Informatia Bucureştiului, februarie 1987 (Anul 34, nr. 10349-10372)

1987-02-02 / nr. 10349

Un mobilizator program revoluţionar pentru perfecţionarea întregii activităţi (Urmare din pag. I) narea organizării şi conducerii societăţii, a întregii vieţi sociale, la adîncirea democraţiei muncitoreşti revoluţionare, la mobilizarea energiilor creatoare ale naţiunii în vederea realizării obiectivelor stabilite pentru actualul cincinali, a hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului. Inscriindu-se în vasta operă teoretică și practică a secretarului general al partidului, cuvîntarea întreprinde o analiză riguroasă, de profund realism şi înalt spirit revoluţionar, ştiinţific asupra fenomenelor economico-sociale, relevînd atît rezultatele bune obţinute în anul precedent, cît şi lipsurile şi neajunsurile ce s-au manifestat în diferite domenii de activitate. Realizările dobîndite — să menţionăm, bunăoară, că valoarea producţiei industriale marfă a întregistrat un ritm de creştere, faţă de 1985, de 7,7 la sută, valoarea producţiei globale agricole de 12,8 la sută, venitul naţional de 7,3 la sută — demonstrează că, pe ansamblu, a fost obţinută o dezvoltare importantă in toate sectoarele, în condiţiile grele economice din viaţa internaţională, cît şi ale manifestării în continuare a unor contradicţii şi lipsuri în activitatea proprie. Aşa cum se arată în cuvîntare, pe ansamblu, aceste ritmuri pot fi considerate bune, deşi ele nu sînt pe deplin la nivelul cerinţelor, al programelor stabilite, îndeosebi a celor de modernizare şi organizare mai bună a activităţii, a normării cheltuielilor economico-financiare, secretarul general al partidului definind cu claritate căile de acţiune pentru îmbunătăţirea radicală a activităţii în toate domeniile. Asemenea întregului nostru partid şi popor, comuniştii, toţi oamenii muncii din Capitală au înalta îndatorire de a acţiona cu deosebită fermitate, in lumina cerinţelor şi indicaţiilor programatice cuprinse in cuvintarea tovarăşului Nicolae Ceaușescu pentru întărirea climatului de exigentă în fiecare unitate, la fiecare loc de muncă, pentru înlăturarea hotărită a neajunsurilor și folosirea res-fronsabilă a tuturor resurseor, astfel incit să se asigure, pretutindeni, îndeplinirea neabătută a planului la toţi indicatorii, in condiţii de înaltă calitate şi eficienţă. In adunările generale ale oamenilor muncii care se desfăşoară în această perioadă, în adunările şi conferinţele comuniştilor pentru dări de seamă şi alegeri trebuie să se dezbată cu maximă exigenţă şi combativitate deficienţele din fiecare unitate, stabilindu-se măsuri concrete, eficiente pentru înlăturarea operativă a neajunsurilor, pentru creşterea răspunderii colective şi individuale faţă de îndeplinirea sarcinilor, asigurindu-se pretutindeni desfăşurarea unei activităţi la înalţi parametri calitativi, în concordanţă cu importantul potenţial tehnico-material şi uman, cu posibilităţile realle existente în fiecare întreprindere. In spiritul sarcinilor trasate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, se impune ca în fiecare unitate să se analizeze cu intransigență lipsurile proprii și să se adopte măsurile corespunzătoare pentru realizarea fermă a planului la export, activitatea de comerț exterior pe anul 1986 fiind, după cum subliniază secretarul general al partidului, cu totul nesatisfăcătoare. Este necesar, în acest context, să se acţioneze cu hotărire pentru combaterea tendinţei de creştere nejustificată a consumurilor interne, pentru asigurarea condiţiilor de valorificare corespunzătoare a mijloacelor materiale, a înseşi muncii poporului, pentru realizarea unor produse de înaltă competitivitate pe piaţa internaţională. Aşa cum se subliniază în cuvîntare, se impune ca, în mod obligatoriu, cel puţin 50 la sută din creşterea producţiei anuale să fie destinată exportului. Cu fermitate şi exigenţă sporită vor acţiona colectivele de muncă bucureştene pentru eliminarea neajunsurilor şi asigurarea tuturor , condiţiilor pe care le impune reducerea drastică a consumurilor energetice, a tuturor cheltuielilor materiale, pentru încadrarea riguroasă în normele de consum, întărind pretutindeni climatul de ordine şi disciplină, de intransigentă fată de orice manifestare de risipă, care contravine intereselor economiei nationale. Intereselor oamenilor muncii, ale întregului popor. In aceeaşi ordine de idei, colectivele bucureştene din unităţile productoare de utilaj tehnologic in domeniul energetic îşi mobilizează şi mai intens eforturile pentru realizarea ritmică, integrală, a producţiei fizice planificate, pentru respectarea fermă a tuturor contractelor, îndatorire ce revine, desigur, colectivelor din toate întreprinderile, din toate sectoarele de activitate. In lumina cuvintării tovarăşului Nicolae Ceauşescu, sarcini importante revin unităţilor economice în ceea ce priveşte realizarea hotărită a programelor de organizare şi modernizare a producţiei, a obiectivelor de investiţii, aplicarea cu sporită fermitate a noului mecanism economic, a autoconducerii și autogestiunii, a acordului global, a