Informatia Bucureştiului, martie 1989 (Anul 36, nr. 10990-11016)

1989-03-01 / nr. 10990

Contribuţie sporită la înfăptuirea programului energetic (Urmare din pag. 1) se şi fitinguri pentru Centrala nuclearo-electrică de la Cernavodă. Spre a ne onora angajamentul luat în faţa secretarului general al partidului, de a asimila executa si livra in cit mai scurt timp echipamentele pentru acest obiectiv, am trecut pe baza documentaţiei elaborate de specialiştii întreprinderii la pregătirea fabricaţiei şi, paralel, la probele de omologare a unor noi subansambluri de mare complexitate ce vor intra in componenţa centralei Cernavodă. 2 Desprinzînd Învăţămintele necesare din analiza activităţii desfăşurate, am urmărit îndeaproape definitivarea specificaţiilor şi emiterea comenzilor de materiale în concordanţă cu producţia nominalizată. De asemenea, din ultimul trimestru al anului trecut, am acţionat pentru adaptarea ,din mers" a fluxurilor de fabricaţie la structura producţiei contractate. Dar, cu toate că am asigurat premise mai bune şi productivitatea muncii a crescut, ritmicitatea producţiei nu este încă satisfăcătoare. Primind cu întîrziere sau dezasortare laminatele solicitate de la unităţile de prelucrări metalurgice, înregistrăm, la rindul nostru, rămînem in urmă în realizarea unor utilaje şi echipamente, cum sunt cele pentru grupurile energetice nr. 5 şi nr. 6, ale termocentralei de la Drobeta-Turnu Severin şi nr. 8 A al termocentralei de la Turceni sau pentru Combinatul siderurgic Călăraşi. 3. Acţionind potrivit indicaţiilor secretarului general al partidului, am avut in vedere, la întocmirea programelor de fabricaţie aferente lunii martie, includerea produselor la care s-au înregistrat rămîneri in urmă. In acest sens, în toate secţiile şi atelierele au fost mobilizate capacităţile de producţie, s-au întocmit grafice de fabricaţie care asigură recuperarea restanţelor Am concentrat forţe sporite pentru urgentarea lucrărilor de punere in funcţiune a instalaţiei de trascoturi de pipă de pînă la 24 de ţoli in fabrica de echipament nuclear şi s-au stabilit cu furnizorii din metalurgie programe pentru aprovizionarea corespunzătoare cu materiale. Pentru optimizarea asigurării tehnico-materiale a producţiei este bine venită iniţiativa conducerii ministerului nostru de a dirija colaborările pe orizontală (în ceea ce ne priveşte cele pentru cazanele de 420 tone-abur / oră şi unităţi de pompare) cu ajutorul calculatorului. Această măsură şi altele îşi dovedesc deja eficienţa şi vom face totul pentru ane îndeplini integral planul pe actualul trimestru și întregul an. Noi măsuri pentru creşterea exportului ELENA NICOLAE, director la întreprinderea de tricotaje „Tinara Gardă". 1. Pentru organizaţia de partid şi întregul colectiv al întreprinderii noastre anul 1989 se constituie într-o foarte serioasă probă a competenţei şi răspunderii muncitoreşti, revenindu-ne sarcini deosebite în ceea ce priveşte sporirea substanţială a producţiei faţă de anul anterior. Menţionez că ne-am realizat sarcinile la principalii indicatori pe luna februarie. Aşa cum a stabilit şi adunarea generală a oamenilor muncii am trecut la accelerarea înfăptuirii programului de perfecţionare a organizării şi de modernizare a producţiei care asigură prin măsurile ce le cuprinde îndeplinirea integrală a planului pe acest an, în bilanţul pe două luni se înscrie sporirea producţiei fizice cu peste 3 000 bucăţi tricotaje şi a exportului cu 18,6 la sută faţă de perioada similară a anului trecut, îmbogăţirea ofertei cu noi produse competitive în scopul creşterii in continuare a ponderii producţiei destinate pieţei externe. . 