Informatia Bucureştiului, ianuarie 1985 (Anul 32, nr. 9709-9733)

1985-01-03 / nr. 9709

(■ 11 Jffm FAPTELE NOASTRE - EXPRESIA ANGAJĂRII FERME MtWtUOJXf m CU CARE VOM DA VIAŢĂ ÎNSUFLEŢITOARELOR îndemnuri din mesajul de anul nou al tovarăşului nicolae ceauşescu Cea mai lungă noapte, noaptea de hotar a timpului, a fost trăită de bucureşteni cu nestăvilită bucurie, cu robust optimism. Tradiţionala sărbătoare a Revelionului a incununat un an de rodnice, de mari împliniri în viaţa ţârii, a deschis, într-o atmosferă de puternic entuziasm colectiv, prima filă a noului an care, prin voinţa, prin munca noastră comună, va deveni o nouă treaptă spre cele mai înalte culmi de progres, de bunăstare. In clipele ce au precedat solemn bătaia orologiilor, saltul spre înalt al jerbelor de artificii multicolore, în conştiinţa tuturor, au vibrat puternic însufleţitoarele cuvinte, cu adinei reverberaţii de suflet şi faptă, ale Mesajului de Anul Nou adresat întregului nostru popor de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Au fost cuvinte ce au dat luminoasă expresie bogatelor noastre bilanţuri, hotărîrii noastre unanime de a da viaţă măreţelor obiective stabilite de cel de-al Xlll-lea Congres al partidului, de a înălţa patria socialistă pe noi culmi de progres şi civilizaţie. A răsunat, încă o dată, în lume, cu strălucire, apelul poporului român la înţelegere şi conlucrare, la apărarea valorilor supreme ale planetei : pacea şi viaţa. ...„La mulţi ani 1985“ ! In atmosfera de deplină bucurie, de unanimă voinţă a oamenilor muncii din Capitală de a împodobi noul an cu fapte de muncă exemplare, reporterii noştri au consemnat : Mereu împreună, în BUCURIA DATORIEI ÎMPLINITE Alături în muncă, împreună în clipele de sărbătoare. Marea familie a oamenilor muncii de la întreprinderea de utilaj chimic „Griviţa Roşie“ s-a aflat reunită şi în clipa trecerii cumpenei dintre ani. Aşa cum se află în fiecare zi, umăr lingă umăr, la locurile de producţie, acolo unde au înregistrat în 1984 succese de seamă : o producţie fizică suplimentară de 5 milioane lei, aceeaşi depăşire la indicatorul producţie marfă, realizarea unei producţii de export cu circa 1 milion lei peste prevederile planului. Atmosferă sărbătorească, optimism, oameni ce trăiesc bucuria datoriei împlinite. Printre participanţii la Revelion se află şi maistrul Constantin Costea, un veteran al acestei mari familii muncitoreşti, al cărui fiu lucrează tot aici, la I.U.C. „Griviţa Roşie“. — Intrăm în noul an — ne spune — cu sentimentul unei depline încrederi în viitor, în puterea noastră de a înfăptui exemplar marile sarcini ale ultimului an al cincinalului, pregătind astfel realizarea obiectivelor ce ne revin din documentele Congresului al XIII-lea. Așa cum ne îndeamnă tovarășul Nicolae Ceauşescu in Mesajul de Anul Nou, colectivul nostru se angajează să depună toate eforturile pentru sporirea mai accentuată a productivi marea familie a muncii tăţii şi calităţii muncii, pentru ridicarea nivelului tehnic al produselor. Cu deosebită preţuire, cu adîncă stimă, 11 asigurăm pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu că îi vom urma neabătut Înaltul său exemplu de dăruire revoluţionară în slujba naţiunii, unindu-l, din adîncul inimilor noastre, ani mulţi cu sănătate in fruntea partidului şi statului nostru, spre binele şi fericirea întregului popor. Sute de oameni ai muncii de la întreprinderea „Electroaparataj“, împreună cu familiile lor, şi-au dat tradiţionala întîlnire pentru sărbătorirea Revelionului în sala modernei cantine a unităţii. Şi aici, noul an a fost intîmpinat într-o atmosferă de sărbătoare, cu tonicul sentiment