Informatia Bucureştiului, mai 1974 (Anul 21, nr. 6425-6450)

1974-05-06 / nr. 6428

r Cincinalul -7 in patru im bilwintati ! IN INDUSTRIA CAPITALEI Peste plan, importante cantitafi de produse Angrenate intr-o însufleţită în trecere, colectivele de muncă din întreprinderile bucureştene, sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, raportează noi şi importante succese in înfăptuirea sarcinilor de plan şi a angajatntreprinderea de maşini electrice. Un nou lot de produse este pregătit in vederea expedierii către beneficiarii externimentelor asumate sub deviza „Cincinalul în patru ani şi jumătate“ ! In primele patru luni ale anului au fost realizate suplimentar importante cantităţi de produse — printre altele, 1106 tone de laminat,) finite pline din oţel, 1230 tone oţel brut, motoare cu ardere internă cu o putere de 31.114 CIF, transformatoare şi autotransformatoare totalizind 43180 KVA, aparate electrice de joasă tensiune în valoare de 6,7 milioane lei, motoare electrice insumind 5676,1 kWh, 252 km cabluri de energie armate cu conductori din cupru, mijloace ale tehnicii de calcul în valoare de 12,8 milioane lei, 11 unităţi de pompare, 680 tone produse macromoleculare. Relevînd cu satisfacţie aceste realizări, reţinem în primul rînd constanţa avansului pe care, zi de zi, lună de lună, îl cîştigă industria bucureşteană printr-o superioară ritmicitate a producţiei. Astfel, angajamentul de onoare al Organizaţiei municipale de partid îşi dovedește pe deplin realismul, deschizînd entuziastei întreceri socialiste perspective tot mai mobilizatoare. TIBCO 74 La sfîrşitul săiptămînîi, Tirgul internaţional Bucu* •■ejti pentru bunuri de consum — TIBCO '74 — îşi va deschide porţile. La ediţia inaugurală a acestei inedite manifestări comerciale internaţionale găzduite de Capitală, şi-au dat întîlnire producători din 17 ţari, dintre care 10 cu participări oficiale, pe o suprafaţă de 16 500 m.p. - U.R.S.S., Cuba, R.D. Germană, Polonia, Ungaria, Cehoslovacia, Austria, R.F.G., R.P. Chineză, Nigeria. România, principal expozant, va prezenta o largă gamă de produse, mare parte dintre acestea fiind noutăţi înscrise în colecţiile anului 1975. ...Pavilionul B. Standul ICE ..Arpimex". Emanoil Sâftescu, director, ne prezintă citeva din cele peste... 1 200 de noutăţi : încălţăminte cu feţe textile combinate cu piele, pantofi din piele tăbăcită vegetal şi talpa de microporos, ghete şi cizme cu feţe din velur şi talpă de crep. ...Pregătiri febrile şî în celelalte standuri. Sub mîinile pricepute ale decoratorilor, pavilioanele îşi conturează ,,identităţile“ : Românoexport, Stirex, Romsit etc. Emil Munteanu-Retevoescu Vacanţa studenţilor s-a încheiat. O noapte de feerie petrecuta la tradiţionalul Carnaval de pe malul lacului Tel, în lumina focurilor de artificii, a constituit epilogul linei perioade de generoasă odihnă. Azi, tineretul universitar şi-a reluat locul în amfiteatre, in atelierele de proiectare şi de producţie, gata pentru marele efort de finalizare a unui an sau — în cazul absolvenţilor — a unor ani de studiu aprofundat... Le urez, cu toată dragostea, spor la muncă ! Prof. dr. G. CIUCU rectorul Universitâţii TFTI Brigada „Informaţiei" vă aşteaptă sesizările. In dezbatere , modul cum răspund exigenţelor călătorilor diferite servicii ale ITA , condiţiile oferite