Informatia Bucureştiului, mai 1971 (Anul 18, nr. 5500-5524)

1971-05-08 / nr. 5505

„Naţionalele'' de box Astă-seară, finalele! n joc , titlurile de campioni şi... biletele pentru Madrid Astă-seară, de la ora 19, pe patinoarul 23 August se va disputa ultimul act al campionatului naţional de box, finalele. In luptă pentru cucerirea titlurilor de campioni, a centurilor şi medaliilor se vor afla 20 de pugilişti (după cum am mai anunţat, categoria mijlocie mică şi-a desemnat de miercuri campionul, în persoana lui Ion Györfi, adversarul său, Covaci, devenind indisponibil după victoria obţinută asupra lui Tudor Niculae). întrecerile sunt aşteptate cu un interes major datorită faptului că,în afara onorurilor ce se cuvin celor mai buni, fiecare finalist ţinteşte biletul pentru... Madrid. Să sperăm că şi arbitrii-judecători se vor situa la înălţime (cel puţin de astă-dată), vor indica pe buletine intr-adevăr pe cei mai buni. Finaliștii vor păși in ring in următoarea ordine : AUREL MIHAI — ST. BOBOC. C. CIUCA - C. GRUIESCU. A. DUMITRESCU — A. MORARU. G. POMETCU — O. AMAZAROAIE. V. ANTONIU —GH. CIOCHINA. C. CUTOV — P. DOBRESCU. V. SILBERMAN — V. FILIP. H. STUMPF — ALEC NASTAC. I. MONEA — P. PIRVU. I. ALEXEI. SANATESCU. ■Fără îndoială, cel mai aşteptat meci va fi cel dintre Cuţov şi Dobrescu. Primul este campion continental, iar cel de-al doilea un candidat deosebit de valoros şi capabil de a răsturna actuala ierarhie a clasamentului categoriei uşoare. De altfel, aceşti doi pugilişti reeditează finala din campionatul precedent, cînd Cuţov a primit decizia, însă foarte mulţi — chiar dintre oficiali şi specialişti — l-au văzut cîştigător pe Dobrescu. Prin această prismă, confruntarea Cuţov—Dobrescu este aşteptată cu... sufletul la gură. Stumpf şi Năstac sunt o altă pereche de boxeri care pot oferi un spectacol interesant. Stumpf este deţinătorul centurii, însă sarcina lui nu va fi deloc uşoară, intrucît Năstac — după cum ne-a declarat într-una din serile trecute — nu doreşte să se mai afle pe locul... doi. în aceste condiţii, Năstac ar redeveni campion după doi ani. Să vedem în ce măsură va fi de acord Stumpf cu îndrăzneţul plan al lui Năstac. Nu lipsite de interes sunt şi meciurile dintre Gruiescu şi Ciucă (acesta din urmă absent anul trecut), Pometcu şi Amăzăroaie şi cel dintre Monea şi puncherul Pirvu. Pornesc cu prima şansă Aurel Mihai cu Boboc, Dumitrescu cu Moraru, Antoniu cu Ciochină, Silberman cu Filip şi Alese cu Sânătescu. Nu înseamnă însă că favoriţii sunt dinainte cîştigători ! • Veteranul campionatelor, Ion Monea, va ataca cel de-al 11-lea titlu, după o pauză de un an (în 1970) cînd a fost indisponibil. • Vor evolua pentru intîia oară in finală : Moraru, Amăzăroaie, Ciochină, Pirvu, Sânătescu și Filip, acesta fiind chiar debutant intr-un turneu final. D. Porumbacu Văzut de Al. Clenciu „Muzeul naţional al sportului“ în complexul 23 August din Capitală a fost inaugurat vineri după amiază „Muzeul naţional al sportului“. La deschiderea muzeului au luat parte tovarăşii Leonte Răutu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri, Mihai Gere şi Ion Iliescu, membri supleanţi ai Comitetului Executiv, secretari ai C.C. al P.C.R., IlieRădulescu, şef de secţie la C.C. al P.C.R., Dan Marţian, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului, Anghel Alexe, preşedintele C.N.E.F.S., reprezentanţi de :•frunte ai vieţii sportive, ziarişti, un numeros public. AU1%«%W1%WWV handbal: Afine, un meci decisiv pentru selecţionata noastra feminină • Divizia feminină A se reia la 20 mai • Reprezentantele Capitalei în turneul final al „universitarelor“ • Rezultate din categoria „Onoare“. Al treilea meci dintre selecţionatele feminine de handbal ale României şi U.R.S.S., din preliminariile campionatului mondial, va avea loc mîine, la Viena. Partida, decisivă pentru calificarea în turneul final al „mondialelor“ — în caz de egalitate, după cele două prelungiri regulamentare, sorţii vor decide calificarea — va fi condusă de arbitrii suedezi H. Harison şi L. Olsson. Al treilea tur al diviziei feminine A, programat iniţial să înceapă la 13 mai, va fi inaugurat cu o săptămînă mai tirziu. S-a încheiat campionatul de handbal pe Centrul universitar Bucureşti. Pentru turneul final pe ţară al campionatului naţional studenţesc s-au calificat formaţiile: la masculin: I.E.F.S. (antrenor