Informatia Bucureştiului, august 1965 (Anul 13, nr. 3723-3751)

1965-07-27 / nr. 3723

Pag. a 2-a Juddax pe pitaţia Pe una din mesele de lucru ale Institutului de etnografie şi folclor ne atrag atenţia cîteva ilustrate. Sînt fotocopiile a 7 manuscrise de la Putna şi datează din anul 1511. Documente care vorbesc despre cultura muzicală medievală şi care vor folosi ca material ilustrativ în vederea unei apropiate comunicări. — Este numai un aspect al muncii desfăşurate in secţia muzicală a institutului nostru. — ne spune unul dintre cercetători. Folclorul muzical al regiunilor patriei ne oferă în permanenţă un interesant material de cercetare. Ne-am întors de curînd de pe meleagurile bănăţene. A fost o călătorie de documentare. In comuna Caraşova am adunat o serie de piese tradiţionale. De asemenea, cintece cu tematică inspirată din viaţa nouă a satului au îmbogăţit datele despre folclorul muzical al acestei regiuni. Lucrări etnografice I Un scurt popas în secţia de etnografie. Problema la ordinea zilei — cercetări asupra etnografiei agrare la români. Studii legate de agricultura de munte, agricultura în Moldova se vor referi la perioada apariţiei acestei ocupaţii, la felul în care s-a dezvoltat ea de-a lungul vremii, la reflectarea ei în unelte, construcţii, datini. O serie de studii monografice au ca temă „Meşteşuguri săteşti la români”. Roadele cercetărilor Răsfoim ultimul număr al Revistei de etnografie şi folclor. Găsim numeroase studii ■publicate de cercetătorii institutului; „Imaginea eliberării clasei muncitoare in cîntecul revoluţionar din România” de Nicolae Rădulescu; „Vechi legături între cîntecul de lume românesc din Transilvania şi cel din Ţara Românească“ de Ovidiu Papadima; „Toponimie profesională” de Romulus Vulcănescu sînt numai cîteva din titluri. Comunicările ţinute în cadrul Congresului internaţional de antropologie şi etnologie care a avut loc la Moscova anul trecut au fost publicate in culegerea „Etudes d’etnographie et de folclore“ editată în limbile franceză, rusă şi germană. In prezent, cercetătorii Institutului de etnografie și folclor se pregătesc asiduu în vederea sesiunii de comunicări din toamna aceasta. P. Rcaicu Jocul căluşarilor din Mocod — Năsăud Premieră la cinematograful „Timpuri noi" „Muzeul Constantin Medrea“ „Muzeul Constantin Medrea" este titlul unei noi producţii a studioului „Anima" film. Printre autori : Elisabeta Laber — scenariu, Adrian Petringenaru — regie, Costache Ciubotaru — imagine. Filmul intră de azi, 27 iulie, pe ecranul cinematografului „Timpuri noi“. Din fotoliul telespectatorului Sute de mii de telespectatori au urmărit în faţa ecranelor emisiunile consacrate lucrărilor celui de-al IX-lea Congres al Partidului Comunist Român. Transmisiunile în direct au permis astfel ca întregul popor să participe nemijlocit la un eveniment de însemnătate istorică în viaţa partidului şi a ţării noastre. Merită reliefat faptul că din punct de vedere tehnic transmisiunile au atins un înalt nivel caracterizat prin imaginile excelente realizate de operatori , precum şi claritatea şi sobrietatea comentariului. Paralel cu transmisiile In direct, televiziunea a prezentat în fiecare zi ediţii speciale ale jurnalului de actualităţi fixînd pe peliculă momentele cele mai importante ale lucrărilor Congresului. în acest sens trebuie subliniată operativitatea de care a dat dovadă întreaga echipă a studioului ca şi munca intensă care s-a desfăşurat pentru a se asigura fără întrerupere programe de mare întindere. Din aceste programe care au îmbrăţişat toate genurile am apreciat emisiunea de la spectacolul prezentat de Ansamblul artistic al U.T.M. de luni seara şi emisiunile muzicale „Miniaturi în operete" şi „Intr-o seară de vară, o vioară cînta". Prima s-a caracterizat printr-o coregrafie foarte îngrijită, iar cea