Informatia Bucureştiului, noiembrie 1962 (Anul 10, nr. 2875-2900)

1962-11-01 / nr. 2875

SECJIUNE IN LUMEA MILIMETRILOR... E o lume liliputană, în care milimetrul, infailibil, pare un Guliver pogorît din povestea lui Swift. Fiindcă aici, dimensiunile se măsoară în subdiviziunile „marelui“ milimetru: zecimi, sutimi, microni... Uzina de mecanică fină, sporește astfel, vizitatorului ocazional, respectul pentru precizie, care aici se află la ea acasă. — Aşadar, tovarăşe inginer, lumea aparatelor de măsură este prin excelenţă de o severă exactitate... Inginerul Victor Bîzu, şeful controlului tehnic al uzinei, este şi... nu este de acord cu remarca reporterului. — Să ne Înţelegem : noi fabricăm şublere, micrometre, ba chiar şi aparate de măsurat microni. Prin urmare, produsele noastre stat folosite pentru controlul, altor produse. Exactitatea , este, deci, o condiţie indispensabilă pentru aparatele noastre de măsură. Numai că, de la condiţia in sine şi pînă la respectarea ei, e un drum anevoios, pe care uzina nu l-a parcurs dintr-odată. Gtadiţi-vă fie şi numai la făptui că, la începuturile producţiei noastre, am preluat o făbricuţă slab utilată. Şi de la această făbricuţă, pînă la actuala întreprindere de înaltă tehnicitate, cu o producţie de mare fineţe, e o cale atit de lungă... — Pe care aţi străbătut-o totuşi destul de repede. ■, — întocmai. Să luăm, de pildă, „istoria“ şublerului. La început, au existat in producerea lui deficienţe, generate de folosirea unor materiale improprii, şi a unor tehnologii şi soluţii constructive slabe. Spre exemplificare, voi eta faptul că, atit la cursor, cit şi la riglă, foloseam oţelul de cementare. De unde, numeroase necazuri: flux tehnologic complicat, rebuturi la tratamentul termic, uzură prematură. — Şi acum . — Acum, şublerul este net îmbunătăţit calitativ : oţelul de cementare a fost înlocuit cu oţel de îmbunătăţire; la pana cursorului se foloseşte o alamă foarte tare; se experimentează procedeul de gradare chimică, prin care se măreşte vizibilitatea reperelor şi se asigură uniformizarea lor,realizîndu-se şi o creştere a rezistenţei în exploatare. — Dar în privinţa micrometrului ? — Şi aici au intervenit îmbunătăţiri substanţiale. Aş vrea întîi să mă refer la lărgirea gamei de micrometre, care pot fi folosite în prezent pentru măsurarea unor produse variate: ţevi, filete, roţi dinţate, alezaje. In domenii de măsurare, producem acum micrometre pînă la 200 de milimetri şi sunt în curs de execuţie altele pentru dimensiuni mai mari. Ca realizări — prin care se măreşte durata de rezistenţă în exploatare —aş cita supraflaisarea filetului din braţul, cilindrului cu dorn de fontă, care înlătură asperităţile. De asemenea, s-a schimbat sistemul de blocare a şurubului micrometric, cu o soluţie constructivă datorită căreia poziţionarea e mult mai sigură. Treptat, convorbirea alunecă din lumea măsurii în cea a... presiunii. Fiindcă Uzina de mecanică fină produce un sortiment variat de mano- SORIIV HOLBAN (Continuare in pag. a III-a) Precizia şi finerea in execuţie caracterizează activitatea in producţie a muncitorului fruntaş Nicolae Măgirescu De peste hotare Proclamarea constituţiei provizorii a Republicii Arabe Yemen . Componenţa guvernului şi a Consiliului Comandamentului Revoluţionar CAIEO (Agerpres). — TASS La 31 octombrie a fost anunţată la Sanaa componenţa noului guvern al Republicii Arabe Yemen. După cum anunţă agenţia M.E.N., generalul de brigadă Abdallah As-Sallal ocupă in noul guvern funcţiile de primtministru şi comandant suprem al forţelor armate ale republicii. Abdel Rahman Al-Baidani a fost numit vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri şi ministrul afacerilor externe, colonelul Abdallah Gazilan a fost numit ministrul apărării, maiorul