Informatia Bucureştiului, septembrie 1986 (Anul 34, nr. 10219-10244)

1986-09-15 / nr. 10231

Podul Ciurel (Urmare din pag 1) fi o lucrare deosebită. Este, in fapt, un simplu element de tehnică, şi chiar cu riscul de a vi se părea comparaţia deplasată, pentru a putea înţelege ce înseamnă o asemenea operaţie, gîndiţi-vă cît de greu se poate arcui un lemn de esenţă tare — şi, aici, iată, să ne amintim de lemnul cobiliţelor... Sîmbătă, 13 septembrie, cînd asist pentru prima dată la o asemenea operaţie, pentru prima grindă a viitorului pod Ciurel, ing Ion Alexandru îmi spune: „pune mina“ O pun, ating cu degetele grinda , vibrează. 90 de tone arcuite pînă la vibraţie ! De astăzi, luni, 15 septembrie, cînd apar aceste rînduri, începe operaţia de lansare a grinzii Aşa mi-o numeşte interlocutorul meu, inginerul Alexandru, adjunct de şef de brigadă, nr. 1, a Antreprizei de poduri Bucureşti din cadrul Centralei Antrepriză de Construcţii Căi Ferate. E tînăr, foarte tînăr inginerul , şi totuşi are, pînă acum, în urmă 8 ani de şantier, de la terminarea facultăţii. „La ceva asemănător am participat la podul de peste Argeş, de cale ferată, dintre Vîlcele şi Rîmnicu Vîlcea, de unde am venit aici, unde gradul de dificultate îl întrece însă pe cel dinainte; la dimensiuni, lucrarea presupune mai multă supleţe, cei 40 de metri sunt echivalentul unui bloc de 13-14 etaje în structură orizontală Am venit şi cu echipa de lăcătuşi montatori a lui Mihai Lisandru, cu maistrul Florian Stoicănescu, care coordonează montajul, cu maistrul Ion Stanciu, cel cu lansarea grinzilor“. Da, aşa se numeşte operaţia, de lansare Cum lansezi un vapor la apă lansezi vertebrele unui pod grinzile , lansezi un pod din pragul zilei de azi către ziua de mîine Şi cum seface lansarea ? — întreb. Grinda, arcuită, grinda care vibra la o simplă atingere de mînă la tensionare se ridică pe prese, se pune pe cărucioare, se deplasează pe șina da cale ferată care o va conduce pînă în axul central al podului, de unde, prin ripanare laterală (deplasare de-a latul) se va așeza în structura definitivă de la un picior de pod, la celălalt. Prima din cele 12 grinzi din această săptămînă Imagine de ansamblu. în amonte de pod se va întinde, după baraj, cel mai frumos lac al Capitalei, Lacul Morii, în aval — prima parte a albiei casetate a viitorului rîu Căci și despre rîu putem afirma că va fi cu totul altul, Dîmboviţa cea nouă, cea limpede curgătoare. Imaginea de pe viitorul pod, acum puţin anticipată, pentru un mîine atît de apropiat ca o respiraţie Imagine în care trebuie să cuprindem şi cîteva date de „stare civilă“ : lucrările de infrastructură la podul Ciurel au început nu mai departe de primăvara trecută, cele la structură la 18 iulie. Acum ritmul este şi mai accelerat. — Dacă vreţi să mai scrieţi din cronica acestui şantier, va trebui să vă gindiţi la un viitor reportaj cît mai repede — îmi spune unul din interlocutorii-constructori. Va trebui să vă grăbiţi — adaugi cu un zîmbet — căci altfel veţi afla lucrările încheiate şi reîntâlnirea cu noi, pe care ne-aţi propus-o, va trebui să se facă pe un alt şantier, podul fiind gata. Acţiuni energice în vederea înfăptuirii programului de aprovizionare a populaţiei pentru sezonul rece • Ieri, intensă activitate în marile depozite de legume-fructe • Participare susţinută a cetăţenilor, a echipelor din întreprinderi la descărcarea operativă a vagoanelor, la sortarea şi preambalarea produselor. Una dintre cele mai importante acţiuni înscrise pe agenda de lucru a organelor municipalităţii — însilozările pentru aprovizionarea de toamnă-iarnă a populaţiei oraşului — se află în plină desfăşurare. Aşa cum am mai informat