de-a doua printr-o încercare de prezentare a muzicii uşoare la un nivel mai ridicat decit alte dăţi. Din capitolul emisiunilor pentru copii şi tineret ne-a plăcut „A dispărut o planetă" (din ciclul „Aventurile echipajului Val Vîrtej") pentru fantezia peripeţiilor şi pentru profundul umanism care s-a degajat din final. Saşa Georgjescu In Editura politică R. Mitri-F. Engels opere, vol. I Volumul cuprinde lucrările scrise de F. Engels în ultimii ani ai vieţii lui, în perioada 1890—1895. In această perioadă are loc trecerea capitalismului în stadiul său imperialist, înrăutăţirea situaţiei unor pături largi de oameni ai muncii de la oraşe şi sate, ascuţirea contradic-,,ţiilor capitalismului, intensificarea luptei de clasă şi o considerabilă accentuare a tendinţelor oportuniste, legate de afluxul de elemente mic-burgheze în rindurile proletariatului. In aceste condiţii o însemnătate deosebită a avut pentru mişcarea muncitorească activitatea teoretică şi practică desfăşurată de Engels, pentru apărarea marxismului împotriva denaturării şi vulgarizării. Împotriva încercărilor claselor dominante de a scinda mişcarea muncitorească cu ajutorul oportuniştilor. In lucrarea sa „Observaţii critice pe marginea proiectului de program social-democrat din 1891“, Engels subliniază fenomenele noi apărute în economia capitalistă modernă, şi anume răspîndirea societăţilor pe acţiuni şi a trusturilor. Articolul „Problema ţărănească în Franţa şi Germania", una din lucrările marxiste fundamentale în problema agrară, cuprins în acest volum, evidenţiază poziţia partidelor socialiste faţă de ţărănime şi schiţează în linii mari politica viitorului stat proletar în problema ţărănească. Intr-o serie de articole ca „Politica externă a ţarismului rus", „Poate Europa să dezarmeze?“ şi „Socialismul în Germania“ Engels demască politica de cuceriri dusă de clasele dominante şi arată că uneltirilor puse la cale de forţele agresive trebuie opusă o politică internaţională comună a partidelor socialiste. m [Dim PENTRU lfIEMTORI DMVERSAIS Documentare pedagogice E Biblioteca centrală pedagogică E are numai în Capitală 3000 de cititori ; numărul cititorilor din cele E lalte regiuni ale ţării e mult mai E mare : peste 12 000. = Dar activitatea colectivului de bibliografi şi bibliotecari nu se re- Ezumă la simpla operaţie de „împrumut-restituit” şi de înregistrare a celor aproape 1200 de volume, care E anual intră în rafturile bibliotecii. Paralel, se duce o muncă de cerce- E tare, selecţionare şi de elaborare a E numeroase bibliografii, studii şi documente. Printre lucrările care au fost terminate de curînd trebuie amintit volumul II din „Documentare pedagogice” , o culegere care pune la îndemîna tuturor pedagogilor un vast material informativ. Lucrarea cuprinde cinci studii privind documentarea pedagogică în România şi unul despre cele mai vechi cărţi şi periodice pedagogice româneşti. Acest număr mai înserează articolele: „Valoarea educativă a folclorului românesc“, „Figura dascălului în literatura română“ şi „Oameni de ştiinţă români despre învățămîntul din patria noastră”. Studiul „Invăţămîntul programat" face cunoscut cadrelor didactice de toate gradele cele mai noi metode de predare din ţară şi de peste hotare. Un instrument de lucru pentru profesori este şi „Bibliografia pedagogică 1961—1962“. Bibliografia cuprinde 3000 de cărţi şi articole de specialitate apărute în perioada respectivă. Tot în ultimul timp, s-a elaborat şi o amplă bibliografie analitică pe tema : „Eficienţa materialului didactic la lecţie“. Lucrarea vine în întîmpinarea consfătuirilor pedagogice care vor avea loc în septembrie. Cărţi pentru tineret şi copii Spicuim din planul Editurii tinere- tului cîteva titluri în curs de apariţie. Astfel, tînărul prozator Vasile Rebreanu semnează romanul intitulat: „Călăul cel