Abdel Latif Deifallah a fost numit ministru al afacerilor interne. In total, din guvern fac parte 21 de persoane. La Sanaa a fost anunţată, de asemenea, componenţa Consiliului Comandamentului Revoluţionar. Din el fac parte Abdallah As-Sallal, Abdel Rahman Al- Baidani, Abdallah Gazilan, Muhammed Al-Kaid Seif şi alţii, in total 18 persoane. Tot la 31 octombrie, preşedintele Republicii Arabe Yemen, As-Sallal, a emis decretul revoluţionar cu privire la proclamarea consttuţiei provizorii a Yemenului. Această constituţie va fi in vigoare in decursul perioadei de trecere de cinci ani. in vederea Forumului internaţional al femeilor de la Bruxelles BRUXELLES (Agerpres). „A trăi in pace şi prietenie, a feri copiii şi tineretul de grozăviile unui război termonuclear este visul tuturor mamelor de pe globul pamintesc“, a declarat E. Brunfaut intr-o convorbire cu corespondentul TASSE. Brunfaut este una din militantele mişcării femeilor care se ocupă de pregătirile in vederea Forumului internaţional al femeilor care se va deschide la 2 noiembrie la Bruxelles. Participantele la acest Forum vor discuta problema educaţiei copiilor şi tineretului in spiritul prieteniei şi înţelegerii reciproce intre popoare. Necesitatea dezbaterii acestei probleme a fost recunoscută de toate participantele la întîlnirea internaţională a femeilor care a avut Ioc in aprilie 1960 la Copenhaga. Atunci s-a hotărât să se creeze biroul de legătură care s-a ocupat de pregătirile in vederea acestui forum. La 2 noiembrie vor sosi la Bruxelles reprezentantele a peste 30 de ţări. Peste 20 de organizaţii internaţionale diferite au acceptat să participe la lucrările forumului. O zi la Palatul pionierilor Nu de mult şi-a reînceput activitatea Palatul pionierilor. In fiecare săptămină vin aici peste 10 000 de pionieri şi şcolari care frecventează diferite cercuri sau participă la diverse acţiuni. ÎN CERCURI In sala de pictură, în sălile de muzică instrumentală, la cercul micilor gospodine ca şi la cercul de artă dramatică sau al micilor naturalişti, în toate cele 50 de cercuri se desfăşoară o activitate intensă. De cum urci scările se aud sunete de muzicuţe, pian, vioară, acordeon. Pretutindeni, la toate cercurile de muzică pionierii sunt neobosiţi participanţi. Şi le place nespus să cînte o melodie abia învăţată sau să dea un concert la Televiziune. In apropierea cercului de telecomunicaţii se aude ţăcănitul aparatelor de telegraf. Micii telegrafişti „operează”. Pionierele Mariana Stancu şi Laurenţia Butnaru, eleve la Şcoala medie nr. 33, lucrează de zor în cercul „mîini îndemînatice”. Elena Şindilaru e înscrisă la cercul de teatru. Peste 20 pionieri şi şcolari frecventează cu regularitate acest cerc. • Cu cîtă migală şi atenţie se lucrează la cercul de artă decorativă şi sculptură, cîtă atenţie şi maturitate exprimă chipurile micilor chimişti sau constructori în lemn, cîtă graţie şi gingăşie au în mişcări micile balerine. Şi ce plăcut e să te simţi „în vîrtejul jocului”, pare să spună oricare dintre micii dansatori. Dar pe lingă aceste cercuri, la Palatul pionierilor, mai desfăşoară o activitate rodnică şi cercurile micilor naturalişti, al micilor crescători de animale, de cultura legumelor şi florilor, crescătorilor de albine şi viermi de mătase, nataţie, tir etc. Ele sunt frecventate de tot mai mulţi pionieri şi şcolari. VIZITE INSTRUCTIVE în programul cercurilor de la Palatul pionierilor sunt prevăzute numeroase vizite şi excursii menite să lărgească orizontul cultural şi politic al pionierilor şi şcolarilor. Micii naturalişti au vizitat Parcul Libertăţii, pădurea şi parcul zoologic Băneasa, Institutul apicol şi sericicol, ciupercăria Institutului agronomic „Nicolae Bălcescu” precum şi gospodăria agricolă de stat „Popeşti