Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2017 (Anul 29, nr. 6189-6223)

2017-05-16 / nr. 6205

• Pagina a 2-a • 16 mai 2017 • Peste 50 mc lemn de foc au fost confiscate de poliţiştii harghiteni în weekend-ul trecut, poliţiştii harghiteni au efectuat o serie de acţiuni pe linia prevenirii şi combaterii delictelor silvice, cu această ocazie fiind confiscată o cantitate de peste 50 mc lemn de foc şi aplicate amenzi în valoare totală de aproximativ 20.000 de lei. Potrivit Biroului de presă al IPJ Harghita, o echipă alcătuită din lucrători ai Secţiei 3 Poliţie Rurală şi ai Posturilor din Mugeni şi Şimoneşti i-a depistat pe T.G. (30 de ani, din Mugeni), A. A. (34 de ani, din Şimoneşti) şi G.A. (22 de ani, din Od. Secuiesc) care aveau asupra lor 2,87 mc lemn de foc, dar fără a putea prezenta şi actele de provenienţă. Cei 3 au fost sancţionaţi cu amenzi în cuantum de 5.000 de lei, iar lemnul a fost confiscat de poliţişti. în Borsec a fost identificat C.I. (53 de ani, din judeţul Neamţ) în timp ce transporta cu un autotren aproape 23 mc de lemn de foc specia fag. Pentru că această cantitate nu corespundea cu ce era trecut în avizul de însoţire, bărbatul a fost amendat, iar marfa a fost confiscată, în partea opusă a judeţului, în Bazinul Odorhei, la unele societăţi comerciale de profil au fost efectuate mai multe controale de către poliţiştii Biroului de Combatere a Delictelor Silvice. Cu această ocazie au fost constatate şi câteva nereguli la două firme din Lupeni şi Feliceni, de la acestea fiind confiscate 19,93 mc, respectiv 7,55 mc lemn de foc. De asemenea, poliţiştii au aplicat şi două amenzi de câte 6.000 de lei. LIVIU C. Şoferi băuţi pe drumurile harghitene Sâmbătă şi duminică, poliţiştii harghiteni au depistat pe drumurile judeţului 5 şoferi care urcaseră la volan deşi înainte consumaseră băuturi alcoolice. Potrivit unui comunicat de presă emis de IPJ Harghita, B.E. de 37 de ani, din Zetea, avea o alcoolemie de 0,50 mg/l alcool pur în aerul expirat şi a fost oprit pe DJ 138. M.G. de 30 de ani, din Corund, a fost oprit de poliţişti în timp ce conducea un autoturism pe DJ 138B, în Vărşag, aparatul etilotest arătând o concentraţie de 0,71 mg/1 alcool pur în aerul expirat, în ciuda faptului că avea 0,42 mg/l alcool pur în aerul expirat, D.C. de 25 de ani, din Răstoliţa, tot s-a urcat la volan, însă a fost oprit de poliţişti în Topliţa. M.L. (31 de ani, din Cozmeni) avea 0,45 mg/1 alcool pur în aerul expirat când a fost oprit pe DC 176. F.G. (47 de ani, din Suseni), însă, pe lângă faptul că se afla sub influenţa băuturilor alcoolice (0,12 mg/litru alcool pur în aerul expirat), va fi cercetat pentru conducerea unui autoturism neînmatriculat şi fără a poseda permis de conducere. (L.C.) Din cauza vitezei, s-a oprit la câţiva zeci de metri de drum . O femeie de 44 de ani din Plăieşii de Jos a ajuns la spital cu răni grave după ce a fost protagonista unui accident rutier. Potrivit Biroului de presă al IPJ Harghita, incidentul a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute pe drumul judeţean 121G, în ciuda faptului că drumul era ud, C.P. de 44 de ani nu a redus viteza maşinii pe care o conducea, astfel că a pierdut controlul asupra direcţiei şi a ieşit în afara părţii carosabile, oprindu-se după 46 de metri, în valea care mărgineşte şoseaua. în urma accidentului, C.P. a fost transportată la spital. (L.C.) Totul despre programul: „Acordarea distincţiilor de excelenţă pentru dezvoltarea şi promovarea valorilor judeţului Harghita", pe anul 2017 Consiliul Judeţean Harghita, în şedinţa ordinară ce a avut loc la sfârşitul lunii aprilie 2017, a aprobat derularea programului privind acordarea distincţiilor de excelenţă pentru dezvoltarea şi promovarea valorilor judeţului şi, totodată, a aprobat finanţarea cheltuielilor programului cu suma de 60.000 lei din bugetul de venituri şi cheltuieli al judeţului pe anul 2017. Recunoaştere Consiliul Judeţean recunoaşte şi promovează persoanele şi instituţiile publice