V. Gogîltan) şi Politehnica (antrenori Şt. Andreescu) ; la feminin : I.E.F.S. (antrenor I. Bota) şi Universitatea (antrenoare Aurora Leonte). ★ In campionatul de handbal al categoriei „Onoare“ s-au înregistrat rezultatele : masculin : Spartac — Electra 18—16 ; Fabrica de ace — Firul alb 26—16 ; I. P. Informaţia P.T.T. 29—17 ; Metalul — Electromagnetica 13—12; Electrotehnica — Recolta 21—19 ; Rapid — Bere Griviţa 30—16 ; feminin : Electromagnetica — Cauciucul Jilava 10—7 ; P.T.T. — F.E.A. 18—11 ; I.G.E.X. — Spartac 28—12 ; Flacăra roşie — Steagul roșu 6—0. ★ ★ CATEGORIA „PROMOŢIE“ LA FOTBAL ALERTĂ ÎN SERIA I, APE LIMPEZI ÎN SERIA A ll-a Etapele a 22-a şi a 23-a ale campionatului categoriei „Promoţie“ la fotbal au prilejuit surprize de proporţii, îndeosebi în seria I, ceea ce a avut ca rezultat regruparea candidatelor la promovarea în categoria „Onoare“. Acum, nu mai puţin de cinci formaţii se află în fruntea clasamentului la egalitate de puncte (28) ! Ele sunt departajate de golaveraj astfel : Abatorul (revenită în frunte pentru întîia oară după o spectaculoasă cursă de urmărire) cu plus 20 de goluri, Luxor 19 goluri, Medicina 18 goluri, A. S. Chitila 16 goluri, Petrolul 13 goluri. Medicina şi Petrolul au însă avantajul unui joc mai puţin susţinut. Iată rezultatele care au dus la dramatica egalitate de puncte: Luxor (lideră pînă la consumarea acestor etape) : 0—1 cu Medicina şi 1—3 cu Sănătatea, Medicina 1—0 cu Luxor ; A. S. Chitila : 1—2 cu Solex şi 1—0 cu Construcţii ; Petrolul : 2—1 cu I.T.B. Abatorul : 4—2 cu Sănătatea şi 4—2 cu I.T.B. La două puncte în urma acestor echipe se află I.T.B. care, ca şi Luxor, a înregistrat două eşecuri. Clasamentul în continuare : Construcţii, Electromagnetica, Viforul, A. S.Chiajna 20 p ; Icar 17 p ; Timpuri noi 15 p ; Sănătatea 14 p | Pasteur 12 p ; Vagonul 11 p. In seria a Il-a, Chimistul se află în fruntea piramidei, fără emoţii. Celor cinci puncte avans, Chimistul le-a mai adăugat unul. După Chimistul cu 38 p (3—1 cu C.P.B. şi 0—0 cu Aurora) se află : Electronul 32 p (1—0 cu Aurora şi 1—2 Cu Tracţiunea) ; Metaloglobus 29 p (2—2 cu Vulcan şi 1—2 cu F.C.M.E.); C.P.B. 28 p (cu un joc mai puţin) ; F.C.M.E. 27 p ; F.R.B. 26 p ; Vulcan 25 p ; Confecţia 24 p ; Tinărul constructor 23 p; Arta grafică, M.C.O.M. 21 p; Alimentara 20 p (1) ; Aurora 19 p ; Săgeata, Electra 18 p; Tracţiunea 17 p ; U.C.R. 16 p; F. C. Pantelimon 10 p. TURNEUL INTERNAŢIONAL DE POLO Meciul dintre echipele reprezentative ale României şi Bulgariei, primul din cadrul turneului internaţional de polo ce se desfăşoară la bazinul „Dinamo“, a constituit totodată şi o revanşă a întîlnirii desfăşurate cu o lună in urmă la Belgrad. Atunci jucătorii noştri cîştigaseră comod — 11—2 — şi era de presupus că în... bazin propriu singura necunoscută în ceea ce priveşte victoria echipei noastre este dierenţa la care va fi obţinută. Intr-adevăr , 2—0 după numai 1,44 minute de joc, ofensivă dezlănţuită a echipei noastre ; se părea că previziunile vor fi confirmate. A urmat însă o suită de ratări de-a dreptul incredibile şi în loc ca zestrea noastră de goluri să sporească, contrar cursului jocului, cei care înscriu sunt poloiştii bulgari. Reprizele a doua şi a treia s-au jucat „cap la cap“ (1—1, 2—2), iar pe parcursul acestora egalitatea a fost prezentă pe tabela de marcaj : 3—3 în minutul 11,56. Abia în ultima parte a jocului, elevii antrenorului Grinţescu evoluează mai bine, dar dominarea nu îşi găseşte concretizarea decit o dată, astfel că jocul ia sfîrşit cu un rezultat (6—4) bun pentru poziţia finală a echipei noastre în clasamentul turneului, dar nemulţumitor gindindu-ne la adversarul întîlnit. Viitori parteneri ne vor fi selecţionatele Italiei şi R.D.G., echipe de prim rang, care nu vor ceda în faţa unui joc de valoarea celui prestat ieri de poloiştii noştri. In cel de-al doilea meci s-au întîlnit echipele Italiei şi R.D.G., sau, cu alte cuvinte Pizzo, Marsilli şi Simeoni, cu Lange, Zein şi Hermans — nume de rezonanţă în bazinele Europei. Se părea că poloiştii germani vor obţine victoria, atît datorită faptului că jocul lor avea mai multă claritate, cit şi datorită avantajului de un gol, deţinut la începutul ultimei reprize. Pizzo şi Formiconi nu au fost însă de acord cu această situaţie şi pe parcursul numai a unui banat Italia a luat conducerea, obţinînd în final