cititorii ziarului, la toate produsele specifice sezonului s-au prevăzut cantităţi sporite de legume şi fructe. Ponderea cea mai mare o au, desigur, cartofii, care în bună parte vor fi însilozaţi în vederea desfacerii în lunile de iarnă. De altfel, către realizarea acestui însemnat obiectiv au fost concentrate importante forţe umane şi materiale. Din judeţele furnizoare, sosesc zilnic sute de vagoane care se cer cît mai operativ preluate. In acest sens, toate consiliile populare ale sectoarelor, folosesc din plin şi rampele existente în incinta sau în vecinătatea întreprinderilor industriale, operaţiile de descărcare fiind încredinţate colectivelor de oameni ai muncii. De aici, cartofii, după ce sunt sortaţi, pornesc către silozuri sau, preambalaţi, în saci-plasă, către unităţile de desfacere din pieţe. O acţiune, aşadar, de maximă importanţă la desfăşurarea căreia participă zilnic, organizaţi în cîte două schimburi, mii de bucureşteni. Şi este firesc să fie aşa, deoarece volumul mare de produse ce se cere manipulat, necesită forţe umane şi materiale ce depăşesc posibilităţile întreprinderilor comerţului de profil. Sîntem deci cu toţii interesaţi să asigurăm cămările iernii cu produse de cea mai bună calitate, pentru că nu peste multă vreme vom fi noi înşine beneficiarii acestor mărfuri. Deşi s-a muncit în toate zilele săptămînii, sîmbătă şi duminică activitatea a fost mult intensificată, rezultatele concretizindu-se in sute de vagoane descărcate. Duminică dimineaţa, ora 8. Ne aflăm la rampa de descărcare Progresul din sectorul 4. Sute de oameni ai muncii de la Combinatul Jilava, T. M. Jilava, Adesgo, Apollo, U.R.B. şi-au împărţit sarcinile. Unii descarcă, alţii sortează şi încarcă cartofii în saci sau conteinere. O echipă de la Energoreparaţii a preluat un întreg lot şi efectuează toate operaţiile necesare. Pentru descongestionarea rampei de cale ferată s-au organizat şi cîteva presilozuri. De aici pornim către depozitul Militari. Pretutindeni, ordine şi mai ales o bună organizare, în perioada premergătoare campaniei au fost luate o serie de măsuri privind extinderea micii mecanizări, care acum îşi dovedesc din plin eficienţa. Sîmbătă au lucrat aici peste 800 de oameni ai muncii din întreprinderile sectorului. Alte sute de la I.C.P.M.C., I.A.P.I.T., PECO, Complexul Griviţa şi din alte întreprinderi, lucrează la sortat şi preambalat. Şi nu sunt singurele exemple. Ieri, la fel ca în zilele precedente, în toate sectoarele, la fiecare rampă şi depozit, acolo unde sosesc produsele specifice sezonului, mii de cetăţeni ai oraşului au muncit energic pentru realizarea întocmai a prevederilor programului de aprovizionare toamnă-iarnă. R. GR. SPORT Şi acum, cupele europene... In cele şapte meciuri, disputate sîmbătă şi duminică, în cadrul etapei a IV-a a diviziei A de fotbal, s-au înregistrat cinci victorii ale gazdelor (Victoria— Jiul 2—1, Steaua — Flacăra Moreni 4—0, S. C. Bacău — Gloria Buzău 3—0, „U“ Cluj-Napoca — F.C.M. Braşov 1—0 şi F.C. Argeş — Oţelul Galaţi 1—0) şi două rezultate de egalitate (Universitatea Craiova — Corvinul 0—0 şi Petrolul — Sportul studenţesc 1—1). In Bucureşti, deci, noile promovate nu au putut realiza ceva în afara limitelor previzibilului. Sîmbătă, pe „Progresul“, Victoria a început în forţă, înscriind chiar din min. 3, prin Iordache, şi ratînd, în perioada ei de dominare, majorarea scorului prin acelaşi jucător. Accidentarea lui Iordache şi slabul randament al mijlocaşilor a permis petroşenenilor să echilibreze jocul şi scorul, în min. 63, prin Vancea. Finalul a aparţinut din nou gazdelor, care au preluat ofensiva şi au marcat în mim. 83 golul decisiv, prin Ursu, dintr-un penalti