Leordeni”. Numeroşi pionieri şi şcolari au vizitat unele întreprinderi industriale ca Uzinele „1 Mai” — Ploieşti. Uzinele „Semănătoarea”, Uzinele „23 August”, întreprinderea „Victoria socialistă” etc. . Palatul pionierilor a mai organizat opt excursii în Capitală pentru pionierii din unităţile săteşti în scopul cunoaşterii de către aceştia a oraşului Bucureşti. ILEANA BARBU In fotografie : Condensatori, rezistențe, transformatori, diode etc. sunt termeni care nu mai constituie un secret pentru micii constructori de la cercul de radio al Palatului pionierilor. Ultimele știri sportive • Intr-un meci amical de baschet disputat la Moscova, selecţionata masculină a U.R.S.S. a întrecut cu 86—76 (39—38) reprezentativa R. P. Bulgaria. • Meciuri de fotbal: în „Cupa Campionilor Europeni“ (primul joc): NorkSping (Suedia)-Benfica (Portugalia) 1— 1 (1—0) , în „Cupa oraşelor tîrguri“: Dunferline (Scoţia)-Everton (Anglia) 2— 0. S-a calificat formaţia scoţiană întrucît, în prima întîlnire, Everton a cîştigat cu 1—0. In meci amical: Admira Viena — Honvéd Budapesta 5—3 (3-2). La Minsk, echipa de scrimă a R.S.S. Bieloruse a întrecut cu 12—4 selecţionata R. D. Germane. • In oraşul Nagoja din Japonia a avut loc întîlnirea de tenis de masă dintre reprezentativele masculine aleJaponiei și R.P. Chineze. Sportivii chinezi au obtinut victoria cu scorul de 5-1. % O modificare temporară a traseului liniei de autobuze nr. 38 Pe calea Griviţei este în curs de execuţieo mare arteră de apă. Din cauza lucrărilor care se execută pentru traversarea acestei artere în dreptul Podului Grand, astăzi şi mîine autobuzele liniei 38 circulă deviat în ambele sensuri între Gara de Nord şi Podul Grand şi anume prin bd. Dinicu Golescu, calea Plevnei, şos. Giuleşti remtțînd apoi pe traseul normal. .PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITIVĂ** --......------ ----------..................... .......... INFORMATI A Ziar al Comitetului Orășenesc Bucureşti al P.M.R. şi al Sfatului Popular al Oraşului București Anul XI Nr. 2875 4 PAGINI 20 BANI Joi 1 noiembrie 1962 Expoziţii volante Cu prilejul Lunii prieteniei romîno-sovietice, Consiliul orăşenesc A.R.L.U.S. a amenajat numeroase expoziţii care prezintă aspecte ale muncii rodnice depuse de poporul sovietic în dezvoltarea economiei, ştiinţei şi culturii patriei sale. Astfel la casa de cultură a tineretului din raionul 23 August şi la casa raională de cultură V. I. Lenin s-au amenajat expoziţii volante pe tema „Un măreţ program de construire a comunismului în U.R.S.S." şi „Tineretul sovietic participant activ la construirea comunismului“. La Casa de cultură a tineretului din raionul Griviţa Roşie a fost deschisă expoziţia „Uralul — puternică regiune industrială a U.R.S.S.“ iar în Piaţa Bălcescu se bucură de un frumos succes expoziţia intitulată „O nouă pagină în istoria cuceririi Cosmosului — zborul în grup al navelor Vostok 3 şi Vostok 4“. în librarii I. Rădulescu: „P.C.U.S. şi statul sovietic în perioada construirii desfăşurate a comunismului“, Editura politică, 1,50 lei. George Dan: „Cîntece de luptă", Editura tineretului, 2,80 lei. B. Popa şi alţii: „Arzătoare“, Editura tehnică, 15 lei. *** „Prietenul de la catedră", Editura tineretului, 3,80 lei. Sorin Nicolescu: „Cetăţile luminii“, Editura tineretului, Colecţia „Să ştim“, 5 lei. *** „In ajutorul celor ce studiază Statutul P.M.R.