Informatia Bucureştiului, septembrie 1984 (Anul 32, nr. 9605-9629)

1984-09-15 / nr. 9617

(Continuare in pag . lit-a)2 VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU, ÎMPREUNĂ CU TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU, ÎN JUDEŢUL TIMIŞ (Urmare din vag I) Dialogul de lucru al tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu colective de oameni ai muncii, cu reprezentanţi ai organelor locale de partid si de Stat, ai unor ministere si instituţii centrale s-a concentrat asupra căilor de dezvoltare, in continuare, a industriei timisene, asupra măsurilor ce se impun pentru ridicarea, pe noi trepte de eficientă si calitate, a întregii activităţi economice, astfel incit acest judeţ să işi aducă o contribuţie si mai importantă la dezvoltarea generală a ţării. Primul obiectiv vizitat a fost ÎNTREPRINDEREA MECANICA TIMIŞOARA, unitate reprezentativă a industriei noastre constructoare de maşini miniere. Datorită unei bogate experienţe acumulate, întreprinderea a devenit, din anul 1981, la indicaţia tovarăşului Nicolae Ceausescu, unitate coordonatoare pe ţară in domeniul producţiei de utilaj minier de suprafaţă şi adîncime.La sosire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi de Petre Preoteasa, ministrul industriei construcţiilor de maşini de membri ai conducerii centralei industriale de resort şi al consiliului oamenilor muncii din întreprindere. Erau de faţă Cornel Pacoste, prim-secretar al Comitetului Judeţean Timiş al P.C.R.. Petru Moţ, primarul municipiului Timişoara, alţi reprezentanţi ai organelor locale de partid şi de stat. O formaţie alcătuită din membri ai gărzilor patriotice şi tineri din detaşamentele de pregătire pentru apărarea patriei a prezentat onorul. Tinere muncitoare au oferit distinşilor oaspeţi buchete de flori. Prin intermediul unor machete si grafice, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost informaţi de directorul unităţii, Ioniţă Bagiu, că întreprinderea, dispunind de o dotare tehnică modernă, s-a dezvoltat continuu. Din datele prezentate a reţinut atenţia faptul că, în perioada 1965—1984, unitatea şi-a sporit producţia-marfă de 9,9 ori, producţia netă de 1,1 ori, iar productivitatea muncii a crescut de 4,75 ori. Aceste succese au fost obţinute ca urmare a aplicării in producţie a sarcinilor si indicaţiilor date de secretarul general al partidului in timpul celor 11 vizite făcute in această initare, tot atîtea prilejuri pentru stabilirea de măsuri concrete în vederea creşterii si diversificării producţiei, îmbunătăţirii indicilor de calitate, perfecţionării organizării si conducerii producţiei. Se vizitează secţia de utilaje miniere, unde se produc excavatoare de senile cu deplasament de peste 800 tone, combine de înaintare in subteran, de fiabilitate ridicată si mare robusteţe, susţineri mecanizate pentru abataje si alte utilaje complexe bine cunoscute în marile exploatări miniere de pe Întreg cuprinsul ţării. Reţine, de asemenea, atenţia, intre altele, linia completă pentru fabricarea cilindrilor mecanizaţi de susţinere a abatajelor miniere. Aici se dau explicaţii în legătură cu extinderea unor procedee tehnologice moderne, intre care sudura in mediu protector cu bioxid de carbon, creîndu-se condiții pentru creșterea eficienta economice pe ansamblul întreprinderii. Alte realizări de prestigiu ale întreprinderii sunt prezentate secretarului general al partidului în secția de utilaj metalurgic unde se produc manipulatoare complexe de forjare, maşini de scos şi strivit cărbune in depozite rulmenţi grei — cu diametrul Dină la 3 000 milimetri — destinaţi platformelor de rotire la utilajele miniere. Secretarul general al partidului a apreciat preocupările specialiştilor întreprinderii pentru diversificarea continuă a productiei si a cerut să continue activitatea de integrare in fabricaţie a unor utilaje de mare capacitate de careare nevoie industria minieră din tara noastră. S-a indicat, de asemenea să se acţioneze pentru dotarea unităţii cu noi agregate specializate care să asigure creşterea