Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2020 (Anul 32, nr. 6689-6724)

2020-11-25 / nr. 6712

Reuniunea Femeilor Ortodoxe Române - o societate cu ecou la nivelul întregii ţări □ Considerate continuatoarele operei încredinţate femeilor Mironosiţe, membrele acestei instituţii au jucat un rol important în perioada interbelică şi în timpul celei de-a doua conflagraţii mondiale, prin misiunea complexă pe care şi-au asumat-o Dintotdeauna, femeile au jucat un rol important în viaţa socială, iar în cele mai vitrege perioade ale istoriei s-au dedicat cu iubire, altruism, milostenie şi înţelepciune aproapelui. Mai mult ca niciodată, în perioada interbelică şi în cea care a urmat, ecoul acţiunilor lor s-a dovedit mai puternic decât reticenţele celor care le-au redus existenţa la sarcini domestice. continuare în pag. a 6-a Curs online de creaţie literară la Biblioteca Municipală „George Sbârcea" Topliţa □ Webinarul „Stăpân pe literatură” va fi susţinut de scriitorul şi jurnalistul Florin Iaru Biblioteca Municipală „George Sbârcea” Topliţa desfăşoară, din 6 noiembrie şi până în 11 decembrie, un webinar de scriere creativă. Mai exact, este vorba despre un curs online denumit „Stăpân pe literatură”. In cadrul acestui webinar, scriitorul şi jurnalistul Florin Iaru se ocupă de cele 25 de tinere talente recrutate pe baza propriei lor aptitudini şi pasiuni în domeniul literar. Directoarea Bibliotecii Municipale „George Sbârcea” din Topliţa, Viorica Lazăr, a arătat că instituţia pe care o conduce a derulat şi în alţi ani asemenea proiecte de creaţie, forma de organizare fiind cea de tabără de creaţie. Proiectele anterioare au fost finanţate de Consiliul Local Topliţa. La nivelul bibliotecii există şi o revistă literară, Toplitera, astfel că asemenea cursuri sunt de bun augur, în special pentru a canaliza drumurile tinerilor spre lectură, spre cunoaşterea literaturii contemporane, spre compoziţie literară şi dragoste pentru literatura română, continuare în pag. a 4-a Vineri, 27 noiembrie laAsociaţia Ucenicul Astronom din Miercurea Ciuc îşi va inaugura noul sediu □ Cu această ocazie, alături de Institutul de Ştiinţe Spaţiale, astronomii ciucani vor marca şi Noaptea Cercetătorilor Europeni După ce internatul Colegiului Naţional „Octavian Goga” din Miercurea Ciuc a fost reabilitat, primind, practic, o nouă înfăţişare, atât pe exterior, cât şi pe interior, conducerea instituţiei de învăţământ a redat spaţiul necesar pentru sediul Asociaţiei Ucenicul Astronom, continuare în pag. a 4-a  BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ S KÁJONI JÁNOS www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXXII. Nr. 6712 • MIERCURI, 25 NOIEMBRIE 2020 • Preţ: 1,50 lei la vânzare liberă 745125 351988 Episoade tensionate ale parcursului Bisericii „Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavril" din Voşlăbeni (2) □ Cercetarea de faţă reconstituie câteva momente cruciale din istoria multiseculară a Bisericii din Voşlăbeni. La chemarea clopotelor sfântului lăcaş de pe deal, credincioşii se adunau laolaltă din gospodării sau de pe câmp, înfruntând primejdia. Iar credinţa neclintită în Dumnezeu i-a ajutat de fiecare dată să depăşească momentul greu, pentru că El a fost totdeauna şi pretutindeni cu ei, reazem trainic speranţei în pag. a 5-a Scandalul programului Poliţiei Topliţa: IPJ Harghita susţine că a propus implementarea unui program de lucru diferenţiat, care să acopere zona 24 din 24 de ore □ Clarificările Inspectoratului de Poliţie Judeţean Harghita vin ca reacţie la o postare de pe o reţea de socializare a Sindicatului Europol, intitulată „Rugăm hoţii să nu fure după ora 18:00” în pag. a 3-a