2. A trebuit să soluţionăm o serie de probleme privind aprovizionarea cu materii prime contractate cu filaturile de lină pieptănată din Bucureşti şi Buzău, întreprinderea „Molana“ din Botoşani şi Combinatul de fire sintetice din Vaslui. De asemenea, a fost intîrziată punerea în funcţiune a unei instalaţii de termofixare a ţesăturilor tip mătase deoarece întreprinderea „Metalul Roşu“ din Cluj-Napoca nu a livrat integral accesoriile şi nu a asigurat asistenţa tehnică. Acestea au impus eforturi suplimentare compartimentelor de producţie pentru a ne îndeplini sarcinile de exportii, cele mai bune condiţii, conform contractelor încheiate cu partenerii externi. 3. în martie ne revin în continuare sarcini sporite, pentru a căror îndeplinire s-au luat şi se iau măsurile necesare. Pentru aceasta am acţionat şi acţionăm pentru dezvoltarea capacităţilor de producţie. In unitatea din şos. Viilor, am trecut la reamplasarea utilajelor şi reorganizarea depozitelor, precum şi la montarea utilajelor pe care le transferăm treptat in suprafeţele eliberate. De asemenea, peste cîteva zile, vom pune în funcţiune Instalaţia de termofixare a ţesăturilor tip mătase şi, în consecinţă, vom renunţa la cooperarea cu alte întreprinderi pentru această operaţie, existînd totodată condiţii pentru creşterea exportului de perdele, precum şi pentru reducerea cheltuielilor de producţie şi de transport cu peste 3 milioane lei pe an. • DEVANSAT CALENDARISTIC, noul anotimp a adus in prim-plan şi preocupările pentru înnoirea vestimentaţiei. Ce noutăţi oferă comerţul in acest sens ? Magazinele de confecţii oferă diverse articole matlasate, simple sau căptuşite, scurte din felon mătăsos, menite să înlocuiască paltoanele. Pentru zilele mai călduroase am remarcat noile rochiţe şi bluze „Lămîiţa“ din ţesătură creponată de tip bumbac, aşa cum pentru bărbaţi sunt demne de luat în seamă sacourile de culoare închisă, la unul sau două rînduri, asortate cu pantaloni în dungi sau în carouri diferite, pe nuanţe de maro sau pe negru. Elementele modei anului 1989 se regăsesc şi în noile modele de încălţăminte pentru bărbaţi, femei şi copii. • I.T.B. VA EXTINDE, în acest an, liniile de tramvai cu 2,7 kilometri cale simplă, pe bd. Gh. Dimitrov, între şos. Pantelimon şi Gara de Nord, realizîndu-seşi bucle de întoarcere pe str. Lăpuşna şi Piaţa Decebal. De asemenea, se vor moderniza 29,1 kilometri cale simplă de tramvai, pe bd. Preciziei, calea Giuleşti, str. Alexandru Moghioroş, şos. Chitilei, bd. 1 Mai, bd. Gh. Dimitrov şi bd. Bucureştii Noi. • PE BAZA PROPUNERILOR făcute de cititori ai ziarului nostru, conducerea U.C.M.R.-confecţii, încălţăminte, prestări neindustriale a luat măsuri pentru dotarea unor ateliere de vulcanizare auto, astfel incit acestea să execute şi reparaţii la articolele de Încălţăminte din cauciuc • PENTRU PRACTICAREA unor activităţi sportive şi recreative în aer liber, la munte sau la mare, magazinele şi raioanele specializate în desfacerea articolelor de sport, turism şi camping au fost aprovizionate cu un bogat fond de marfă. Iată cîteva dintre aceste adrese : „Cabana“ (bd. 1848 nr. 9) „Alpin“(bd. N. Bălcescu nr. 24), „Magazinul sportivilor" (str. Lipscani nr. 83), „Electrotehnochim" (șos. Pantelimon nr. 248), magazinele din bd. Muncii nr. 90, bd. 1 Mai nr. 44, bd. Armata Poporului nr. 170, șos. N. Titulescu nr. 119 ș.a. • DINTRE ultimele produse ale întreprinderii „Miraj“, care vor participa la tradiţionalul tîrg „Incheba“ de la Bratislava, din această primăvară, fac parte şi parfumurile de marcă „Belle