Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2020 (Anul 32, nr. 6689-6724)

2020-10-23 / nr. 6698

Giust* Te bucuri de fructe! Grevă japoneză în instituţiile aflate în subordinea Ministerului Muncii □ Dialog permanent cu ministrul Muncii, deblocarea ocupării posturilor vacante, asigurarea echipamentelor de lucru, plata orelor suplimentare şi înlocuirea parcului auto depăşit sunt câteva dintre revendicările sindicaliştilor Angajaţii membri ai Sindicatului Naţional al Salariaţilor din Instituţiile Ministerului Muncii de la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Casa de Pensii şi Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială din Harghita sunt în grevă japoneză, alături de colegii din toată țara. continuare în pag. a 5-a Ziua Armatei României, fără manifestări publice în centrul municipiului Miercurea Ciuc în acest an, dat fiind contextul actual, precum şi necesitatea respectării tuturor măsurilor de prevenire şi combatere a virusului SARS-CoV-2 stabilite la nivel local. Brigada 61 Vânători de Munte „General Virgil Rădulescu” nu va mai organiza la Monumentul Ostaşului Necunoscut ceremonia militară şi religioasă. Cu prilejul sărbătoririi „Zilei Armatei României” - moment cu valoare de simbol în istoria neamului românesc, duminică, 25 octombrie 2020, începând cu ora 10:00, la sediul Brigăzii 61 Vânători de Munte „General Virgil Rădulescu” din municipiul Miercurea Ciuc va avea loc, într-un cadru restrâns, ceremonia militară şi religioasă de comemorare a luptei şi jertfei armatei şi a poporului român pentru libertate şi independenţă, pentru unitate şi integritate naţională. Ceremonia se va desfăşura cu respectarea tuturor măsurilor de prevenire şi combatere a virusului SARS-CoV-2 şi a restricţiilor care se impun în această perioadă. Ziua Armatei României este sărbătorită, în fiecare an, pe 25 octombrie, dată care marchează eliberarea teritoriului național. (biblioteca JUDEŢEANĂ | KRONIJÁNOS în noaptea de sâmbătă spre duminică, România revine la „Timpul Legal Român" □ Astfel, duminică, ora 04:00 devine ora 03:00 în acest sfârşit de săptămână vom da ceasurile înapoi cu o oră, România revenind, astfel, la „Timpul Legal Român”. în vorbirea curentă se spune că, în ultima duminică a lunii octombrie, România trece la ora de iarnă, dar specialiştii în astronomie spun că este o afirmaţie falsă. „în presă apare incorect spus: se trece la ora de iarnă. Ora de iarnă nu există. Vara avem ora de vară, iar în restul anului avem Timp Legal Român”, precizează cei de la Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”. Aşadar, în noaptea de sâmbătă spre duminică, ceasurile se vor da cu o oră înapoi, ora 04:00 devenind ora 03:00. www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6698 • VINERI, 23 OCTOMBRIE 2020 • Preț: 1,50 lei la vânzare liberă 745125 351988 Primarul în funcţie şi viceprimarul municipiului Miercurea Ciuc, achitaţi definitiv . Curtea de Apel Târgu Mureş a respins ca nefondat, miercuri, apelul formulat de Direcţia Naţională Anticorupţie împotriva hotărârii Tribunalului Mureş prin care primarul în exerciţiu şi viceprimarul municipiului Miercurea Ciuc, Ráduly Róbert Kálmán şi Szőke Domokos, au fost achitaţi în dosarul în care au fost judecaţi pentru comiterea unor presupuse infracţiuni de corupţie. Hotărârea Curţii de Apel Târgu Mureş este definitivă. Tribunalul Mureş i-a achitat pe cei doi, pe fond, în urmă cu un an, în data de 22 octombrie 2019. Direcţia Naţională Anticorupţie - Serviciul Teritorial Târgu Mureş i-a trimis în judecată pe Ráduly Róbert Kálmán şi Szőke Domokos în anul 2015, continuare în pag. a 3-a Amendă de 50.000 de lei pentru amenajarea fără autorizaţie a unui lac piscicol Comisariatul Judeţean Harghita al Gărzii Naţionale de Mediu a amendat cu 50.000 de lei o societate comercială care a efectuat lucrări de amenajare a unui lac piscicol, incluzând şi devierea unui curs de apă în extravilanul municipiului Miercurea Ciuc. Garda de Mediu Harghita s-a autosesizat în privinţa acestor lucrări şi a identificat operatorul economic, care a demarat proiectul fără a deţine actele de reglementare emise de autorităţile din domeniul protecţiei mediului şi al gospodăririi apelor, continuare în pag. a 5-a