Informatia Bucureştiului, septembrie 1971 (Anul 19, nr. 5603-5628)

1971-09-15 / nr. 5615

• Echipa finlandeză de hochei Turku Toverit („TUTO“) avînd în formaţie pe celebrul portar Ylonen — considerat printre cei mai buni din lume — a sosit in Capitală, de unde şi-a continuat, ieri, drumul cu autocarul, la Miercurea ciuc. Incepînd de azi, finlandezii vor susţine pe patinoarul acoperit din M. Ciuc, un turneu de patru jocuri, care va fi un util prilej de verificare a stadiului de pregătire al echipelor noastre (inclusiv cea naţională cu care finlandezii se vor intîlni duminică). • Intre 20 şi 14 septembrie, la Praga, va avea loc şedinţa Comitetului director al L.I.H.G., la care va lua parte şi secretarul general al federaţiei noastre, V. Militaru. Printre alte probleme ca se vor discuta de agenda hocheiului cu acest prilej va fi şi aceea a programului şi componenţei celor două grupe (B şi C) ale campionatului mondial 1872, care, după cum se ştie, vor fi găzduite la Bucureşti şi, respectiv, la Miercurea Ciuc. • Postul internaţional sovietic Boris Maiorov (actualmente antrenor la Spartak Moscova şi conducător tehnic al lotului de tineret al U.R.S.S.), va fi oaspetele nostru în cursul lunii octombrie. El îşi va împărtăşi experienţa antrenorilor echipelor noastre de club şi celor ale diferitelor loturi reprezentative. D In calendarul internaţional al echipei noastre naţionale figurează pentru prima parte a noului sezon : 17—24 octombrie, turneu de cîteva jocuri în Cehoslovacia ; 15—30 noiembrie, turneu în R. P. Chineză ; 14—15 decembrie, la București, dubla intilnire România—Slovacia B . ÎS—19 decembrie, în Polonia, dubla intilnire Polonia — România ; 25 decembrie — 5 ianuarie, turneu in Finlanda. Concurs internaţional de aeromodele De vineri, pînă duminică inclusiv, în Capitală (pe pista de beton de la baza sportivă Băneasa-lac a F.R. Modelism, din aleea Mateloţilor nr. 2) va avea loc un concurs internaţional de aeromodele (zbor captiv) dotat cu „Cupa interaero 1971”. La concurs, alături de sportivii noştri fruntaşi vor mai fi prezenţi concurenţi din Bulgaria şi din Cehoslovacia. Vineri, întrecerile se dispută de la ora 15, sîmbătă de la ora 8,30 şi de la ora 14, iar duminică de la ora 8,30. , I Sîmbătă şi duminică, pe stadionul Republicii INTERNAŢIONALELE“ UN RECORD DE ATLETICE PROMIT PARTICIPARE • Se contează pe prezenţa sportivilor din 23 de ţări • Spicuind din listele de înscrieri nominale • Un program-fulger • Intrare liberă pentru elevi şi studenţi Ediţia jubliară — a 20-a — a campionatelor noastre Internaţionale de atletism promite să reunească, sîmbătă şi duminică, pe stadionul Republicii, un număr record de ţări participante. La conferinţa de presă de ieri, secretarul general al federaţiei române de specialitate, prof. Victor Firea, ne-a anunţat că este în posesia confirmărilor de participare din partea sportivilor (în ordinea înscrierilor) din U.R.S.S., Mexic, Cehoslovacia, R.D, Germani, Olanda, Ungaria, Belgia, Finlanda, Grecia, Gambia, Coasta de Fildeş, Franţa, Polonia, Cuba, Norvegia, Austria, Bulgaria, Sudan, Republica Arabă Egipt, Iugoslavia şi Italia. Deci, adăugind România şi eventual Japonia (a cărei confirmare se mai aşteaptă), înseamnă că vom fi în prezenţa sportivilor din 23 de ţări. O participare intr-adevăr masivă — numeric. Din punctul de vedere al valorii tehnice, putem, de asemenea, remarca citeva nume „sonore” ca acelea ale discobolei sovietice Tamara Danilova (62,50 ml, ale alergătoarelor de 400 m Maria Sykora Austria (52,6) şi Aurelia Ponton — Cuba (52,8), suliţaşei iugoslave Natasa Urbancici (peste 59 ml, ale alergătorilor de 800 m polonezul Kupczyk şi francezul Meyer (ambii în turul a 1:46), aruncătorului de greutate maghiar Holub (19,82 m), săritorilor în înălţime Fale — Gambia şi Papadimitriou — Grecia (ambii 2.17 m), sprinterilor cubanezi Montez şi Ramirez (10.0) şi Papageorgopoulos — Grecia (10.1) , fondistului finlandez Kuba (3:28,2 ne 3000 m obstacole). Şi lista n-ar trebui încheiată aici pentru că de fiecare dată internaţionalele ne-au rezervat unele revelaţii mai puţin prevăzute. în plus, e de menţionat desigur şi participarea celor mai buni atleţi români, ca Argentina Menis, Lia Manoliu, Olimpia Cataramă, Valeria Bufanu, Cornelia Popescu, Ileana Silai, Viorica Viscopoleanu, Carol Corbu, Csaba Dózsa, Şerban Ioan şi alţii. Organizatorii ne-au mai anunţat că întrecerile se vor desfăşura după un