Informatia Bucureştiului, mai 1988 (Anul 35, nr. 10734-10758)

1988-05-03 / nr. 10734

JHITERNICA ANGAJARE PATRIOTICA, REVOLUTIONARA pentru Îndeplinirea exemplară a sarcinilor economice Prioritatea numărul 1 ■ EXPORTUL ...De la primele ore ale Jimaieţii, in secţia a II-a a ÎNTREPRINDERII DE PRODUSE LEMN-MOBILA a fost declanşată o intensă activitate : se efectuează hăituirea corpurilor ce intră în componenţa a două dintre cele 70 de modele introduse în fabricaţie de la începutul anului şi destinat d,in marea lor majoritate, beneficiarilor de peste hotare. Urmărim la lucru echipele conduse de Nicolae Dumitrescu şi Dumitru Şerban şi, după contentrarea şi, am spune, ambiţia euilului lor, avem certitudinea, confirmată şi de şeful secţiei, sub inginerul Gheorghe Deju că ziua se va încheia cu notabile realizări. De altfel, sub semnul acestei noi perioade de muncă, întregul colectiv este hotărit să înscrie activitatea întreprinderii pe noi trepte de eficienţă. După cum o atestă şi rezultatele din bilanţul pe patru luni există o bimă bază de pit care , în intervalul menţionat, planul la producţia fizică, şi la protecţia marfă a fost depăşit, livrările pentru export au fost cu 20 la sută, pe relaţia devize convertibile şi cu 60 la sută, pe relaţia cliring ţări socialiste, mai mari faţă de nivelul planificat , iar toate acestea, în condiţiile dminuării consumurilor şi sporirii productivităţii ■nurcii. Debutul viguros in luna mai creează deplina garanţie, că aceste rezultate vor fi continuu amplificate. Octav BURUIANA La vetrele focului continuu INTREPRINDEREA DE CINESCOAPE. Aici, ca si în alte unităţi cu ciclu tehnologic continuu, activitatea productivă se desfăşoară neîntrerupt, zi şi noame, ,tactul“ muncii plecînd de la primul şi cel mai mare utilaj conducător, cuptorul de topit sticlă. Este în fapt un cuptor mai complex decât un furnal pentru fontă, fiindcă sticla industrială de cinescop, asemănătoare celei din care se obţine cristalul, este elaborată într-un proces de înaltă tehnicitate. Minut de minut, ea curge continuu în carusele automate unde se întăreşte sub formă de ecran şi con. Din faţa cuptorului, trecînd prin instalaţiile de recoacere şi maşinile de sudaţi care unesc tot prin foc cele două părţi principale, tubul cinescop urmează lungi şi înlănţuite procese tehnologice de fineţe, pînă la automatul de verificare care simulează toate funcţiile dintr-un televizor. De-a lungul tuturor acestor linii, la operaţiile de bază, la reviziile planificate au lucrat în zilele de 1 şi 2 mai echipe şi formaţii cuprinzînd oameni de cele mai diferite meserii. Parametrii cuptorului — temperatura vetrei trece cu mult de 1 000 de grade — au fost menţinuţi de sticlarii ministrului Vasile Amarghioalei. In atelierul de sticlărie de la fazele de „scos“ pînă la cea de polizare au fost prezenţi lucrătorii conduşi de inginerul Adrian Roşu şi maistrul Viorel Haiduc, în atelierul de cinescoape, operaţiile de depunere vidare, închidere şi verificare au fost supravegheate de subinginerul Aurel Nedelcu. Şi lista poate continua cu precizarea că toţi cei prezenţi, sărbătorind prin munca ziua muncii, şi-au făcut pe deplin datoria. Azi, 3 mai,la începutul primului schimb, ca de obicei, s-a raportat producţia realizată în ultimele 24 de ore: 1500 de tuburi cinescop, în două sortimente. C. VICTOR Zile de rodnică activitate în agricultura moveana O ştire apărută recent în presă relata că întreprinderea de sere ,,30 Decembrie“ a reuşit să ocupe locul I în întrecerea socialistă şi în primul trimestru al anului în curs. Este un rezultat pe măsura hărniciei şi experienţei prestigiosului său colectiv, ferm hotârît să-şi menţină pe mai departe poziţia de unitate fruntaşă a agriculturiinoastre socialiste. O