Informatia Bucureştiului, septembrie 1989 (Anul 37, nr. 11145-11170)

1989-09-15 / nr. 11157

VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU. Împreună cu tovarăşa elena ceauşescu, în judeţul Iaşi n 1 7 11 (Urmare din pag. I) Secretarul general alpartidului, apreciind rezultatele bune înregistrate pînă acum, a ■adresat îndemnul ca în Centrul universitar Iaşi să se desfăşoare o activitate şi mai susţinută, potrivit bazei sale tehnico-materiale, potenţialului de care dispune şi în concordanţă cu cerinţele crescînde puse in faţa învăţămîntului nostru de toate gradele. In cincinalul viitor şi în perspectivă, a subliniat tovarăşul Nicolae Ceauşescu, se impune să se facă totul pentru afirmarea şi mai puternică a ştiinţei româneşti, iar Iaşiul să-şi aducă, în acest sens, ocontribuţie însemnată, să ocupe un loc de frunte în toate domeniile. în continuare au fost înfăţişate aspecte privind desfăşurarea învăţămîntului preuniversitar, evidenţiindu-se aportul acestuia la educarea tineretului şi pregătirea forţei de muncă pentru diferite sectoare de activitate. Vorbind cu mîndrie despre rezultatele obţinute la învăţătură şi în activitatea practică, pionieri şi elevi au exprimat, prin emoţionante cuvinte, recunoştinţa lor fierbinte pentru minunatele condiţii create de a se pregăti temeinic, de a se forma ca cetăţeni de nădejde, constructori devotaţi ai socialismului şi comunismului. După vizitarea expoziţiei, tovarăşului Nicolete Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu le-au fost prezentate o serie de realizări ale cadrelor didactice şi studenţilor de la FACULTATEA DE TEHNOLOGIE CHIMICA, din cadrul Institutului Politehnic. Dispunînd de o puternică şi modernă bază tehnico-materială, de asistentă didactică de înaltă calificare, facultatea asiifură pregătirea viitorilor specialişti pentru industria de celuloză, hîrtie şi fibre artificiale, compuşilor macromoleculari, industria organică de sinteză şi anorganică. Procesul instructiv-educativ se desfăşoară în flux continuu, in laboratoarele şi atelierele de microproducţie ale facultăţii, unde se realizează, în paralel cu procesul de învăţămint, o intensă activitate de cercetare. A fost evidenţiată colaborarea strînsă a facultăţii ieşene cu ICECHIM, Institutul de Cercetări din Brăila, combinatele şi fabricile de celuloză, hîrtie şi fibre artificiale din ţară în timpul vizitei, în laboratoarele şi staţiile micropilot din secţia de tehnologie a celulozei, hîrtiei şi fibrelor artificiale au fost prezentate rezultatele obţinute ca urmare a cercetărilor efectuate de cadrele didactice şi studenţi în domeniul tehnologiei fibrelor chimice, in chimia lemnului, valorificarea produselor refolo- Bibice şi utilizarea superioară a resurselor vegetale, in tehnologia celulozei, hîrtiei şi cartoanelor, în rezolvarea unor procese biotehnologice. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a avut cuvinte de caldă apreciere la adresa activităţii desfăşurate de cadrele didactice şi studenţii facultăţii. Pornind de la potenţialul existent, de la experienţa acumulată, a fost stabilită sarcina realizării unei staţii-pilot de celuloză, în vederea stabilirii unor tehnologii de fabricare a celulozei de mare randament, prin care să se asigure valorificarea superioară a materiei prime. Mulţumind pentru vizita efectuată, cadrele didactice şi studenţii facultăţii au asigurat pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe tovarăşa Elena Ceauşescu de hotărîrea lor privind transpunerea in viaţă a indicaţiilor primite, sporirea contribuţiei lor la înfăptuirea obiectivelor stabilite în planurile şi programee de dezvoltare a ţării. Salutaţi cu vibrante manifestări de mii şi mii de oameni ai muncii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu s-au îndreptat, intr-o maşină deschisă, spre ÎNTREPRINDEREA METALURGICA DE ŢEVI SUDATE — unitate reprezentativă a industriei de profil. Prin urale şi opatii puternice, metalurgiştii ieşeni veniţi in întîmpinare au dat expresie bucuriei lor de a se reîntilni cu secretarul general al partidului. S-a scandat cu însufleţire : „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu — muncitorii !“, „Ceauşescu reales la al XIV- lea Congres !