Jurnalul Sălajului, iunie 2003 (Anul 1, nr. 72-92)

2003-06-25 / nr. 89

Mereu la dispoziția ta ■ Forumul Clasei de Mijloc și al întreprinderilor Mici și Mijlocii la Zalău Pagina 2 ■ Mortalitatea infantilă în creștere în Sălaj ■ „Origini. Caiete Silvane” la Turnu Severin Pagina 3 ■ Legitimațiile de maghiar, un fel de adio > Pagina 1 ■ Schimbări la Silvania Michelin Pagina 5 ■ România - Holocaustul, o relație ambiguă Pagina 6 ■ Drapelul României de la Prefectură va fi sfințit Pagina 8 Starea vremii Nori risipiți Min. 13 ° C Max. 29 ° C Spitalul Județean Zalău in comă financiară . Noul director al Spitalului Județean din Zalău, Liliana Neaga, a prezentat, ieri, situația gravă, mai ales din punct de vedere financiar, în care se află instituția pe care o conduce. Liliana Neaga spune că cea mai mare problemă a Spitalului o reprezintă datoriile imense, care la începutul acestei luni se ridicau la 57,5 miliarde de lei. La sfârșitul anului trecut, datoriile Spitalului Județean erau de 38,2 miliarde de lei, ceea ce înseamnă că în numai 5 luni ele au crescut cu aproape 20 de miliarde de lei... Pagina 2 ■ Cine a aprins pinii la Ileanda? Circa 7 hectare de pădure, vegetație uscată și teren cultivat cu pini din comuna Ileanda au fost distruse de un incendiu în data de 23 iunie, în jurul orei 18. Reprezentanți Grupului de Pompieri Zalău au declarat că o persoană necunoscută a incendiat o suprafață întinsă de teren cu vegetațe uscată, iar focul s-a extins cu repeziciune asupra pădurii și terenului cultivat cu puieți situat în apropiere. Pompierii au ajuns la locul cu pricina în circa o oră după ce au fost anunțat, reușind să stingă incendiul după mai bine de o oră. Valoarea pagubelor înregistrate se ridică la mai multe sute de milioane de lei, iar cea a bunurilor salvate este de aproximativ 300 de milioane de lei. Lucrătorii silvici și polițiștii efectuează o anchetă pentru identificarea persoanei care a provocat incendiul. (AL) ■ 80 de miliarde de lei pentru reabilitarea și modernizarea rețelei de distribuție a apei potabile din Zalău Primarul municipiului Zalău, Iuliu Nosa, a declarat în ultma ședință de consiliu local că reabilitarea și modernizarea rețelei de transport și distribuție a apă potabile necesită fonduri de circa 80 de miliarde de lei. Autoritățile locale încearcă obținerea fondurilor necesare prin accesarea mai multor programe de finanțare, dintre care cel mai important este programul SAMTID. O situațe clată se va cunoaște după ce reprezentanți Ministerului Administraței Publice vor analiza proiectele întocmite de reprezentanți Primăriei Zalău, care conțin date referitoare la starea rețelelor de transport și distribuțe a apei și la lucrările care trebuie executate. (A-L) Curs valutar. USD EURO gr. aur 32.876 37.931 376.262 . La aceeași oră, o mașină și un tren au omorât doi oameni Două accidente, soldate cu doi morți, au avut loc în județul Sălaj, în noaptea de luni spre marți, în jurul aceleiași ore. Unul dintre accidente s-a petrecut în halta Bizușa, în jurul orei 1:15, când un tren de marfă l-a surprins și l-a accidentat mortal pe Vasile L, de 57 de ani, domiciliat în Deva. Conform polițiștilor sălăjeni, celălalt accident s-a petrecut în aceeași noapte, în jurul orei 1:20, pe DJ 108, între localitățile Someș Odorhei și Jibou, când F.R.R., de 41 de ani, din Jibou, a murit după ce autoturismul pe care-l conducea s-a răsturnat pe carosabil. în urma cercetărilor a reieșit că mașina s-a răsturnat pentru că șoferul a pierdut controlul volanului, din cauză că se afla sub influența băuturilor alcoolice. (M.A.) www.sfarsitullumii.com/invazie afi^ valeazalaului htm Luni, mai spre seară, unii zălăuani au crezut că vine Sfârșitul, Apocalipsa sau cel puțin un început de film de groază în variantă de Valea Zalăului (acoperită). Roiuri de muște au invadat centrul orașului, pentru o perioadă nu prea lungă de timp. Muște cu înfățișare de furnici cu aripi. Mai trebuie doar, Doamne ferește, să vină lăcustele, șerpii, ciuma, ca-n robia Egiptului și va curge iară nu cu furnici cu chip de muște pe micile ecrane, ci cu slujbe live și cu mătănii și acatiste preluate online pe www.sfarsitul lumii.com. Al dracului treabă, pe tereuri, la concurență cu invazia muștelor, erau filme cu „viruși ucigași”, după care, după terminarea virusului ăsta, românii, ușurați, se puteau delecta cu porcăriile verbale ale celor de la „Vacanța Mare”, în reluare, pentru că, asta e, țara a intrat în vacanță sau în concediu de maternitate. Ei, am exagerat Muștele, furnicile cu aripi (sau cum s-ar fi văzut de fiecare se știe, martorii au întotdeauna declarații contradictorii) erau, după cum mi-au spus specialiștii fitosanitari, destul de probabil, afide. Și că s-a mai întâmplat prin Zalău astfel de fenomene: roiuri de afide din astea, purtate de vânt Se mai întâmplă, adică. Nu ar fi ceva ieșit din comun. O fi sau nu ceva ieșit din comun, rămâne de văzut Sigur însă, cei înțepați de afide nu s-au dus imediat la căutat de afine, ca să facem o rimă imperfectă. S-au spălat pe mâini (mai trebuie măcar din când în când), au îmbucat ceva de cină, au pus mâna pe telecomandă, au butonat cât au butonat, după care au adormit liniștiți. Cu vise că o să plouă, că o să câștige la 6 din 49 sau că mâine în Zalău iar nu se va întâmpla nimic deosebit , apocalipsa în plus sau în minus chiar nu mai este nici măcar o știre de ora 5. Violurile, sugrumările, seceta, incesturile, corupția, hoția (spre exemplu) țin deja de o banalitate a vieții de televiziune de zi cu zi în scumpa noastră patrie. Daniel SĂUCA