Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2016 (Anul 28, nr. 6076-6114)

2016-07-22 / nr. 6085

Urgenţe şi îngrijiri medicale la domiciliu înainte de a aborda acest subiect, cred eu de interes pentru nu puţini dintre asiguraţi, am să vă mai spun că pachetul de bază include şi servicii de asistenţă medicală ambulatorie pentru specialităţile paraclinice. Mai pe înţelesul tuturor, aici sunt incluse analizele de laborator, cum ar fi cele ce ţin de hematologie, biochimie, imunologie, microbiologie etc., precum şi radiologia, imagistica, medicina nucleară sau explorările funcţionale (ex. examen radiologie, radiografie de membre, pielografie, mamografie, ecografie, ecocardiografie, CT, RMN, EKG, scintigrafie). Potrivit preşedintelui-director general al CAS Harghita, ec. Duda Tihamér Attila, asiguraţii vor putea să mai acceseze, de asemenea, servicii spitaliceşti, care sunt de tip preventiv, curativ, de recuperare medicală şi paliative, incluzând consultaţii de specialitate, investigaţii, tratamente medicale şi/sau chirurgicale, îngrijire, medicamente ş.a., dar şi masă. Practic, sublinia domnia sa, în funcţie de durata spitalizării, cetăţenii vor primi asistenţă medicală fie în regim de spitalizare continuă, fie în regim de spitalizare de zi, care vor cuprinde îngrijiri de tip acut şi îngrijiri de tip cronic, acordate în funcţie de anumite criterii de internare. Eo.&A S-a încheiat o nouă ediţie a Zilelor a „Miron Cristea" Ediţia din acest an s-a desfăşurat sub semnul împlinirii unui secol de la intrarea României în războiul de reîntregire a neamului, astfel că multe dintre lucrările prezentate au avut ca temă contribuţia şi implicarea topliţenilor, dar și a patriarhului Miron Elie Cristea în Marele Război - pagina a 5-a - continuare în pag. a 2-a Programul Zilelor Topliţene în pagina a 4-a I în 2016 - verificări în domeniul energetic Pentru promovarea stării de bine la locul de muncă Utilitate publică cu un puternic impact social Sectorul energetic reprezintă infrastructura strategică de bază a economiei naţionale, pe care se bazează întreaga dezvoltare a ţării. în acelaşi timp, energia reprezintă o utilitate publică cu un puternic impact social. Din aceste considerente, dezvoltarea acestui sector important al economiei este în plină desfăşurare, fiind făcută cu mecanisme specifice pentru o utilitate de interes public, mecanisme care ţin cont de mai multe condiţii concrete, dintre care - din multele menţionate într-un comunicat de presă de către Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Harghita - am reţinut doar câteva, şi anume: creşterea cererii de energie electrică, pe termen scurt, mediu şi lung, care trebuie satisfăcută ţinând seama de recomandările UE privind economisirea energiei, îmbunătăţirea cadrului legal şi de reglementări, precum şi continuare în pag. a 2-a BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXVIII. Nr. 6085 VINERI, 22 IULIE 2016 •__________________________________Preţ: 1 leu Contractele operatorilor economici din Salina de la Praid ar putea să nu mai fie prelungite □ în aceste condiţii, turiştii din Salina Praid vor rămâne fără posibilităţi de petrecere a timpului liber, iar SALROM va rămâne fără câteva zeci de mii euro anual □ Singurul parc de aventuri din lume dintr-o salină şi-a sistat deja activitatea, iar directorul Salinei Praid are o plângere penală din partea SALROM pentru că a închiriat spaţii Hramul Mănăstirii „Sfântul Prooroc Ilie" din Topliţa, ctitorie a primului patriarh al României