continuă a producţiei, inclusiv a celei destinate exportului, şi Îmbunătăţirea calităţii produselor. Pe o platformă din incinta Întreprinderii i se prezintă secretarului general al partidului o serie de utilaje miniere noi, aflate in diferite faze de fabricaţie, care se realizează în colaborare cu specialiştii Institutului de cercetări ştiinţifice si inginerie tehnologică de specialitate si al Institutului de sudură şi Încercări de materiale. Calitatea si productivitatea lor pun în lumină importanta colaborării dintre specialiștii întreprinderii si cei din domeniul cercetării si proiectării, conlucrare care va fi extinsă în interesul conceperii si realizării de noi produse de înaltă tinută tehnică, menite să ușureze munca în subteran, să asigure o înaltă productivitate. Pe întregul parcurs al vizitei, muncitorii, tehnicienii si inginerii întreprinderii au intimpinat cu sentimente de aleasă stimă si prețuire de conducătorul partidului si statului nostru. Caldele lor manifestări s-au constituit intr-o mărturie elocventă a unităţii de nezdruncinat a întregului nostru popor în jurul partidului, al secretarului său general, a hotărîrii oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, de a acţiona pentru înfăptuirea sarcinilor de plan pe anul în curs şi ne întregul cincinal. Luîndu-şi rămas bun de la colectivul unităţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus : Dragi tovarăşi, Doresc să vă adresez felicitări pentru rezultatele obţinute, pentru nivelul calitativ al produselor, deşi sînt anumite rămîneri in urmă. Dar tovarăşul director a spus că întregul colectiv şi-a luat angajamentul ca pînă in noiembrie să lichideze restanţele. Sunt convins că acest angajament al întregului colectiv veţi respecta în aşa fel, incit minerii să primească la timp utilajele de care au nevoie. Aş dori să vă felicit din nou pentru rezultatele obţinute şi să vă urez succese tot mai mari să obţineţi produse de bună calitate, multă sănătate şi fericire ! De la întreprinderea mecanică, coloana oficiala de maşini străbate frumoasele artere ale Timişoarei, animate astăzi de zecile de mii de oameni, tineri si virstnici, care au tinut să-i salute, din adîncul inimilor, pe tovarăşul Nicolae Ceausescu si pe tovarăşa Elena Ceausescu, să dea glas, prin cintec si dans, prin ovaţii si urale neîntrerupte, sentimentelor de aleasă stimă si profundă recunoştinţă pe care le poartă, să Ie mulţumească direct pentru marile prefaceri pe care le-au cunoscut, în anii socialismului, cu deosebire in ultimele două decenii, aceste vechi meleaguri româneşti. In continuare, a fost vizitată ÎNTREPRINDEREA de aparate ELECTRICE DE MĂSURAT, una din primele unităţi economice de pe noua platformă industrială a municipiului Timisoara apărută, asemenea altor impresionante ctitorii contemporane, in epoca celor mai măreţe împliniri din viata patriei — „Epoca Ceausescu“. Cei ce îşi desfăşoară activitatea în această reprezentativă unitate industrială timiseana au făcut tovarăşului Nicolae Ceauşescu si tovarăşei Elena Ceauşescu o primire entuziastă, exprimîndu-şi cele mai alese sentimente de bucurie pentru această nouă vizită, pentru condiţiile de viaţă şi de muncă ce le-au fost create, pentru minunatele înfăptuiri ale Patriei noastre în anii socialismului, cu deosebire în perioada care a trecut de la Congresul al IX-lea al Partidului. S-a scandat cu însufleţire pentru partidul nostru comunist şi secretarul său general, pentru patria noastră socialistă. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu si tovarăşa Elena Ceausescu au fost întîmpinati la sosire, cu deosebită stimă si aleasă consideraţie de Alexandru Necula ministrul industriei de masini-unelte, electrotehnică si electronică de membri ai conducerii Întreprinderii. Tineri si tinere muncitorii Întreprinderii au oferit oaspeţilor iubiţi, cu dragoste şi emoţie, frumoase buchete de flori. Gazdele l-au informat pe larg pe secretarul general al partidului, prin intermediul unor ilustrative grafice şi panouri, al unor expoziţii organizate de-a lungul principalelor sectoare de producţie, despre realizările şi preocupările în perioada care a trecut de la înfiinţarea întreprinderii, în 1972. Directorul unităţii, Gheorghe Tîrpe, precizează că în această perioadă producţia fizică a sporit de 13 ori, productivitatea muncii a crescut de 2,2 ori, iar numărul personalului muncitor de peste zece ori. S-a lărgit continuu gama de produse asimilate. Aproape întreaga producţie de contoare monofazate şi trifazate — 2,5 milioane bucăţi numai în acest cincinal — se exportă în 15 ţări. Un loc important îl ocupă în ansamblul producţiei întreprinderii, aparatura de tablou pentru automatizări, aparate de precizie pentru laboratoare metrologice, laboratoarele electrotehnice şi electronice şi altele. Gazdele au raportat despre modul în care au acţionat pentru transpunerea în viaţă a indicaţiilor şi orientărilor formulate de tovarășul Nicolae Ceausescu cu prilejul vizitei anterioare, din ianuarie 1981, în întreprindere. Au fost prezentate măsurile luate pentru miniaturizarea si electronizarea productiei si diversificarea acesteia. pentru valorificarea superioară a materiilor prime şi materialelor, recuperarea şi refolosirea lor. Peste 30 la sută din producţia-marfă a întreprinderii urmează să fie alcătuită din produse noi şi reproiectate. S-a trecut la asimilarea de aparatură pentru bordul avioanelor au crescut capacităţile de fabricaţie a lagărelor din safir şi rubine prin autodotare, s-au asimilat o serie de produse de o mare importanţă pentru economia naţională. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost invitaţi, în continuare, să viziteze mai multe secţii şi ateliere, unde le-au fost prezentate noi tehnologii de asamblat şi verificat aparate miniaturizate pentru sălile de comandă de la centralele electrice. preocupările pe linia reducerii gabaritelor şi greutăţii aparatelor aflate în fabricaţie. Reţin în mod deosebit atenţia instalaţia electronică de verificare a contoarelor prin afişarea numerică a erorii, realizată numai cu componente fabricate in tară, utilajele destinate sporirii capacităţii la fabricaţie de lagăre din safire si rubine. In cadrul unei expoziţii organizate in incinta întreprinderii, au fost reunite produse realizate în colaborare cu institutele de învăţămînt superior din localitate, precum şi o serie de instalaţii de automatizare şi control al funcţionării utilajelor agricole. Subliniind impresia deosebită produsă de realizările întreprinderii timişorene, de felul în care acest harnic colectiv muncitoresc acţionează pentru obţinerea de produse de o înaltă calitate de mare eficienţă, pentru realizarea programelor stabilite, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus : „Aş dori să adresez întregului colectiv de oameni ai muncii felicitări pentru ceea ce aţi realizat, precum şi urarea de a acţiona in aşa fel incit întreprinderea să se numere, în domeniul ei, printre cele cu rezultatele cele mai bune din punct de vedere tehnic, al eficienţei, al creşterii continue a producţiei. Multă sănătate şi fericire !“. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au vizitat, în continuare, LICEUL INDUSTRIAL „ELECTROTIMIŞ“. Desfăşurată in preziua deschiderii noului an de învăţămint, vizita de lucru a secretarului general al partidului în acest lăcaş de invăţămînt a prilejuit examinarea unor aspecte importante privind desfăşurarea procesului instructiveducativ, de pregătire pentru muncă şi viaţă a tineretului şcolar, dezvoltarea învăţămîntului, legarea tot mai strinsă cu cercetarea şi producţia. La sosire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi de Ion Teoreanu, ministrul educaţiei si învăţămîntului Poliana Cristescu secretar al C.C. al U.T.C. preşedintele Consiliului naţional al Organizaţiei Pionierilor. Elena Ciocan, secretar al C.C. al U.T.C. Ioan Rotărescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Timiş alU.T.C. în timpul vizitei la întreprinderea de aparate electrice de măsurat Moment din timpul vizitei la „Expoziţia realizărilor economiei judeţului Timiş"