Jurnalul Sălajului, aprilie 2003 (Anul 1, nr. 32-51)

2003-04-01 / nr. 32

2 actualitate 1 aprilie 2003 Sălăjeni, armele la control! Biroul Arme, Explosivi și Substanțe Toxice din cadrul IPJ Sălaj îi anunță pe tot posesorii de arme, care au domiciliul în județul Sălaj, că, indiferent de categoria de armă pe care o deții, trebuie să se prezinte în perioada următoare pentru vizarea permiselor de port armă. Acțiunea de vizare a permiselor se desfășoară în perioada 1 aprilie-30 septembrie 2003, iar toate persoanele fizice care posedă permise de armă trebuie să prezinte la o dată și într-un loc pe care se pot afla de la filialele de vânători de care aparți sau de la Biroul Arme, Explosivi și Substanțe Toxice din cadrul IPJ Sălaj, tel. 661285, interior 2205 sau 2206. La verificare, ei trebuie să aibă asupra lor permisul de armă, toate armele deținute, o fotografie color 4/5 și certificatul medical, în cazul celor cu vârsta de peste 65 de ani. Celor care, fără motive temeinice, nu se vor prezenta pentru obținerea vizei în perioada mențonată, li se va anula autorizația și li se va retrage permisul de port armă, conform Legii 17/1996. în comunicatul IPJ Sălaj se precizează că nu au obligația să se prezinte pentru vizarea permisului de port armă doar cei care au dobândit viza în perioada 2002-2003. (M. A.) Drumurile din Meseșeni cârpite cu nisip Secretarul comunei Meseșenii de Jos, Cornel Copos, a declarat că majoritatea drumurilor din comună s-au degradat semnificativ în ultimii doi ani ca urmare a neefecturării lucrărilor de întreținere și lipsei banilor necesari pentru refacerea lor. Dar, Cornel Copos a asigurat că drumurile vor fi cârpite așa cum se poate, respectiv gropile vor fi umplute cu nisip și pietriș astfel încât traficul să se deruleze în condiți cât de cât acceptabile, pentru că alte soluții nu sunt având în vedere că la nivel local nu există resurse financiare suficiente pentru executarea unor lucrări de specialitate. Oricum, surse din cadrul Primăriei ne-au declarat că acțiunea de reabilitare a drumurilor care este deja în plină desfășurare nu necesită eforturi financiare deosebite întrucât se realizează cu participarea locuitorilor din comună și persoanelor care se încadrează în prevederile Legii 416, privind acordarea venitului minim garantat. Din alt punct de vedere, Cornel Copos a menționat faptul că la nivelul comunei este în plină desfășurare acțiunea de salubrizare a localitățlor și a cursurilor de apă din zonă, lucrări care se desfășoară în paralel la nivelul tuturor comunelor și orașelor din județ. Revenind la situația drumurilor, reprezentantul Primăriei a subliniat că acțunea se va finaliza în cel mai scurt timp posibil. (A.L) La robinetele din Cehu curge apă doar 10 ore pe zi Primarul din Cehu Silvaniei, Peter Carol, a arătat că locuitorii orașului beneficiază de apă potabilă în sistem centralizat doar 10 ore pe zi. Cât privește apa caldă, edilul a afirmat că locuitorii din Cehu nu mai beneficiază de această facilitate de mai bine de zece ani, pentru că nu au cum să plătească facturile având în vedere că numărul locurilor de muncă din zonă este scăzut, iar investitorii aproape inexistent. Dar, edilul este optimist și speră că programul de furnizare al apei potabile se va mări la un moment dat având în vedere că societatea Prourbe a trecut în subordinea societății zălăuane Publiserv, care se va ocupa de asigurarea majorități utilităților publice la nivel local. El mai crede că pentru a putea fi mărit programul de furnizare al apei reci trebuie mai întâi efectuat un proces de reabilitare parțală a rețelei de transport și distribuție a apei la nivel tocal, pentru că în prezent se află într-o stare destul de avansată de degradare, iar pierderile sunt însemnate și aproape imposibil de recuperat. (AL) Inspectorii ITM îi învață pe agenți economici noul cod al muncii Reprezentanți Inspectoratului Teritorial de Muncă Sălaj vor asigura la cererea agențlor economici și chiar persoanelor fizice consiliere cu privire la prevederile noului cod al