare şi la locul fixat în acest scop. împotriva prezentului înscris, cel interesat poate introduce contestaţie la instanţa judecătorească competentă, în termen de 15 zile de la comunicare sau luare la cunoştinţă, în conformitate cu prevederile art. 260 şi art. 261 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. Potrivit dispoziţiilor art. 9, alin. (2), lit. d) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, când urmează să se ia măsuri de executare silită, nu este obligatorie audierea contribuabilului. Pentru informaţii suplimentare vă puteţi adresa la sediul nostru sau la telefon 0266/34.10.16. Data afişării: 09.06.2016.