program-fulger, în reuniuni de cite circa 2 ore, fără „umpluturile” care scădeau altădată spectaculozitatea concursului. Astfel, sîmbătă, după festivitatea de deschidere, de la ora 15.30, probele se vor desfăşura între orele 18 şi 18, iar duminică între aceleaşi ore. Totodată, pentru a contribui la popularizarea atletismului în rîndurile tineretului, organizatorii au luat hotărirea să asigure accesul liber al studenţilor şi elevilor, la tribuna a II-a şi la peluze. O măsură pe care o salutăm ! fotbal : CAMPIONATUL CATEGORIEI „ONOARE“ 9 abatorul NU SE DEZMINTEŞTERE RAHOVA SI AUTOMATICA * PIPERA LA PRIMUL PUNCT CUCERIT In urma restanţelor din cursul săptămaimi trecute şi după consumarea etapei a m-a, în clasamentul campionatului categoriei „Onoare“ s-a produs o primă ierarhizare valorică. Abatorul este, în continuare, singura formaţie care totalizează maximum de puncte şi care nu a primit nici un gol ! Ultima ei „victimă“ este TAROM, de care a dispus cu 1—*0. învingătorii, deşi au avut o misiune dificilă (aviatorii, urlu performanţele anterioare, se anunţau periculoşi), au reuşit să se impună, graţie unui joc mai însufleţit şi mai bine orientat. Autorul unicului gol este Gh. Turcin, care a şutat imparabil de la 15 m. Meciul s-a bucurat de un arbitraj excelent al lui Vasile Dumitrescu. Semnalăm insă faptul că V. Dumitrescu nu a putut fi ajutat la tuşă de arbitrii desemnaţi, P. Iofoiu şi S. Brătilescu (absenţi), ci de alţi doi binevoitori cavaleri ai fluierului, S. Steber şi Gh. Ene, prezenţi întîmplător pe stadion. Meciul, considerat ca unul dintre cele mai „tari“ ale etapei, s-a desfăşurat în bune condiţii. Ce s-ar fi întîmplat insă dacă V. Dumitrescu nu ar fi găsit ajutoare oficiale ? Şi cum aceste forfaituri nu sînt primele ce se semnalează (chiar in puţinele etape de pînă acum), forul municipal de specialitate are datoria de a interveni de urgenţă şi cît mai energic. Una dintre soluţii — după părerea noastră — ar fi reconsiderarea tabelului de arbitri de care dispune comisia municipală, pentru a nu se ajunge la situaţii de genul celei semnalate mai sus, sau şi mai grave, de neprezentare şi a arbitrului de centru. Granitul a cîştigat lejer, cu 4—2, meciul cu Agronomia, care s-a prezentat destul de slab pregătită. Granitul nu a avut nici un moment emoţii, conducted cu 3—1 şi 4—1. De asemenea, Bere Rahova s-a impus „fără probleme“ în faţa echipei I.O.R. (scor: 3—1) care nu VICTORII LEJERE PENTRU GRANITUL, TRIUMF, ACUMULATORUL SI CIL. • ARBITRAJELE — O PROBLEMĂ? manifestă încă forţa şi omogenitatea din campionatul precedent. Automatica — după un debut neconcludent — a revenit puternic ulterior, înregistrînd două victorii nete, ultima în dauna formației UREMOAS : 3—0. După cum ne spunea antrenorul învinsei, Marin Ivan, echipa a jucat bine pînă la primirea primului gol (de la aproape 40 m) după care s-a prăbuşit... O desfăşurare spectaculoasă — din punct de vedere al evoluţiei scorului — a cunoscut meciul dintre Prefabricate şi C.I.E. Pipera. Aceasta din urmă (la primul punct cucerit) a condus cu 2—0 şi 3—2 însă, a trebuit, în final, să se mulţumească cu un draw, 3—3. La primul punct cucerit — şi tot pe terenurile adversarelor — se mai află Triumf (0—6 cu Vîscoza) şi Acumulatorul (1—1 cu Gloria). Cu un rezultat egal, 1—î, a luat sfirşit şi întîlnirea dintre Chimistul și I.C.S.I.M. în restanțele din săptâmîna trecută, Gloria a dispus cu 2—0 de Agronomia, iar I.C.S.T.M. a întrecut cu 3—1 pe Prefabricate. D. Porumbescu CLASAMENTUL 16. Agronomici 2 0 0 2 2—6 0 1. ABATORUL 3 3 0 0 5—0 G 2. Automatica 3 2 1 0 7—1 5 3. Granitul 3 2 1 0 7—4 5 4. I.C.S.T.M. 3 1 2 0 6—4 4 5. Bere Rahova 3 2 0 1 7—6 4 6. Vîscoza 2 110 3—1 3 7. Chimistul 2 110 3—2 3 3. Gloria 3 111 3—4 3. 9. UREMOA9 3 111 6—7 3 10. TAROM 3 1 0 2 3—3 2 11. Prefabricate 3 0 2 1 fi—8 2 12. Î.O.R. 2 0 11 2—4 1 13. Triumf 3 0 1.2 2—5 1 14. Acumulatorul 3 0 12 1—4 1 15. C.I.L. Pipera 3 0 1 2 4—3 1 Cîmp larg de aplicare iniţiativei (Urmare din pag. I) prinderile eforturile erau îndreptate în mod hotărît spre asigurarea condiţiilor îndeplinirii şi depăşirii tuturor indicatorilor de plan. Acţionînd cu mai puţină fermitate, o serie de întreprinderi — Uzina de pompe, Izolatorul, fabrica „Flora" — nu şi-au realizat sarcinile la producţia globală, diminuînd rezultatele de ansamblu ale industriei Capitalei. De asemenea, uzina „Autobuzul“, I.P.R.S.Băneasa, „Izolatorul“ şi altele, nu şi-au îndeplinit planul