“. Şi aici, vizita de lucru a prilejuit o analiză aprofundată a activităţii economice. Ministrul industriei metalurgice, Marin Enache, şi directorul întreprinderii, Onofrei Parascan, au raportat că unitatea s-a dezvoltat puternic, îndeosebi in ultimele două decenii, realizînd în prezent o producţie-marfă industrială de 12 ori mai mare faţă de anul 1963. Au fost relevate o serie de realizări pe linia diversificării producţiei de ţevi şi profile laminate şi îmbunătăţirii calităţii produselor, aliniate in prezent standardelor internaţionale. Aceasta a permis ca ponderea exportului din producţia întreprinderii să depăşească în acest an 60 la sută. Produsele unităţii se exportă în circa 45 de ţări de pe toate continentele. în timpul vizitării unor secţii de fabricaţie au fost prezentate fluxul tehnologic de laminare şi unele procedee moderne de lucru care valorifică potenţialul de cercetare al colectivului întreprinderii, al specialiştilor din unele institute de profil şi de la Politehnica din Iaşi. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut conducerii Întreprinderii, a centralei industriale şi ministerului de resort să acorde, în continuare, atenţie deosebită creşterii producţiei, diversificării gamei de ţevi şi profile laminate în concordanţă cu cerinţele economiei noastre naţionale şi ale solicitărilor la export. în acest sens, s-a stabilit să fie urgentate lucrările de punere in funcţiune a laminorului de benzi la rece aflat in prezent în probe tehnologice. în numeroase rînduri, tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a oprit să discute cu muncitorii întreprinderii, interesîndu-se de modul cum îşi îndeplinesc sarcinile de producţie, de condiţiile lor de munca şi viaţă. La plecare, adresîndu-se raetalurgiştilor, tuturor muncitorilor şi cadrelor acestei unităţi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a spus : „Dragi tovarăşi, ne-au făcut o impresie bună cele văzute cu prilejul vizitei, realizările obţinute, perfecţionarea tehnologiilor, preocuparea pentru modernizarea şi ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei. Aş dori să adresez felicitări tuturor oamenilor muncii, consiliului de conducere pentru rezultatele de pînă acum şi urarea de a obţine rezultate şi mai bune, de a ridica nivelul tehnic şi calitativ al producţiei, de a creşte eficienţa economică şi de a asigura funcţionarea în cele mai bune condiţii a tuturor capacităţilor instalate la întreprinderea Metalurgică de Ţevi Sudate. Vă felicit şi vă urez rezultate, cit mai bune în toate domeniile, multă sănătate şi fericire !“. Ministrul industriei metalurgice şi directorul întreprinderii au mulţumit cu deosebită căldură secretarului general al partidului pentru vizita efectuată, pentru indicaţiile şi orientările stabilite, asigurîndu-i, în numele puternicului colectiv, al siderurgiştilor ieşeni, că acestea vor fi neîntîrziat transpuse în viaţă, pentru a întimpina cu importante succese în muncă apropiatul Congres al partidului. în continuare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au vizitat ÎNTREPRINDEREA „ŢESĂTURĂ", unde au fost aşteptaţi — ca pretutindeni — cu aceleaşi sentimente de preţuire, cu multă bucurie. Puternicul colectiv de aici, a format, în principal, din tinere lucrătoare, a ovaţionat şi a scandat îndelung, imprimînd vizitei un caracter emoţionant. Alături de muncitori şi muncitoare au venit în întîmpinare ministrul industriei uşoare, Maria Flucşă, reprezentanţi ai conducerii centralei de profil şi ai acestei cunoscute întreprinderi, în cadrul unei expoziţii au fost prezentate profilul de producţie al întreprinderii, dinamica principalilor indicatori ai activităţii economice, rezultatele înregistrate in asigurarea ritmică cu fire si ţesături a beneficiarilor specializaţi in fabricaţia de tricotaje si confecţii. S-a relevat că, actionînd in spiritul sarcinilor şi al indicaţiilor trasate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, producţia fizică a sporit, faţă de 1980, cu peste 30 la sută, iar exportul prin confecţii , de mai bine de două ori, in condiţiile creşterii indicelui de scoatere a ţesăturilor cu 13,2 la sută, ale reducerii consumurilor specifice cu 24 la sută. Au fost prezentate principalele preocupări pentru continua înnoire şi diversificare a producţiei, expoziţia reflectînd aceste aspecte printr-o largă gamă de fire şi ţesături vopsite în bucată şi un fir, printr-o sortimentaţie variată de cămăşi. Muze, rochii, sacouri, alte produse de îmbrăcăminte cu finisaje superioare, în continuare, s-a vizitat o secţie de producţie modernizată, pusă de curînd in funcţiune, echipată cu