al datoriei împlinite, cu hotărirea fermă de a da activităţii viitoare noi dimensiuni de calitate şi eficienţă. Maistrul Mihai Petrescu, prezent în întreprindere încă de la înfiinţarea, în 1949, a acesteia, ne declară că se mîndreşte cu faptul că cei peste 7 000 de oameni ai muncii de la „Electroaparataj“ au îndeplinit, încă din 25 decembrie, planul pe 1984 la toţi indicatorii, realizînd o producţie marfă suplimentară în valoare de 30 milioane lei. „Acestei satisfacţii, intervine Nicolae Ene, rectificator la secţia sculărie, îi alăturăm hotărîrea fermă de a realiza exemplar sarcinile ce ne revin din amplul program de dezvoltare economică şi socială a ţării şi de a obţine în 1985, faţă de anul care s-a încheiat, între altele, creşteri de peste 12 la sută la producţia marfă, 23 la sută la productivitatea muncii şi 22 la sută la export“. PENTRU BUNĂSTARE, PENTRU PACE Printre sutele de participanţi la Revelionul organizat la întreprinderea de confecţii şi tricotaje Bucureşti, o întîlnim pe muncitoarea Valeria Popescu, alături de soţul ei, şef de secţie în cadrul aceluiaşi colectiv. Cuvinte simple, calde, venite din plinul bucuriei inimilor In sărbătoare : — Am ascultat cu adîncă satisfacţie cuvintele tovarăşului Nicolae Ceauşescu. In strălucitul bilanţ al ţării, înfăţişat de luminosul Mesaj al conducătorului partidului şi statului, ne-am regăsit şi noi, cele de la I.C.T.B. , cu munca, cu împlinirile, cu aspiraţiile noastre. Ca femei, ca mame, ştim poate cel mai bine cit a făcut partidul, personal tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru sporirea belşugului căminelor acestei ţări, pentru bunăstarea poporului. Iată de ce ţin, şi în acest moment, să exprim celui mai iubit şi stimat fiu al României socialiste, profunda noastră recunoştinţă pentru activitatea sa prestigioasă consacrată fericirii tuturor fiilor ţării, cauzei păcii, apărării vieţii, cerului senin al planetei. ★ Alături în muncă, alături în marea bucurie a sărbătorii trecerii pragului noului an. O tonică, o semnificativă unitate de gund, de simţire, ce dă siguranţă drumului nostru mereu ascendent. La mulţi ani 1985 ! Cu gîndul la viitor Revelionul tineretului universitar bucureştean s-a desfăşurat în decorul feeric al cantinelor Regie II şi Grozăveşti, la a cărui realizare şi-au adus contribuţia echipe de studenţiartişti de la Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu“ şi Institutul de Arhitectură „Ion Mincu“, cu concursul colegilor lor de la instituţiile de învăţămînt superior-gazde, Politehnica şi Universitatea. Circa 2000 de tineri, între care şi mulţi din alte ţări, aflaţi la studii în ţara noastră, şi-au petrecut aici noaptea Revelionului. — Ne-am simţit minunat — ne-a declarat Viorel Uţă, student anul V, Facultatea de Utilaje şi Ingineria Proceselor Chimice. Am păşit cu bucurie în noul an, care pentru mine va fi unul esenţial : voi absolvi facultatea şi voi fi repartizat la un loc de muncă, unde doresc să-mi îndeplinesc cu toată responsabilitatea sarcinile ce-mi vor reveni, în spiritul urărilor şi chemărilor înălţătoare cărora le-a dat expresie Mesajul rostit de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, strălucitul ctitor al României socialiste de azi. —Gloduri şi simţăminte definitorii pentru tînăra generație de viitori specialiști. Carnavalul pionierilor „FULG DE NEA" Scăldat în lumina lampioanelor, Pavilionul Expoziţional din Piaţa I Scînteii a fost, in primele zile ale noului an, martorul revărsării de prospeţime şi bucurie pe care le-au adus cu ei la carnaval minuna- tele flori ale vieţii — copiii. Aici, în atmosfera mirifică a sălii împodobite de sărbătoare, au