“, culegere de lecţii, Editura politică, 3 lei. îndeplinirea sarcinilor de plan — obiectiv principal al muncii politice „Să încheiem altul cu planul îndeplinit la toţi indicatorii“, „Fiecare secţie şi atelier cu planul de producţie şi angajamentele luate în întrecerea socialistă, îndeplinite“, „Ce posibilităţi mai există în atelierul de turnătorie pentru reducerea rebuturilor". „Să realizăm produse de calitate, la nivelul mostrei etalon“ — iată numai cîteva din temele pe care agitatorii de la Uzinele „Semănătoarea“, Fabrica de confecţii şi tricotaje „Bucureşti“, Uzina de maşini electrice şi întreprinderea „Electrotehnica“, le-au folosit în convorbirile organizate zilele acestea pe locul de muncă. Îndrumate de comitetul raional, organizaţiile de partid din întreprinderile şi instituţiile raionului 16 Februarie desfăşoară o intensă muncă politică de masă, folosind cele mai variate forme — convorbiri ale agitatorilor, gazetele de perete, gazetele de uzină şi staţiile de radioamplificare — avind ca principal obiectiv mobilizarea colectivelor de muncitori, tehnicieni şi ingineri la realizarea sarcinilor de plan pe 1962 la toţi indicatorii. In urmă cu cîteva zile, a avut loc o plenară lărgită a comitetului raional unde, pe baza unei informări prezentate de tov. Gheorghe Necşoiu, secretar al comitetului raional de partid, s-a analizat pe larg stadiul îndeplinirii planului de producţie în cele trei trimestre ale anului în curs şi măsurile ce trebuiesc luate pentru a asigura îndeplinirea de către toate întreprinderile din raion a planului pe 1902 şi pregătirea condiţiilor pentru ca ac- PETRE ŢĂRUŞ prim-secretar al comitetului raional de partid 16 Februarie tivitatea economică a anului ce urmează să înceapă în bune condiţiuni, încă din prima zi. Ce a rezultat din dezbaterile plenarei comitetului raional, la care au participat şi secretarii comitetelor şi birourilor organizaţiilor de partid din principalele întreprinderi din raion, directori? In primul rînd faptul că în acest an, comitetul raional a reuşit să urmărească cu mai multă atenţie, să stabilească măsurile necesare la timpul potrivit, pentru a asigura ca acele intreprinderi care au avut greutăţi să-şi îndeplinească planul de producţie. Astfel, la una din şedinţele comitetului raional de la sfîrşitul trimestrului I a.c., s-a discutat faptul că în raion existau unele întreprinderi cu rămiîneri în urmă. Cîteva colective formate din membri ai activului de partid, cadre de tehnicieni şi ingineri, conduse de cîte un secretar al comitetului raional au ajutat întreprinderile respective să-şi îmbunătăţească activitatea economică. In scopul generalizării experienţei pozitive, comitetul raional a organizat şi o seamă de alte acţiuni, cum au fost de pildă schimburile de experienţă în legătură cu: „Folosirea judicioasă a capacităţilor de producţie“, „Rolul maistrului în conducerea şi coordonarea procesului de producţie“, „Introducerea tehnicii noi — factor de bază in ridicarea productivităţii muncii“ ş.a. Organizate pe ramuri de producţie, aceste consfătuiri au contribuit la generalizarea experienţei înaintate în producţie. Eficienţa acestor schimburi de experienţă este urmărită şi în prezent de comitetul raional şi organizaţiile de partid. Cu prilejul recentei analize a modului in care au fost îndeplinite sarcinile de plan în cele trei trimestre ale anului în curs, plenara comitetului raional a pus un accent deosebit în dezbateri pe analiza lipsurilor ce se mai manifestă în activitatea economică a unor colective (Continuare în pag. a III-a) Lucrări edilitare în raionul T. Vladimirescu • Comitetul executiv al Sfatului popular al raionului Tudor Vladimirescu a întocmit un vast plan de măsuri privind plantarea arborilor şi arbuştilor de sezon. Astfel, în luna noiembrie se vor planta, cu sprijinul cetăţenilor din cartiere, arbori şi arbuşti rezistenţi la frig în cartierul de locuinţe Caporal Buică, str. Istriei, Lacul Balama, str. Ecaterina Teodoroiu, în parcul din calea Dudeşti nr. 29—31, pestr. Nerva Traian în faţa şcolii, in cartierul Balta Albă, la Casa de cultură a tinerelului ete. • Pentru îmbunătăţirea condiţiilor da circulaţie a