războaie silenţioase, neconvenţionale şi de mare randament, pe care se pot realiza ţesături In mai multe culori. Această capacitate, care valorifică eficient lumina naturală In mediu industrial, oferă toate posibilităţile de modernizare a transportului tehnologic intern şi de organizare corespunzătoare a locului de muncă. Şi aici, ca in toate celelalte unităţi vizitate, secretarul general al partidului s-a oprit pentru a discuta cu oamenii muncii din întreprindere, intrebîndu-i despre activitatea de fiecare zi. Apreciind preocupările colectivului pentru continua ridicare a calităţii produselor, secretarul general al partidului a cerut să se acţioneze cu toată răspunderea pentru asigurarea necesarului de piese de schimb şi subansamble, prin întărirea cooperării dintre toţi factorii implicaţi in înfăptuirea programului de asimilări. In vederea bunului mers al activităţii productive. In acest sens, s-a trasat sarcină Ministerului Industriei Uşoare şi Ministerului Industriei Electrotehnice de a întocmi neîntîrziat programul de măsuri pentru asigurarea întreprinderii cu utilajele şi piesele de schimb necesare. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat să se depună eforturi şi mai susţinute in direcţia utilizării intensive a maşinilor, a tuturor mijloacelor de muncă, reducerii în continuare a greutăţii produselor, diversificării gamei sortimentale, ridicării nivelului tehnic şi tehnologic al producţiei. în încheierea vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a felicitat călduros colectivul întreprinderii pentru rezultatele obţinute şi i-a adresat urarea de a obţine ţesături mai bune, de calitate mai bună, de a creşte eficienţa economică, de a obţine rezultate superioare în toate domeniile. Cuvintele secretarului general al partidului au găsit un larg ecou în rîndul textiliştilor ieşeni, care s-au angajat să acţioneze, în continuare, cu hotărîre şi pricepere pentru înfăptuirea neabătută a sarcinilor încredinţate. Un moment cu puternică încărcătură emoţională, de reală vibraţie l-a constituit întîlnirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu cu elevii si cadrele didactice de la LICEUL INDUSTRIAL .VICTORIA“. Asemenea întregului oraş, noul şi modernul liceu, creat in anii Epocii Nicolae Ceauşescu, a îmbrăcat haine sărbătoreşti, la aşteptarea marelui eveniment care va rămîne pentru totdeauna In memoria si Inimile elevilor şi profesorilor. S-a relevat că In această unitate de Învăţămint se pregătesc anual peste 2500 de elevi in meserii diferite — filatori, finisori, confectioneri, tricoteri, ţesători, precum şi mecanici de întreţinere. Liceul dispune de o puternică bază didactico-materială — săli de clasă, laboratoare, ateliere, sală de educaţie fizică, cantină şi cămine. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost invitat să viziteze săli de clasă, laboratoare şi ateliere, dotate în bună parte cu aparatură executată în cadrul lucrărilor practice. S-a subliniat că prin folosirea eficientă a bazei materiale, printr-o pregătire complexă a elevilor, atît In cadrul procesului instructiv-educativ, cit si In atelierele şcolii şi in secţiile de producţie ale întreprinderii de Mătase „Victoria“, planul de producţie a fost realizat şi depăşit. In atelierul şcolii, dotat cu maşini şi utilaje similare celor existente in întreprindere, işi desfăşoară, zilnic, activitatea practică, in două schimburi, 750 de elevi. Ei realizează aici ţesături, confecţii tricot şi alte produse din nomenclatorul industriei uşoare, folosind in mare parte materiale refolosibile. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a adresat elevilor şi profesorilor calde felicitări cu ocazia inceperii noului an şcolar şi pentru realizările care fac mîndria şcolii, împreună cu urarea de a obţine rezultate cit mai bune in viitor. Profesorii, conducerea şcolii au mulţumit pentru vizita efectuată, pentru orientările şi sarcinile primite şi s-au angajat să desfăşoare o intensă şi substanţială muncă de pregătire şi educare a muncitorilor şi muncitoarelor pentru industria textilă. Cu deosebit interesjfeM^lese sentimente a fost Sm^iata întîlnirea cu secretarul general al partidului de către oamenii muncii de la cea mai puternică imitate industrială ieşeană — COMBINATUL DE UTILAJ GREU. , Creaţie reprezentativă a epocii inaugurate de istoricul Congres al IX-lea al partidului, combinatului ieşean , revin sarcini de însemnătate