dovadă elocventă o constituie modul cum s-a acţionat şi se acţionează in toate compartimentele întreprinderii pentru realizarea şi depăşirea sarcinilor de plan şi a angajamentelor în întrecere. Ca şi in perioada anterioară, în zilele de 1 şi 8 mai programul stabilit s-a desfăşurat normal, o atenţie deosebită fiind acordată, fireşte, zootehnici — sector cu „foc continuu". Totodată, în prim-plan s-a aflat recoltarea, tirajelor pentru masă verde. Sub îndrumarea inginerului Constantin Buşturea şi a şefului secţiei de mecanizare, lor Arin, s-a lucrat cu 5 combine, 6 cositori, 20 autobene şi 4 platforme de transportat. Folosind din plin capacitatea utilajelor, s-a reuşit să se strîngă, zilnic în jur de 120—140 tone de nutreţuri. . Furajele sunt administrate în hrana celor 1500 de vaci pe bază de raţii alcătuite ştiinţific, întreaga activitate fiind supravegheată permanent de şeful fermei, Ion Căiţă. Datorită respectării riguroase a programului de furajare şi întreţinere a animalelor, producţia medie, zilnică, pe fiecare vacă furajată, se menţine la 16 litri de lapte. In perioada amintită şi legumicultorii întreprinderii au fost la datorie, avîndu-se în vedere că acum se cere efectuată o gamă întreagă de lucrări urgente. S-a continuat recoltarea tomatelor cultivate pe cele 20 hectare aleseră, iar în solarii, lucrătorii au acţionat la întreţinerea culturilor de roşii, vinete, castraveţi. Desigur, agenda zilelor de 1 şi 2 mai a fost mult mai bogată, cuprinzînd şi alte activităţi atit inferme, cit şi în sectoarele de prelucrare industrială ale întreprinderii, activităţi desfăşurate sub semnul înaltei răspunderi faţă de soarta actualei producţii agricole, al angajării pentru înfăptuirea neabătută a obiectivelor noii revoluţii agrare. Nicolae FLORIAN în divizia A de fotbal Echipele gazde au pierdut 7 puncte ! Dacă acum trei etape, oaspeţii abia aueuşit să cucerească un punct din 18 posibile, duminică, echipele gazdă au fost nevoite să cedeze nu mai puţin de 7 puncte şi erau gata-gata să piardă chiar 8, dar sucevenii au egalat în ultimele secunde de joc... Dintre gazde cel mai net (şi foarte rapid) s-au impus piteştenii, F.C. Argeş desprinzîndu-se încă din start de Corvinul, pe care a învins-o in final, cu 4—0. Şi F.C.M. Braşov a întrecut pe Petrolul, cu 2—1. Insă cu oarecare emoţii, ploieştenii, după ce au redus din handicap la 2—0, forţînd egalarea. In alte trei partide, gazdele au tranşat în favoarea lor meciurile atic, în repriza secundă. Iste cazul Sportului studenţesc (3—1 cu F.C. Olt, prin golurile realizate de Coraş — din penalti, Pologea şi Sorin Răducanu), alb-negrii evoluînd în final în inferioritate numerică — Bueico a fost eliminat de pe teren, acesta fiind al patrulea cartonaş roşu primit de studenţi în ultimele patru etape, al echipei A.S. Armata Tîrgu Mureş (4—1 cu Rapid) şi al formaţiei S C. Bacău (1—0 cu „U“ Cluj-Napoca).. Cum am mai amintit, singura egalitate a rundei s-a înregistrat în meciul C.S.M. Suceava — „Poli" Timişoara (2—2) oaspeţii conducînd cu 2—0 în minutul 32. Marea surpriză a zilei s-a consemnat la Moreni, unde Flacăra a pierdut partida cu Oţelul (0—1), gălăţenii marcîrâd unicul gol al intilnirii, trei minute după ce portarul lor apărase un penalti ! Alte două succese — scontate de altfel — în deplasare au fost realizate de fruntaşele plasamentului, Steaua şi Dinamo. Dinamo a reuşit performanţa de a învinge, in Bănie, pe Universitatea Craiova, cu 3—1 (pentru bucureşteni au marcat Mihăescu, de două ori, şi Vaişcovici, Geolgău fiind autorul golului gazdelor). La rindul ei, Steaua a dominat derbiul etapei, intrecînd pe Victoria cu 4—0. Intilnarea a fost interesantă și frumoasa, Victoria începind puternic şi ratînd prima mare ocazie a partidei