Rose" şi „Lied 89", ca şi noile tasete pentru farduri, cu trei şi patru nuanţe. Subliniem, în acest context, că în urma participării la diferite tîrguri şi expoziţii produsele Întreprinderii amintite au cucerit peste 20 de medalii de aur şi numeroase diplome de onoare • PRESTĂRI DIVERSE. Unul din centrele Cooperativei „Prestarea", cel situat în str. Vinători 4, este specializat în intermedieri pentru vînzarea sau cumpărarea de locuinţe. Pentru a veni în sprijinul celor internaţi în spitale, aceeaşi cooperativă a organizat un serviciu de comisionari ; în zileler cinci nu sunt programate vizite, comisionarii aflaţi la spitalele „23 August“, „Dr. Stîncă“ şi de urgenţă, precum şi la maternităţile „Polizu" şi „Steaua" înmînează pacienţilor comisioanele destinate acestora. • APARIŢIA, sub patronajul Recoop-Centrocoop, a celei de a treia ediţii, revăzută şi adăugită, a cărţii „Iniţiere în Go", semnată de Gh. Păun, este un indiciu al popularităţii în continuă creştere de care se bucură în ţara noastră acest joc. Volumul poate fi procurat de la toate magazinele de jocuri logice. 0 TOCILARII. O nouă unitate de tocilărie a fost amenajată de Cooperativa „Metalocasnica“, în str. Fildeşului nr. 14. Ea se adaugă centrelor cu acelaşi profil din str. Domniţa Anastasia nr. 5, str. Mihai Eminescu nr. 160, calea Moşilor nr. 86, str. Cuţitul de Argint nr. 72. Rubrică redactată de Vasile GROZA Miine, in sectorul 3 — „TRIBUNA DEMOCRAŢIEI“ Joi, 2 martie, orele 15, în amfiteatrul Liceului industrial nr. 23, şos Mihai Bravu nr 428, va avea loc „Tribuna democraţiei", organizată de Consiliul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, din sectorul 3. Desfăşurarea în ritm intens a lucrărilor agricole de sezon (Urmare din pag. I) tone de gunoi de grajd, la hectar. Pentru cultura de floarea-soarelui se va alege, la „masă“, întreaga cantitate de sămînţă necesară, pentru a pune sub brazdă numai seminţe de calitate, condiţie importantă pentru producţii ridicate. La reuşita tuturor acţiunilor campaniei de primăvară un aport deosebit il au mecanizatorii de la S.M.A. . Ştefăneşti, unitate distinsă, cu înaltul titlu de Erou al Noii Revoluţii Agrare. Ca şi in celelalte campanii, şefii secţiilor de mecanizare, specialiştii din unităţi urmăresc îndeaproape calitatea fiecărei lucrări. La pregătirea patului germinativ sunt folosite cele mai potrivite agregate şi unelte, pentru evitarea trecerii repetate a utilajelor pe aceeaşi suprafaţă, economisirea carburanţilor şi efectuarea unei lucrări agrotehnice corespunzătoare. — In unităţile din C.U.A.S.C. Ştefăneşti griul şi orzul ocupă o pondere Însemnată, în ce stadiu de vegetaţie se află culturile ? Ce măsuri se întreprind pentru realizarea producţiilor planificate ? — Am semănat, astă toamnă, cu păioase, o suprafaţă de peste 5100 hectare. Pe ansamblu, culturile au ieşit bine din lamă, perioadă în care au fost aplicate şi îngrăşăminte faziale. Ne-au mai rămas de fertilizat circa 650 hectare şi, pe măsură ce terenul permite, vom continua lucrarea. — în ultimii ani şi în această zonă a sectorului s-a pus un accentat mai puternic pe dezvoltarea legumiculturii. In ce stadiu se află pregătirile pentru noua recoltă ? — Cum spuneam, ne apropiem de final cu semănatul unor culturi legumicole din prima urgenţă şi, în acelaşi timp, am trecut la pregătirea răsadurilor necesare. Avînd în vedere sarcinile sporite ce ne revin în acest an — numai legumele în ogor propriu ocupă suprafaţa de 610 hectare — va trebui să acordăm o atenţie sporită organizării corespunzătoare a producţiei şi a muncii, în toate fermele. Unele