de autogări, respectarea graficelor de parcurs, diversificarea traseelor ş.a. Aşteptăm sugestiile şi sesizările dvs., mîine, la tel. 13.61.09. lovitură Zi de sfirşit de aprilie. Orele 22. Liniştea locuinţei bogatului colecţionar de tablouri, sir Alfred Bell, din Bressington, situată la cîţiva kilometri de Dublin, este ■ ^ctespicatoJSJtrica de sunetul strident al soneriei. Un valet se precipită spre intrare, deschide şi, pină să pună cel puţin întrebarea de la- Emil Jurcă (Continuare în pag. a tv-a) 500 de copii au adus ieri dimineaţă „un salut voios de pionier“ unei frumoase clădiri de pe strada Berzei nr. 1. In sunet de tobe şi trompete, au cintat şi s-au bucurat la inaugurarea Casei lor, a pionierilor şi şcolarilor din sectorul 7. Clădirea — cu două etaje şi cu o arhitectonică deosebit de frumoasă — renovată cuprinde 16 Încăperi, cu o suprafață de 606 mp. O mie cinci sute de pioneri și școlari pot frecventa săptâminal noua lor Casă. • PECO : Robinete!. .recidiviste“ Ce s-a intîmplat după vizita „Cintarului“ nostru in unele staţii PECO (anchetă publicată la 16 aprilie) ? Vă propunem să urmăriţi ziarul nostru de miercuri, 8 mai. BBNBFICAB/ — BUCUBC froNtt Noi unitati pe o suprafaţă Aceasta este „zestrea“ cu care s-a extins şi se va extinde reţeaua comercială a oraşului — de sîmbătă pinâ azi — adăugîndu-se celor 59 de magazine inaugurale de la Începutul anului. Drumul Taberei, bloc C 6. Un magazin alimentar cu autoservire, legume-fructe, comerciale de 4700 m.p. carne, peşte, pline, tutungerie, braserie, cofetărie, mercerie (1 665 mp). Titan, blocurile P1 şi P 2. „Alimentara“, mezeluri, brînzeturi, carne, cafea-dulciuri, legume-fructe, pline, cofetărie, librărie (1 820 mp). Şoseaua Polentina, bloc 58. Centru de pline, cofetărie, tutungerie, restaurant (1245 mp). Strada Tăbăcarilor nr. 6—10. Sub firma „Gostat“ — un magazin de prezentare cu preparate din carne, brînzeturi, păsări, ouă ş.a Peste puţin timp, se va introduce aici şi servirea pe bază de precomandă. ...„Centrul“ comercial al Capitalei se extinde in toate cartierele. R. Groapă De la mostra etalon la produsele din magazine Ca urmare a unor sesizări primite de la cititori, precum şi a constatărilor noastre privind diminuarea calităţilor iniţiale ale unor produse ale industriei alimentare faţă de mostra etalon, diversificarea prea lentă a unor sortimente ce pot fi folosite rapid in bucătărie (semiindustrializatele, ketering etc.), iată ce ne răspunde ing. CONSTANTIN IFTODE, șeful Departamentului industriei alimentare din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare și Apelor. — Nu putem contesta cele sesizate de unii cititori privind „pierderea pe drum“ a calităţii mostrelor etalon. Trebuie, insă, să precizez că acestea au fost doar accidente, pe care la înlăturăm operativ. In legătură cu problema ridicată, aş dori să menţionez că primii interesaţi în păstrarea calităţii mărfurilor omologate sunt producătorii, modificarea produsului pe parcursul realizării lui fiind considerată ca o abatere deosebit de gravă şi sancţionată cu toată severitatea. în ceea Ştefan Gănescu (Continuare in pag. a II-a) Cetăţenii întreabă, factorii de răspundere au cuvintul 24 de ore oaspete la hotel (Dialog cu reporterul nostru, lui „Dunărea", care apoi s-a La ora stabilită, sună telefonul. „Pe fir“ este colegul nostru, Liviu Nistor, aflat in camera 411 a hotelul numit cu... echipa de control) care — timp de o zi şi o noapte — n-a fost de găsit nici la redacţie, nici... acasă. „Cum te simţi ca oaspete ?