bun“, iar alţi doi talentaţi prozatori tineri, Nicolae Velea şi Dumitru Radu Popescu, publică două culegeri de povestiri intitulate „Paznic, la armonii” şi respectiv „Somnul pămîntului”. Dintre volumele de versuri sînt în curs de apariţie cele intitulate „Colţ de stîncă“ de Mihai Beniuc şi „Relief“ de Petre Solomon. In colecţia „Oameni de seamă“ apare lucrarea „Dr. Cantacuzino" de P. Tăutu şi o nouă ediţie a monografiei „Luchian" de Petru Comarnescu. Recenta colecţie pentru tineret „Aventura” se îmbogăţeşte cu o serie de titluri noi. E vorba de romanele „Căpitanul de cursă lungă“, de Theodor Constantin, „Cercul magic“ de Nicolae Mărgeanu şi „Salcia supărată” de Ştefan Luca. Cunoscutul roman „Ciocoii vechi şi noi” de Nicolae Filimon cunoaşte o nouă ediţie în colecţia „Biblioteca şcolarului“. Tot aici apare volumul „Istoria unui galbin“ de Vasile Alecsandri. Lui Lucian Blaga îi aparţine volumul de memorii intitulat „Hronicul şi cîntecul vîrstelor”. Romanul lui Leonida Neamţu „Frumuseţea pietrei nevăzute” va vedea lumina tiparului hr .colecţia „Cutezătorii“, iar volumul „Patetica“ de Horia Liman în colecţia „în jurul lumii”. Dintre traducerile pentru tineret apar trei romane : „Agentul secret“ de Graham Greene (colecţia „Aventura“), „Cronica unei familii” de Vasco Pratolini şi „Robin Hood“ de Henry Gilbert, ediţia a doua (colecţia „Cutezătorii“). Numeroase titluri sunt destinate pionierilor şi şcolarilor. Iată cîteva dintre ele. Romanul „Băiatul şi luna" e semnat de Nicolae Tăutu. Volumul de proză „Ograda" aparţine lui Călin Gruia iar culegerea de povestiri „Ce-i mai de preţ în lume“ are ca autor pe Şerban Nedelcu. Două volume de versuri pentru cei mici aparţin lui Ştefan Iureş („Ocheşel şi Bălăioara“) şi Profirei Sadoveanu („La umbra stejarului“), în colecţia „Mîini îndemînatice” vor fi tipărite volumele „Meşter la toate” de M. Tanciu, şi „Instrumente muzicale electronice“ de G. D. Popescu, iar în colecţia „Să ştim“ apare lucrarea „Povestea celor zece numere”, de Florica Cîmpan. O culegere de „Basme” aparţine fraților Grimm. Festivalul cîntecului, dansului şi portului popular între 3 şi 8 august se va desfăşura în Bucureşti Festivalul cîntecului, dansului şi portului popular. Pe scenele teatrelor de vară „N. Bălcescu", „23 August" şi „Herăstrău“ Îşi vor da concursul cele mai valoroase ansambluri folclorice din regiunile Bucureşti, Bacău, Iaşi, Hunedoara, Banat, Braşov, Ploieşti, Cluj şi Dobrogea. Vor evolua numeroase echipe de dansuri populare, căluşari, grupuri vocale, tarafuri, precum şi cei mai talentaţi solişti vocali, instrumentişti şi dansatori, laureaţi ai concursurilor naționale și internaționale. Pe urmele materialelor publicate „Frigiderele în garanţie şi după“ Sub acest titlu, în ziarul nostru nr. 3661, a fost publicat un articol în care semnalam, între altele, o serie de deficienţe privind întreţinerea şi repararea frigiderelor de către unităţile cooperaţiei meşteşugăreşti. Uniunea centrală a cooperativelor meşteşugăreşti ne informează că pentru remedierea defecţiunilor existente au fost luate următoarele măsuri: „în vederea executării cu operativitate a lucrărilor de reparaţii la frigiderele cu absorbţie, acestea vor fi repartizate la două ateliere, unul se va ocupa numai de frigiderele „Fram", iar celălalt de tipurile „Alka“ și „Yetti“. Astfel, repararea ultimelor două tipuri va fi urmărită chiar de personalul atelierului care efectuează încărcarea lor. S-au dat dispoziții, de asemenea, cooperativei „Metalocasnica" de a urmări zilnic efectuarea lucrărilor înregistrate şi aprovizionarea operativă cu piesele de schimb necesare". „De ce constituie încălţămintea de sezon o problemă?