Informatia Bucureştiului, septembrie 1988 (Anul 36, nr. 10836-10861)

1988-09-15 / nr. 10848

VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE ÎMPREUNĂ CU TOVARĂŞA ELENA CEAUŞESCU. II (Urmare din pag. Ionescu, reprezentanţi ai conducerii centralei industriale de profil şi al întreprinderii. In acest cadru s-a subliniat că marea întreprindere timişoreană, unitate reprezentativă a industriei noastre constructoare de maşini, a parcurs etape importante de dezvoltare şi modernizare, îndeosebi după cel de-al IX-lea Congres al partidului. întreprinderea realizează în prezent o producţie-marfă de peste 10 ori mai mare decit cea din 1965. Aici se realizează produse de înaltă complexitate şi nivel tehnic — excavatoare cu rotor pentru exploatările miniere de suprafaţă, combine de înaintare în steril, maşinile de haldat şi cele de scos cărbune din depozite, alte echipamente pentru industria minieră, o gamă diversă de macarale, poduri rulante, maşini de ridicat şi stivuit, agregate necesare energeticii nucleare. Prezentînd principalele date legate de dezvoltarea unităţii, directorul întreprinderii, Gheorghe Flucşă, a subliniat că întregul proces de diversificare şi modernizare a fabricaţiei a avut la bază orientările şi indicaţiile date de secretarul general al partidului în timpul analizelor şi vizitelor de lucru efectuate aici de-a lungul anilor. S-a relevat că transpunerea în practică a sarcinilor primite a făcut posibilă sporirea substanţială a productivităţii muncii, diversificarea producţiei prin asimilarea unor noi tipuri de maşini şi utilaje de mare capacitate, cu caracteristici îmbunătăţite, valorificarea superioară a materiilor prime şi materialelor. S-a scos în evidenţă faptul că, pe primele opt luni ale acestui an, planul de producţie la principalii indicatori a fost îndeplinit. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu le-au fost înfăţişate principalele realizări din domeniul fabricaţiei de maşini şi agregate pentru extracţia cărbunelui în subteran şi la suprafaţă, produse ce deţin o pondere importantă in ansamblul producţiei. Au fost relevate preocupările colectivului în direcţia creării şi executării unor tipuri tot mai perfecţionate de utilaje miniere, corespunzător cerinţelor programului prioritar de creştere mai accentuată a gradului de mecanizare a lucrărilor din industria minieră. Apreciind rezultatele obţinute pînă acum, secretarul general al partidului a cerut să se acţioneze în continuare în vederea sporirii calităţii şi fiabilităţii agregatelor destinate industriei extractive. Pe parcursul vizitării principalelor sectoare de fabricaţie au fost înfăţişate o serie de tehnologii de vîrf elaborate de specialiştii unităţii, în colaborare cu colective din institute de cercetare şi proiectare sau din învăţămîntul superior. Au fost prezentate, în acelaşi timp, principalele coordonate ale acţiunii de organizare şi modernizare a proceselor de fabricaţie. Conducătorul partidului şi statului a arătat că, ţinînd seama de puternicul potenţial tehnic şi uman de care dispune întreprinderea, de experienţa bună pe care a dobîndit-o în executarea unor maşini şi utilaje de mare capacitate, aceasta trebuie să-şi lărgească profilul de fabricaţie. Diversitatea fabricaţiei şi nivelul tehnic calitativ al acesteia s-au regăsit într-o amplă expoziţie cuprinzînd cele mai reprezentative produse realizate de colectivul timişorean, unde au fost prezentate, alături de gama completă de maşini pentru industria extractivă, poduri rulante şi automacarale cu puteri diferite. Cel mai nou produs asimilat este macaraua pe şenile cu sarcina de ridicare de 40 tone, în măsură să lucreze pe orice fel de teren, fiind deosebit de utilă la montajul utilajelor miniere sau energetice, precum şi în construcţii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat să se ia