Jurnalul Sălajului, iunie 2003 (Anul 1, nr. 72-92)

2003-06-10 / nr. 78

Mereu la dispoziția ta 1 ■ Zeci de miliarde pentru morți, încălzire și alte ajutoare de urgență ■ Se redeschid târgurile de animale din Ileanda și Nușfalău pagina 2 ■ Cei mai mai buni cercetători români premiați la Zalău ■ Leontin Bordaș - drept la replică pagina 3 ■ PSD nu și-a stabilit încă punctul de vedere privind decalarea alegerilor pagina 5 ■ Pro Misiune pagina 6 ■ Disponibilizări la Uzina Electrică ■ O zălăuancă șefă de promoție la română-japoneză pagina 8 Starea vremii Posibil furtună cu descărcări electrice Min. 17 ° C Max. 30 ° C Angajații Aquaterm Șimleu Silvaniei amenință cu greva foamei Câția zeci de angajați ai codperat câteva miliarde de lei de la etății Aquaterm din Șimleu rău platnnd, cu 1,6 miliarde fiind Silvaniei au debarișat, luni, o datoare numai școlile din oraș, grevă în fața Primăriei din local. Pentru aplanarea conflictului, atât tote, pentru faptul că nu și-au prefectul Tiberu Mare, cât și subprimit salariile de câteva luni, prefectul Csóka Tiberiu și direct Reprezentanții celor 30 de salarizorul AJOFM Sălaj au fost aui susțin chiar că vor intra în prezenți la Șimleu Silvaniei unde greva foamei, dacă în cel mai au stat de vorbă cu protestatarii în scurt timp nu-și vor primi integral vederea găsirii unor soluții. în cele sumele restante. Primarul orașul din urmă, protestatarii și represui, Octavian Guțu, ne-a declarat tentanții Prefecturii Sălaj și ai că angajații Aquaterm și au prim- Primăriei din Șimleu Silvaniei au ș doar parțial drepturile salariate convenit ca pentru încetarea pe lunile ianuarie și februarie, și protestului o parte din drepturile că valoarea totală a restanțelor salariate restante să fie achitate față de ei se ridică la 600 de mii începând zilele următoare, după ioane de lei. El a mai spus că ceși Aquaterm va reuși să-și neplata salariilor a fost cauza să recupereze o parte din datoriile de faptul că societatea, care dis pe care le au câțiva agenți e cotribuie apa în oraș, are de recunomid. Adrian LUNGU Curs valutar ISI USD EURO gr. aur 32.638 38.243 380.126 mei sa saasaeaaiä simM SUCURSALA JUDEȚEANĂ SĂUJ » • Reprezentare în județ: 7 unități operative (Zalău, Jibou, Cehu Silvaniei, Șimleu Silvaniei, Sărmășag, Hida și Crasna). • Peste 12.000 de carduri și 12 ATM-uri NON STOP la dispozitia clienților: 7 ATM-uri în Zalău, 2 ATM-uri în Jibou, 1 ATM în Cehu Silvaniei, 1 ATM în Șimleu Silvaniei și 1 ATM în Sărmășag. • Cel mai mare număr de clienti și conturi. Peste 30.000 clienți și peste 65.000 conturi în lei și valută. • Cota de piață la nivelul județului este de cca. 59%. Deci lider de necontestat pe piața bancară Banca Comercială Română „BANCA DE CARE AVEȚI NEVOIE!” . Tânăr de 17 ani înecat în râul Someș Un tânăr de numai 17 ani din localitatea Cheud s-a înecat duminică în apa râului Someș. Băiatul a vrut să se scalde, dar neștiind să înoate și curenții de apă fiind foarte puternici s-a înecat. Corpul neînsuflețit al tânărului a fost căutat mai multe ore de către locuitorii din Cheud și pompierii din Jibou. După mai multe ore de căutări, cadavrul tânărului a fost găsit de pompieri și transportat la Spitalul Județean din Zalău pentru efectuarea necropsiei. în prezent se află în desfășurare o anchetă pentru stabilirea cu exactitate a împrejurărilor în care a decedat tânărul. (A.L) ■ Costel, Big Brother, extremă urgentă! în urma numeroaselor telefoane primite de la admiratoarele lui Costel, ba, Costel de la Big