“ Deşi in depozitele întreprinderii comerţului cu ridicata (I.C.R.T.I.) se aflau cantităţi destul de mari de încălţăminte destinată sezonului de vară, totuşi în unităţile de desfacere sortimentul era descompletat, lipsind o serie de modele şi mărimi. Responsabilii de magazine şi raioane nu efectuau cu operativitate comenzile necesare pentru întreaga gamă de articole. La rindul său O.C.L. „Încălţămintea“, necunoscind situaţia din reţea, nu putea lua măsuri operative pentru remedierea lipsurilor. Acestea au fost o parte dintre aspectele semnalate in articolul intitulat „De ce constituie încălţămintea de sezon o problemă publicat in nr. 3689 al ziarului. Ce măsuri au luat organele comerţului ? I.C.R.T.I. Bucureşti ne informează că defecţiunile privind aprovizionarea unor unităţi comerciale au fost analizate în şedinţele operative cu organizaţiile comerciale. S-au luat măsuri de urmărire zilnică a executării comenzilor şi respectării sortimentelor solicitate, precum şi a livrării lor intr-un timp cit mai scurt. In şedinţele operative cu voiajorii comerciali sunt analizate diversele aspecte ale muncii acestora, modul cum îşi îndeplinesc atribuţiile ce Ie revin. S-a organizat, de asemenea, o evidenţă a livrării comenzilor în cadrul fiecărui serviciu comercial. La rindul său, Direcţia Generală pentru comerţul cu produse textile-încălţăminte din M.C.I. ne informează că au fost luate o serie de măsuri atît in ce priveşte mai buna organizare a activităţii in depozitele I.C.R.T.I. cit şi in reţeaua de desfacere cu amănuntul. Astfel, pentru uşurarea alegerilor mărfurilor s-au organizat expoziţii permanente cu toate modelele existente în baze. Voiajorii comerciali informează la rindul lor lucrătorii din magazine asupra mărfurilor sosite de la pntreprinderile producătoare. In reţeaua cu amănuntul s-a îmbunătăţit sistemul de expunere pe numere şi modele. Brigăzi mixte de merceologi verifică apoi felul în care este asigurată aprovizionarea unităţilor. S-a intensificat şi controlul privind livrarea mărfurilor. Lucrătorii din magazine sunt obligați să restituie I.C.R.T.I. toate mărfurile ce sunt livrate în afara comenzilor întocmite. Scrisori de la cititori Cea de-a VIII-a expoziţie anuală Direcţia personal învăţămînt din Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini a organizat la Grupul şcolar Unirea Bucureşti, din strada Soborului nr. 57, raionul T. Vladimirescu, cea de-a VIII-a Expoziţie anuală a realizărilor şcolilor profesionale şi tehnice ce aparţin acestui xpinister. Expoziţia cuprinde o parte din materialele didactice executate de elevi în vederea autodotării cabinetelor tehnice din şcoli. Sunt prezentate de asemenea machete, instalaţii în funcţie — la scară redusă — din produsele specifice ramurii, unele panouri pentru laboratorul de automatizări, precum şi proiecte de diplomă realizate de elevii şcolilor tehnice şi tehnice de maiştri. Expoziţia tehnică este completată cu fotografii şi grafice reprezentînd aspecte din învăţămîntul profesional şi tehnic în şcolile aparţinînd Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini. Expoziţia poate fi vizitată zilnic intre orele 8—14 şi 18—20 pînă la 30 iulie 1965. C. Morărescu Un util schimb de experienţă Conducerea bibliotecii Uniunii cooperativelor meşteşugăreşti-Bucureşti, a organizat, zilele trecute, în sala Clubului lucrătorilor din finanţe-bănci, un schimb de experienţă intre bibliotecarii voluntari din cadrul cooperativelor. Cei prezenţiau ascultat pentru început refe- ratul prezentat de directorul Bibliotecii centrale, care a scos în evidenţă aportul bibliotecarilor voluntari în atragerea unui număr din ce în ce mai mare de prieteni ai cărţii. In primul semestru al acestui an, s-a arătat în referat, numărul cititorilor a crescut faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 40 la sută. In scopul popularizării cărţii au fost organizate numeroase acţiuni: cercuri de lectură, întâlniri cu scriitori şi oameni de artă, recenzii