în minutul 3, cînd centrarea lui Uleșan a fost reluată, cu capul, peste poartă de Dican. In minutul 17, s-a deschis scorul, Lăcătuș pasîndu-i (cum i-a pasat Stoica lui la Glasgow) lui Rotariu care nu a mai avut de îndeplinit decit o simplă formalitate. Iar în minutul 23, după care a executat siprevinciu o lovitură liberă. Stîngaciu dovedindu-se imbatabil, la o combinaţie Stoica — Lăcătuş — Iovan — Stoica, ultimul a majorat avantajul: 2—0. Victoria a ratat o dublă ocazie în minutul 25, cedînd apoi psihic, în timp ce Steaua a dominat cu dezinvoltură derbiul prin valoarea sa, dublată de experienţa de necontestat a jucătorilor ei. In minutul 51, la o fază Iovan — Piţurcă (pas înapoi cu călcîiul) — Lăcătuş, extrema campionilor, a marcat spectaculos, pentru ca, în minutul 64, după două ratări ale lui Augustin şi Uleşan, Piţurcă. La o pasă a lui Hagi, să stabilească rezultatul unui meci disputat în limitele unei perfecte sportivităţi şi excelent arbitrat de Dan Petrescu: 4-0 pentru Steaua. Acum, atenţia ne va fi atrasă spre „Cupă" care-şi va derula mîineoptimile de finală. Dan FATRAŞCU 2 MAI — ZIUA TrIVERFTULUI Fierbinte omagiu patriei, partidului (Urmare din pap. 2) nespusă grijă şi dragoste părintească le conduc paşii pe treptele desăvîrşirii lor umane şi profesionale. Aceste sentimente au fost exprimate prin amplele manifestări cultural-artistice ce au avut loc in aceste zile de sărbătoare pe numeroasele scene in aer liber din parcurile oraşului, la cluburile sau bazele turistice ale tineretului, ce s-au alăturat, într-o desăvârşită armonie artistică celorlalte manifestări ale genului — adevărat florilegiu al artei amatoare — care au prefaţat (prin amploare şi ţinută interpretativă) gala spectacolelor din actualul sezon estival al artei bucureştene. Sub genericul „Te cint tinereţe“, în Parcul tineretului, numeroasele programe susţinute de formaţii artistice ale tinerilor din unităţi economice bucureştene şi cluburi ale tineretului au transformat parcul într-o adevărată estradă a optimismului şi încrederii in viitor. Intr-o armonioasă împletire a plansului, cintecului şi versului de amplă respiraţie patriotică, artiştii amatori de la Ecran club au prezentat în faţa numeroşilor spectatori montajul muzical-literar „Partidului, inima şi versul“. Recitalul de poezie patriotică „Te cint tinereţe“ al tinerilor de la Tehnic club a dat expresie dragosteifierbinţi pentru minunatele condiţii de muncă şi învăţătură ce le-au fost create tinerilor. Programele folclorice prezentate de tinerii de la Consiliul de Educaţie Politică şi Cultură Socialistă al I.T.B. a organizat, în sala din bd. Dinicu Golescu, o întilnire cu poeţii Violeta Zamfirescu, N. Grigore Mărăşanu, Adi Cusin, Mircea Florin Şandru, Ion Zubaşcu, Dorin Sălăjan, George Zarafu şi dr. Radu Bagdasar, care au citit din paginile lor dedicate patriei şi partidului • „Cinematograful şi problemele vieţii contemporane“ este ciclul organizat de Universitatea Cultural-Ştiinţifică Bucureşti , vineri, ora 17, conf. univ. dr. Florian Potra va vorbi despre „Locul şi semnificaţia filmului politic vici,nematografia românească“ • Serile muzicale ale Universităţii din Bucureşti continuă in zilele de 4, 11 şi 18 mai, orele 19, în aula din bd. Gheorghe •Gheorghiu-Dej nr. 64. Programul Include „Integrala cvartetelor de coarde de Ludwig van Beethoven", în interpretarea Cvartetului „Serioso" , prezintă muzicologul Iosif Sava • „Cartea în formarea personalităţii tinerei generaţii“ este suita in care Biblioteca „C. Negruzzi“ organizează (joi, ora 13:30), la „Electroaparataj", o dezbatere pe marginea lucrării „Cunoaştere şi acţiune sociale“ , I.T.B. şi Tehnic club, momentele de satiră şi umor oferite de brigăzile artistice de la Exploatarea