măsuri au şi fost luate; s-a procedat la mai buna amplasare a culturilor, s-au administrat cantităţi sporite de îngrăşăminte. In 1933, trebuie s-o spunem deschis, în unele ferme s-au obţinut producţii necorespunzătoare, datorită neaplicării tuturor verigilor tehnologice, îndeosebi la întreţinerea culturilor şi la irigat. La C.A.P. Afumaţi, dau un exemplu, s-au constatat dese defecţiuni la instalaţiile de irigat, îndeosebi la conductele îngropate, ceea ce a avut o influenţă negativă asupra realizării programelor de udări şi deci asupra recoltelor Neajunsuri s-au constatat şi in ceea ce priveşte asigurarea forţei de muncă şi îndrumarea atentă a formaţiilor de udători Va trebui deci să tragem toate concluziile din aceste situaţii şi să pregătim, de pe acum, in cele mai bune condiţii, campaniade irigaţii, hotărîtoare pentru obţinerea unor producţii mari, sigure şi stabile atît la legume, cit şi la celelalte culturi . IN FIECARE UNITATE COMERCIALĂ, UN EXIGENT CLIMAT DE ORDINE ȘI DISCIPLINĂ în depozite — adevarate... la vînzare —,nici o floare. Florărie o firmă obișnuită în peisajul cotidian al orașului, nelipsită de pe marile artere, din noile cartiere. O firmă pe care o căutăm de-a lungul întregului an, pentru a ne procura florile pe caredorim să le oferim sau să ni le oferim aducind astfel un plus de frumuseţe, de bucurie în casele noastre. Am intrat, zilele trecute, in Florăria de la parterul complexului hotelier Bucureşti, de pe calea Victoriei, aparţinînd Întreprinderii Horticole 1 Mai. Doream un aranjament pentru o anumită ocazie. Cu amabilitate, responsabila Ioana Raţiu ne-a solicitat unele amănunte suplimentare, ne-a făcut cîteva recomandări. După puţin timp am ieşit de aici cu un splendid buchet. Aşa cum se şi cuvenea. O altă zi, altă Florărie -unitatea 70 din pasajul Nicolae Bălcescu apartinind întreprinderii Horticola 1 Mai. Dialog intre responsabila Vasilica Pîslaru si cîţiva cumpărători. — Am dori nişte crizanteme, din cele mai frumoase. — Nu mai avem nici măcar una singură, veni sec răspunsul. S-au vîndut. — Poate aveţi garoafe ? — S-au terminat şi ele. Miine sau poimiine o să mai primim. Cumpărătorii — in realitate, o echipă formată din reprezentanţi ai Inspectoratului comercial municipal şi ai controlului oamenilor muncii — nu s-au mulţumit însă cu un asemenea răspuns. Şi nici nu se puteau mulţumi deoarece porniseră pe urmele unor sesizări care puneau sub semnul întrebării corectitudinea lucrătoarelor din această unitate. Şi-au exprimat, in consecinţă, dorinţa de a intra şi în încăperile-anexă. Aici... surpriză — o adevărată seră în care se aflau 1 800 fire crizanteme, de diferite calităţi şi preţuri, garoafe „extra“, suficiente pentru citeva zeci de buchete, precum şi o serie de aranjamente florale fără „acoperire" în acte. Florile fuseseră dosite pentru a fi vîndute prin CONTROLUL OAMENILOR MUNCII ÎN ACŢIUNE uşa din spate, evident cu supra preţ. O alta zonă a oraşului — piaţa Titan 1 — unde funcţionează şi o Florărie aparţinînd aceleiaşi întreprinderi, în postură de cumpărători, tot o echipă de control, întrebări similare — „Aveţi... ?“ — şi răspunsuri identice — „Nu, nu avem“, ca şi la precedenta unitate, furnizate de către responsabila Sevastiţa Ilie. In încăperile-anexă însă, un adevărat... depozit de flori, a căror valoare totală se ridica la aproape... 27 000 lei. Nici măcar una dintre ele nu îşi avea corespondentul din rafturile sau în vitrinele unităţii. Evident, erau păstrate tot în scopul comercializării „pe sprinceană“. Responsabila Florăriei din bd. Republicii 25 (I. S. Berceni), Lucreţia Deleanu, s-a arătat surprinsă atunci cînd i s-a solicitat o cupă de orhidee : „Nu ştiţi că asemenea aranjamente se vînd mai ceva ca pîinea caldă?