Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2020 (Anul 32, nr. 6623-6649)

2020-05-05 / nr. 6630

Până la Topliţa, s-au terminat banii □ Localităţile judeţului au solicitat finanţare pentru acoperirea nevoilor şi aproape toate s-au regăsit în anexa proiectului de repartizare pe unităţi administrativ-teritoriale a fondului constituit din cota de 6% din impozitul pe venit pe anul în curs, aflat la dispoziţia Consiliului Judeţean Harghita. Cu o excepţie, municipiul Topliţa Sunt primari care susţin că au fost anunţaţi despre repartizarea cotei de 6% şi au avut aproape o săptămână la dispoziţie să depună solicitările de fonduri pentru derularea sau finalizarea proiectelor pe platforma Consiliului Judeţean (CJ) Harghita. La fel, că urma să fie convocată o şedinţă extraordinară la finalul lunii aprilie în acest scop. Informaţia nu a ajuns şi la Primăria municipiului Topliţa. „Această alocare ar trebui precedată de o informare a tuturor primăriilor din județ, astfel încât să se poată depune solicitările în timp util, continuare în pag. a 2-a Pagină de Facebook dedicată producătorilor agricoli din Subcetate Deşi s-a stabilit în Germania, Gabriel Suciu nu a renunţat la rădăcinile sale din Subcetate, iar ca dovadă a pus în practică o iniţiativă pentru a sprijini agricultura locală. A realizat o pagină de Facebook prin intermediul căreia producătorii din comună pot să devină cunoscuţi şi, astfel, să-şi atragă clienţi. Pagina nu a realizat-o singur, ci în colaborare cu un localnic, Dorin Cotfaş. Deşi pagina „Târgul Subcetăţii” este dedicată exclusiv producătorilor din Subcetate, astfel că pe ea se vor regăsi doar anunţuri ale celor din comună, se doreşte să se atragă clienţi din toate zonele, inclusiv cei care sunt doar prin trecere. Cum funcţionează pagina? Gabriel Suciu spunea că fiecare producător poate posta singur sau cu ajutorul administratorilor paginii anunţul cu produsele care sunt pentru vânzare. Pentru ca în timp acest anunţ să nu se piardă, fiecărui producător îi va fi creat un afiş publicitar care va cuprinde detaliile despre produse, nu- mele şi contactul, continuare în pag. a 5-a Robin & the Backstabbers a împlinit 10 ani de activitate pe scena românească □ De vorbă cu Vladimir Proca, toboşarul trupei care în această perioadă trebuia să sărbătorească primul deceniu de existenţă în lipsa unui concert sau a unui turneu care să marcheze cei 10 de ani de existenţă a formaţiei, am stat de vorbă - cum altfel dacă nu prin metoda care a devenit tradiţională în această perioadă, apel video - cu Vladimir Proca, toboşarul trupei Robin & the Backstabbers, continuare în pag. a 4-a BIBLIOTECA JUDEŢEAN: KÁJONI JÁNOS www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6630 • AAARŢI, 5 MAAI 2020 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă Cele mai recente estimări ale Gărzii Forestiere Braşov: Doborâturile de vânt din luna februarie, în cele cinci judeţe arondate acestei structuri, a afectat peste 64.500 hectare de pădure, adică echivalentul a 107.000 terenuri de fotbal □ Cel mai afectat judeţ a fost Harghita, cu peste 825.000 metri cubi material lemnos, din totalul de 1,41 milioane mc □ Reprezentanţii Gărzii Forestiere Braşov: „Dacă în perioada următoare veţi vedea pe drumuri camioane încărcate cu lemn (în situaţia de faţă vorbim de circa 1,41 milioane mc, adică peste 46.000 de camioane), precum şi ştiri sau postări alarmiste pe acest subiect, vă rugăm să aveţi în vedere şi conţinutul prezentei informări!” în pag. a 3-a Un gazetar român face o descoperire de senzaţie: Ungurul care l-a nenorocit pe Mihăilă Cofar este miliardar în Miskolc şi câştigă milioane dintr-o afacere în România Incisivul publicist Victor Roncea ne-a semnalat mai multe texte de presă ai căror autori sunt în primul rând el însuşi, apoi Dorin Chioţea şi Marius Diaconescu, publicate pe site-ul evz.ro şi revista Historia, care tratează, din unghiuri diferite, un subiect surprinzător. Dorin Chioţea îşi aminteşte cum, cu 30 de ani în urmă, era martor la cel mai grav conflict interetnic de pe aceste meleaguri: 15 martie Târgu Mureş, în urma căruia Mihăilă Cofar, un om obişnuit din Ibăneşti, a fost nenorocit pe viaţă. Mutilat şi paralizat, acesta a fost considerat maghiar de presa internaţională îngrozită de atrocităţi. Intre maghiarii care au făcut această grozăvie au fost detectaţi doi. continuare în pag. a 6-a