Jurnalul Sălajului, decembrie 2003 (Anul 1, nr. 202-219)

2003-12-02 / nr. 202

2 actualitate Plenara Consiliului Național al Partidului România Mare Președintele Partidului România Mare (PRM), Corneliu Vadim Tudor, a prezentat, sâmbătă la Plenara Consiliului Național al PRM exigențele pe care acestă formațiune politică le va formula în privința membrilor săi care își vor depune candidatura la alegerile din 2004, una dintre condiții fiind și cunoașterea a cel puțin unei limbi străine. El a anunțat că dorește o schimbare profundă în privința Parlamentului României, menționând, totodată, că partidele politice au în interiorul lor oameni care nu sunt demni de statutul cu care au fost investiți de alegători. Președintele PRM a susținut că el va începe o luptă împotriva corupției chiar din interiorul partidului său, recunoscând că „a greșit când a acordat credibilitate tuturor“. „Noua“ Acțiune Populară și-a stabilit conducerea In urma procesului de fuziune dintre Acțiunea Populară (AP) și Partidul Popular Creștin (PPC), conducerea AP va fi exercitată de un Birou Executiv, al cărui președinte va fi Emil Constantinescu, iar prim-vicepreședinte Vasile Lupu (fostul președinte PPC). Structura de conducere a fost validată în bloc, prin vot secret, de cei 600 de delegați la Congresul de unificare AP-PPC, desfășurat sâmbătă, la Palatul Parlamentului, în cadrul reuniunii, a fost adoptat și programul politic al AP, care nu a suferit modificări majore față de forma inițială, dată fiind asemănarea ideologică a celor două partide, după cum a evidențiat unul dintre liderii Acțiunii, Zoe Petre. 2 decembrie 2003 Soldat împușcat la Crasna Soldatul Costel Pâslariu de la Unitatea Militară din Zalău s-a împușcat accidental în timpul exercițiului de tragere desfășurat în data de 27 noiembrie în poligonul din Crasna. Responsabilul cu relații massmedia din cadrul unității, lt. George Bendea, a declarat că în timpul ședinței de tragere planificate în poligonul din Crasna în data de 27 noiembrie, în jurul orei 12:40 soldatul Costel Pâslariu a leșinat și a căzut pe partea stângă. Bendea a precizat că în acel moment s-a declanșat un foc accidental în urma căruia soldatul a fost rănit la umărul drept. Tânărului i s-au acordat îngrijiri medicale la fața locului de către sanitarul de serviciu, caporal Lucian Ionuțaș. După acordarea primului ajutor, soldatul a fost transportat la Spitalul din Crasna. De aici a fost transportat cu ambulanța la Spitalul Județean.Dar, medicii au decis transportarea militarului la Clinica de Chirurgie Toracică din Cluj Napoca. Potrivit lui George Bendea, soldatul se află în prezent în afara oricărui pericol și va avea nevoie de circa două sau trei săptămâni de spitalizare. Conducerea unității militare a dispus constituirea unei comisii formate din șeful de stat major al unității, dintr-un psiholog și alți specialiști, pentru stabilirea cu exactitate a împrejurărilor în care s-a produs accidentul. „De la încorporare și până în prezent, soldatul Costel Pâslariu a depus interes în însușirea problematicii parcurse, s-a adaptat ușor la rigorile vieții de militar, a dovedit că este un bun camarad și nu a ridicat probleme disciplinare”, a conchis George Bendea. A. LUNGU 1 Decembrie, sărbătorit de femei prin muncă Ca și de orice sărbătoare națională și internațională s-ar presupune că nu lucrăm. Dar, la o adâncire a temei, aflu că magazinele de haine, accesorii, cele alimentare au fost deschise. Femeile care lucrează ca și vânzător-gestionar nu au avut ziua liberă. Pentru ele a fost o zi ca oricare alta, o zi de muncă de la 8.00 la 16.00 . Dacă a avut sau nu vreo importanță pentru noi femeile faptul că această dată a fost și ziua internațională anti SIDA veți afla imediat, într-adevăr, femeile din Zalău au fost mișcate de faptul că toți oamenii luptă contra celei mai crunte boli a planetei, mai mult decât de faptul că am sărbătorit Marea Unire. Adică, nu că nu ne-ar fi păsat, dar, conform părerilor feminine, a devenit un clișeu mult prea învechit ca să mai atingă în vreun fel sufletelele noastre sensibile. Campania locală anti SIDA ne-a îndemnat la sexul protejat. Simbolul binecunoscut al campaniei nu a sugerat zălăuanelor nici un fel de conotație sexuală. Ce au făcut cele care nu au lucrat, adică bugetarele? Răspunsul este același: au lucrat. Pentru că au avut o zi liberă la dispoziție, simțul practic le-a îndemnat să-și aranjeze casa, să facă ordine prin dulapuri, să aspire sau să măture și