autobuzului nr. 40, comitetul executiv al sfatului popular a dispus asfaltarea părţii carosabile a străzii Papazoglu pe o suprafaţă de 3800 metri patraţi. • De la începutul anului fi pînă in prezent in raionul Tudor Vladimirescu s-au făcut reparaţii curente şi medii la pavaje pe o suprafaţă de peste 111.000 metri patraţi. Veşti din comerţ O NOUĂ UNITATE COMERCIALĂ Reţeaua, comercială situată pe calea Griviţei s-a completat zilele trecute cu o nouă unitate. La parterul blocului M din piaţa 3 Decembrie O.C.L. Produse Industriale din raioanele Griviţa Roşie — 30 Decembrie a deschis un mare magazin general. Dispunind de o suprafaţă a sălii de vinzare de aproximativ 700 metri pătraţi, magazinul are raioane pentru desfacerea încălţămintei, ţesăturilor, articolelor de galanterie şi tricotaje pentru bărbaţi şi femei, articolelor de mercerie, parfumarie, marochinărie şi gablonă. Mobilierul şi utilajele cu care a fost dotat noul magazin asigură cele mai bune condiţii de deservire a locatarilor din împrejurimi. MODERNIZĂRI Anul acesta în cadrul O.C.L. Confecţia s-a desfăşurat o intensă acţiune de modernizare a unităţilor de desfacere. Astfel la o parte din marile magazine, au fost desfiinţate tejghelele şi s-a trecut la prezentarea confecţiilor pe stative şi rafturi speciale. Au luat fiinţă noi unităţi specializate şi strict specializate pentru desfacerea sacourilor şi pantalonilor, fustelor şi bluzelor, confecţiilor pentru adolescenţi etc. Amenajarea de vitrine deschise sau desfiinţarea unor vitrine oferă condiţii mai bune de prezentare a mărfurilor. In planul de activitate al O.C.L. Confecţia pentru lunile următoare au fost incluse alte măsuri privind modernizarea reţelei de desfacere. EXPOZIŢIE DE CRAVATE In cadrul magazinului de galanterie pentru bărbaţi situat pe bd. Magheru 34—44, s-a organizat o expoziţie de prezentare şi vînzare a cravatelor. Au fost expuse noi modele de cravate realizate pentru actualul sezon de fabricile de cravate din Capitală. In fotografia: Exteriorul magazinului deschis In Piața 3 Decembrie. Ridicarea calificării profesionale preocupare importantă CONFERENȚIARII DE LA „TIMPURI NOI" De citva timp la cabinetul tehnic al uzinelor „Timpuri noi“ se desfășoară o activitate bogată. Reorganizarea cabinetului, făcută nu de mult, a dat roade. Una din preocupările importante ale colectivului este în momentul de faţă problema propagandei tehnice. Pentru aceasta a fost repartizat pe lingă fiecare grupă sindicală cite un îndrumător tehnic care are sarcina să prezinte teme specifice locului de muncă, iar împreună cu membrii grupei să aplice în producţie noutăţile tehnice. Un alt aspect recent al propagandei tehnice este şi înfiinţarea, pe lingă comisia inginerilor şi tehnicienilor a unei grupe de conferenţiari selecţionaţi dintre cei mai buni ingineri, tehnicieni şi specialişti ai uzinei. Ei au sarcina de a populariza prin referate şi conferinţe ţinute la locurile de muncă noutăţile tehnice care interesează pe muncitorii din secţie. Grupa de conferenţiari şi-a început activitatea cu o serie de referate deosebit de importante ca: „Metode de strunjire rapidă“ (inginer C. Dumitrescu), „Metode noi în confecţionarea modelelor“ (inginer Elenuţa Benu), „Metode de prindere rapidă pe strung“ (inginer T. Logofătu). PREOCUPARE COTIDIANĂ Instantaneul surprins de fotoreporterul nostru este de fapt un lucru obişnuit la Uzinele „Griviţa roşie“. El prezintă pe strungarul Constantin Plăvitu. Faptul merită a fi consemnat. In ultimul timp la turnătoria Uzinelor de pompe şi maşini agricole din Capitală, procentul de rebuturi a scăzut. Este o consecinţă directă a măsurilor luate pentru ridicarea calificării muncitorilor din secţie. Una din ele, aceea a acordării asistenţei tehnice, se bucură în