Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2016 (Anul 28, nr. 6076-6114)

2016-08-05 / nr. 6091

www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVIII. Nr. 6091 VINERI, 5 AUGUST 2016 • Toate cele patru unităţi de transfuzii din spitale sunt în curs de autorizare Unităţile de transfuzii existente la spitalele din Miercurea-Ciuc, Odorheiu-Secuiesc, Gheorgheni şi Topliţa sunt în curs de autorizare, dar nu există probleme legate de funcţionarea lor, a precizat, miercuri, şefa Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Harghita, dr. Tar Gyöngyi. Ea a explicat că cele patru spitale au obţinut autorizaţie pentru punctele de transfuzii sanguine, aşa cum prevedea vechea legislaţie, iar acum trebuie să obţină autorizaţie pentru unităţile de transfuzii sanguine, după ce legislaţia s-a modificat. „în structura spitalelor exista un punct de transfuzie, pentru că în legislaţia veche se numea punct de transfuzie şi ei aveau autorizaţie pe aceste puncte de transfuzii. între timp s-a schimbat legislaţia, ele se numesc acum unităţi de transfuzie sanguină şi acum, conform noii legislaţii, fiecare s-a conformat şi a solicitat noul tip de autorizaţie şi suntem în timpul acestui proces. continuare în pag. a 5-a Mierea, la control! Având în vedere numeroasele semnalări primite la nivelul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin care se reclamă calitatea îndoielnică a produselor melifere, neconformităţile de compoziţie fizicochimică, prezenţa reziduurilor de antibiotice şi pesticide în aceste produse, utilizarea hidrozilatului şi a zahărului pentru obţinerea mierii, precum şi alte practici de falsuri sau substituiri, au fost dispuse, potrivit domnului ing. Máthé György, şeful Compartimentului Inspecţii, Verificare şi Control Harghita, o serie de acţiuni în scopul depistării, sancţionării şi eliminării acestor metode ilicite din domeniul apicol, continuare în pag. a 3-a 5-7 august 2016 Continuitate misionar-filantropică prin ocrotirea tinerilor noştri - în pagina a 2-a - Zilele Borsecului - ediţia a XXI-a - în pagina a 3-a - Borboly Csaba solicită Ministerului Finanţelor Publice suplimentarea bugetului judeţului □ în total, suma cerută se ridică la aproape 44 de milioane de lei Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Harghita, Borboly Csaba, a solicitat Ministerului Finanţelor Publice, prin intermediul unei adrese, suplimentarea bugetului judeţului, deoarece în proiectul de ordonanţă elaborat în vederea rectificării bugetare, aflat în dezbatere publică, nu este prevăzută alocarea de fonduri către instituţie, continuare în pag. a 3-a Din 1 iunie, hotărârea de Consiliu local care viza blocarea roţilor în Miercurea-Ciuc este nulă □ Timp de câteva săptămâni, angajaţii City Parking (cu girul Consiliului local?) au blocat maşini fără a avea un suport legal, context în care persoanele vătămate pot depune inclusiv plângeri penale „Trebuie să absorbim fonduri europene, pentru că, fiind o localitate mică, bugetul local e pe măsură şi nu ne permite să ne lăfăim în bani” Interviu cu noul primar al comunei Corbu despre ceea ce a găsit la Primărie şi despre o parte din planurile pentru comunitate (II)