la imfault asupra lui Ţălnar. Ieri, pe „Ghencea", un adevărat recital al Stelei, ai cărei componenţi parcă au vrut să onoreze primtr-un joc de calitate festivitatea immînărrii tricourilor de campioni. Flacăra Moreni n-a putut evita deschiderea scorului decit 22 de minute (mai exact , fără o secundă !). Atunci a şutat Bölöni de la circa 20 de metri. După ceva mai mult de un minut, Piţurcă a profitat de o neînţelegere a apărării oaspeţilor şi a ridicat scorul la 2-0. Apoi, în min. 27, la o lovitură liberă, Lăcătuş i-a pasat „scurt“ lui Bölöni care a marcat exact ca în meciul cu Italia... Şi după ce Balint a şutat puternic, iar Oană a „scos“ nesperat, în min. 35, la o fază identică, şutul lui Balint este respins de Oană spre Piţurcă, golgeterul militarilor majorînd scorul la 4—0. Şi era să fie 5—0 în ultimele secunde ale primei părţi, dar la pătrunderea lui Lăcătuş, Piţurcă s-a „blocat“ şi a ratat. Scorul-fluviu întrevăzut in pauză nu s-a realizat. Dar cei prezenţi în tribune n-au fost dezamăgiţi, Steaua oferindu-le un adevărat spectacol, cu atacuri pline de fantezie şi cu ratări de neimaginat, portarul oaspeţilor fiind, deseori, un adevărat „erou“... Remarcăm dirzenia cu care şi-au apărat redutele, gălăţenii şi braşovenii (cu Ştefănescu — în fine ! — printre jucători), şi egalurile smulse în deplasare de hunedoreni şi studenţii bucureşteni. „ După partida cu Austria şi înaintea cupelor europene de miercuri, etapa a fost calmă, în perspectiva competiţiilor continentale, ne bucură faptul că Sportul studenţesc a redevenit... Sportul studenţesc, jucind cu dezinvoltură la Ploieşti, unde a mai ratat prin Bozeşan, de două ori, prin Cristea şi Coraş, prilejul obţinerii unei victorii. IN DIVIZIA B DE FOTBAL. In seria „bucureşteană“ PROGRESUL VULCAN şi-a valorificat avantajul terenului propriu (5—1 cu Mecanică fină) şi conduce in clasament cu 7 p. Pe locul secund, A.S.A. (ieri, 2—0 cu Automatica) cu 6 p. Tot în Capitală, Autobuzul — Pandurii 4—0. In seria I, în meci derbi, F.C. CONSTANŢA — Politehnica Iaşi 1—0, elevii lui Marţea conducînd cu 8 p., urmaţi de ieşeni cu 6 p. De menţionat că în această serie am consemnat 9 victorii (toate „la zero“ !) ale gazdelor ! In seria a IlI-a, conduce GLORIA BISTRIŢA cu 7 p. (ieri, 0—0, la Brad, cu Aurul), urmată de „Poli“ Timişoara (4—3 cu C.F.R. Cluj-Napoca) cu 6 p. Surpriza zilei : F.C. Bihor — C.S.M. Reşiţa 1—2. Dan PATRAŞCU AMBELE echipe din Milano au pierdut în fata recent promovatelor in prima etapă a campionatului italian de fotbal : Empoli — Inter 1—0 şi Milan — Ascoli 0—1? GALATASARAY a egalat abia in minutul 90(!) in meciul de la Istanbul (scor : 2—2) cu Genclerbirligi... EVOCĂRI CU PRILEJUL ÎMPLINIRII A ŞASE SECOLE DE LA URCAREA PE TRON A LUI MIRCEA CEL MARE • „Mircea cel Mare“ este intitulată piesa scrisă de Mihai Vasiliu şi Dan Vasiliu, dedicată împlinirii a 600 de ani de la urcarea pe tron a domnitorului Ţării Româneşti, evocare a unei glorioase pagini din istoria patriei. Aflată în repetiţii la Teatrul Naţional, această lucrare dramatică este montată de regizorii Horea Popescu si Anca Ovanez. In rolul titular va apărea actorul Gheorghe Cozorici. • Muzeul de Istorie şi Artă al Municipiului organizează joi 18 septembrie, ora 10, sesiunea de comunicări „600 de ani de la urcarea pe tronul Ţării Româneşti a lui Mircea cel Mare“. • Dezbaterea cu tema „Mircea cel Mare în dramaturgia românească“ va fi organizată vineri 19 septembrie, ora 14, la întreprinderea „Automatica“, de către Biblioteca „Ioan Slavici“. Va participa dramaturgul Dan Tărchilă, autorul piesei „Io, Mircea Voievod“. • Simpozionul „Semnificaţia istorică a luptelor românilor sub conducerea lui Mircea