la producţia marfă fabricată, iar 6 întreprinderi nu au realizat sarcina planificată de creştere a productivităţii muncii — uzina „Laromet“, Uzina de pompe, „Izolatorul“ etc. Nu ne propunem să analizăm aici cauzele care au determinat rămînerile în urmă. Subliniem însă insuficienta răspundere a comitetelor de direcţie, a consiliilor de administraţie şi a centralelor industriale tutelare faţă de valorificarea tuturor posibilităţilor şi resurselor tehnice şi materiale existente în unităţile respective. Este cunoscut faptul că fructificarea deplină, eficienta a întregului potenţial tehnic şi uman din industrie, in scopul sporirii producţiei şi productivităţii muncii, constituie o problemă majoră a economiei, a societăţii. Iată de ce înţelegerea acestei cerinţe de prim ordin trebuie să declanşeze măsuri operative din partea comitetelor de direcţie ale întreprinderilor care au înregistrat rămîneri în urmă, o intervenţie neîntîrziată a centralelor industriale. Numai acţionînd frontal, cu măsuri eficiente, se pot depăşi neajunsurile exis- tente în unele unitţi economice, incit la sfîrşiul anului, toate întreprinderile industrialeucureştene să se prezinte cu sarcinile de plan şi angajamentele asumate în întrecere îndeplinite exemplar. Realizările obţinute pînă acum pot fi în continuare ridicate la cote superioare. Căile de acţionare sunt multiple, în principal, este vorba de utilizarea completă a capacităţilor maşinilor şi utilajelor, a timpului de lucru, reducerea cheltuielilor materiale, , aplicarea operativă a propunerilor făcute de salariaţi în recentele adunări generale, în fiecare întreprindere — indiferent de proporţia în care şi-a îndeplinit planul , comitetele de direcţie, organizaţiile de partid trebuie să-şi propună ca obiectiv central al preocupărilor fructificarea din plin a iniţiativelor apărute în întrecere, a acţiunilor de Înaltă eficienţă economică , îndeplinirea integrală a programelor de autoutilare, generalizarea schimbului II şi extinderea schimbului III, aplicarea largă a autocontrolului, gospodărirea raţională a materiilor prime şi materialelor, îndeosebi a metalului. în aceste direcţii se impun măsuri mai hotărîte, o muncă politică mai intensă, deoarece într-o serie de întreprinderi rezultatele înregistrate până acum nu sunt pe măsura posibilităţilor existente. Apare necesitatea ca experienţa pozitivă acumulată în perioada care a trecut din acest an privind cele patru obiective „cheie“ ale întrecerii să fie generalizată, încît toate întreprinderile să-şi îmbogăţească substanţial bilanţul realizărilor. Organele şi organizaţiile de partid trebuie să-şi înscrie în activitatea lor, ca obiective prioritare, sprijinirea nemijlocită a acţiunii de autoutilare a iniţiativelor privind creşterea coeficientului de schimburi, extinderea autocontrolului, reducerea consumului de metal. Există condiţii — bilanţul celor opt luni este edificator — ca prin eforturile conjugate ale comitetelor de direcţie, organizaţiilor de partid şi ale sindicatelor, întreprinderile industriale din Capitală să-şi aducă o contribuţie însemnată la înfăptuirea sarcinilor primului an al actualului cincinal. *\ I II 1 I 8 III 8 I ■ Ieri s-au produs două accidente de circulaţie cu urmări mortale : în jurul orei 10:30, autocamionul nr. 21-B-4296, circulînd pe şoseaua Titan — Bîrzeşti, a lovit grav pe Mihai Ionescu (16 ani — str. Ocolului nr. 20), care se angajase în traversarea şoselei, prin faţa unui autobuz, fără să se asigure ; în drum spre spital, victima a decedat. La ora 14, autobasculanta cu nr. 31-B-108I a accidentat mortal — pe șoseaua Panduri — pe Dimitrie Crecian (60 ani — str. Ghiță Nedelcu nr. 14). Continuă cercetările, pentru stabilirea exactă a cauzelor accidentelor. ■ A fost surprins Matei Dumbrăveanu (aleea Barajul Bicaz nr. 5 A), în timp ce încerca să speculeze diverse produse de provenienţă străină. Au fost confiscate obiecte în valoare de 4 000 lei, şi suma de 1 600 lei, provenită din vînzare. ■ Ieri, între orele 7 —16, autori deocamdată necunoscuţi, s-au introdus — prin spargerea unui geam — în locuinţa cetăţenei O. B. (bd. Dimitrov nr. 96), de unde au furat lucruri în valoare de circa 8 000 lei. Se fac cercetări. ■ A fost arestat Şt. Istrate (intr. Ferestrei nr. 1, salariat la C.I.L. Pipera), surprins în timp .Se spărgea un vestiar din incinta întreprinderii. Aflăm de la Inspectorul Miliţiei Capitalei D-ale fotbalului... UN COLECTIV DE MUNCITORI de la secţia creaţie a fabricii „Dîmboviţa“ din Bucureşti (dintre semnături desluşim pe cele ale lui Vasile Fop, Gheorghe Solomon şi Nicolae Giurcan) sugerează, intr-o scrisoare primită recent la redacţie, ideea permanentizării întîlnirilor de verificare ale loturilor noastre reprezentative. Selecţionabilii să fie „convocaţi o dată pe lună, la un meci de verificare, care nu ar ridica probleme grele pentru jucători. S-ar cunoaşte mai bine, s-ar omogeniza cuplurile, sporindu-şi rezistenţa in vederea disputării a două meciuri pe suptamină...