Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2020 (Anul 32, nr. 6587-6622)

2020-01-14 / nr. 6590

BIBLIOTECA JUUt 1 CMtHn I kJ]om János Circa 120 de ordine de protecţie emise de poliţişti în 2019, pentru agresiuni sau ameninţări a Aproximativ 120 de ordine de protecţie provizorie au fost emise de poliţiştii harghiteni în cursul anului 2019, cele mai multe pentru agresiuni sau ameninţări ale unor bărbaţi la adresa partenerelor de viaţă. Potrivit informaţiilor furnizate de purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Harghita, Gheorghe Filip, pe parcursul anului trecut au fost emise 117 ordine de protecţie provizorie, dintre care 66 în mediul urban şi 51 în mediul rural, ceea ce înseamnă „un ordin la trei zile”. Majoritatea acestor ordine au fost emise pe numele bărbaţilor şi cele mai multe pentru agresiuni sau ameninţări la adresa soţiei sau a concubinei, existând şi situaţii de agresiuni împotriva părinţilor sau a copiilor. Gheorghe Filip a mai precizat că, de la începutul acestui an, au fost emise deja patru ordine de protecţie provizorie, unul continuare în pag. a 2-a Formularele de plată pentru investiţiile a finanţate prin PNDR 2020 trebuie semnate electronic Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) informează beneficiarii Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2020) că utilizarea semnăturii electronice pe formularele de plată aferente proiectelor de investiţii este obligatorie, în acest sens - se precizează în cadrul unui comunicat de presă emis de AFIR - începând din 24 decembrie 2019, formularele necesare au fost publicate pe pagina oficială de internet a Agenţiei, www.afir.info, la secţiunea Informaţii utile - Tipizate. Astfel, pentru a solicita decontarea cheltuielilor realizate în cadrul proiectului finanţat prin PNDR 2020 trebuie semnate electronic următoarele formulare tipizate: • Declaraţii de eşalonare investiţii, TVA şi sprijin forfetar; continuare în pag. a 3-a XI 107 Informaţia Din analiza pazei pădurilor pe anul 2019 a Direcţiei Silvice Harghita: Numărul infracţiunilor şi al contravenţiilor aproape s-a înjumătăţit faţă de 2018 Cantitatea de material lemnos tăiat ilegal de pe suprafeţele administrate de Direcţia Silvică (DS) Harghita a scăzut în anul 2019 faţă de 2018 de aproape patru ori, cu aproximativ 300 mc. Anul trecut, s-a tăiat ilegal un volum total de 107 mc de lemn, faţă de 405 mc în 2018, continuare în pag. a 4-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6590 • MARTI, 14 IANUARIE 2020 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă » 7 t " Impozite şi taxe locale în 2020 (I) □ în Harghita, taxele şi impozitele au fost păstrate la nivelul anului 2019, cuantumul acestora fiind indexat cu rata inflaţiei de 4,6%. în Miercurea Ciuc au fost majorate unele taxe, cum ar fi cele de reclamă şi afişaj, dar şi cea de urgenţă pentru certificatele de atestare fiscală în cele ce urmează, vă vom prezenta valorile orientative ale taxelor şi impozitelor locale actualizate în mai multe localităţi, pentru a vă forma o idee cu privire la sumele pe care le datoraţi bugetului local în 2020. La aceste valori se vor adăuga, în cazul clădirilor, coeficientul de corecţie şi valoarea cotei părţi de teren de sub bloc. în cazul terenurilor, impozitul se stabileşte, ca şi până acum, în funcţie de zonă, în municipiul Miercurea Ciuc, ca peste tot în judeţ de altfel, la valoarea impozitelor de anul trecut s-a aplicat o majorare de 4,6%, obligatorie, reprezentând rata inflaţiei aferentă anului 2018, a declarat şefa Biroului Taxe şi Impozite din cadrul Primăriei Miercurea Ciuc, Rodica Ţiriac, continuare în pag. a 3-a Retrospectiva anului 2019 (IV) □ în trimestrul IV al anului trecut se împlineau 25 de ani de la înfiinţarea Episcopiei Ortodoxe a Covasnei şi Harghitei, avioane militare survolau cerul judeţului în cadrul unui amplu exerciţiu militar, Campionatele Naţionale de înot se organizau la Miercurea Ciuc, la Gălăuţaş avea loc, în premieră, o paradă militară de Ziua României, prefectul judeţului era schimbat din funcţie Octombrie • Un sobor format din 6 ierarhi şi numeroşi preoţi oficiau Sfânta Liturghie cu ocazia Hramului Catedralei Episcopale din Miercurea Ciuc, la 25 de ani de la înfiinţarea Episcopiei Ortodoxe a Covasnei şi Harghitei. • începea exerciţiul instituţional din CONCORDIA 19. Aproximativ 500 de militari din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Protecţie şi Pază, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, au participat, în perioada 7-13 octombrie, la exerciţiul militar, continuare în pag. a 5-a