victoria, in ciuda insistentei dominări a echipei germane din finalul meciului. Scor : 7—6 (2—1, 6—1, 1—2, 4—2). Astăzi se vor disputa partidele : România — Italia și Bulgaria — R.D.G. Sorin Sotmari Ieri după-amiază au început în sala Floreasca jocurile turneului final al campionatului divizionar feminin de baschet. Iată o imagine din meciul I.E.F.S. — Politehnica, încheiat cu ■ victoria primei echipe cu scorul 70—68 • Ieri, la ora 8, Corneliu Drăguţ (bd. Constructorilor nr. 1), conducted pe calea Plevnei autoturismul său Dacia 1100, nu a acordat prioritate unui autocamion la intersecţia cu str. Ştirbei Vodă. In urma tamponării, fiul lui C.D. (Mihai Drăguţ, 13 ani), care se afla în autoturism, a fost proiectat pe carosabil, fiind accidentat mortal. • Paul Pantazi (str. Dreaptă nr. 17), şeful unui centru al I.A.L. Herăstrău, şi-a însuşit — întocmind acte false — suma de 3 000 lei, achitată de o locatară pentru efectuarea unor reparaţii. • In noaptea de 4/5 mai, paznicul civil contractual Stan Baciu a atras atenţia unui grup de indivizi care făceau scandal pe stradă să nu tulbure liniştea locatarilor. Ei l-au atacat şi l-au brutalizat. In această împrejurare, paznicul i-a somat şi — deoarece huliganii nu au încetat să-l lovească — a tras un foc de revolver, rănindu-l la picior pe unul dintre ei (Marin Ioniță, bd. Gh. Dimitrov nr. 121, conducător auto la CFR). Ceilalţi sunt Nicolae Moraru (lăcătuş mecanic la ITB) şi Marin Vasile (conducător auto la CFR) şi locuiesc în acelaşi imobil. • A fost trimis în judecată Gheorghe Chirilă care, lucrînd ca vînzător la un bufet al I.A.P.L. Bistrița, a fost surprins înșelînd consumatorii la măsurătoare. • S-au furat din imobilul din str. Papurei nr. 4 — Dobroiești, două butelii de aragaz apar-țînînd locatarilor. Folosindu-se urmele găsite la fața locului, se fac cercetări pentru identificarea autorilor. • A dispărut de acasă, în ziua de 2 mai, minorul Constantin Nedelcu (9 ani, str. Mărcuţa nr. 10, sectorul 3). Copilul — care a mai fugit de acasă şi în alte rînduri — are înălţimea de 1,20 m, este îmbrăcat cu haină vernil şi pantaloni de trening şi r îcălţat cu bascheţi. Aflam de la Triftectoratul Miliţiei Capitalei Remarcabile realizări in cinstea gloriosului semicentenar Au asimilat noi utilaje de înaltă tehnicitate • La Trustul de mecanizare Bucureşti au fost asimilate în producţie, înainte de termen, noi utilaje de incită tehnicitate destinate şantierelor de construcţii, intre care: staţia mobilă semiautomată pentru prepararea betonului (are o capacitate de 35 mc, necesită cheltuieli de fabricaţie cu 30 la sută mai mici faţăde produsele similare construite pînă acum) pompa de transportat beton, staţia de sortare şi spălare a agregatelor minerale, schele autoridicătoare, echipamente pentru săpat şanţuri şi gropi, maşini de executat şi încheiat falţuri. 6 Mobilizîndu-şi forţele pentru îndeplinirea în condiţii exemplare a sarcinilor de plan, întreprinderile industriale din sectorul 6 raportează depăşirea angajamentelor asumate în cinstea semicentenarului partidului. Iată cîteva cifre semnificative: la producţia globală s-a înregistrat o depăşire de 45,6 milioane lei, iar la producţia marfă — 52 milioane lei. La capitolul economii de metal figurează cifra 400 tone, iar la asimilări de produse, peste plan, 45. Liniile de transport urban in continuă extindere 3 873 000 de călători zilnic, cu peste 10 la sută mai mult decit anul trecut. Această solicitare a determinat, firesc, în concordanţă cu dezvoltarea urbanistică şi industrială a Capitalei, şi extinderea traseelor I.T.B., sporirea capacităţii de transport. Numai de la începutul anului s-au înfiinţat 4 noi linii de autobuze precum şi una de tramvaie, reţeaua crescînd cu 70 km la autobuze şi 18 km cale simplă la tramvaie. De asemenea, în ultimele 5 luni, parcul I.T.B. a fost suplimentat cu 50 autobuze moderne. Totodată, a sporit şi capacitatea de întreţinere şi garare, prin darea în exploatare, înainte de termen, a autobazei Militari şi prin dotarea întreprinderii cu utilaje moderne. • La CIACUPS — unitatea productivă, s-a realizat prototipul, unei maşini de curăţat canete, intrat acum în probe tehnologice la unitatea Dacia a Combinatului de bumbac nr. 1. Prin Introducerea în producţie, a acestei maşini importul va fi redat cu peste un milion lei valută. ION VELICAN, director