“ Autorii scrisori, pledează pentru formarea a două loturi — A şi B — care să întîlnească săptămânal cite o echipă de divizia A, fiind astfel oricînd gata pregătite să susţină, în bună formă, partide internaţionale. Ideea nu este de neglijat, dar — din păcate — calendarul intern şi internaţional este deosebit de încărcat. Totuşi, cu puţin efort solicitat jucătorilor (ceea ce, de altfel, este o cerinţă a fotbalului modern) s-ar putea înmulţi numărul întîlnirilor de verificare, sau al unor meciuri în care naţionala să primească replica diferitelor formaţii de peste hotare. CU OCAZIA sondajului pe care II întreprinde actualmente redacţia noastră, am primit, telefonic, rugămintea de a ne spune şi noi părerea Ne conformăm acestei dorinţe răspunzind întrebării : ce aşezare să aibă naţionala 4—2—4 sau 4—3—3? Bineînţeles, ţinînd seama de cerinţele Păstrării şanselor de calificare în sferturile de finală ale C.E., logica elementară impune o aşezare „ofensivă“ 4—2—4. Am onta pentru o formaţie alcătuită din Răducanii — Sătmăreanu, Boc, Lupescu, Mocanu — Dumitru, Dinu Dembrovschi, Neagu, Iordănescu, Lucescu cu posibilitatea introducerii în acest „11“ şi a lui Adamache (permanent sobru şi, în bună formă) şi a lui Radu Nunweiller. In acest fel, credem că am putea avea o naţională în care absolut toţi jucătorii de cîmp au pronunţate valenţe ofensive, ceea ce nu scade cu nimic din etanşeitatea apărării (care are atu-ul omogenităţii). Dar aceasta nu-i decît o părere, pentru că numai după consumarea meciurilor de azi, precum şi după ultima partidă de verificare de duminică cu Steagul roşu, antrenorul Angelo Niculescu va găsi „formula ideală“. ANDREI, apare în poarta formaţiei ,,Dinamo“ în ,,Cupa municipiului Bucuraţi“, şi, remarcîndu-se, devine la 31 de ani titularul campionilor. Apăra foarte bine în meciul de la Clui, este înlocuit — din cauza unei accidentări — în partida cu Steagul roşu (dar Constantinescu gafează, menţinînd astfel titularizarea lui Marin Andrei !), se află printre cei mai buni jucători dinamovişti şi la Iaşi, şi la Bucureşti în meciul cu Rapid. Metamorfozarea lui Andrei nu este întîmplătoare. Ni se spune că soseşte primul la antrenamente (uneori cu o oră înaintea coechipierilor) şi-şi ia locul între buturi cerind să i se tragă la poartă zeci de şuturi. Nu se poate spune că aceste „suplimente” pe care şi le impune nu se cunosc în evoluţia sa. Un călduros bravo pentru ambiţia lui ! Dan Pătraşcu ANGELO NICUIESCU văzut pe AL. CLENCIU Steaua, 0-0 cu Hibernians in „Cupa Cupelor11 In capitala Maltei, La Valetta, a avut loc ieri meciul dintre echipele Hibernians şi Steaua în cadrul primului tur al „Cupei cupelor” la fotbal. întîlnirea s-a încheiat la egalitate, 0-0, cu toate că ambele formaţii au beneficiat de ocazii favorabile bucureştenii au avut şi o „bară“ a lui Năstase în min. 70). în întîlnirea retur, care se va desfăşura probabil la 30 septembrie în cuplaj cu Jocul Rapid — A. C. Napoli, militarii păstrează, evident, şanse mari de calificare. Astăzi pe stadionul „23 August“, cu începere de la ora 16 va avea loc meciul Dinamo — Spartak Trnava în cadrul „Cupei campionilor europeni“. Dinamo va utiliza următorul .11“ : ANDREI — CHERAN, NUNWEILLER IN SATMAREANU U. PFLEANU — DINU. RADU NUNWEILLER — SALCEANU. LUCESCIJ. DORIT POPESCU. FL. DUMITRESCU. Ca rezerve figurează Constantinescu, Dobrău, Musteţea, Dumitrache, Haidu. Astăzi soseşte în Capitală echipa României învingătoare în toate cele trei întîlniri susţinute , în S.U.A., dintre care două în faţa celor mai buni pugilişti amatori americani. Performanţa pugiliştilor noştri poate fi apreciată ca foarte bună întrucît adversarii întâlniţi fac parte din lotul pentru J.O. de la München. Revelaţiile turneului au fost debutantul A. Morani şi G. Pometcu care şi-au trecut în palmares cîte trei victorii. Cite două victorii, din tot atîtea meciuri, au obţinut : C. Gruiescu, C. Cuţov, H. Stumpf, V. Antonin dintre care una fără adversar , cîte două victoriişi un eşec au înregistrat A. Mike, şi V. Silberman . I. Gyorfi şi A. Năstac au obţinut cite o victorie şi au pierdut cîte două confruntări. I. Alexe a învins o dată şi a pierdut o dată, iar I. Monea a încheiat victorios singurul meci susținut. (Urmare din pag. 1) desfăşurare şi pe şoseaua BucureştiConstanţa. Exemple similare ar pu■a fi consemnate în continuare. Străbătînd, însă, ieri, cîteva sutes kilometri pe arterele ce înconoară sau pătrund în Capitală, ne-am dat seama că observaţiile corespondenţilor noştri sunt întru totul îndreptăţite. Iată, spre exemplu, situaţia şoselei Ştefăneşti, ce străbate comuna Voluntari. Această arteră a susţinut, în tot cursul verii — şi în bună măsură şi în prezent — „greul“ traficului spre Urziceni — Buzău sau Constanţa (datorită devierii circulaţiei de pe şos. Colentina — Afumaţi, aflată în curs de modernizare). In ce condiţii însă ? „Carosabilul“ e — în nu puţine locuri — denivelat, supunînd la grele încercări suspensiile autovehiculelor. Dar să presupunem că înlăturarea „valurilor“ ar fi însemnat o lucrare de mare amploare... Nu s-au realizat, din păcate, nici alte amenajări absolut necesare. Numeroase artere laterale (str. Ardealului, Popasului, Crişani etc.), desfundate şi nebalastate, reprezintă — pe vreme ploioasă (şi am intrat în toamnă...) — autentice „depozite de noroi“, de unde roţile camioanelor îl aduc, vrînd-nevrînd, în şoseaua principală, murdărind-o şi — mai ales — făcînd-o alunecoasă... La fel se petrec lucrurile şi în comuna Chitila, pe şoseaua principală. De fapt, aceasta este vechea şosea Bucureşti-Piteşti, pe care se desfăşoară, obligatoriu, traficul greu (care nu are acces pe autostradă). Cum poate fi apreciată grija edililor locali care nu şi-au găsit răgaz pentru a stabili şi — evident — aplica măsurile de amenajare a străduţelor laterale, în prezent — multe dintre ele desfundate ?! Observaţia este întru totul valabilă şi pentru comuna Mogoşoaia, străbătută de DN 1A (arteră insistent recomandată de organele de circulaţie, spre a se dezaglomera magistrala Bucureşti-Ploieşti). Cine va prefera însă această variantă, de vreme ce artera este neîngrijită, iar străzile adiacente au un aspect ca pe vremea... poştalionului ? ! Ne-am oprit doar asupra cîtorva exemple. Ele pot fi, însă, extinse şi în cazul căilor principale din comunele Chiajka, Popesti-Leordeni, Jilava. Referindu-ne in genere la traficul rutier din comunele suburbane, trebuie să ne oprim şi asupra altor aspecte. Aproape fără excepţie, am consemnat absenţa unor indicatoare absolut necesare, sau menţinerea şimra, care nu mai corespund de mult standardelor. In egală măsură, ne-a surprins şi o totală lipsă de disciplină din partea pietonilor, care au transformat partea carosabilă în trotuare, apărînd brusc în faţa maşinilor (şi nu puţine accidente l-au petrecut din această cauză...). La fel, cu totul anormală apare — în condiţiile unui trafic auto intens — „promenada" unor căruţe care nu numai că strangulează fluxul maşinilor, dar constituie şi un permanent pericol de tamponări. Şi nu sunt singurele elemente care înscriu circulaţia din aceste localităţi între jaloanele inacceptabile ale aproximaţiei. De ce ? Răspunsul nu poate fi, de bună seamă, „expediat“ în cîteva cuvinte. In privinţa supravegherii modului în care se respectă de către conducătorii auto regulile de circulaţie, lucrurile sînt cît se poate de limpezi : există organe (şi ne gîndim îndeosebi la posturile de miliţie din comunele respective) care pot să asigure, printr-o intensificare a propriei activităţi un plus de disciplină pe şosele. Cît priveşte starea drumurilor, este, în primul rînd, de datoria organelor locale să contribuie la întreţinerea lor. Posibilităţi există. Făcînd o asemenea afirmaţie ne gîndim la necesitatea utilizării judicioase a fondurilor consiliilor populare comunale, inclusiv de folosirea mai eficientă (îndeosebi pentru amenajarea de trotuare, balastarea de străzi laterale) a acestei generoase pîrghii care este munca patriotică. Există resurse şi pentru procurarea indicatoarelor rutiere, pentru orga-, nizarea unor acţiuni de popularizare a regulilor de circulaţie. Am fost, de pildă, informaţi de către serviciul circulaţie al IMMB că au fost alocate consiliilor populare ale comunelor sububane importante sume de bani din fondurile M.A.I., spre