Jurnalul Sălajului, iulie 2003 (Anul 1, nr. 93-115)

2003-07-01 / nr. 93

1 iulie 2003 2 actualitate La Cehu Silvaniei apa curge doar dimineața și seara Programul de furnizare a apei potabile în orașul Cehu Silvaniei a fost limitat la 2 sau 3 ore dimineața și câteva ore seara. Micșorarea programului a fost cauzată de pierderile din rețea și imposibilitatea recuperării datoriilor de la consumatori. Secretarul orașului, Dan Cordea, a declarat că executivul Primăriei alături de consilierii locali au stabilit prețul apei potabile la 13.000 de lei metrul cub, față de 45 de mii de lei cât este prețul real, situație în care vor fi înregistrate pierderi financiare mari care deocamdată nu se știe cum vor fi acoperite. Dan Cordea a mai spus că în oraș există mai multe familii care s-ar afla pe punctul de a fi evacuate deoarece au acumulat datorii la plata întreținerii de câteva zeci de milioane de lei. Măsura nu va fi aplicată pentru că familiile sunt numeroase și se confruntă cu probleme financiare și sociale deosebite. Cordea a fost de părere că evacuarea familiilor cu probleme nu este o soluție având în vedere că vor ajunge sub cerul liber, iar posibilități pentru a cumpăra o locuință nu au. Reprezentantul Primăriei nu a prezentat date referitoare la valoarea datoriilor acumulate de abonații la sistemul centralizat de alimentare cu apă, arătând că problema se află în atenta societății zălăuane Publiserv, care a preluat activitatea de distribuție a apei din oraș. Apă caldă numai când va fi gaz Locuitorii din Cehu Silvaniei nu mai beneficiază de apă caldă în sistem centralizat de mai bine de 7 ani, din motive care țin tot de pierderile din rețea și de imposibilitatea consumatorilor de a-și achita facturile. Totuși există probabilitatea reluării serviciului de furnizare al apei calde, dar numai în momentul în care orașul va beneficia de apa provenită din amenajarea hidrologică Gilău și de mult așteptatul gaz metan. Până atunci însă cehanii nu vor „pupa" sub nici o formă apa caldă, iar apă potabilă numai cu rația. Căldura centralizată dispărută de mai bine de 4 ani O situație similară este și cea referitoare la încălzirea locuințelor în sistem centralizat. Dan Cordea a menționat că cebanii nu mai beneficiază de căldură furnizată în regim centralizat de aproape 4 ani. Motivele care au stat la baza sistării serviciului de încălzire sunt pierderile din rețea și bineînțeles problemele financiare ale cehanilor, care nu reușesc să-și achite întreținerea. Ca și în cazul apei calde, cehanii nu vor beneficia de căldură decât în momentul în care orașul va beneficia de gaz metan. Până atunci locuitorii orașului vor fi nevoiți să își încălzească locuințele cu sobe sau alte surse improvizate. Sală de sport la Cehu în centrul orașului Cehu Silvaniei va fi construită o sală de sport în care vor fi organizate competiții sportive locale și chiar județene. Fondurile necesare realizării obiectivului se ridică la câteva miliarde de lei, bani care vor fi obținuți prin programul național de construcție a sălilor de sport, demarat de Guvern cu nu mult timp în urmă. Secretarul Dan Cordea a anunțat că lucrările vor demara dacă nu apar probleme organizatorice și financiare peste două săptămâni și se vor finaliza în vara anului viitor. Sala de sport va fi dotată cu toate utilitățile publice necesare, urmând să beneficieze de condițiile necesare pentru desfășurarea activităților sportive. Rromii cer pământ pentru case o parte din rromii care locuiesc în zona orașului Cehu Silvaniei au cerut autorităților locale terenuri intravilane pe care să își construiască locuințe. Dan Cordea a arătat că cererea rromilor a fost analizată și există posibilitatea ca solicitanții să primească individual de la 4 până la 5 ari de teren intravilan, pe care vor avea posibilitatea să-și construiască locuințe. Chiar dacă vor primi