cu organizarea producţiei al uzinelor de anvelope „Danubiana“, ne spune : „Producem astăzi 26 tipo-dimensiuni de anvelope cu 60 profiluri în peste 140 de variante constructive, ceea ce scoate în evidenţă faptul ca, faţă de 1963, producţia uzinei noastre s-a diversificat de aproape 6 ori. Inedită pentru activitatea „Danubianei“ este fabricarea anvelopelor cu un mare profil transversal la dimensiunile de 825/20 V 78 şi 1100/20 V 85 din corp nylon, precum şi asimilarea anvelopelor cu construcţie radială, care în prezent au intrat în producţia de serie. Şi in sfirşit, un ultim amănunt, ieri a părăsit uzina anvelopa cu nr. 8.475.000. • Pe agenda realizărilor Combinatului industrial de morărit şi panificaţie s-a înscris cifra de 26.400.000 lei, reprezentînd valoarea producţiei globale peste plan realizate în primul trimestru faţă de 9.800.000 lei, cit prevedea angajamentul. In această perioadă, au fost asimilate 9 produse şi au fost realizate prin autoutilaje 6 noi utilaje. • La Institutul de cercetări şi proiectări pentru maşini-unelte şi agregate, s-au înregistrat, în cinstea semicentenarului, importante succese: angajamentul la producţia globală a fost depăşit cu 1 280 000 lei, iar la producţia marfă cu 1 020 000 lei. De asemenea, zi de lucrări au fost terminate înainte de termen, ceea ce înseamnă 140 de file economisite cu, valoric tradus, 473 000 lei. • Depăşirea cu 60 la suta a angajamentului initial privind valoarea producţiei globale, cu 100 la sută a celui referitor la realizarea firelor de lină, cu 2 milioane lei a celui privind executarea de confecţii textile peste prevederi — iată principalele succese dobîndite in cinstea semicentenarului la colectivele unităţilor Combinatului de lina Bucureşti. Şi lor li se mai adaugă: un nou sortiment de ţesături — 70 la sută fibre poliesterice şi 30 la sută lină — realizat intr-o variată gamă de delene şi culori, uşor de întreţinut, cu o buna capacitate de păstrare a formei, deosebit de rezistent la uzură; sutele de noi modele cuprinse In colecţia de produse ce va fi prezentată la contractările pentru noul tezon. cuvinte încrucişate Cîntare patriei ORIZONTAL: 1) România, patria mea frumoasă, cu nesecate comori — Albe ciopoare prin văi şi pe costişe. 2) Stăpin pe spaţii şi adincuri, dezvăluie mereu noi taine — Duioase ciuturi din străbuni — Hrană pentru cetăţile luminii. 3) Tăinuie In sinul ei cărbune, sare ... — ... aur negru 4) Legendară jertfă in zidul argeşean — Cetate dobrogeană ce ne vorbeşte de trecut - Capul Midiei ! 5) Creasta Negoiului ! - Temerari peregrini pe voiul nestatornic .6) Istoria pe scurt înfăţişaţi — Din Brătia-n Drăgăşani! — Apă cu prund aurifer. 7) Scot mindre melodii in simfonia pastorală — Purtau încet poveri de roade trase de plăvani. 8) Munţi împăduriţi, din nord, cu dinţata Creastă a Cocoşului — Îşi duce unda viorie din munţi pină in şesuri — Culme ! 9) Căluţul întîlnit in Murfallar ! — Belşugul din holde, din vii şi din livezi — ..Aripa“ albă sub care germinează bobul. 10) Mrejer de vită de pe meleaguri moldovene — Brad falnic, cu mărgele roşi. III Lăute I — înavuţită aşezare pescărească pe malul Goloviţei. 12) Porumbel pe baltă şi-n umede fineţe. .. — ... ca Şi rupt din soare. VERTICAL: 1) „Eu ţis frate, tu-mi eşti frate / nu noi doi un suflet bate“ — Copacul sub care floria a vorbit moţilor iobagi. 2) Vioara-ntil a poeziei româneşti — Fii in ambele sensuri. 3) La Năvodari ! — Incintătoare chei în preajma popasului Bolboci (neart). 4) Ţărîna sub sărutul ploii — Voinici nepăsători de moarte. 5) Bobu-i ca şi răsărit ! — Scoate din rodnicul ogor viitoarea pline — Urmează unul altuia-n adincul minei. 6) Pămînt de coastă îmbrăţişat de ape fi semănat cu ... perle. 