a fi întrebuinţate tocmai în scopul facilitării traficului rutier (comuna Voluntari a primit, bunăoară, 100 000 lei, comuna Pantelimon — 70.000 lei ș.a.m.d.). Or, unele consilii popular-* abia dacă au cheltuit cîteva mii de iei, iar altele — nici atît. Cum poate fi justificată această lipsă de interes, această nefructificare a unor disponibilităţi certe?" ...Miilor de autovehicule care străbat zilnic căile de acces ale Capitalei li să cuvine — mai e nevoie să argumentăm ? — mai multă atenţie din partea diferitelor foruri chemate sa asigure condiţii propice traficului. Este de la sine înţeles că o mare răspundere revine organelor locale din comunele limitrofe Caipitalei, iar atunci cind lucrările necesare depăşesc posibilităţile acestora, trebuie să intervină — operativ — şi sprijinul Direcţiei generale a drumurilor din Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor. Pentru că de starea căilor rutiere depind atît siguranţa circulaţiei cit şi utilizarea raţională, exploatarea corespunzătoare a parcului auto. Pe drumurile de acces în Capitală j>\\\\\\\\\\\\m\\\\\\\\m\\\\\\\\\\\m '5 8 8 e i I I I I . I AGENTIA ROMANA DE IMPRESARIAT ARTISTIC îi n vpvi n i o Ic» iî SALA TEATRULUI DE OPERETA 1 FIRST CHAMBER DANCE COMPANY ( OF NEW YORK g Director : CHARLES BENNETT ^ Miercuri, 22 septembrie 1971, ora 20 g In program, lucrări de : Bennett, Norman-Lewis, Sokolow-Baird. Albaicin, Bournonviile-Helst % Joi, 23 septembrie 1971, ora 20 0 In program, lucrări de : Bennett-Boiddieu, Morea-Albeniz, Koner- ^ Strawinsky, Petipa-Ceaikovski, Goslar g; £ ’ ^ % Biletele se vind la casa A.R.I.A., calea Victoriei nr. 68—70, .. % telefon 13.53.75 f ! Z. Dolin-Pugni, •1 i ■ ■iisiiiiiiiiBiiiiiiiiMiiiiiiiiiuniiiiaiiiiiiisiiiiiiicaiimeiniNici^ ÎNTREPRINDEREA DE TRANSPORTURI AERIENE ROMÂNE „TAROM“ organizează un concurs de admitere de însoţitori de bord (steward) pe avioanele TAROM. Candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii : — sănătate perfectă ; — prezentare fizică plăcută ; — domiciliul stabil în Bucureşti — studii medii cu diploma de bacalaureat ; — stagiul militar satisfăcut (bărbaţi) ; — cunoaşterea a două limbi străine din cele de uz internaţional : engleza, franceza, germana, rusa şi eventual italiana ; Limba engleză se cere cu prioritate. — vîrsta femei 21—25 ani — vîrsta bărbaţi pînă la 30 ani. Se preferă persoanele care au avut un stagiuîn producţie de minimum un an. La înscriere se va prezenta actul de naştere In copie legalizată, actul de studii In original însoţit de o copie precum şi o copie de pe cartea ele muncă sau adeverinţă de vechime In muncă, înscrierile se fac la serviciul personal TAROM, aeroportul Băneasa, zilnic intre orele 13,00—15,15 pină la data de 25 sept. 1971. Informaţii la telefon : 33.00.30 interior 33. Pe liniile interne şi internaţionale însoţitorii de bord TAROM sunt ambasadorii aripilor româneşti / III | întreprinderea „Electrocentrale“ | ^ Splaiul Independenței nr. 229, ^ ^ sectorul 7, angajează, absolvenți ^ ^ de liceu şi școală generală de 8 ^ sau 10 ani (băieţi) ^ PENTRU CALIFICARE g ^ prin cursuri de 8—12 luni in me- ^ ^ seriile de operatori instalaţii ca- ^ ^ zone si electricieni, precum și la- ^ ^ câtuşi sudori, tinichigii, manevranți vagoane, paznici, dactilo- ^ ^ grafe, muncitori necalificați. ^ Condiții : domiciliul stabil in ^ C' București, sau in comune situate ^ ^ pînă la 50 km, cu posibilități de g navcă. ^ Informații la serv. personal, tel. g ^ 13.01.19. ^ C\\\\\\\\\^ întreprinderea de foraje Bucureşti str. Bibliotecii nr. 4 , sector 4 din cadrul Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor, angajează prin CONCURS un maistru foraje. Concursul se va ţine la data de 1 noiembrie 1971 la sediul întreprinderii. Cei interesați se vor adresa la biroul personal, telefon 16.31.90. f/ Cit e de mare cuantumul" nepăsării ? (Urmare din pag. 1) Sigur, se poate spune că nepunctualitatea contribuabilului a fost penalizată prin cei 60 de lei care s-au adăugat ca majorare, taxei iniţiale. Ne întrebăm, totuşi, dacă aceşti 60 de lei acoperă volumul de muncă, de evidenţă, de redactare fie şi de transport al corespondenţei desfăşurate timp de mai bine de jumătate de an, pentru a-l decide pe ing. Lecaţia către un gest atît, de firesc ca achitarea datoriei către stat. Şi nu e vorba numai de suma în sine, ci de mentalitatea, profund dăunătoare, potrivit căreia anumite obligaţii către societate pot fi