măsuri pentru extinderea gamei de asemenea produse, prin asimilarea unor macarale de puteri şi mai mari, inclusiv pentru activităţi portuare. Un loc important au ocupat în expoziţie subansamblele şi reperele realizate pe baza unor procedee originale, prin aplicarea cărora a fost obţinută sporirea productivităţii muncii, s-au îmbunătăţit performanţele agregatelor, s-au redus consumurile de materiale costisitoare, de energie şi carburanţi, mărindu-se pe ansamblu eficienţa economică. Subliniind însemnătatea deosebită a activităţii de cercetare ştiinţifică desfăşurată în institutele de profil şi în unităţile productive, specialiştii prezenţi au exprimat aleasa preţuire faţă de tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, sub ale cărei conducere directă şi competentă îndrumare se înfăptuiesc importantele programe de creaţie ştiinţifică şi introducere a progresului tehnic, menite să asigure dezvoltarea şi modernizarea tuturor sectoarelor economiei naţionale. La Încheierea vizitei, secretarul general al partidului şi-a exprimat satisfacţia de a se fi reîntîlnit cu puternicul colectiv al acestei mari întreprinderi. Adresînd felicitări muncitorilor şi specialiştilor pentru rezultatele obţinute pînă in prezent, tovarăşul Nicolae Ceauşescu le-a cerut să acţioneze cu toată hotărîrea în vederea realizării de produse moderne, de cit mai bună calitate, competitive pe plan internaţional. Puternic mobilizaţi de aprecierile, indicaţiile şi îndemnurile tovarăşului Nicolae Ceauşescu, oamenii muncii de aici au dat expresie, prin puternice aplauze şi ovaţii, hotărîrii lor de a le transpune neabătut în practică, de a face totul pentru îndeplinirea exemplară a importantelor sarcini ce le revin. Următorul obiectiv al vizitei l-a constituit ÎNTREPRINDEREA „INDUSTRIA LINII“. La analiza care a avut loc aici au luat parte ministrul industriei uşoare, Maria Flucsă, directorul general al centralei industriale de resort, alţi factori cu munci de răspundere. Directorul întreprinderii, Dumitru Vinereanu, a raportat că, în ultimii ani, prin alocarea unor importante fonduri de investiţii, unitatea a cunoscut puternice prefaceri înnoitoare, practic, întregul flux productiv fiind reconceput pe principii moderne, cu utilaje şi tehnologii perfecţionate. Prin traducerea in viaţă a măsurilor de organizare a producţiei şi a muncii, filatura şi-a sporit capacitatea de 3 ori, ţesătoria de 7 ori, creşterile de producţie fiind însoţite de o constantă şi substanţială îmbunătăţire a condiţiilor de muncă. S-a subliniat că, la ora actuală, mai bine de jumătate din producţie o reprezintă produsele noi, de calitate superioară. Gazdele au arătat că planul la export a fost îndeplinit pînă la finele anului, înregistrîndu-se o creştere de peste 20 la sută comparativ cu anul 1987. In secţia de finisaj, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu le-au fost prezentate, în cadrul unei expoziţii, cele mai noi şi reprezentative produse ale întreprinderii şi le-au fost înfăţişate preocupările existente pentru diversificarea gamei sortimentale şi îmbunătăţirea in continuare a calităţii articolelor. In încheierea vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a adresat felicitări colectivului pentru rezultatele obţinute în producţie, in domeniul calităţii, în întreaga activitate. In acelaşi timp, secretarul general al partidului a urat oamenilor muncii noi şi tot mai mari succese în îndeplinirea în cele mai bune condiţii a sarcinilor de plan, în obţinerea unor produse de calitate superioară. Mulţumind tovarăşului Nicolae Ceauşescu pentru vizita efectuată, pentru recomandările făcute, directorul întreprinderii a ţinut să arate că oamenii muncii vor depune eforturi susţinute pentru realizarea în bune condiţii şi la un nivel calitativ superior a producţiei acestui an, pentru pregătirea corespunzătoare