7) Strune pe care vibrează melodii ... — ... de dragoste şi dor. 8) Pădurea brazilor — Poemele satului 9) A pus piatra de temelie a Ateneului Român — Pămîntul cu toată zestrea iul. 10) La Mamaia şi Sinaia ! — Ari pe margini, incepind de jos şi terminlnd cu centrul ! — Se pierd In zare, intre cer şi mare. II) Cap de operă 1 — Cintăreţele cu viers de foc din zăvoiul înverzit — Coşul fără umplutură IV „Dulcele tîrg“ din Țara Moldovei « La aruncatul bobului în brazda răsturnată: L. S. Bucurescu Cuvinte rare : RIA Peste 15 zile WORmm Tu"«" „Raliul primăverii“ Două săptămini ne mai despart pînă la startul celei de a IV-a ediţii a „Raliului primăverii”. In acest an competiţia este deschisă tuturor automobiliştilor, începători sau avansaţi Condiţiile stabilite pentru desfăşurarea raliului asigură şanse egale tuturor participanţilor, piloţii consacraţi fiind handicapaţi prin sporirea gradului de dificultate la probele speciale, pe care le au de trecut. După cum am mai anunţat, traseul este următorul : Bucureşti, Alexandria, Roşiori de Vede, Caracal, Craiova, Balş, Slatina, Piteşti, Bucureşti (prin noua magistrală), în total vor fi parcurşi 460 km., cu o medie orară de 60 km. Departajările se vor face ţinindu-se seama de normele curselor de regularitate, precum şi de timpii obţinuţi la cele două probe speciale ce vor fi susţinute la Craiova şi Bucureşti. Primilor clasaţi în cele două criterii precum şi în clasamentul general, li se vor acorda însemnate premii. Ziarul „Informaţia Bucureştiului” oferă Marele Premiu al raliului, în valoare de 10 000 lei. Importante premii în bani şi obiecte sunt de asemenea oferite de către ADAS, CEC, LOTO-PRONOSPORT, I.D.M.S., Danubiana s.a. înscrierile se fac pînă la 10 mai a.c. la sediul Şcolii de şoferi amatori Bucureşti din bd. Republicii nr. 108 (telefon 11 67 80 — 11 67 89). La 23 mai a.c., în jurul orei 12, bucureştenii vor avea prilejul să urmărească o serie de probe spectaculoase care reclamă curaj, măiestrie şi virtuozitate. In acest sens se vor amenaja circuite speciale pe şoseaua Ciurel în faţa noului Institut politehnic. Grupaj realizat de D. Lazărescu Clubul automobiliştilor bucureşteni Filiala A.C.R. Bucureşti organizează cu începere de săptămînă viitoare, in fiecare miercuri — orele 18 — la Casa de cultură a sectorului 2 din str. Mihai Eminescu nr. 89, — o activitate obştească de club la care pot participa automobiliştii din Capitală. Am solicitat tovarăşului AL. VASILIU, secretarul Filialei A.C.R. Bucureşti, citeva amănunte în legătură cu această acţiune : „ Numărul în continuă creştere al automobiliştilor din oraşul nostru ca şi multiplele probleme care interesează pe conducătorii amatori au impus organizarea unei asemenea activităţi. In intilnirile de miercuri după-amiază specialişti ai I.D.M.S., de pildă, vor informa participanţii despre stadiul livrărilor de autoturisme şi ai intrării pieselor de schimb in magazine. Alţi specialişti din domeniul turismului vor prezenta trasee turistice şi vor da relaţii cu privire la starea şoselelor din ţară. Bogate informaţii şi sugestii cu privire la petrecerea sfîrşitului de săptămină vor putea fi de asemenea obţinute cu prilejul întîlnirilor noastre de club, în cadrul cărora ingineri şi maiştri mecanici auto vor da şi consultaţii tehnice. Tematica acestor „Zile ale automobiliştilor bucureşteni“ este insă mai cuprinzătoare. Vom încerca să realizăm un interesant schimb de experienţă care sa constituie un preţios ajutor pentru toţi automobiliştii. Iată de ce la aceste reuniuni invităm să participe nu numai membrii filialei noastre, ci şi pe toţi ceilalţi conducători auto din Capitan. _____ reşti de la A.C.R. EXCURSII PESTE HOTARE IN TRIMESTRUL III înscrierile pentru participarea la excursiile organizate în grup, pentru membrii A.C.R., în Italia, Austria şi Turcia, cu începere din luna august, se primesc la filiala A.C.R. Bucureşti din str. Lipscani nr. 6, pînă în ziua de 15 mai. La aceste excursii, serviciile (cazare, masă, etc.) se plătesc anticipat. SERII DE 12 ZILE PE LITORAL A.C.R. a contractat cu I.H.R. Mange la cedarea — pe timpul sezonului — a hotelului Siret şi satului de vacanță „Saturn“ din Mangalia. Serii de 12 zile — cu începere de la 12 iunie , la hotel, vile sau camping, pot fi reţinute de pe acum la sediul filialei A.C.R. Bucureşti. Seriile din luna iunie beneficiazăde importante reduceri de preţuri. Un „Colectivul institutului nostru a reușit ca In cinstea sărbătoririi semicentenarului să ofere partidului un buchet de succese — ne declară ing. Gheorghe Niculescu, directorul institutului de cercetări pielărie, cauciuc, mase plastice. Dacă Tăbăcăria minerală din Corabia — cea mai mare unitate din ţară de tăbăcit piei pentru feţe de încălţăminte - a intrat in funcţiune şi a atins parametrii proiectaţi cu o lună mai devre buchet... De decit fusese prevăzut, aceasta se datoreşte şi contribuţiei noastre. Am elaborat şi am aplicat pe scară industrială unele tehnologii moderne şi plus