deosebită în ansamblul procesului de dezvoltare şi modernizare a economiei naţionale. Construit, asemenea altor obiective industriale de anvergură, din iniţiativa conducătorului partidului şi statului nostru, Combinatul de Utilaj Greu a parcurs fiecare etapă a dezvoltării sale sub îndrumarea atentă a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, contribuind într-o măsură din an un an mai mare la înfăptuirea programelor prioritare din domeniile energeticii, şi metalurgiei, industriei extractive şi construcţiilor de maşini, din alte sectoare de activitate. Dînd glas profundei recunoştinţe pentru preocuparea constantă manifestată de conducerea partidului şi statului faţă de dezvoltarea acestei unităţi, oamenii muncii de aici au intimpinat pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu cu multă căldură S-au scandat cu însufleţire numele partidului şi al secretarului său general, precum şi urarea — devenită simbol al voinţei Întregii noastre naţiuni — „Ceauşescu reales, la al XIV-lea Congres“. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi cu deosebită stimă de ministrul industriei construcţiilor de maşini, Eugeniu Rădulescu, de repre- zentanţi ai conducerii centralei industriale şi a combinatului, în cadrul unei expoziţii cuprinzînd panouri şi grafice semnificative pentru realizările dobindite pînă in prezent, directorul combinatului, Gheorghe Buhac, s-a referit la modul cum sînt îndepliniţi principalii indicatori de plan. Secretarul general al partidului a apreciat că se impune sporirea mai rapidă a volumului producţiei de oţel în cadrul combinatului şi a indicat să se înceapă, încă din luna viitoare, lucrările la noua oţelărie, să se acţioneze pentru realizarea intr-un timp cit mai scurt a acestei investiţii, cel tîrziu pînă In anul 1991. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat că trebuie să se ia măsuri pentru perfecţionarea în continuare a organizării producţiei, pentru Îmbunătăţirea tehnologiilor de fabricaţie, in vederea mai bunei utilizări a capacităţilor existente, valorificării depline a potenţialului tehnic şi uman de care dispune in prezent combinatul, pentru creşterea neîntîrziată a eficienţei economice. O serie de aspecte importante ale sporirii şi diversificării producţiei au fost examinate, in continuare, in cursul vizitării noii secţii de utilaj tehnologic complex greu. Aici, în cea mai nouă dintrecapacităţile puse în funcţiune pe platforma combinatului se remarcă în primul rind nivelul (Continuare in papola) SCHIMB conf. 2. Dru cu similar 75. 55.89. SCHIMB 4 I, P-ța. Chiitru două—3 garsonieră. Te SCHIMB gaj apartament sau garsoni 35.95.38. SCHIMB 40 geanului, cu mere. Tel. 8. VIND casetegilate, nevire, 38.93.21. vind mai 115, stație 3x3 RFT 50W, noi după ora 16. VIND garso bd. Ion Șulea caratei. Tel. 8 VIND două comandate, cu str. Em. Bac 46.37.89 VIND două două și 3 carea Tel. 75.40 VIND ţarc și cărucior. Ti VIND Dacie 1981. Tel. 83. VIND Dacia venabil. T 82.59.64. VIND Dacia zero km. Tel. VIND biblio birou, alte ore. Tel. 14.14.-. VIND Fiat Ireproşabilă, după ora 17. PREDAU co sonieră, conf. 75%, str. Far 23, bloc 63 A 6, parter, sec gași. VIND apart, camere mari, date, confort bunătățiri mt Luminoasă, ct lifturi, prin garsonieră m, proprietate stabil cartier cc bloc mic. Tel. PREDAU co camere, prelai râ. TeL 76.61 ! VIND Dacia ducţie 1978. Te VIND rochii cazie, model * 31.23.15. VIND sparta mere decontai venabil, etaj scara. VIND garsonioasă, zona neretului, ct. nabil. Tel. 75 VIND biclc curse, aspira oglindă veni 16.18.80. PREIAU contament două Moșilor, ștejar Tel. 16.63.61. VIND garsoi clinica Titan, sau două cam TeL 73.86.42. CUMPĂR c 1,5 toli tip 24. CUMPĂR pl. Skoda 100 S, vilbrochenci şi pinioane Tel. 88.69.38. CENTRULonarea cadrelor in comuna Crul Dîmboviţa, ză in condiţii 1971, administraţii supliment fon 14.84.70 ÎNTREPRIND Pompe Aversa de urgentă categorii derificat, cu de municipiul strungari, tuidări, ing. chim Relaţii suplii serv. Personal nele 35.50.00 ; 1101 sau 1550 COOPERATII str. Doamnei rul 3, Bucuresză urgent, eu în mun. Bucin ducători auto. permiselor de B, C, D, E, In tate cu prevoi nr. 12/1971. Ii plimentare la — Birou aprovitabacaria Jilava, Prelugiului nr. 33 86.65.20, intern cadrează con 12/1971, cu doi București î — economist — tinichigiu etg. 3—6 ; — tîmplar m 3—5 ; — lăcătuș m 3—6 ; — Instalator — electrician — macaragii — strungar ci