prezent de o atenţie deosebită. Astfel, fiecare inginer din serviciul metalurg şef are sarcina să fie pe teren în turnătorie, în modelăria în lemn, sau metal, cite două ore pe zi, pentru a da asistenţă tehnică muncitorilor. In felul acesta au fost lămurite o serie de probleme ridicate de turnători, reuşindu-se ca la numeroase repere să se îmbunătăţească tehnologia. Un exemplu în acest sens îl constituie brigăzile conduse de S. Cochinţu şi I. Vişan, care au reuşit să scadă în mod simţitor procentul de rebuturi, fruntaş în producţie, împărtăşind din experienţa sa tînărului Simion Bălteanu, elev anul II al şcolii profesionale. Este una din preocupările sale cotidiene. SCAD REBUTURILE MANIFESTĂRI CULTURALE . La clubul „Constructorul“ va avea loc azi 1 noiembrie, la ora 18:30 o seară de Întrebări şi răspunsuri cu tema „Realizări şi perspective ale cosmonauticii sovietice“. La chestiunile ridicate de participanţi va răspunde I.C. Sîngeorzan, cercetător ştiinţific la Observatorul Astronomic al Academiei R.P.R. După un program de filme documentare pe aceiaşi temă va urma un film artistic. „Energetica sovietică în perioada construcţiei desfăşurate a comunismului“ — aceasta este tema conferinţei inginerului I. Chenzbraun care va avea loc azi la ora 19 la filiala „Stepan Saburnian“ a casei raionale de cultură a raionului Mai din str. Armenească nr. 9. Va urma un film artistic. „ La ora 20:30 la Institutul politehnic se va desfăşura un simpozion pe tema „Realizări ale Uniunii Sovietice în domeniul ştiinţei şi tehnicii“. Vor lua cuvântul acad. prof. E. Carafoli, prof. univ. E. Bercovici —■ membru corespondent al Academiei R.P.R. și prof. univ. Tudor Ionescu. La biblioteca raională Grivița Roşie vin zilnic sute de cititori să împrumute cărți şi să consulte reviste, ziare sau alte publicaţii de specialitate. Astăzi la această bibliotecă s-a înscris cel de-al 4019-lea cititor. Vă informăm despre: „Decada cărţii tehnico-ştiinţifice“ Intre 14 şi 24 noiembrie, va avea loc „Decada cărţii tehnico-ştiinţifice“. Ca şi în anul trecut, decada va fi organizată, sub îndrumarea Comitetului Orăşenesc Bucureşti al P.M.R., de către Consiliul local al sindicatelor. Comitetul Orăşenesc Bucureşti al U.T.M., Centrul de librării şi difuzare a cărţii, cu sprijinul editurilor , tehnică, Academiei, ştiinţifică, medicală, didactică şi pedagogică. Cu acest prilej, vor fi amenajate expoziţii cu vînzarea cărţii tehnico-ştiinţifice în următoarele librării,: Academiei, „Mihail Eminescu“l. L. Caragiale“, „Cartea rusă“, precum şi în librăriile nr. 50 şi 65. Totodată, vitrinele unor librării din Capitală vor fi amenajate pe o anumită tematică. Astfel, la librăriile ,,Mihail Eminescu“, „ I. L. Caragiale“ şi nr. 79 vitrinele vor expune cărţi apărute în Editura tehnică; tot la librăria „Mihail Eminescu“ se vor expune şi cărţi apărute în editurile medicală, ştiinţifica şi C.C.R.C.S.; vitrinele librăriei Academiei vor cuprinde cărţi apărute în editurile Academiei şi medicală; Librăria noastră nr. 50 va prezenta mai ales cărţi apărute în Editura de stat didactică şi pedagogică, iar vitrinele de la „Cartea rusă“ vor cuprinde publicaţii ale Institutului de studii rominosovietic. Şi într-o serie de uzine şi instituţii din Capitală (uzinele „Tudor Vladimirescu„Electronica“, „Republica I.P.R.OM.E.T. şi altele) vor fi amenajate expoziţii cu vînzare. Tematica tuturor acestor expoziţii şi vitrine va sublima legătura dintre cartea de specialitate şi ridicarea nivelului tehnic al producţiei, îmbunătăţirea calităţii produselor, scăderea preţului de cost şi obţinerea de economii. In peste 100 de întreprinderi si instituţii din Bucureşti se vor organiza acţiuni de popularizare şi difuzare a cârfii. Cu acest prilej, se vor difuza şi cărfi grupate pe biblioteci tehnice şi pe biblioteci cu lucrări de popularizare a ştiinţei. In cadrul cabinetelor tehnice şi bibliotecilor documentare vor avea loc expoziţii de cărţi precum şi conferinţe pe diverse teme ştiinţifice şi tehnice. In aceeaşi perioadă, se vor desfăşura concursuri pe diverse teme, cum sunt: „Cunoşti bine meseria „Ce e nou In profesia ta?