specialiştii noştri au fost permanent prezenţi in secţiile întreprinderii pentru a acorda asistenţa tehnică necesară. Alte „flori“ ale buchetului ? Cercetarea şi realizarea, peste Plan, a unor piese din elastomeri sintetici, de tip Romlan, cu mare rezistenţă la abraziune, pentru filaturile de lină, punerea la punct a unor noi procedee tehnologice pentru finisarea tălpilor de cauciuc ale încălţămintei, construirea — cu mijloace proprii — a unui extrem de util aparat de laborator, denumit flexiometra. După omologarea sa, vom trece laproducerea a 15—20 de astfel de aparate, care vor intra în zestrea întreprinderilor, preintimpinindu-se importul. • ÎNCERC a predat înainte de termen studiul asupra comportării dinamice a unor construcţii hidroenergetice în cadrul sistemului hidroenergetic naţional de la Porţile de Fier. De asemenea, o amplă lucrare privind perfecţionarea tehnologiilor de realizare a panourilor mari pentru poligoane de şantier a fost predată, spre valorificare, cu un avans de doua trimestre. Mai notăm, intre altele, încheierea lucrărilor de elaborare a instrucţiunilor tehnice pentru folosirea Împletiturii de fibră-sticla bituminată la izolaţii hidrofuge şi îndrumarul pentru proiectarea şi protecția construcţiilor situate ia medii agresive. Din nou despre asociaţiile de locatari (Urmare din pag. 1) Direcţiei pentru probleme de muncă şi ocrotiri sociale a municipiului Bucu-re— Multe dintre aspectele litigioase ce se ivesc in acest domeniu privesc ingiditatea angajării personalului asociaţiilor de locatari. Ar fi, de aceea, de dorit să va referiţi la prevederile legii, pentru a se evita interpretările arbitrare în acest domeniu... — După cura se ştie, personalul necesar bunei gospodăriri a părţilor şi instalaţiilor comune ale clădirilor se angajează printr-un contract de munca încheiat, conform legii, în formă scrisă. Este necesar ca acest contract să fie vizat, la Încheierea sa, de către serviciul de evidenţă şi stabilire a drepturilor personalului casnic şi angajaţilor asociaţiilor de locatari, care îşi are sediul în str. Alexandra Donici nr. 40, sectorul 2 (telefon 11.93.19). De asemenea, la expirarea fiecărui an de munca, viza acestui serviciu trebuie reînnoită, prilej, cu care asociaţia de locatari va prezenta şi dovezile pentru plata impozitului pe salariu, a contribuţiei pentru asigurări sociale şi pentru pensia suplimentară. Subliniez că orice angajare se face numai după ce, in prealabil, au fost efectuate analizele medicale şi s-a obţinut avizul medical pentru munca solicitată. Asociaţiile de locatari sunt obligate să comunice, de îndată, serviciului susamintit orice schimbare intervenită în raportul de muncă al angajaţilor săi. Comunicarea este obligatorie şi in ipoteza desfacerii contractului de muncă, ocazie cu care se va indica data acestei măsuri, menţionîndu-se şi temeiul legal (articolul şi litera din Codul muncii sau din legea 1/1970). Orice litigiu de muncă născut intre angajat şi asociaţia de locatari era competenţa judecătoriei din sectorul in care isi are sediul respectiva asociaţie. Ţin să subliniez, de asemenea, că in sarcina celui ce angajează (asociaţia de locatari) stă şi obligaţia acordării echipamentului de protecţie necesar. Preşedintele comitetului asociaţiei răspunde conform prevederilor legate de luarea şi aplicarea tuturor măsurilor de protecţia muncii. — In practică se fac deseori confuzii între calitatea de angajat — a persoanelor care au Încheiat un contract de muncă cu asociaţia de locatari, şi cea conferită de contractele civile prin care se prestează munca in schimbul unei indemnizaţii. De aici, o serie de Încurcături privind drepturile la vechime in muncă, eludări ale legii cumulului etc. Există, In acest sens, stipulaţii precise 7 — In conformitate cu legea, ori de cite ori o persoană care prestează muncă pentru asociaţiile locatarilor are un volum de activitate in medie de cel puţin 1/2 normă pe an, are calitatea de angajat. In consecinţă, indiferent de funcţia Îndeplinită, pentru toate aceste persoane, trebuie Încheiat contract de muncă. Atunci cînd o persoană lucrează concomitent la mai multe asociaţii de locatari, calculul timpului de lucru se face în raport de totalul volumului de muncă. In măsura In care adunarea generală a asociaţiei locatarilor apreciază că volumul de muncă, ori programul de lucru al