cel Mare pentru independenţă şi libertate" se va desfăşura mîine, ora 13.30, la Spitalul Municipal, in organizarea Muzeului de Istorie și Artă al Municipiului. ACTORI AI TEATRULUI MIC IN MIJLOCUL OAMENILOR MUNCII. Continuind o frumoasă tradiţie, apreciaţi actori ai Teatrului Mic vor fi, şi in acest prag de stagiune, in mijlocul unui colectiv de oameni ai muncii bucureşteni. Astfel, mîine, ora 14, la întreprinderea de Medicamente, va fi prezentat spectacolul de muzică şi poezie „Dulcele miez al toamnei“. Vor evolua Leopoldina Bălănuţă, Dan Condurache, Maria Ploae, Carmen Galin, Florin Călinescu, Nicolae Iliescu, Ioana Pavelescu- Sion, Dinu Manolache şi Nicu Alifantis. (CW fîsm/ xitei • UNITĂŢI CARE VIND DIVERSE RECHIZITE. Vînzarea rechizitelor atît pentru elevi, cît şi pentru studenţi se efectuează în principal prin cele 112 unităţi ale C.L.B., amplasate pe întreg cuprinsul oraşului. De asemenea, unele articole se mai pot procura de la 132 de tutungerii, precum şi de la raioanele, de profil care funcţionează la Bucur-Obor, Unirea, Victoria, Bucureşti, Agenda (str. 30 Decembrie 56), Galeria Modei din sos. Pantelimon bloc 47, Materna din str. Lipscani 69, Drumul Taberei C 15, Pantelimon bloc 53. DE REŢINUT. La toate librăriile din Capitală au fost afişate liste cuprinzînd adresele unităţilor care vînd manuale atît pentru şcolile de cultură generală, cît şi pentru liceele de specialitate. Este util să le consultaţi pentru a evita deplasări inutile. • CASE DE COMENZI. Centrul de Librării Bucureşti a organizat, pe lingă unele din unităţile sale, case de comenzi care oferă, pe baza solicitărilor telefonice, sau direct la unităţi seturi de rechizite pentru toate clasele. Aceste case de comenzi funcţionează în cadrul librăriilor Liviu Rebreanu şos. Colentina 15 (tel. 42.54.85) ; Ion Creangă calea Grivitei 135, (tel. 18.30.50) ; Academiei calea Victoriei 12, (tel. 13.85.88) ; unitatea 88 str. Edgar Quinet 6. (tel. 16.29.45) ; Lumina calea Dorobanţilor 168, bloc 15. (tel. 33.48.80). • UNIFORME ŞCOLARE IN 40 DE MAGAZINE. Ele au fost puse în vînzare încă de la 1 iulie prin 40 de magazine din Capitală, precum şi prin 29 de unităţi situate în localităţile Sectorului Agricol Ilfov. Concomitent, 123 de magazine au fost aprovizionate cu diferite articole complementare (ciorapi 3/4, treninguri echipament sportiv, cravate centuri, ecusoane, inele, şnururi pentru pionieri, încălţăminte ş.a.). Printre cele mai reprezentative unităţi care vînd uniforme şcolare se află cele din reţeaua ICL Materna, ICI. Universal, precum şi marile magazine universale : Bucur- Obor, Victoria, Bucureşti, Unirea, Cocor, Romarta copiilor. • DE UNDE SE POT PROCURA MĂSURIILE EXCEPŢIONALE ? La fel ca şi în sezoanele precedente, Direcţia Generală Comercială a municipiului a stabilit un număr de magazine care să desfacă diverse articole vestimentare pentru şcolari, măsuri excepţionale. Este vorba de sarafane (clasele V—VIII — IX—XII) mărimile 43—53 costume (clasele V—VIII) mărimile 41—43 costume (clasele IX—XII), mărimile 51—53 pantaloni de uniformă (clasele IX—XII) mărimile 51—53. Iată şi magazinele de unde se pot procura asemenea articole : Bucur-Obor Unirea, Victoria, Romarta copiilor, magazinul de confecţii din bd. I.G. Duca 3 5, unităţile Materna din sos. Pantelimon bloc 53 si Vulturul de Mare din str. Bărăţiei 31. ■ ■ f Rubrică redactată de Romeo GROAPA Miine, In sectorul 2 „TRIBUNA DEMOCRAŢIEI" Mîine, 16 septembrie, începînd de la ora 15, sala de festivităţi a Casei de cultură din str. Mihai Eminescu nr. 89 va găzdui lucrările „Tribunei democraţiei“ organizate de Consiliul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste din sectorul 2.