“, „Verificaţi-vă cunoştinţele tehnice“ etc. Ca şi In anul precedent, redactorii editurilor de specialitate vor colabora cu Centrul de librării şi difuzare a cârtii la reuşita acţiunilor înscrise In programul decadei. Comitetele sindicatelor şi organizaţiile de U.T.M. din întreprinderile şi instituţiile oraşului au datoria să sprijine îndeaproape manifestările ce vor avea loc cu acest prilej. Pentru întreprinderile ty-Qpyjjgf-f de administraţie locativă , Ziarul nostru a mai ridicat şi cu alte prilejuri problema organizării unor echipe mobile de tinichigii ale I.R.C.R. care, la cererea I.A.L., să repare în mod operativ micile stricăciuni ivite la streşini, burlane sau acoperişuri. Unele I.R.C.R. şi-au însuşit propunerea făcută şi pot satisface urgent asemenea comenzi Mergind însă pe stradă vezi la foarte multe imobile burlane desprinse sau lipsă, streşini rupte etc. Cîteva exemple concrete au fost arătate şi într-o anchetă a ziarului nostru intitulată „Are cuvîntul... ploaia“. Trecînd din nou prin aceleaşi locuri am constatat însă că situaţia nu s-a schimbat cu nimic. întreprinderile de administraţie locativă vizate au rămas pasive la critică. Este de datoria întreprinderilor de administraţie locativă raionale să organizeze echipe care să meargă pe străzi, la imobilele ce le aparţin, să vadă unde sunt defecţiuni de genul celor arătate şi să ia imediat măsuri pentru înlăturarea lor. Este o propunere care se cere înfăptuită cit mai urgent deoarece pe timp de ploaie sau zăpadă apa se scurge pe pereţi, deteriorîndu-i. Cu mai mult spirit de iniţiativă, înlăturînd defecţiunile mici, se pot evita pagube mult mai mari. BULETIN METEOROLOGIC INSTITUTULMETEOROLOGIC COMUNICĂ : Azi, la ora 8, în Bucureşti, temperatura aerului a fost de 14 grade. Maxima de ieri în aer a fost de 19 grade, iar minima din cursul nopţii de 10 grade. Timpul probabil de mîine. Vreme relativ călduroasă cu cer schimbător. Ploaie trecătoare. Vînt moderat pînă la tare din sectorul sud-est. Temperatura în scădere uşoară : minima va fi cuprinsă între 7 şi 9 grade, iar maxima între 16 şi 18 grade. Pentru 3, 4 şi 5 noiembrie. Vreme schimbătoare cu cerul mai mult noros. Temporar ploaie. Vînt moderat. Temperatura în scădere ușoară. Unde repari un butoi sau o putină?... Există mulţi gospodari care pun toamna, la murat, căpăţâni de varză, gogonele cu morcovi, conopidă, felină şi alte legume. Bineînţeles că asemenea iniţiative gospodăreşti sunt condiţionate de existenţa unor butoaie sau putini. Ele se pot procura din comerţ. Buclucul începe atunci cind apare nevoia să repari butoiul, să-i strîngi puţin cercurile, să-i potriveşti doagele, să-i astupi găurile. Cui te adresezi pentru asemenea prestaţii ? Cine să ţi-o facă ? In industria locală există o unitate care produce butoaie şi putini (la întreprinderea ambalaje lemn); ea nu execută însă şi reparaţii. Ar fi de aceea oportun să se ia măsura ca pe lingă această întreprindere să existe şi o unitate de reparaţii pentru deservirea cetăţenilor la domiciliu,pentru că e incomod să transporţi cine ştie unde butoiul sau putina la reparat). N-ar fi deloc dificil ca o asemenea activitate să fie organizată astfel încît să fie rentabilă (s-ar putea strînge comenzi prin administraţiile de blocuri, comitetele de stradă, sau la telefon). In tot cazul, realizarea unei astfel de propuneri ar răspunde unei justificate cerinţe cetăţeneşti de ordin gospodăresc.