diverselor activităţi presupune efectuarea unui timp de lucru mai mic decit jumătatea duratei normale a timpului de lucru pe an, prevăzut de Codul muncii, remunerarea se face prin plata unei indemnizaţii in cadrul unui contract civil de prestări de servicii. Sunt consideraţi angajaţi toţi cei care prestează o activitate egală cu cel puţin 1/2 din durata normală de lucru pe an, chiar dacă remuneraţia pe care o primeşte se intitulează Indemnizaţie. Folosirea în diferite munci retribuite a persoanelor care au şi calitatea de angajat la unităţile socialiste se poate face numai In situaţiile clnd volumul de muncă la asociaţii este mai mic de 1/2 normă pe an. Rezultă că principalul In determinarea situaţiei juridice a unei persoane in perioada cit desfăşoară o activitate la o asociaţie de locatari nu este denumirea pe care o poartă retribuţia (salariu sau indemnizaţie) şi nici mărimea acesteia, ci volumul de munci. Angajaţii asociaţiilor locatarilor au deci obligaţia să achite contribuţia de 2% pentru pensia suplimentară la salariul de încadrare. Persoanele care prestează munca la asociaţiile locatarilor in baza unui contract civil, retribuită cu indemnizaţie, nu au calitatea de angajaţi, şi ca atare nu li se reţine contribuţia de 2% pentru pensia suplimentară, iar asociaţia nu plăteşte contribuţie pentru asigurările sociale la indemnizaţia plătită. — Multe asociaţii de locatari apelează, pentru ocuparea unor locuri de muncă, la serviciile unor pensionari. Şi sub acest aspect există încă în practică neclarităţi, solizii contradictorii. — Asociaţiile de locatari pot angaja prin contract de muncă şi pensionari, în condiţiile respectării dispoziţiilor privind cumulul pensiei cu salariul, în acest caz există obligaţia legală pentru asociaţie ca în termen de celălult 35 zile să comunice aceste angajări oficiului de pensii al sectorului de unde pensionarul îşi primeşte pensia. Evident, in cazurile in care volumul de muncă este mai mic de 1/2 normă în medie pe an se pot încheia şi cu pensionarii contracte de prestări de serviciu în schimbul unei indemnizaţii, situaţie în care aceştia primesc pensia integrală, însă timpul lucrat nu constituie vechime în muncă. Trebuie să menţionez aici că printr o decizie a Comitetului Executiv al CPMB au fost stabilite o serie de funcţii şi meserii la care s-a admis cumulul pensiei cu salariul pentru angajaţii pensionari : împuternicit, contabil, fochist-caloriferist, mecanic, electrician, instalator. In încheiere, vreau să arăt că Direcţia pentru probleme de muncă şi ocro,teri sociale a trimis deja pe adresa fiecărei asociaţii de locatari din Bucureşti indicaţii concrete şi complete privind încheierea, executarea şi desfacerea contractului de muncă al personalului angajat. Am căutat astfel să eliminăm una din cauzele nerespectării legalităţii în acest domeniu, aceea a necunoaşterii legii. Amintesc cu această ocazie că H.C.M. 2494/1969 dă posibilitatea organelor noastre de a sancţiona cu amendă contravenţională între 50—3 000 Iei acele asociaţii care nu înţeleg să se supună prevederilor legale din domeniul muncii şi prevederilor sociale. I.C.R. 5, Floreasca”, str. Frumoasă nr. 39, tel. 14.86.36, şi 13.88.85, angajează pentru şantierele din Bucureşti . ECONOMIST principal financiar, INGINERI construcţii şi instalaţii, MAIŞTRI de construcţii cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu. I. S. RECLAMA comercială angajează ca salariaţi permanenţi : vopsitor categ. 5—6, lăcătuşi cat. 4—6, matriţei categ. 5—6, tinichigiu, fotograf cu experienţă în publicitate şi reclamă. Solicitanţii se vor adresa la sediul central al întreprinderii — calea Victoriei 68—70 biroul personal sau pot cere relaţii la telefon 15.10.66. IMFCAJ şos. Bucureşti — Ploieşti nr. 25—27, sectorul 1, angajează INGINERI mecanici proiectanţi, cu o vechime de minimum 5 ani în proiectare, CONTABILI principalii CASIER, PROIECTANŢI principali, cu o vechime die minimum 5 ani în proiectare, DESENATORI tehnici, STRUNGARI în fier, FREZORI, AJUSTORI, LĂCĂTUŞI mecanici, TINICHIGII, TINICHIGII structurişti, MECANICI Întreţinere maşini unelte, ELECTRICIENI, ZIDARI. Informaţii suplimentare la tel. 33.71.61, serviciul personal, I.I.L. s,Ciclop“, angajează INGINER sau ARHITECT proiectant principal, PROIECTANT (grafician), MERCEOLOG principal, FUNCŢIONAR tehnic principal, STATISTICIAN (temporar), MAGAZINER principal, cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu, ELECTRICIENI de Întreţinere firme şi reclame luminoase, LĂCĂTUŞI, TINICHIGII industriali, VOPSITORI industriali, CONFECŢIONER dispozitive electrovid, MECANICI auto categ. 