“. Echipa de control o ştia, dar tot timp se plimbase prin faţa unităţii nu observase ieşind nici măcar un singur cumpărător. Şi atunci, unde se „volatilizaseră“ orhideele primite nu cu mult timp înainte ? Misterul a fost dezlegat destul de repede cînd, in una din încaperile-anexă, s-au descoperit exact.... 394 cupe de orhidee, in valoare de aproape 16 000 lei. Foarte des folseau în relaţiile cu cumpărătorii cuvintul „n-avem“ şi Victoria Batanic, responsabila unităţii din Piaţa Sudului, precum şi colega ei Emilia Zepa de la Florăria din şos. Pipera 16 (I. S. Codlea). Prima îşi „rezervase“ însă pentru înfrumuseţarea propriei locuinţe un buchet format din... 100 fire de crizanteme, iar cea de-a doua un altul compus din... 665 garoafe de diferite calităţi şi mărimi. In toate cazurile prezentate este vorba în esenţă de aceleaşi flagrante, inadmisibile abateri de la normele comerciale — şi anume refuzul de a pune la dispoziţia cumpărătorilor toate mărfurile primite, în scopul vînzării preferenţiale, bineînţeles al speculei. De neînţeles cum asemenea situaţii n-au fost sesizate de merceologii, lucrătorii însărcinaţi cu munca de îndrumare din întreprinderile respective, care trecuseră în prealabil prin unităţi ? Mai mult chiar, în anumite zile şi perioade, manevrele oneroase ale lucrătorilor certaţi cu legea au creat goluri nejustificate în unele magazine de profil, fapt ce a prejudiciat asupra servirii cetăţenilor. Tocmai de aceea şi sancţiunile ce au fost date — scoaterea din comerţ a lucrătorilor, incorecţi — sunt pe deplin meritate, bine venite. Evident însă este nevoie ca şi in continuare controlul asupra activităţii de desfacere a florilor să fie sistematic şi efectuat cu maximă exigenţă. R. GROAI’A sere: De ce ? SCHIMB camere zcBrîncoveanu ment 4 c 84.19.25. SCHIMB aj uă camere, confort I, 53.53.42. SCHIMB confort hi, cu garsonier zonă apro 42.80.94. SCHIMB București* cinedoara. 3 schimb aj uâ camere, garsoniere, i na. Relații SCHIMB g fort I, m Bravu cu ai uâ camere, i tierul. Tel. 3 OFEll garmimobilată. Dristor. Tel. VÎND Rekorder Ak noi. Tel. 45. VIND Daci bricație 1975.* VlND conv» mient două ! Piața Moghiu VIND Technic cu I dublucasetoîoi Tel. 50.Ii.79. VlND ce televizor, ni discuri, case Mobra, diver bl!. 78.37.73. PREDAU ( nabil contrac două cam« Big-Berceni. PREDAU Camere, conft Progresul. e 29.01.19. PREDAU c tamem două comandate, e Subján. T. PREDAU C tament două 8, cartier C trou. Tel. 16.20. PREDAU c tament 3 cai timon-Iancuri 53.20.81. PREDAU c sonieră I.Patinoar Tel. 48.58.28. VIND Dacibricaţie 34.27.80. VIND Tra 13 OftO km. VIND 75 000 km. T pă ora 17,30. VIND Aro metalică. 21 26.53.00. VIND Dacilea, două , rie Bonanza, mitor, camer rou, diverse 10.61.57. VIND ragaz 4 venabil. 80.18.78. - 7 VIND g. Balta Albă, ora 12.20. APARTAM mere, Drur — Moghioro 46.19.16. VIND apar camere, etaj calea Moșilor VIND gars fort I, zona Trapezului 1 B, ap. 21. VIND tei lectronic. VIND co bărbătesc 4 noi. 87.33.24. VIND nn obiecte dec muri (convc păr sufragei 18.23.67. VIND mai nouă marca 82.50.18. VlND mot tas motor tatea 350 c culoare nea deti căsuța VlND moi rar si butoii 74.47.72. VIND sufiri. televizor Tel. 88.40.65. VÎND mai automată, r sut Victoria, tre. televi nou. cuier c gider Sar? Burandi Tel. 22.51.41. CUMPĂR nou și te diagonală 45.85.04. CUMPĂR stare bună CUMPĂR Player. Pal Tel. 923/1.62. CUMPĂR televizor co ie. congelat 4.40.88. CUMPĂR ferent sta? aragaz. As Tel. 74.17.72 Mosochi