etc. Datorită rezultatelor bune obţinute în munca de popularizare a cărţii, 32 de bibliotecari, printre care Maria Calupăreanu (Electrobobinaj), Georgeta Cică (Sporul), Bucur Scarlat (Chimica) şi alţii au fost premiaţi. Ion Malancu PE ECRANE Este ecranizarea unui roman poliţist de scriitorul Fritz Erpenbeck. Nu ne este cunoscut romanul, dar filmul (DEFA-Berlin) oboseşte de la început printr-o expunere neobişnuit de lungă. Se scurg aproape 60 de minute de proiecţie fără ca, în acţiune, să se fi conturat măcar o umbră de enigmă. Helmut Krätzig, regizorul, s-a străduit ce-i drept să creeze cu meşteşug o atmosferă de mister în jurul personajelor, în atitudinile acestora, în mişcările aparatului, să sugereze tensiunea prin efecte surprinzătoare de montaj, uneori de factură comică. Rămîne, preţ de o oră, pensiunea cu viaţa sa monotonă, circul cu numerele sale de atracţie şi — ca eveniment — o încercare de sinucidere eşuată. Cînd intervine în sfîrşit, crima, aproape că n-a mai rămas timp pentru desfăşurarea anchetei. Probabil că şi de aceea se descurcă atît de uşor detectivii şi este drumul către dezlegarea enigmei atît de neted, de direct. Aproape că nu poţi urmări nici o deducţie. Ancheta pare cel mai scurt drum între două puncte, cu ipoteze şi dovezi zdrobitoare coborîte „deus ex machina” care — ciudat! — nu devin totuşi verosimile. Helmut Krätzig, regizor care a realizat un film interesant „ Medicamentul care ucide”, pare că simte acut insuficienţa libretului dramaturgic şi încearcă s-o suplinească prin unele observaţii psihologice interesante şi prin efecte neaşteptate de comic burlesc. Un personaj comic reuşit este doamna Boulanka, patroana pensiunii. Actriţa Erika Fenkowsky a conturat cu tact şi expresivitate portretul acestei cochete destul de trecute, foarte comunicativă şi receptivă la complimente. Peter Herden, vedeta filmului „Noua prietenă a tatei“, în care dezvăluise aptitudini de excelent comedian, ne-a părut în rolul ce i-a fost încredinţat aci un pic greoi, dar în nota de cinism pe care o revendică personajul. Pe scurt, există lucruri care ar putea fi remarcate în „Pensiunea Boulanka“ dacă insatisfacţia provocată de expunerea defectuoasă a acţiunii ar putea fi uitată. T. C. „PENSIUNEA BOUEANKA“ illlllllll!lIIlllI!lIll!lllllIIIIIl!lll!!lllllll!llllllllIlllllIIIll!l!IIIllllIIlll!IIMn)llll[Illlimmimm> Cristine Laszar, actriţă cu bogate resurse dramatice, în postura inedita a unei îmblânzitoare da circ  în luna iulie 9000 TONE DE LEGUME ŞI FRUCTE între 1—24 iulie unităţile de desfacere aparţinînd O.C.L. „Aprozar" Bucureşti, inclusiv cele situate în pieţe, au pus la dispoziţia cumpărătorilor aproximativ 9 000 tone de legume şi fructe de sezon. Datorită măsurilor organizatorice luate, a menţinerii unei legături permanente cu unităţile producătoare s-a reuşit să se reducă simţitor timpul de transportare de la locurile de recoltare la cele de desfacere, aşa încît legumele şi fructele au ajuns în majoritate la cumpărători proaspete, de bună calitate. Paralel cu acţiunile întreprinse pe linia asigurării fondului de mărfuri, O.C.L. „Aprozar“ şi-a îndreptat atenţia şi spre organizarea reţelei de desfacere. Aşa, bunăoară, de la începutul anului au fost modernizate, prin folosirea resurselor şi posibilităţilor interne, un număr de 39 magazine. S-au realizat încă patru unităţi de prezentare, astfel că în momentul de faţă în Capitală funcţionează 16 asemenea magazine. O menţiune specială pentru unitatea model, realizată de curînd, situată pe str. Ştirbei Vodă nr. .17. Trei magazine — şoseaua Ştefan cel Mare nr 128, şoseaua Mihai Bravu şi bd. Hristo Botev , prezintă şi desfac în exclusivitate produsele cooperativelor agricole de producţie din Dobroieşti şi Dudeşti, în noile cartiere ale oraşului, pe arterele unde reţeaua stabilă este insuficientă, au