cu merite deosebite care s-au remarcat în diferite domenii legate de dezvoltarea socială, economică, culturală şi acordă distincţii de excelenţă, şi nu numai, în baza Hotărârii CJH nr. 109/2009, cu modificările şi completările ulterioare. Domeniile... ...de acordare, precum şi denumirea categoriilor de distincţii sunt: a) promovarea şi dezvoltarea Ţinutului Secuiesc - distincţia fiind acordată cu titlul „Premiul Orbán Balázs”; b) dezvoltarea sau obţinerea de rezultate în domenii specifice precum arte plastice, educaţie, sănătate, sport, jurnalism, viaţă ştiinţifică sau agricultură - „Premiul Pro Comunitas”; c) dezvoltarea judeţului Harghita în domeniul culturii, artei, educaţiei, sportului sau în alte domenii ale vieţii publice - „Premiul Pro Civitate”; d) activitate publică în scopul promovării valorilor harghitene - „Premiul Bethlen Gábor”; e) dezvoltare rurală - „Premiul Vitos Mózes”; f) activitate sportivă „Premiul Keresztes Lajos”; g) cultură, arte - „Premiul Kájoni János”; h) educaţie publică - „Premiul Gusztáv Károly”; i) spirit civic - „Premiul Altruism”; j) dezvoltarea sau obţinerea de rezultate deosebite în viaţa ştiinţifică, culturală sau sportivă, în administraţia publică, în dezvoltarea relaţiilor internaţionale ale judeţului, precum şi în alte domenii - distincţia va fi acordată cu titlul „Medalia Márton Áron”; k) dezvoltarea mediului ONG pentru tineret - „Premiul Szent Imre”; î) tineret - „Premiul Promisiune”; m) administraţia publică judeţeană - „Premiul Fidelitate”; n) pentru persoanele care reprezintă judeţul în cadrul unor evenimente de importanţă deosebită se poate acorda „Insigna de Solidaritate a CJH”; o) pentru persoanele cu merite deosebite - „Premiul Celebrităţilor”; p) pentru instituţii publice - „Premiul pentru Cultură”, „Premiul pentru protecţia mediului şi agricultură”, „Premiul pentru Sport”, „Premiul pentru Familie”, „Premiul pentru servicii în folosul comunităţii”; g) pentru persoanele de naţionalitate română care au întreprins acţiuni şi au avut rezultate deosebite în identificarea şi rezolvarea unor probleme cu care se confruntă cetăţenii din judeţul Harghita se poate acorda „Premiul Mihai Eminescu”; r) pentru persoanele de naţionalitate română care au avut un rol important în dezvoltarea sau obţinerea de rezultate deosebite în viaţa ştiinţifică şi culturală sau sportivă, în administraţia publică, în dezvoltarea relaţiilor internaţionale - „Premiul George Sbârcea”. Ce se urmăreşte Scopul programului îl constituie promovarea personalităţilor şi instituţiilor cu merite deosebite care prin activitatea lor şi-au pus amprenta asupra dezvoltării judeţului în domeniile: activitate publică, administraţie publică, dezvoltare rurală, cultură, arte, educaţie publică, viaţă ştiinţifică, tineret, sport. Printre obiectivele programului, aşadar, se numără: promovarea activităţilor persoanelor respective şi prin încurajarea populaţiei de a întreprinde activităţi similare în interesul suprem al dezvoltării judeţului, promovarea şi recunoaşterea activităţii instituţiilor publice, apropierea cetăţenilor de administraţia publică prin antrenarea locuitorilor judeţului în cunoaşterea persoanelor care le reprezintă interesele la nivel judeţean, în paranteză fie spus Răspunzător de realizarea programului este Consiliul Judeţean Harghita, ca organ al autorităţii administraţiei publice judeţene. Distincţia de excelenţă pentru dezvoltarea şi promovarea valorilor judeţului se acordă cu diferite ocazii şi la diferite manifestări unor persoane sau grupuri de persoane care au contribuit în mod semnificativ la dezvoltarea şi promovarea valorilor judeţului. Premiile „Mihai Eminescu” şi „George Sbârcea” au fost incluse în categoriile de distincţii pe baza Hotărârii nr. 135/2016, care a modificat Hotărârea nr. 34/2016. Medaliile şi insignele Aşadar, CJH are posibilitatea de a decerna distincţii unor categorii extinse de persoane sau grupuri de persoane şi instituţii publice sub forma unor medalii de