a celei de anul viitor, pentru transpunerea în practică a tuturor indicaţiilor primite. Importante aspecte legate de sporirea şi diversificarea producţiei au fost examinate in cursul vizitării ÎNTREPRINDERII DE APARATE ELECTRICE DE MĂSURAT. Referindu-se la modul în care s-a acţionat în direcţia folosirii integrale a capacităţilor de producţie, ministrul industriei electrotehnice, Nicolae Vaidescu, şi directorul întreprinderii, Gheorghe Tîrpe, au relevat că unitatea a realizat şi depăşit, pe primele opt luni, indicatorii de plan, fiind în măsură să reali(Continuare în pag. a lll-a) CEAUŞESCU, JUDEŢUL TIMIŞ ’ 7 Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu s-au întilnit, miercuri seara, cu membrii Biroului Comitetului judeţean Timiş al P.C.R. şi conducerile unor unităţi economice. Pornindu-se de la concluziile desprinse din analizele efectuate în cursul zilei,in unităţi industriale şi agricole, au fost examinate şi stabilite, în cadrul şedinţei, căile şi modalităţile concrete de acţiune pentru ca judeţul Timiş să-şi îndeplinească, în condiţii de înaltă calitate şi eficienţă, sarcinile deosebite se îi revin din planul pe 1989 şi pe întregul cincinal, din hotărîrile Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului. In numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii timişeni, primul-secretar al Comitetului judeţean de partid a adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu respectuoase mulţumiri şi profundărecunoştinţă pentru noua vizită ,întreprinsă, pentru grija statornică ce o poartă dezvoltării îeconomico-sociale a judeţului .Timiş, a întregii ţări. Prezentînd activitatea desfăşurată de la începutul anului, primul-secretar şi membri ai biroului comitetului judeţean de partid, reprezentanţii organelor de conducere colectivă ale unităţilor vizitate au reportat despre înfăptuirea prevederilor planului, despre sarcinile stabilite în domeniul muncii politicoorganizatorice şi cultural-educative, în alte domenii. Întîlnire cu membr Cei care au luat cuvîntul au subliniat că ideile şi orientările de excepţională valoare teoretică şi practică cuprinse în Tezele din aprilie au determinat o puternică mobilizare în activitatea colectivelor de oameni ai muncii din judeţul Timiş. In acest sens s-au relevat rezultatele obţinute în îndeplinirea planului în industrie, agricultură, investiţii, în celelalte sectoare. Totodată, au fost menţionate, în spirit critic şi autocritic, neajunsurile manifestate, care au făcut ca planul să nu fie îndeplinit integral. In acelaşi timp, s-au evidenţiat acţiunile întreprinse, în lumina exigenţelor formulate de secretarul general al partidului, pentru realizarea tuturor indicatorilor de plan, pentru ridicarea întregii munci la nivelul cerinţelor impuse de dezvoltarea în ritm susţinut a judeţului. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a apreciat că rezultatele înregistrate — deşi bune pe ansamblu — nu se situează încă la nivelul posibilităţilor, al puternicului potenţial tehnic şi uman de care dispune judeţul Timiş, judeţ cu o pondere însemnată în viaţa economică, ştiinţifică şi culturală a ţării. Secretarul general al partidului a cerut să se tragă toate concluziile din activitatea depusă, din lipsurile manifestate, să se ia măsuri ferme pentru lichidarea stărilor de lucruri negative şi îmbunătăţirea radicală a situaţiei, pentru recuperarea restanţelor şi o creştere corespunză biroului comitetului toate a producţiei, la nivelul importantelor fonduri fixe existente, pentru îndeplinirea integrală a planului. S-a indicat să se acorde cea mai mare atenţie realizării ritmice a producţiei planificate, şi îndeosebi, a celei destinate exportului, livrării la termen şi în cele mai bune condiţii a întregului fond de marfă prevăzut în contractele încheiate cu partenerii externi. Subliniind că in