muncii, astfel încât acestea să fie înțelese cât mai bine, pentru evitarea confuziilor. De asemenea, inspectorii ITM pot da explicați cu privire la noul cod al muncii la cererea sindicatelor, astfel încât muncitorii să știe care le sunt drepturile care li se cuvin, care sunt metodele prin care pot fi sancționați în cazul unor abateri și modalitatea în care pot să-și schimbe locul de muncă fără a avea probleme cu patronatele sau conducerea unitățlor a căror angajați sunt. Inspectorul șef al ITM, Ovidiu Mureșan, a subliniat că, până în momentul de față au fost organizate mai multe întruniri cu autoritățile locale și agenț economici atât din Zalău cât și din orașele și comunele din județ, în care noul cod al muncii a fost explicat pe larg, iar acolo unde a fost cazul explicable s-au reluat până în momentul în care situația a fost clarificată. Acțuunea de explicare a actului normativ va continua și în perioada imediat următoare, dar numai la cererea celor cărora nu le este destul de clar ce se vrea a fi noul cod al muncii și prevederile sale. (A.L) ZALĂU Jurnalul Sălajului Primăria Hida va angaja un arhitect Secretarul din Hida, Dumitru Balota, a arătat că Primăria va angaja pe o perioadă nelimitată un arhitect, care va avea obligații de a emite sau nu autorizații de construcți pentru cei care intențonează să construiască pe raza comunei case sau alte imobile. Postul va fi ocupat prin concurs în conformitate cu legislația în vigoare și va fi organizat la o dată care urmează să fie anunțată de către autoritare locale în cel mai scurt timp. Dumitru Balota a precizat că toate cheltuielile necesare pentru organizarea concursului și asigurarea drepturilor financiare care i se cuvin celui care va câștiga concursul vor fi suportate din bugetul local. Reprezentantul Primăriei a mai spus că arhitectul ce va fi angajat va avea obligații și de a supraveghea situația în care se găsesc în momentul de față clădirile din comună, în special a celor de interes public, și de a elibera autorizații de construcți legale, pentru evitarea apariței de conflicte sau probleme între cei care lucrează în domeniul construcțiilor și cei care se consideră constructori. Activitatea Uzinei Electrice atârnă de recuperarea a 65 de miliarde Directorul Uzinei Electrice Zalău, Viorel Marian, a declarat că unitatea pe care o coordonează are de recuperat de la populație, agenț economici și de la societatea Publiserv datorii care se ridic la cifra de 65 miliarde lei. Viorel Marian a adăugat că activitate Uzinei depinde în mare măsură de modul în care sunt recuperate datoriile, pentru că este vorba de foarte mulți bani care odată recuperat ar permite rezolvarea măcar a unor părți din problemele stringente cu care se confruntă unitatea în această perioadă. Dar, conducerea unități a avertizat că în cazul în care datoriile nu vor fi recuperate, situația unități ar putea lua o întorsătură deloc plăcută existând riscul chiar stopării producției și distribuției energiei termice. în altă ordine de idei, Viorel Marian a subliniat că, în această perioadă în care temperaturile au crescut, programul de furnizare al energiei electrice va fi asigurat în regim discontinuu. Căldura va fi asigurată în zilele friguroase, iar în cele în care temperaturile vor crește, programul de furnizare a agentului termic va fi sistat în totalitate, pentru evitarea pierderilor și creșterea valorică a facturilor. Cât privește ofertele depuse la Primărie pentru reabilitarea Uzinei de către 3 investitori externi și unul intern, Viorel Marian a arătat că deocamdată acestea se află în stadiul de analiză, urmând ca în perioada imediat următoare să se stabilească dacă va fi sau nu reabilitată unitatea și cine va primi dreptul de a efectua lucrările necesare. (AL) ti 1« iHfl Ui 4700 Zalău, str. Crinului nr. 3 Telefon/Fax: 0260 - 661253; 661261 e-mail: magic@fastmagic.ro )• Internet service provider ______ • Distribuitor case tie marcat " L'i fiscale ' • Copiatoare, calculatoare, imprimante, faxuri • Service garanție, postgaranțile—__ timmifflwiiil t