tratate cu o deplină indiferenţâ. S-o ascultăm şi pe Eliza Catană, posesoare a ,unui automobil SIMCA, care nu s-a achitat încă integral de obligaţiile ei de contribuabilă. E un adevărat roman cu maşina aceasta! — ne asigură tovarăşa Catană. Nici nu ştiţi cît ghinion mi-a putut aduce. Fiul meu a provocat şi două accidente de circulaţie... E regretabil, dar viteza are şi ea răspunderile ei de care trebuie să ţii seamă. Şi una dintre acestea, cea mai puţin complicată de altfel, este să te prezinţi o dată pe an, în termen, la ghişeul inspectorului financiar. Să nu aştepţi nici invitaţii, nici reveniri, în listele de automobilişti care nu găsesc „timp“ să se oprească şi în faţa ghişeului taxelor asupra mijloacelorde transport, se află şi Vasile Ghincea din calea Moşilor nr. 168. Mecanic auto de profesie. Vasile Ghincea figurează în prezent ca fără ocupaţie, lucru care ne pare de mirare, cu o „brăţară de aur“ atît de căutată. Asta insă nu-l împiedică pe omul nostru să posede nu unul, ci două automobile, un „Land- Rover“ mai vechi şi un Fiat 1800 nounouţ. (O maşină nu-i ajunge!). Dar pentru amîndouă continuă să rămînă dator statului cu mai bine de 1200 de lei. L-am căutat, la domiciliul său, pe Vasile Ghincea. Doream să-l întrebăm ce crede despre îndatorirea cetățeanului de a-şi achita sarcinile sale financiare către stat. Nu l-am putut găsi acasă. Lipsea din Capitală, era probabil în vilegiatură. Nimic de zis, automobilul e făcut să circule, nu să stea în garaj. Dar şi taxele, ca să fie plătite ! Nu sunt prea mulţi, în această situaţie, posesorii de vehicule care au uitat să se oprească în faţa secţiei financiare a sectorului. Destul însă să pună în faţa unui volum sporit de muncă pe funcţionarii instituţiei administrative. In definitiv, popasul anual şi în termen al automobilistului în faţa Inspecţiei financiare este o problemă de elementară etică cetăţenească. Pentru că nu e vorba numai de cele cîteva sute de lei, cît e cuantumul taxei ci de mult mai mult decît atît, de un principiu şi de o atitudine. Şi dacă mai există oameni cu deficit la acest capitol, bine face secţia financiară că ii aduce pe rol, fără menajamente. Excursii prin B.T.T. • Cu prilejul Anului nou, Biroul de turism pentru tineret organizează excursii peste hotare. Astfel, s-au pus deja în vînzare locuri pentru revelion în următoarele ţări : Austria — In perioada 26 decembrie — 4 ianuarie. R. S. Cehoslovacă — 27 decembrie — 5 ianuarie. Franţa — 29 decembrie — 2 ianuarie, Republica Democrată Germană — 29 decembrie — 5 ianuarie, R. P. Ungara — 29 decembrie — 3 ianuarie, U.R.S.S. — 29 decembrie — 4 ianuarie. De asemenea, la sediul Biroului de turism pentru tineret s-au pus în vînzare următoarele locuri pentru excursii în străinătate, în trimestrul IV al acestui an: R. D. Germană, U.R.S.S., R. P. Ungară, Iugoslavia. înscrierile în informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul biroului, din strada Cosmonauţilor nr. 21. Pentru stabilirea condiţiilor de colaborare în stagiunea 1971/1972, responsabilii culturali din întreprinderi, instituţii şi organizaţii obşteşti sunt rugaţi să ia legătura cu Serviciul organizării spectacolelor al TEATRULUI MNIC din Bucureşti, str. C. Miile nr. 12, telefon 14.70.81 în perioada 15—25 septembrie 1971, orele 8—15 De asemenea, difuzorii de bilete remizieri și procentuali sunt rugați sǎ se prezinte pentru reînnoirea contractelor. DIRECŢIA de expediere a presei - Bucureşti, Piaţa Scînteii nr. 1, tel. 17.60.10 1861, angajează FACTORI avînd ca studii şcoala generală. CENTRALA industriei bumbacului Bucureşti, şos. Morarilor nr. 2, sectorul 3, tel. 35.00.40, angajează DACTILOGRAF (stenodactilograf). ECONOMIŞTI, INGINERI textilişti (ţesători şi finisori), REVIZORI contabili, CADRE cu pregătire superioară şi expeperienţă în probleme de preţuri. ÎNTREPRINDEREA montaj Instalaţii de automatizare, Bucureşti, bd. Kalinin 18, sectorul 1, angajează STRUNGARI, LĂCĂTUŞI, SUDORI, ŞOFERI, MECANICI auto şi MUNCITORI necalificaţi. Informaţii suplimentare la telefon 33.00.90/136. UZINA „Metalica", str. înclinată nr. 329, Bucureşti, tel. 23.73.80, angajează STRUNGARI în fier, LĂCĂTUŞI construcţii metalice, SUDORI electrici, ZIDARI şamotori, TINICHIGII şi FORMATOM- turnători. ABATORUL BUCUREŞTI cu sediul în Splaiul Unirii nr. 162 sectorul 5 — staţia Abator — telefon 41.27.91, angajează FOCHISTI cu Îndeplinirea condiţiilor legale. Trustul de Construcţii „CARPATIC Bucureşti cu sediul în Str. Docenţilor nr. 12 sect. 1 telefon 18,11,83, 15,21,24, angajează următoarele categorii de salariaţi : ŞEF formaţii P.C.I., MECANICI motopompişti P.C.T., POMPIERI calificaţi. Angajarea se face cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu. I.A.P.L. Bistriţa, Halele centrale Obor, et. II, sectorul 2 Bucureşti. angajează BICATARI, BARMANI, BUFETIERI si ZIDAR. Informaţii suplimentare la serv. personal zilnic Intre orele 7 şi 10, tel. 35.41.51. INSTITUTUL de cercetări metalurgice, str. Mehadîei nr. 39, Bucureşti. angajează TEHNICIENI sau MUNCITORI A M C ,specializaţi în reparaţii în domeniile electrice, temperaturi, mecanice (balanţe analitice). Relaţii la telefon 17.00.70, interior 162. I.D.P.R. — str. Icoanei nr. 27 — angajează MUNCITORI pentru şantierele de drumuri, noduri şi izolaţii, cu domiciliul în Bucureşti sau în provincie în următoarele meserii : MUNCITORI necalificaţi, PAVATORI, BETONISTI, ASFALTORI preparareturnare, IZOLATORI şi MUNCITORI pentru ateliere şi exploatare în meseriile : MECANICI pentru atelier reparaţii auto şi utilaje de construcţii, MECANICI conducători utilaje construcţii, TRACTORIŞTI rutierişti, ŞOFERI, FOCHIŞTI autorizaţi. ELECTRICIENI instalaţii electronice. MECANICI locomotive, paznici. Plata se face în acord global pe fiecare lucrare şi se asigură cazarea gratuită şi masa la cantină contra cost. TEATRUL DE REVISTĂ ȘI COMEDIE „ION VASILESCU“ organizează un CONCURS pentru ocuparea următoarelor posturi vacante de Instrimentiști : — 1 post clarinet categ. I — 1 post contrabas categ. XI — 2 posturi tzug-trombon categ. II — 1 post ghitară-bas categ. II — 1 post baterie categ. V — 1 post orgă electronică (pian) categ. I — 1 post acordeon (pian) categ. In Concursul se va ţine In ziua de 22 sept. 1971 orele 10 dimineaţa, la sediul din str. Piscului nr. 1. Cererile, însoţite de un memoriu de activitate profesională, vor fi Înaintate la secretariatul teatrului, telefon 12.611.40 — pină în ziua de 19 sept. inclusiv. , Concurenţii trebuie să întrunească condiţiile de stagiu şi studii cerute de legile în vigoare. Nu se primesc la concurs decît persoane cu domiciliu din Capitală. CASA DE CULTURĂ SECTORUL 6 CALEA RAHOVEI Nr. 151 UNIVERSITATEA POPULARA organizează : CURSURI DE LIMBI STRĂINE: intensive și crntie — Limba engleză — Limba franceză — Limba germană — Limba italiană CURSURI PRACTICE UTILITARE — Radio — Televiziune — Croitorie CURSURI PENTRU ÎNVĂȚAREA UNOR INSTRUMENTE MUZICALE . — Chitară — Acordeon CURSURI DE BALET (copii) Informaţii se pot obţine la telefon 23 00 91 imiiiiiaiiiiiiiimaiiiiiiiiiiiiiiiiiiaiiiiiiiiiimiiiiiiiiiiiiiiiii! Ministerul Industriei Uşoare ŞCOALA PROFESIONALĂ „DÎMBOVIŢA“ Str. Poet Cerna nr. 1 —■ Sector 4 — Bucureşti ANUNŢ Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi, că în perioada 20—25 septembrie 1971, se ţine un nou examen de admitere pentru Invăţâmlntul profesional de zi şi ucenicie la locul de muncă la următoarele meserii : — Prelucrători — Finisori — Electricieni — Sticlari cauciuc şi confecţioneri articole din cauciuc — băieţi — băieţi şi fete — băieţi — băieţi şi fete Recrutarea candidaţilor se situate pe o rază de 50 km. — Tăbăcar! face din localitatea Bucureşti şi comunele — băieţi Recrutarea candidaţilor pentru meseria tăbăcar! se face din toată ţara. — Examenul constă din următoarele probe : — Matematică — scris şi oral la toate meseriile — Fizică — scris şi oral pentru meseria electricieni — Chimie — scris şi oral pentru meseriile : cauciucuri, tăbăcari, finisori, sticlari. Condiţiile ce trebuie îndeplinite de candidaţi sunt : — Să fie absolvenţi a 10 sau 8 clase şi să aibă vîrsta între 15 şi 18 ani. Informaţii suplimentare telefon : 21,25,80, 22,50,31. l■lilllllIllll(ll■lllll9llllllilllllllllllllIllllllllll■lllllmllllIluS r-“—■—“TMi< ® I.I.S. ENERGO-REPARAŢ» g BUCUREŞTI bd. Mărăşeşti nr. 2, sectorul 5 (lingă Parcul Libertăţii), primeşte urgent absolvenţi ai şcolii generale, în vîrstă pină la 18 ani, pentru calificare în meseriile : STRUNGARI la şcoala Profesională „I Rangheţ“, LĂCĂTUŞI mecanici industria construcţiei de maşini şi ELECTRICIENI constructori (k* maşini electrice (bobinatori) prin ucenicie la locul de muncă. Candidaţii se pot înscrie pentru concurs pînă la data de 20 sept. 1971. Cei admişi vor încheia contracte şi vor primi indemnizaţia legală de întreţinere. pruciuiuzatia regaja de întreţinere. ^ S I II I 88 ia 8