Brother, îi rugăm pe toți cei care îl cunosc să dea un telefon la Jurnalul Sălajului, 618779. Nu de alta, dar noi nu am reușit să dăm de urma lui Costel, ba la Jibou, ba la Jac, ba la Baia Mare. Asta e televiziunea, n-avem ce face! (J.S.) ■ Radar 10.06.2003 pe DN 1F, ruta Sălăjeni - Sărmășag - Bobota ■ zilnic, în municipiul Zalău (b-dul. M. Viteazul și str. Gh. Doja) și pe DN 1H, în localitatea Crișeni ■ zilnic, în orașul Șimleu Silvaniei (str. T. Vladimirescu, str. Partizanilor și str. 22 Decembrie 1989) și pe DN 1H, Pericei - Nușfalău - Ip ■ zilnic, pe DN 1F, Românași - Sânmihaiu Almașului - Zimbor - Sutor Informăm cititorii noștri că se pot abona la Jurnalul Sălajului prin toate oficiile poștale, factori poștali, agenții RODIPET, DAMCO, INT PRESS, precum și la sediul redacției. Reamintim că prețul unui abonament pe o lună este lei. editorial înțelepciune populară, înțelepciune populista Este o vorbă plină de înțelepciune care spune că dacă vrei să ajuți un om nu-i dai un pește, ci-l înveți să-l prindă, însă, pentru guvernanți, toate bărbile sure ale înțelepților nu fac cât un fir grizonat din chica lui Adrian Năstase sau a lui Ion Iliescu. Iar asta, în special pentru faptul că între înțelepciunea populară și înțelepciunea populistă diferența nu e de numai câteva litere. Fidel principiului „dai un ban, dar știi că merită’’ la imagine, și fidel, să zicem, învățăturilor social democrației, Guvernul de la București s-a pus pe dărnicie și împrăștie cu bani în stânga și în dreapta, dintr-o pușculiță care și așa este lovită de secetă. Numai în Sălaj, de exemplu, în 16 luni, valoarea cadourilor făcute, în mărinimia lui, de către Guvern, numai pe Legea 416, privind venitul minim garantat, bate hăt către o sută de miliarde de lei -bani care, firește, nu sunt nici din buzunarul vreunui primar, nici din buzunarul nu știu cărui director sau ministru, ci sunt bani publici adunați din buzunarele fiecăruia dintre noi, în timp ce bugetul Consiliului Județean este pe întregul an de numai 144 de miliarde de lei, iar programul de investiții al aceluiași for județean pe 2003 ajunge la abia 15,6 miliarde, la fel cum, tot ca exemplu, pentru puzderia de drumuri sparte din Sălaj sunt prevăzute doar ceva mai mult de 20 de miliarde. Aceasta este însă doar o mică parte din pomana făcută cu prea puțin discernământ și prea puțină rigurozitate de către autorități, pentru că mai sunt o mulțime de cadouri și de facilități pentru șomeri, de exemplu, diferiți „handicapați” sau pentru alte categorii de persoane denumite defavorizate, cadouri care în cea mai mare parte ajung în burta lui Bachus, ca să nu mai vorbim de înlesnirile, facilitățile sau scutirile acordate unor firme-balaur, care înghit cu poftă sutele sau miile de miliarde de lei din farfuria celor care îi produc, și care tot pomană se cheamă. Nu e nimeni atât de absurd și atât de încâlnit încât să nu țină seama de fireasca și necesara solidaritate socială, nu e nimeni atât de orb încât să creadă că protecția socială din România ar fi ajuns măcar la nivelul decenței, dar există o disproporție evidentă, în favoarea ultimilor, între banii care produc venit și banii care produc pagubă, deși se știe prea bine că cea mai bună protecție socială o asigură o asigură prima categorie. Dincolo însă de raportul palpabil costuri-beneficii, aceste pomene întrețin și încurajează și o anumită mentalitate surprinsă în vorba românească contemporană „cine-i harnic și muncește, ori e prost, ori nu gândește ”. Marius AVRAM