tuturor principiilor socialiste de retribuire in raport cu munca efectuată, cu calitatea acesteia. In îndeplinirea sarcinilor mobilizatoare ale acestui an, de hotărîtoare însemnătate pentru înfăptuirea întregului cincinal, organizaţiile de partid, aşa cum se relevă în cuvîntare, trebuie să-şi exercite în munca practică rolul conducător, să-şi perfecţioneze necontenit întreaga activitate. »Munca de partid — subliniază tovarăşul Nicolae Ceauşescu — trebuie să fie apreciată nu după generalităţi, ci după reallizarea programului partidului de dezvoltare economico-socială, în care cuprindem şi dezvoltarea ştiinţei, invăţămintului, culturii, deci şi ridicarea generală a nivelului de pregătire şi de cunoştinţe al tuturor oamenilor muncii, al poporului". Desigur, aceasta impune dezvoltarea puternică a conştiinţei socialiste, a spiritului revoluţionar, comunist, care — după cum reliefează secretarul general al partidului —trebuie să se manifeste nu teoretic, ci in felul in care fiecare Îşi îndeplineşte, in cele mai bune condiţii, sarcinile încredinţate !“. Sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, oamenii muncii din Capitală sînt hotărîţi să transpună în viaţă, cu neabătută exigenţă şi fermă răspundere, indicaţiile şi orientările cuprinse în cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, document de excepţională însemnătate pentru realizarea sarcinilor calitativ superioare ale acestui an, sporindu-şi necontenit contribuţia la dezvoltarea intensivă multilaterală a patriei, la creşterea calităţii muncii şi viemii întregului popor. CREŞTEREA VALORII PRODUCŢIEI-MARFA INDUSTRIALE —in procente ----------1 CREŞTEREA VALORII PRODUCŢIEI GLOBALE AGRICOLE - în procente - Ieri a început Recensămîntul animalelor domestice Potrivit Decretului Consiliului de Stat nr. din 1982, intre 18 februarie se desfăşoară recensămîntul animalelor domestice. Ca in întreaga ţară, ieri, această acţiune de larg interes naţional, de care depinde realizarea programelor de dezvoltare intensivă a zootehniei, a fost declanşată şi în Sectorul Agricol Ilfov şi în Bucureşti. Amănunte despre modul de desfăşurare a lucrărilor le-am primit de la tovarăşul Emil Săndulescu,rin secretariatul tehnic al Comisiei municipale de recensămlnt . — Datele centralizate plnă acum arată că atît in Sectorul Agricol Ilfov, cit şi In Capitală recenzorii au Intrat in acţiune la ora stabilită. Membrii comisiilor — sprijiniţi direct de consiliile populare —« urmăresc respectarea neabătută a prevederilor legale, acordând o maximă atenţie Înregistrării corecte a tuturor efectivelor. In zilele următoare, comisiile tot acţiona potrivit programului stabilit, astfel ca lucrările să fie încheiate, pretutindeni, la timp si în cele mai bune condiţii. In acest scop, un rol deosebit d are desfăşurarea unei intense activități de îndrumare şi control a comisiilor de recensămint ; la rândul lor, crescătorii au obligaţia, potrivit prevederilor decretului, să permită şi să înlesnească înregistrarea efectivelor existente, precum şi verificarea, la faţa locului, a exactităţii datelor declarate. —latăune, acum, la sud, aşezare binecunoscută pentru hărnicia si iscusinţa pe care locuitorii ei le dovedesc in cultivarea pămintului ci creşterea animalelor. — Cele opt sectoare teritoriale delimitate pentru recensimtntul animalelor domestice — ne-a Informat Ion Zaharia, primarul comunei , cuprind toate cele cinci sate ale localităţii. Ca si in anii trecuţi, am ales ca recenzori oameni de nădejde, precum Anghel Ureea, economist, Niţu Constantin, brigadier la cooperativa agricolă, Ion Marin, agent fiscal. Recenzorii şi-au început activitatea atît in ferma zootehnică a cooperativei agricole, cit si in gospodăriile populaţiei. Vom face tot ce ne stă in putinţă pentru a asigura reuşita deplină a acestei acţiuni, ştiind că astfel contribuim la dezvoltarea pe o treaptă superioară a zootehniei, sector de importanţă vitală pentru asigurarea in tot mai bune condiţii a nevoilor economiei naţionale, pentru creşterea bunăstării Întregului popor. — Este o datorie a noastră, a tuturor — spunea Petruş Diniţă, din satul Micşuneşti- Moară, unul din cei mai harnici săteni ai comunei — să sprijinim buna desfăşurare a lucrărilor de recenzare. Aici, la noi, la sud, creşterea animalelor a luat un mare avînt nu numai în cooperativa agricolă, ci şi în gospodăriile populaţiei. Eu, bunăoară, ca şi alţi consăteni, mi-am înjghebat o adevărată microfermă — am acum, în bătătură, două vaci, un cal, un tăuraş la îngrăşat, cresc porci, păsări. Cea mai mare parte din produse le contractez cu statul, obţinînd, prin munca mea şi a familiei, importante câştiguri băneşti. Iată de ce voi da tot concursul celor ce desfăşoară lucrările de recensămint Aşa gîndesc, aşa procedează şi ceilalţi gospodari ai acestei frumoase şi puternice aşezări. N. FLORIAN Recensămîntul animalelor domestice — o acţiune de mare interet pentru dezvoltarea zootehniei atît in unităţile de stat fi cooperatiste, cit fi in gospodăriile populaţiei — se află în plină desfășurare fiin Sectorul Agricol Ilfov. Foto : M. CIOC INFORMAJIA BUCUREȘTIUKn