Transport Electric şi ,,Autobuzul“ sau secvenţele de muzică uşoară interpretate die Trio Expres în acompaniamentul formaţiilor „Voltaj“ şi „Zefir“ s-au bucurat de binemeritatele aplauze ale publicului. Intr-o ambianţă pe potriva zilei sărbătorite,, pe terasa centrală a Complexului studenţesc „Tei“ au evoluat, intr-un spectacol de elevată ţinută artistică, numeroase formaţii participante la etapa de masă a celei de-a XVIII-a ediţii a Festivalului Artei şi Creaţiei Studenţeşti. La spectacolul sugestiv intitulat „Amfiteatrul tinereţii“ — o reuşită a genului ce a marcat, totodată, debutul manifestărilor din Săptămina cultural-studenţească bucureşteană — şi-au dat concursul Ansamblul artistic „Doina“ al Casei de cultură a studenţilor, formaţiile de dans modern de la I.E.F.S., şi Facultatea de transporturi, grupul coral al Facultăţii de finanţe, formaţia de muzică uşoară „Floare albastră“ de la I.C.B., brigada A.S.E., care au contribuit la sărbătoarea zilei lor, Ziua tineretului, cu cele mai frumoase flori ale cîntului, versului şi dansului. Iată doar cîteva dintre manifestările ce au culminat, aseară, cu marele Carnaval al tineretului bucureştean. Aurel GHIMPU de Alex. Florian O întreprinderea Cinematografică Municipală prezintă, in zilele de 6, 7 şi 8 mai, la cinematograful „Lumina“, filmele „Destine romantice“, „Imposibila iubire“ şi „Clipa“, sub genericul „Chipul comunistului in filmul românesc de actualitate“ . In scria „Istoria patriei în documente şi pagini literare", Biblioteca „Tudor Vladimirescu“ va prezenta volumele „Izbînzi prin vremuri" şi „O istorie trăită“ de dr. Ion Spălăţelu (mîine, ora 14,30, la întreprinderea de Ventilatoare) • Studioul Radioteleviziunii găzduieşte, astăzi, ora 18,30, un concert ţie muzică de cameră susţinut de solista Georgeta Stoleriu, violoncelistul Carol Iluros şi pianistul Viniciu Moroianu; programul include „Sonata I pentru violonee şi pian“ de Brahms, lieduri de Schubert, Schumann, Brahms şi Liszt. B. IOAN VUII ................ jäänffl&aaaa. • „EXPOFLORA“. Sîmbătă s-a inaugurat, in parcul Herăstrău, ediţia de primăvară a celei mai frumoase expoziţii florale din Capitală. Specialiştii de la D.D.P. au reamenajat, la intrarea dinspre Piaţa Aviatorilor, gazonul pe o suprafaţă de 2 ha, executînd completări cu plante perene. In porţiunea centrală a „Expoflorei“, în apropierea pavilioanelor şi a fintînii, s-au plantat sute de mii de lalele, narcise şi pansele. De asemenea, a fost întregită marea colecţie de plante perene de pe valea teraselor • NOI DOTĂRI IN REŢEAUA I.C.A.R. In vederea alimentării cu apă a noilor blocuri de locuinţe, care se construiesc în perimetrul cuprins între splaiul Unirii, şoseaua Vitan şi calea Dudeşti, se lucrează la realizarea arterei Petricani (în zona pepinierei Toboc), a arterei Miraj , care va face legătura cu reţeaua existentă pe şoseaua Mihai Bravu — şi la o conductă în zona străzii Lizeanu. • PENTRU ECONOMISIREA ENERGIEI ELECTRICE. Automatele electronice pentru iluminatul scărilor, în blocurile de locuinţe, au o certă utilitate, inclusiv in ceea ce priveşte economisirea energiei electrice. Asociaţiile de locatari care doresc să remedieze defecţiunile care intervin la aceste aparate se pot adresa unităţilor specializate ale cooperaţiei meşteşugăreşti din bd. 1 Mai nr. 176, bd. Metalurgiei nr. 25, şos. Pipera nr. 21— 23, bd. 1 Decembrie 1918 nr. 75 şi str. Alexandru Moghioroş nr. 27 • MARCAJE RUTIERE. Continuă intr-un ritm susţinut acţiunea de trasare a marcajelor rutiere. Pînă in prezent, s-a lucaat pe calea Victoriei, calea Dorobanţilor şoseaua Bucureşti — Ploieşti, şoseaua Ciurel şi pe splaiul Independenţei. In perioada următoare vor fi refăcute marcajele pe axa est-vest (bd. Republicii şi