fost amplasate 9 moderne piaţete. Pregătiri pentru păstrarea bogatelor roade ale toamnei Varza, castraveţii şi alte legume işi cer încă de pe acum condiţii de păstrare pentru toamnă şi iarnă. Iar muncitorii de la IPROFIL „Butoiul" lucrează din plin pentru rezolvarea acestei cerinţe. Încă de la 21 iulie colectivul acestei întreprinderi şi-a realizat planul valoric pentru primele şapte luni din an şi acum se pregăteşte pentru obţinerea unor noi succese în producţie. Prin scheletul unei mari zăcători pentru struguri, aflată în lucru, fotoreporterul a surprins un moment în care se fac ultimele pregătiri pentru expedierea unui nou lot de butoaie pentru tomate. Jubiliarul Apimondial II Congresul jubiliar de la Bucureşti După Bruxelles, Zürich, Amsterdam, Copenhaga etc., capitala ţării noastre a fost aleasă să fie gazda Congresului jubiliar al Apimondiel. El se va desfăşura intre 26 şi 31 august în noul şi ultramodernul combinat apicol de la Băneasa. Unic că amploare, pe lista participanţilor la Congres şi-au înscris pînă în prezent numele 800 de invitaţi din majoritatea ţărilor lumii, înscrierile continuînd şi în prezent. Pentru a cunoaşte unele amănunte în legătură cu acest Congres jubiliar, eveniment de seamă în activitatea apicultorilor, ne-am adresat tovarăşului profesor V. Hamar, preşedintele Comitetului naţional de organizare a Congresului şi inginerului V. Georgescu din secretariatul acestui comitet. Organizarea Cel de-al XX-lea Congres internaţional de apicultură este organizat de către Asociaţia crescătorilor de albine din R.P.R. cu sprijinul Consiliului Superior al Agriculturii şi Camerei de comerţ a R.P.R. El este găzduit în ţara noastră în urma asentimentului Federaţiei internaţionale a asociaţiilor de apicultură Apimondia. De organizarea Congresului se ocupă un comitet naţional. Vor mai funcţiona totodată un comitet de coordonare alcătuit din reprezentanţi ai 14 ţări şi 5 comisii tehnice : de biologie apicolă, botanică apicolă, economie apicolă, patologie apicolă, tehnologie şi utilaj apicol. In cadrul Congresului vor fi audiate un număr de 164 referate. Prima expoziție-tîrg în cadrul noului combinat apicol de la Băneasa — unul dintre cele mai moderne din lume — într-un pavilion spe• 9 1 600 INVITATI DIN IN- | TREAGA LUME 9 PRIMA §| EXPOZITIE-TÎRG DIN IS- jj TOR1A APIMONDIEI 9 A- APICULTURĂ SI ELECTRO NICÄ 9 DIPLOME SI ME DALII CELOR MAI VALO ROASE EXPONATE 164 DE REFERATE ctal amenajat va avea loc pentru prima oară în istoria congreselor Apimondiei o expoziţie-tîrg. Expoziţia la care îşi vor da concursul apicultori din 22 de ţări oferă prilejul celor care se ocupă cu prelucrarea mierii să expună produse, utilaje şi diferite materiale apicole, cit şi cele mai noi realizări ale ştiinţei şi tehnicii mondiale în acest domerniu. Ea va cuprinde două sectoare : unul în cadrul căruia vor fi expuse cele mai moderne şi interesante exponate ca utilaj pentru omogenizarea electronică a mierii, pentru extracţia sedimentară a cerii etc. şi un sector general împărţit pe standuri, atribuite fiecărui participant în vederea prezentării exponatelor. Celor mai apreciate exponate li se vor decerna medalii şi diplome pe baza hotărîrii luate de un juriu internaţional constituit în acest scop sub auspiciile Apimondiei. Cîteva din ţările participante Printre cei înscrişi cu exponate în cadrul expoziţiei-trg se numără participanţi din : U.R.S.S., Cehoslovacia, Iugoslavia, Bulgaria, Ungaria, R. D. Germană, S.U.A., Belgia, Austria, Elveţia, R. F. Germană, Franţa, Italia, Anglia, Grecia, Tunisia etc. Ţara noastră va prezenta produse ale filialelor crescătorilor de albine, cooperativelor agricole de producţie, trusturilor Gostat, Centrocoop, întreprinderilor industriale ale Ministerului Industriei Ușoare, cercurilor apicole și apicultorilor individuali. t