înscris prezenţe simbolice, sub ninsoarea confetiilor, Ileana Cosinzeana, Albă-ca-Zăpada, Făt-Frumos şi alte personaje de poveste care au dat un plus de farmec şi culoare carnavalului „Fulg de nea“ organizat de Consiliul municipal al Organizaţiei Pionierilor. Parada măştilor şi costumelor a fost urmată de întîlnirea cu îndrăgiţi actori de la teatrele „Ion Creangă“ şi „Ţăndărică“, cu artişti ai Circului. In această atmosferă plină de entuziasm şi voie bună, reprezentanţii celei mai tinere generaţii a oraşului şi-au exprimat, prin intermediul cîntecului, al versului şi dansului, recunoştinţa pentru copilăria fericită pe care o trăiesc sub soarele păcii şi demnităţii. Sub cupola de sticlă a Pavilionului Expoziţional din Piaţa Scînteii — la ceasurile care despart şi, in acelaşi timp, leagă anii — au fost alături, şi de această dată, 5 000 de tineri bucureşteni, reprezentanţi ai tineretului Capitalei, ale căror muncă, pricepere şi dăruire patriotică le regăsim materializate în notabilele înfăptuiri ale Cetăţii, în realizările marilor şantiere naţionale ale tineretului. Cîntece, veselie, dans, intr-un cuvînt, revelion. Revelion ’35. In această atmosferă in care vibrau pulsul unei generaţii pline de vigoare, încrederea neclintită in viitor, reprezentanţii celor aproape400 000 de utecişti bucureşteni au urmărit la televizoarele amplasate în sală Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. .„1985. „La mulţi ani !“ De cîteva clipe am trecut hotarul noului an, ultimul din constelaţia actualului cincinal. Pe marea scenă se succed, intr-o amplă revărsare de entuziasm, apreciate formaţii artistice de amatori, cunoscuţi actori şi Interpreţi ai primelor noastre scene. Pe ecranul incorporat fundalului estradei se derulează imagini sugestive ale muncii pline de abnegaţie a tinerilor, elocvente mărturii ale angajării lor de a transpune în viaţă hotărîrile Congresului al XIII-lea, ale dorinţei tineretului român de pace şi înţelegere intre toate popoarele, in contextul marilor acţiuni interne şi externe ale tinerei generaţii din ţara noastră dedicate Anului Internaţional al Tineretului. Toastind pentru bunăstare şi fericire, pentru împlinirea tuturor aspiraţiilor, gîndurile celor prezenţi s-au îndreptat pline de aleasă stimă şi preţuire spre tovarăşul Nicolae Ceauşescu, omul care de două decenii conduce strălucit destinele naţiunii. Intre miile de tineri aflaţi aici, in această „noapte a nopţilor“ l-am întîlnit şi pe Cristi Dobrescu, strungar la secţia a I-a redactoare a întreprinderii „Vulcan“, unul dintre cei care îşi aduc o substanţială contribuţie la realizarea primului din cele două cazane de 500 tone abur/oră. Alături de el, sub arcada zorilor Anului Nou, se află şi subinginerul Lucian Bechir din secţia maşini-undic a IPMUE, locul unde a fost realizată, cu contribuţia de seamă a tinerilor, o importantă Inovaţie : maşina de forjat ce a permis o creştere de 5 ori a productivităţii muncii „Trec pragul noului an cu ferma hotărire de a-mi desăvârşi, la un alt nivel calitativ, pregătirea profesională, ne-a spus Ristea Ciocogan, lăcătuş la „Mecanică Tină“. Aceasta este una dintre cerinţele de bază ale sporirii calităţii şi eficienţei muncii noastre, — obiectiv de seamă înscris tn documentele Congresului al XIII-lea al partidului, documente a căror Înfăptuire ne deschide nouă, tinerel genenaţă, minunate perspective de muncă şi vieje*. Gînduri şi proiecte de viitor, repere care pe traiectoria aspiraţiilor generaţiei aflate..acum & vîrsta Idealurilor Înaripate. Tinereţe, optimism, entuziasm Pagină realizată de : faj- VOICULESCU, Aurel GHIMPU, Leonard GAVRILIU, Vasile GROZA.