Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2019 (Anul 31, nr. 6549-6585)

2019-11-08 / nr. 6566

[biblioteca județeană 1 KÁJOMJÁNOS Jiel 2-0-1 Creşterea semnificativă a numărului de viroze şi a pneumonii □ în cea de-a 43-a săptămână a anului, monitorizată de Direcţia de Sănătate Publică Harghita, numărul virozelor este mai mare cu 142 faţă de săptămâna anterioară, iar cel al pneumoniilor a crescut cu 35%. Dr. Tar Gyöngyi, directoarea Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Harghita, a declarat, ieri, că ultima statistică, finalizată miercuri, evidenţiază un număr de 962 de cazuri de infecţii acute ale căilor respiratorii superioare - trei dintre acestea necesitând spitalizarea - înregistrate în intervalul 28 octombrie — 3 noiembrie, faţă de 820 de cazuri în săptămâna precedentă. Şi numărul pneumoniilor a crescut de la 22 la 34 săptămâna trecută, cu 11 internări, continuare în pag. a 4-a Sentinţă a definitivă: amenda aplicată din cauza arborării steagului maghiar la 15 martie, legală Potrivit sentinţei definitive a Tribunalului Judeţului Covasna, amenda pe care prefectul judeţului Covasna, Sebastian Cucu, a aplicat-o primarului Árpád Antal, pentru arborarea steagurilor maghiare la 15 martie 2018, a fost legală, informează agenţia de presă ungară MTI. Potrivit extrasului sentinţei, tribunalul a admis contestaţia prefectului, depusă împotriva sentinţei din prima instanţă, care a fost favorabilă primarului maghiar şi a respins, definitiv, ca nefondată, acţiunea lui Árpád Antal. Extrasul sentinţei a fost transmis, miercuri, corespondentului MTI, de către biroul de presă al instanţei, continuare în pag. a 3-a Finalizare proiect: Tabăra de Scriere creativă „Toplitera", ediţia a treia Lumea s-a născut dintr-o poveste şi continuă cu o poveste. Iar lumea poate deveni mai bună doar uzând de poveste, şi asta e clar dacă ne gândim la modelul nostru spiritual cel mai înalt, Iisus Hristos. De fapt, nu pare a fi altă bucurie mai mare decât cea de a ne spune poveşti, poveşti imaginare sau reale. Dar oare ştim cum se spune o poveste? Ce stă în spatele unei scrieri bune, care să fascineze cititorul? Cam asta e ideea de la care s-a pornit când a fost iniţiat proiectul de care vă vom povesti, continuare în pag. a 4-a Informaţia www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXI. Nr. 6566 • VINERI, 8 NOIEMBRIE 2019 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă De vorbă cu Valentin Mîndru despre comuna Sarmaş (II) La fel ca multe alte comune din judeţ, şi Sărmaş se confruntă cu scăderea şi îmbătrânirea populaţiei □ în 20 de ani, numărul şcolarilor a scăzut cu 50 de procente □ Cu toate acestea, viaţa în localitate este activă: o firmă de prelucrare a lemnului asigură locuri de muncă pentru câteva zeci de localnici, în cele 5 şcoli învaţă 300 de elevi, iar comuna deţine unul dintre cele mai bine dotate servicii voluntare pentru situaţii de urgenţă în pagina a 5-a A crescut cererea pentru lemnul de foc vândut populaţiei de Direcţia Silvică Harghita □ Totuşi, faţă de necesarul de la nivel judeţean, cantitatea de lemn de foc şi de construcţii vândută oamenilor este foarte mică Direcţia Silvică (DS) Harghita a comercializat către populaţie în acest an, până în prezent, 1.700 metri cubi de lemn de foc şi de construcţii, în ultima lună fiind vânduţi 700 mc. Directorul DS Harghita, ing. Cătălin Mutică, a reamintit că în urmă cu aproximativ 2 ani şi jumătate autorităţile centrale care răspund de silvicultură - Ministerul Mediului şi Regia Naţională a Pădurilor, ca administratori ai fondului forestier naţional - au luat decizia de a se oferi spre vânzare persoanelor fizice mai mult lemn de foc şi de construcţii rurale (lemn cu diametrul mai mic de 24 cm la capătul gros), astfel încât să vină în întâmpinarea cererii populației pentru aceste sortimente, continuare în pag. a 3-a