Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2019 (Anul 31, nr. 6549-6585)

2019-10-23 / nr. 6559

„Ziua Armatei României în școli" Militari din cadrul Brigăzii 61 Vânători de Munte „General Virgil Rădulescu” împreună cu personalul Biroului de Informare Recrutare Harghita și continuare în pag. a 4-a E ZTĂ Un tânăr de 23 de ani şi o femeie de a 60 de ani, cercetaţi pentru deţinere şi comercializarea ilegală de tutun uscat Două persoane din bazinul Odorhei sunt cercetate pentru desfăşurarea unor activităţi ilicite de deţinere şi comercializare a tutunului uscat mărunţit vrac, poliţiştii ridicând de la aceştia câteva zeci de kilograme de tutun şi plante verzi sau semiuscate. continuare în pag. a 4-a biblioteca judeţeană KÁJONI JÁNOS ZL1/2711 „Borsecul este un exemplu extrem de pozitiv printre staţiunile turistice din România. Prin investiţiile derulate în ultimii ani, marea parte a acestora desfaşurându-se cu sprijinul Ministerului Turismului, printr-o dezvoltare constantă a serviciilor turistice, am ajuns din nou printre staţiunile turistice populare din ţară. La nici şase luni de la semnarea contractului de finanţare cu Ministerul Turismului, iată, am reuşit să finalizăm un nou proiect important pentru dezvoltarea turismului din Borsec: construirea pistei de bob de vară demontabilă” - scrie în mesajul prin care primarul localităţii, Mik József, îi invită pe localnici şi turişti la inaugurarea pistei de bob, eveniment care are loc astăzi, cu începere de la ora 14:00 la Pârtia de Schi Speranţa din staţiunea Borsec. Azi se inaugurează pista de bob de la Borsec Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXI. Nr. 6559 • MIERCURI, 23 OCTOMBRIE 2019 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Român hărţuit de autorităţile statului, după mofturile unor minoritari maghiari Mihai Tîrnoveanu, preşedinte al Asociaţiei „Calea Neamului”, anunţă că a fost citat la poliţie pentru a i se aduce la cunoştinţă acuzaţiile din plângerea formulată împotriva sa de către Fundaţia Szekler Monitor din Gheorgheni, judeţul Harghita. Medicul spune că dosarul este practic acelaşi din reclamaţia înaintată către CNCD de mai sus numita fundaţie maghiară. Mihai Tîrnoveanu trebuie să dea şi o declaraţie scrisă privitoare la aberantele acuzaţii ce i se aduc. „Este pusă din nou în discuţie întreaga mea activitate precum şi textele referitoare la Cimitirul Internaţional al Eroilor Valea Uzului, Codul Administrativ, Cheile Bicazului, maghiarizarea din Covasna, Harghita, Bacău, precum şi citatul din articolul „Echilibrul” scris de Mihai Eminescu, referitor la iredentismul maghiar, articol pentru care Eminescu a fost dat în judecată de către autorităţile austro-ungare, continuare în pag a 3-a Din analiza Direcţiei Silvice Harghita pe primele nouă luni ale lui 2019: Materialul lemnos tăiat ilegal a scăzut la jumătate faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut □ Cea mai mare cantitate de lemn tăiat ilegal in acest an nu a putut fi justificată de personalul silvic Un volum de 117 metri cubi material lemnos a fost tăiat ilegal de pe suprafeţele administrate de Direcţia Silvică (DS) Harghita în primele 9 luni ale lui 2019, în scădere cu aproape 50% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2018. în primele 9 luni ale anului trecut s-a înregistrat o cantitate de 226 mc lemn tăiat ilegal. Datele reies din analiza activităţii de pază a pădurilor pe primele 9 luni ale lui 2019, realizată de DS Harghita. Conform analizei, valoarea totală a pagubelor rezultate din aceste tăieri ilegale s-a ridicat în acest an la aproape 44.000 lei, în perioada amintită, de pe proprietatea publică a statului s-au tăiat ilegal 51 mc arbori, în valoare de aproximativ 18.750 lei, la fel ca în 2018, continuare în pag. a 5-a