centrul preocupărilor trebuie să stea, de asemenea, problema calităţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut tuturor colectivelor de oameni ai muncii ca, împreună cu forţele din cercetare, din învăţămîntul superior, să asigure ridicarea în continuare a nivelului tehnic şi calitativ al produselor, creşterea competitivităţii acestora. Atrăgînd atenţia conducerii întreprinderii de autoturisme Timişoara, ministerului şi centralei industriale de resort, precum şi comitetului judeţean de partid, care n-au acţionat cu operativitate şi întreaga răspundere pentru realizarea autoturismelor de mic litraj, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut să se ia cele mai hotărite măsuri pentru realizarea şi livrarea în cel mai scurt timp a primelor loturi de maşini, pentru urgentarea punerii în funcţiune a tuturor capacităţilor de producţie ale acestei unităţi. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat să se acţioneze un con judeţean de partid unuare pentru înfăptuirea programelor privind organizarea şi modernizarea proceselor de producţie, încadrarea in normele de consum aprobate, reducerea cheltuielilor materiale şi generale, utilizarea cu maximum de randament a capacităţilor, a forţei de muncă, sporirea mai accentuată a productivităţii şi a eficienţei economice. Secretarul general al partidului s-a referit, totodată, la unele aspecte ale activităţii din agricultură, precum şi la producţiile obţinute, care, deşi superioare anilor precedenţi, nu reflectă întru totul posibilităţile mari de care dispune judeţul. în acest cadru, s-a cerut să fie mai bine puse în valoare fondul funciar, puternica bază tehnicomaterială existentă, pentru sporirea producţiilor vegetale şi animaliere, astfel incit judeţul Timiş să obţină rezultate tot mai bune, care să-i permită să primească înaltul titlu de „Erou al Noii Revoluţii Agrare“. In legătură cu activitatea de partid, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat că eficienţa acesteia trebuie apreciată în funcţie de rezultatele obţinute în realizarea sarcinilor de plan. S-a cerut să se acţioneze cu mai multă fermitate pentru întărirea răspunderii comuniştilor, a organizaţiilor de partid, pentru creşterea spiritului revoluţionar in îndeplinirea tuturor obiectivelor stabilite. Totodată, s-a relevat că este necesar să se ia măsuri pentru intensificarea muncii organizatorice, politico-ideologice şi cultural-educative, pentru perfecţionarea stilului şi metodelor de lucru ale comitetului judeţean, ale organelor şi organizaţiilor de partid, astfel incit acestea să cuprindă cit mai bine toate domeniile, să-şi îndeplinească rolul important pe care il au în conducerea întregii activităţi economico-sociale, in mobilizarea colectivelor de oameni ai muncii la înfăptuirea planului. In încheierea şedinţei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat că organizaţia judeţeană de partid dispune de experienţa şi capacitatea necesare pentru a-şi îndeplini sarcinile de mare răspundere ce-i revin, exprimîndu-şi convingerea că oamenii muncii, în frunte cu comuniştii, vor acţiona cu hotărîre, în spirit revoluţionar, în vederea realizării în bune condiţii a planului pe 1988 şi pe întregul cincinal, a obţinerii unor rezultate superioare în industrie şi în agricultură, în aşa fel incit Timişul să se situeze printre judeţele fruntaşe în întrecerea socialistă. Adresîndu-se tovarăşului Nicolae Ceauşescu, primulsecretar al comitetului judeţean de partid l-a asigurat că oamenii muncii din judeţul Timiş vor face totul pentru transpunerea neabătută în viaţă a orientărilor şi indicaţiilor primite, pentru realizarea, la un înalt nivel calitativ, a prevederilor de plan, pentru creşterea contribuţiei lor la dezvoltarea economiei naţionale, la progresul neîntrerupt al patriei noastre socialiste.2 INFORMajIA BUCUREȘTIUIUI