argint, bătute pe ambele feţe, cu diametru de 70 mm, a unor medalii suflate cu culoare argintie şi aurie, bătute pe o singură faţă, precum şi a unor insigne de culoare argintie şi a unor plăci gravate din cupru. Medaliile se înmânează în cutii speciale, decorative şi vor fi însoţite de diplome de merit personalizate. Distincţiile pot fi însoţite, la acordare, şi de premii în bani şi/sau alte cadouri şi recompense materiale. în anul 2016 Au fost premiate cu diferite premii 6 persoane şi o asociaţie şi, de asemenea, au fost acordate 7 medalii, astfel: „Premiul Pro Civitate” a fost acordat generalului de brigadă Gheorghe Pop, fost comandant al ISU „Oltul” şi premiul a fost însoţit de suma de 300 lei; „Premiul Orbán Balázs” a fost acordat profesorului de religie Nagy Zoltán şi a fost însoţit de premiul în bani în valoare de 1.000 de lei; „Premiul Kájoni János” a fost acordat cu ocazia Zilei Limbii Maghiare jurnalistului Bajna György, publicistului Buzogány Árpád şi preotului Berszán Lajos, premiile au fost însoţite de o sumă de 400 lei/persoană, în cadrul festivităţii de închidere a anului comemorativ al episcopului „Márton Áron”, medalia cu acelaşi nume a fost acordată d-nei Lázár Csilla, împreună cu suma de 500 lei. „Premiul Altruism” a fost acordat Asociaţiei Salvamont Dancuras din Gheorgheni, împreună cu suma de 300 lei. Dacă este să tragem o linie, vom afla că valoarea totală a premiilor în bani (inclusiv contribuţii şi impozite) acordate în 2016 se ridică la 3.300 lei, cu precizarea că premiile au mai fost însoţite şi de cadouri constând în diferite cărţi. în fine, trebuie spus faptul că persoanele premiate merită să fie cunoscute, ele putând fi un exemplu demn de urmat pentru binele tuturor. AURELIA ILUȚ Informația HMsititei Recrutări de candidaţi la Penitenciarul Miercurea-Ciuc Penitenciarul Miercurea- Ciuc recrutează candidaţi în vederea participării la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, sesiunea 2017, pentru locurile repartizate sistemului administraţiei penitenciare, astfel: Instituţii de învăţământ universitar: Academia de Poliţie Alexandru Ioan Cuza" Bucureşti - 14 locuri (bărbaţi şi femei); Academia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazu“ Bucureşti - 5 locuri (bărbaţi); Academia Forţelor Terestre ,"Nicolae Bălcescu" Sibiu - 7 locuri (femei şi bărbaţi); Academia Tehnică Militară Bucureşti, Facultatea de Mecatronică şi Sisteme Integrate de Armament - 3 locuri (femei şi bărbaţi); Facultatea de Sisteme Electronice şi Informatice Militare - 4 locuri (femei şi bărbaţi); Universitatea Naţională de Apărare „Carol I” Bucureşti - 3 locuri (bărbaţi şi femei). Instituţii de învăţământ postliceal: Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre „Basarab” Piteşti: Auto - 1 loc (femei şi bărbaţi); Comunicaţii şi informatică - 2 locuri (femei şi bărbaţi); Intendenţă - 1 loc (femei şi bărbaţi). Accesând pagina de web a Penitenciarului Miercurea-Ciuc - http://anp.gov.ro/web/penitenciarul-miercurea-ciuc/admitere-institutii-invatamant sau paginile de web ale instituţiilor organizatoare se pot obţine informaţii referitoare la taxele de concurs, documentele-tip specifice pentru fiecare instituţie de învăţământ, probele de concurs şi metodologiile de desfăşurare a concursurilor de admitere. Evaluarea medicală a candidaţilor se va efectua conform baremelor medicale prevăzute în ORDIN nr. M.55-107-2587/C- 10357-210-496-831 din 30 aprilie 2014 pentru aprobarea baremelor medicale privind efectuarea examenului medical pentru admiterea în unităţile/instituţiile de învăţământ militar, de informaţii, de ordine publică şi de siguranţă naţională, înscrierea (depunerea dosarului de candidat) la concursul de admitere pentru oricare dintre instituţiile de învăţământ menţionate în prezentul anunţ se realizează la sediul Penitenciarului Miercurea-Ciuc, situat în localitatea Miercurea-Ciuc, strada Zöld Peter, nr. 2 - Biroul resurse umane și formare profesională. Comisar de penitenciare Adrian BUJAC