Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2020 (Anul 32, nr. 6623-6649)

2020-06-10 / nr. 6641

Români şi unguri în Transilvania, înainte şi după Trianon (5) Deşi Articolul 16c al Tratatului prevedea restituirea imediată a valorilor şi bunurilor ridicate, luate sau sechestrate, mare parte a arhivelor transilvane se află la Budapesta şi în Secolul XXI □ Interviu cu prof. univ. dr. Petre Ţurlea, istoric în pag. a 4-a Examenele naţionale, pregătite cu minuţiozitatea □ „Nu cred că există acum mediu mai septic decât în şcoli şi la spitale”, ne asigură profesorii Luni începe Evaluarea Naţională, primul din suita examenelor din viaţa de adolescent şcolit, iar pregătirile sunt pe ultima sută de metri. La Colegiul Naţional „Octavian Goga” (CNO Goga), curtea şcolii a fost marcată cu locuri destinate fiecărui copil, respectând distanţarea fizică. Medicul şcolii măsoară temperatura, apoi elevii, în grupuri de câte 10, sunt preluaţi de doi angajaţi, care îi instruiesc în privinţa dezinfectării şi cum să-şi aşeze corect masca pe figură, iar încălţămintea şi-o dezinfectează pe ştergătoare impregnate cu dezinfectant amplasate la intrare. Ajunşi în incinta şcolii, sunt preluaţi de profesori şi conduşi în sala lor de clasă, numai a lor pe întreaga durată a pregătirii, unde își dezinfectează mâinile din nou, înainte de a-și ocupa locul în băncile marcate cu numele lor, continuare în pag. a 3-a Informaţia JUSTECA JUDEŢEANĂ rAjguiJÁNOS Povestea gazului - cea mai mare escrocherie comercială din ultimii ani □ în spatele unor cuvinte mari, precum „liberalizare”, „practici concurenţiale”, „piaţă reglementată” se ascunde de fapt, o poveste sordidă, deşi preţul de piaţă al gazului scade la mai puţin de jumătate, românii vor fi obligaţi să plătească acelaşi preţ către firmele care au primit cadou, de la acelaşi stat, drept clienţi, jumătate din populaţia ţării în pag. 2-a www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6641 • MIERCURI, 10 IUNIE 2020 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă Au început lucrările la podul peste râul Bistricioara, care leagă Poiana Veche de Tulgheş □ Valoarea investiţiei este de aproximativ 1.800.000 lei Lucrările la o investiţie aşteptată de tulgheşeni - podul peste râul Bistricioara de la Poiana Veche - au demarat şi urmează a fi finalizate în toamna acestui an. Valoarea lucrărilor este de aproximativ 1.800.000 lei, fonduri asigurate prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală. Primarul comunei Tulgheş, Marcel Vancu, a declarat că de-a lungul anilor au existat multiple tentative de reconstrucţie a acestui pod, însă au rămas fără rezultat. „Au fost tentative de-a lungul anilor să se construiască un pod trainic peste râul Bistricioara şi nu s-a reuşit. Acum am găsit oportunitatea de finanţare şi am reuşit să demarăm lucrările la podul care leagă Poiana Veche cu Tulgheşul”, a spus primarul. continuare în pag. a 5-a Impresii la o săptămână după redeschiderea teraselor şi la trei de la starea de alertă De Ziua Copilului, alături de cei mici, fericiţi au fost şi cei care au aşteptat să iasă în oraş, în cazul de faţă, la o terasă şi să socializeze şi fizic, nu doar virtual. La sfârşitul lunii mai a apărut un ordin care stabilea „măsurile specifice de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pentru activităţile de preparare, servire şi consum al produselor alimentare, băuturilor alcoolice şi nealcoolice în spaţiile special amenajate din exteriorul clădirilor unităţilor de alimentaţie publică”. Pe scurt, modul în care trebuie să fie organizată activitatea de pe terase. Aici, printre măsuri se precizează şi faptul că operatorii economici au obligaţia să asigure „respectarea unei distanţe de minimum 2 metri între ocupanţii meselor alăturate”, continuare în pag. a 5-a