bd. Gheorghe Gheorghiu-Dej) şi în pieţele Romană, Universităţii şi Victoriei • BĂUTURI RĂCORITOARE. La întreprinderea de conserve şi sucuri Chiajna, ne informează directorul unităţii, Nicolae Stănică, au intrat în funcţiune încă patru linii de producere a băuturilor răcoritoare, dintre care trei noi. Datorită lor, producţia de băuturi răcoritoare care se va obţine în această vară se estimează că va fi de şase ori mai mare decât cea din anul trecut. • GALERII. Printre serviciile oferite solicitanţilor de «»operativa „Mobilă şi tapiţerie“ se numără şi confecţionarea de galerii. Recent, au fost proiectate şi realizate noi modele din diferite materiale, în funcţie de preferinţele cumpărătorilor. Iată şi adresele unităţilor unde se pot procura noile modele : şos. Olteniţei- Bîrzeşti bl. 153, şos. Crîngaşi nr. 20, str. Doamnei nr. 7 şi str. Bărăţiei nr. 39 şi 47 • O NOUA UNITATE DE ALIMENTAŢIE PUBLICA. Pe bulevardul 1 Decembrie 1918 s-a deschis recent, sub firma I.A.P.L. „Segarcea“, o nouă unitate de alimentaţie publică cu profil de berărie. Funcţionînd intr-un local modern, bine dotat, restaurantul oferă consumatorilor o gamă variată de produse (patiserie, gustări calde şi reci etc.). Specialitatea casei este ciorba ţărănească din legume. • BOILERE .La dispoziţia celor care doresc să-şi repare boilerele din locuinţe se află o unitate specializată a cooperativei „Metalocasnica“. Adresa ei : şos. Pantelimon nr. 283. Rubrică redactată de Horia TABACU BULETIN METg3' creme frumoa cer variabil, m. senin. Sint slab pe latura maxim oscila intre 23 ttrade, iar minin noapte lotre I grade. SCHIMB apart, camere decor confort 1 Giurgi două garsoniere confort. Tel. 29 PATRU camer ultracentral penisă sau trei camere sobe zona Pi*robanţi. Tel. 29 APARTAMENT camere decom conf. I, Dristorcu apartament camere conf. I, Giurgiului, Berctoicu Golescu. SCHIMB două re conf. II Titaru 3 camere zonă. Tel. 39.89. SCHIMB apai două camere date Drumul pentru 3 camere mandate aceeași Tel. 78.58.29. SCHIMB apai două camere + meră, pentru 3 mere etaj infern 4.67.07. GARSONIERA 7, Titan, pentru mănător pipera, neasa. Tel. 43.97. SCHIMB apa: două camere elimon, cu două re, preferabil se 2. Tel. 27.15.67. SCHIMB apa: 3 camere Baba cu două gat sau două ramei garsonieră. Tel. 4 SCHIMB apa: două camere - telimon, pentru sonieră conf. I, Balta Albă. Tel. GARSONIERA bilată, demisol, atelierDoroban* cesită renovare. 79.28.26. STUDENȚI ci dorim garsonieră apartament trou* mere, zona la Nord, Cringasi. Tel. 53.36.39. OFER cameră trai la intelectu sionar sau pene nefumători. Căs* genției 8101. TINERI că căutăm garsonie mobilată, chiria zona Mihai Brarlea sau tneretu 10.85.40, după ora OFER cameră neri căsătoriţi sa Încadrate. Tel. 75 INGINERA carsonieră sau apai conf. 2, termen zona Dimitrov, I Sălăjan, Titan. 48.83.80, după 16. DORESC mi locuibilă, condiţii, zona Gării, lor, Nuferilor. 44.52.64, după ora PRIMIM în două încadrate. 45.03.87. VlND apartam* camere decometaj 1, Drumul 1 77.35.16. SKODA S. 10D tept provincia. 17.07.25, seara VlND casă la 3 camere, îlemne. Tel. 42.72.1 VîND casă Creştii Noi, staţia bonia. Tel. 68.05.0 APARTAMENT două camere, c. etaj 2, decom Tel. 25.77.75. MAGNETOFON lips N. 4420, stană. Cumpăr Tel. 34.77.16. VlND șifonier demontabil, toale ier perete cu o bufet sufragerie desic măsura 4 în bună stare 14.69.52. VlND bibliotiloare persane ie, magnetofon, muzică clasică. I MOTOR tăiat (Drujba) nou. 89.85.66. VlND aparată, blitz, aragaz aparat tensiune. 86.97.33. VlND sondă sterilă. Tel. 85.15 GARSONIERA central. Tel. 59.Orele 17.20. PREDAU două camere, e conf. II. Piața gresul. 85.02.07. VlND (predau tract) garsonieri 26.32.58. VlND (predau tract) garsoni multe îmbunătăț len tina. Sz.54.77.