terenurile, rromii vor trebui să se descurce pe cont propriu și să-și construiască locuințele în funcție de posibilități. în rest, în oraș se află în plină desfășurare acțiunea de recenzare a viilor, acțiune care se desfășoară în conformitate cu o așa - zisă cerință a Uniunii Europene. A. LUNGU Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Sălaj, cu sediul în Zalău, str. T. Vladimirescu Bl. P40, telefon 0260/612463, fax 0260/612463, e-mail asofp@rovena.ro, cod fiscal 11340679 Organizează selecție de oferte pentru achiziționarea de servicii de formare profesională pentru șomerii indemnizați și persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă. Meseria pentru care se organizează cursul este: instalator încălzire centrală și gaze, cod COR 713604 pentru localitatea Șimleu Silvaniei. Sunt invitați să participe: furnizori de formare profesională care au prevăzut în statut sau în actul constitutiv al societății codul CAEN 8042. Caietele de sarcini se pot ridica de la secretariatul A.J.O.F.M., începând cu data de 30.06.2003. Ofertele în plic sigilat întocmite conform caietului de sarcini se depun la secretariatul A.J.O.F.M. Sălaj până la data de 14.07.2003 ora 10:00. Informații suplimentare se pot obține la Biroul Formare Profesională din cadrul A.J.O.F.M. Sălaj, str. T. Vladimirescu, Bl. P 40, telefon 0260/612463, fax 0260/612463 e-mail ajofp@rovena.ro CONSTRUCȚII MONTAJ S.A. ZALĂU Str. C. Coposu nr. 31-A Tel.Fax: 0260 ■ 661902 Tel.: 0788 1 250220 Execută: ■ Lucrări de construcții și instalații diverse Produce: ■ Betoane și mortare ■ Prefabricate din beton ■ Agregate minerale ■ Țigle din ciment Servicii: ■ Cu utilaje de construcții ■ Confecții metal și lemn ■ Prelucrare OB ■ Analize de laborator pentru materiale de construcții Jurnalul Sălajului Iară pestă. La porci. Și seceta. Ar trebui să plouă . Și cu vaccinuri antipestoase... „Matrix II” și „Pianistul” la „Scala”. Un pic de eveniment, într-o zonă în care evenimentele se numără pe degete, y v Nu ca, virgulă, concediile... Examenul de bacalaureat fără 33 de elevi Inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Sălaj, loan Drida, a declarat că probele orale ale examenului de bacalaureat s-au desfășurat fără 33 de elevi, care nu s-au prezentat la examinare din motive deocamdată incerte. Ioan Drida a precizat că examenul s-a desfășurat în condiții bune, fără să fi fost semnalate probleme deosebite. Examenul de bacalaureat a continuat ieri cu proba scrisă la limba și literatura română, iar astăzi se va susține proba scrisă la limba maternă. Acțiunea se va finaliza la sfârșitul acestei săptămâni, rezultatele parțiale urmând să fie prezentate în data de 7 iulie; în seara aceleiași zile se vor depune eventualele contestații care vor fi soluționate de reprezentanții Inspectoratului Școlar. După soluționarea contestațiilor se va trece la afișarea rezultatelor finale, în jurul datei de 10 iulie. (AL) Tot mai mulți sălăjeni cad din tei și din carul cu fân Ambulanțierii au fost solicitați să intervină zilele trecute pre a prelua mai multe persoane care s-au accidentat căzând din tei sau din carul cu fân. Persoanele respective au fost transportate la Spitalul Județean din Zalău, pentru a li se asigura îngijiri medicale de urgență întrucât au suferit fracturi grave. Pe de altă parte, ambulanțierii s-au confruntat în ultimele zile cu peste 230 de solicitări venite din partea unor persoane hipertensive, cardiace, diabetice și cu probleme psihice, care s-au simțit rău fie pentru că nu au urmat tratamentele necesare, fie ca urmare a fluctuațiilor de temperatură din ultima perioadă. Pe lângă solicitările obișnuite, ambulanțierii s-au confruntat și cu apeluri false, care nu sunt onorate însă având în vedere că persoanele care intenționează să pună pe drumuri ambulanțele fără motiv sunt deja cunoscute de reprezentanții Serviciului. (AS)