5—6, MECANICI utilaje frigorifice, TAPIŢERI auto, MUNCITORI necalificaţi (încărcători — descărcători), PAZNICI, CONDUCĂTORI auto Se primesc candidaţi cu domiciliul în municipiul Bucureşti. Relaţii suplimentare: In str. Polonă nr. 1, sectorul 1, între orele 11 şi 15, biroul personal. UZINA "Steaua roşie" Bucureşti, tel. 23.19.10, interior 128, angajează INGINER principal proiectant S.D.V.-uri, INGINER proiectant S.D.V.-uri, INGINER principal proiectant construcţii de maşini, INGINER principal mecanic construcţii de maşini, INGINER principal metrolog, TEHNICIAN autorizat pentru instalaţii electrice de puteri nelimitate, TEHNICIAN cu autorizaţie nelimitată pentru instalaţii de gaze naturale. ŞEF serviciu contabilitate, STRUNGARI, ELECTRICIENI, Muncitori necalificaţi. Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile de stagiu şi de studii şi să fie domiciliaţi in Capitală. • PENTRU PERIOADA 10—15 MAI A.C. OFICIUL PENTRU CONSTRUIREA DE LOCUINŢE PROPRIETATE PERSONALA ANUNŢA URMĂTOARELE OPERAŢIUNI: Reprogramarea solicitanţilor absenţi la contractare solicitanţii Înscrişi pe listele de prioritate pentru apartamentele rămase la contractare (disponibilităţi), care din anumite motive nu s-au prezentat la data programată, se reprogramează astfel : marţi, 11 mai ora 8, pentru apartamentele de o cameră confort II, şi la ora 10 pentru apartamentele de două camere confort II ; miercuri, 12 mai ora 8, pentru apartamentele de 4 camere confort II, și la ora 10 pentru apartamentele de trei camere confort II . Joi, 13 mai ora8, pentru apartamentele de 4 camere confort I șl la ora 10 pentru apartamentele de două camere confort I. Contractarea se face în ordinea prevăzută în liste. Contractarea apartamentelor de 3 camere confort I (avansurile pentru aceste apartamente se găsesc afișate la sediul oficiului) se face la prezentare în zilele de lucru cu publicul între orele 12 și 14,30. CONTRACTĂRI DE BOXE Contractarea boxelor din cartierul Titan se face astfel : vineri, 14 mai ora 8, blocul G 16 ; la ora 6 blocul G. 9 A ; la ora 10 blocul M 13 A ; la ora 11 blocul X. 11 ; la ora 12 blocul X. 12 ; la ora 13 blocul X. 13. Simbătă, 15 mai se contractează boxele din blocurile X. 14 (la ora 8) şi X. 15 (la ora 9). Boxe necontractate se mai află şi In blocurile X. 16, 17, 18, 19, 20 şi 54 A din acelaşi cartier. Doritorii se pot prezenta pentru contractare sîmbătâ, 15 mai Intre orele 10 șl 12. ELIBERĂRI DE CONTRACTE In perioada 10—15 mai se vor elibera contractele pentru apartamentele din următoarele blocuri : din Drumul Taberei : A 3 microralonul 7 prim (luni 10 mai) ; TD. 12 microralonul 7 (marţi 8 mai) ; A. 2 microralonul 7 prim (miercuri 12 mai) ; TD. 13 microraionul 7 (joi 13 mai) ; TD. 5 microraionul 7 prim (vineri 14 mai) ; TD. 14 microralonul 7 şi TD. 6 microralonul 7 prim (sâmbătă 15 mai). Operaţiunile de eliberare încep la ora 9 şi se fac în ordinea numerică a apartamentelor. CONSTITUIRI DE ASOCIAŢII Proprietarii de apartamente din blocurile H. 10 Titan şi R. Drumul Taberei microralonul 7 prim sunt invitaţi la sediul O.C.L.P.P. marţi, mai orele 18 şi respectiv 19, pentru constituirea asociaţiilor civile de locatari. TEATRUL DE REVISTĂ ŞI COMEDIE „ION VASILESCU" prezintă la Sala Palatului, în zilele de 8 mai, ora 19,30, şi 9 mai, orele 10,30 şi 19,30 LA CEREREA GENERALA A PUBLICULUI MARELE SUCCES MINI-JAZ CU MAXI-HAZ de Sădi Rudeanu şi Horia Şerbănescu muzica : Edmond Deda şi Radu Zaharescu ŞERBĂNESCU, RADU ZAHARESCU, AURELIAN ANDREESCU, Norma Alexiu, Mihaela Balaban, Mihai Coristantinescu Lucia Burcovschi, Marius Marinescu, Dumitru Fedoreac Ion Mihail şi SEXTETUL CANTABILE, condus de Smaranda Toscani # Direcţia muzicală: Edmond Deda Direcţia de scenă : Paul Mihail Ionescu ,1. Coregrafia : Sultana Tismănaru Scenografia : Mircea Nicolau Biletele se găsesc de vinzare la casele Sălii Palatului (telefon 15.73.75 ) la agenţia de bilete din calea Victoriei nr. 56 A (telefon 16.30.33) la casa de bilete a teatrului din şos. Ştefan cel Mare nr. sa (telefon 12.27.45) şi la difuzorii din întreprinderi şi Instituţii. ’ ? el"