“ — ii întreb. „Aşa şi aşa. Sunt în camera 411 a hotelului „Dunărea“. „Cameră bună ?“. „Sub aspectul curăţeniei — da. De asemenea, recepţionerul e de o politeţe exemplară“. „Parcă desluşesc, totuşi, in vocea ta o anumită ezitare"— „De la un fleac. Am vrut să-mi cos un nasture — nici urmă de ac şi aţă. „Cere şi la acest mic serviciu Sorin Heiban (Continuare In pag. a III-a) In imagine : unitatea de legume — fructe deschisă la parterul blocului PI — Titan Belit de săptămînă • La start 59 şi... 60 • Aventurile Mimozei • Construcţia Parlamentului din Khartum • Frumosul dintotdeauna • Magistrala Litoralului • încă un etaj. De ani, odată cu turnarea primi*lor 30 de stîlpi, *© conturează cel de al doilea etaj al magazinului universal ..Central. & Permanenţa frumosului. Parcul Herăstrău e un poem al naturii. Un element inedit, însă, in peisajul său: expoziţia de ceramică Anton Ciobanu. Bravo pentru inspirata Idee * 59 şi 60 la start. Se predau proiectele de execuţie a două blocuri cu complexe comerciale la parter, în Colentina II. De la gînd la faptă, doar un pas * ,,Mimoza“ ...înfloreşte greu. Azi sîntem în 6 mai şi ICR 1 mai cere o ,,păsuire“ de zece zile pînă cînd, ,,complet renovată şi unicat pe ţară“ se va redeschide cofetăria „Mimoza“. Hai să mai credem o dată. • ARCOM -ultima oră. Specialiştii români au încheiat contractul pentru construirea clădirii Parlamentului din Khartum (Sudan) , la poarta litoralului. Se lucra intens, azi dimineaţă, pe Magistrala Litoralului, la porţiunea (180 m) dinspre str. Doamna Ghica. Spre mare, deci , ,, Cosmetica" lacurilor. Salba de lacuri da pe valea rîului Colentina se asanează. La Pantelimon I au început lucrările la baraj. Limpede ca lacrima va fi apa de la vară... \w\\mm\m\m*w W3BBM Poftiti, vă rog ... Gesturile tandre de politeţe fi solicitudine sint flori rare care dau vieţii acea aură de inefabil fi poezie, acel halou de lumină atit de tonic fi necesar. Mi s-a intîmplat să caut romanul lui Marquez, „Un veac da singurătate". După mai multe peregrinări, am găsit un librar (lucrează la librăria „Alfa") care, cu o bunăvoință ce-i face cinste, s-a oferit să mi-l procure (să încerce să mi-l procure), cartea fiind de mult epuizată. Vă rog să mă credeți, gestul lui valorează cu o consolare pentru necitirea cârtii mult dorite. Altă dată, la atelierul optic de pe Splaiul Unirii, am intrat să-mi repar huluba sărită de la ochelari. Un bărbat distins, cu vocaţie de gazdă, pe nume Gheorghe Simionescu, care mă vedea atunci pentru prima oară, mi-a luat ochelarii, l-a reparat, apoi, cu un zîmbet amabil, s-a adresat clientului următor : „Poftiţi, vă rog, ce doriţi Neclintindu-mă din dulcea stupoare, l-am întrebat cit costă lucrarea. „Nimic, evident mi-a spus uşor slinjenit. Nu v-am schimbat rama, v-am făcut numai o mică reparaţie, un fleac pe care n-am cum să-l taxez". „Fleacul“ acela mi-a creat o stare de bucurie pentru toată ziua. Cred că gestul simplu de atenţie, de politeţe, nu e numai un atribut al lumii civilizate, ci şi un dar simbolic, de emoţionantă delicateţe sufletească pe care ni-l putem oferi zilnic unul altuia. ALECU IVAN-GHILIA