să pregătească ceva deosebit de mâncare pentru familia lor, că doar a fost sărbătoare. Spre deosebire de ele, pe bărbații noștri sexul protejat nu-i face să se gândească la oroarea unei boli ce a distrus atâtea vieți omenești. Pentru ei, Marea Unire a fost un motiv de bucurie, de sărbătoare. Cât despre cealaltă problemă, cea a împărțitului de prezervative, le-a indus numai idei de la foarte plăcute în sus. Cumva, s-a creat o contradicție între cele două părți ale orașului. Se pare că bărbații au fost inspirați de 1 Decembrie și astfel au ajuns la un compromis cu jumătatea lor. Trăiască Marea Unire! Liana CRIȘAN PNȚCD și-a stabilit strategia pentru alegerile locale Obiectivul Partidului Național Țărănesc Creștin Democrat (PNȚCD) la alegerile locale este obținerea a cel puțin 7,5 la sută din voturi, a anunțat duminică, după reuniunea Consiliului Național de Conducere a partidului, președintele formațiunii Victor Ciorbea. CNC al PNȚCD a aprobat oferta electorală cadru a țărăniștilor și a stabilit ca obiectiv 10 la sută din voturile electoratului, dar nu mai puțin de 7,5 la sută și un număr de cel puțin 200 de primari. Desemnarea candidaților pentru alegerile locale se va face în luna ianuarie 2004, când PNȚCD va organiza un Forum național al candidaților. Jurnalul Sălajului Așa NU „Firmele private care le cer angajaților să lucreze și de Ziua Națională, 1 Decembrie, își urmăresc propriul interes economic, a declarat duminică, la Arad, președintele Ion Iliescu”. Deci, dacă era după Iliescu, noi nu trebuia să lucrăm luni pentru a scoate numărul de astăzi. Iliescu, ^__________ lasă-ne dedicate în Sălaj sărbătoririi a 85 de ani de la Marea Unire din 1918. Așa DA / Adrian Săbăceag - reales președinte al tineretului liberal din Sălaj în sala Avram Iancu a Primăriei Zalău a avut loc sâmbătă conferința Tineretului Național Liberal filiala Sălaj, conferință în primul rând de alegeri a structurilor de conducere, în prezența a peste 80 de delegați (din 100 câți au fost convocați), Adrian Săbăceag a fost reales președinte al TNL Sălaj, de menționat fiind că nu a avut contracandidat. Din Biroul Permanent Județean mai fac parte, aleși tot sâmbătă, vicepreședinți - Costel Duca, Claudiu Marian, Alin Ungur, Mirel András (secretar), Ionel Isac, Alin Prunean, Raul Breje, Gabriel Puiu, Dănuț Ihoș, Tudor Marius Ciprian, Felicia Ulmeanu și Liviu Pășcuță (membri). Misiunea noii conduceri a TNL Sălaj este de a-și aduce contribuția la victoria în alegeri a PNL, de a înființa noi organizații în teritoriu și de a le consolida pe cele existente, și de a fi cât mai activă la nivel național, știut fiind faptul că TNL Sălaj are prin Costel Duca, un reprezentat în conducerea executivă la nivel național a tineretului liberal. De altfel, Duca a supervizat din partea TNL alegerile de sâmbătă de la Zalău, în deschiderea conferinței, au transmis mesaje către tinerii liberali, senatorul Dorin Penciuc, președintele PNL Sălaj, și Dorel Sabo, președintele PNL Zalău, care au exprimat, în maniere diferite, faptul că a venit vremea ca PNL să câștige alegerile. La nivel județean, obiective clar exprimate: conducerea Consiliului Județean, iar la Zalău, primăria. (D.S.) TRIBUNALUL SĂLAJ - ZALĂU prin lichidator, anunță continuarea vânzării prin licitație publică a următoarelor bunuri aparținând SC PROTPLANT SERV SRL Zalău, str. Republicii nr. 79/a, jud. Sălaj, aflată în lichidare judiciară ■ autofurgonetă izotermă tip 10 FIP 2, an de fabricație 1984 - 120.000.000 lei; autoutilitară Dacia 1304, an de fabricație 1998 - 65.000.000 lei. La prețurile de mai sus se adaugă TVA (19%). Licitația publică va avea loc începând cu data de 04.12.2003, orele 13,00 la adresa: Zalău, str. Republicii nr. 79/a, jud. Sălaj, în fiecare zi de joi, la orele 13:00, până la vânzarea bunurilor societății. Pentru orice informații suplimentare, vă puteți adresa la telefon/fax: 0260-661351 sau mobil: 0723-521159. wwwjistnd. Pentru volume mari de date, recomandăm o soluție scalabilă și stabilă: internet broadband. In zilele astea afacerea ta crede cu cel puțin 256 kbps, dar oare internetul tu ține pasul cu ea? Din 1 noiembrie iți oferim lărgimi de band de la 2$6 kbps ca și fii in pas cu vremea, plus un set complet de opțiuni: adrese statice, email, server de web, soluții de intranet și extranet securitate ți atenția experților noștri. Iar când vei avea nevoie de mai moft, te ațUptam. Sphifile noastre stant create să evolueze. Astfal PLANUL DE ACȚIUNE PENTRU MEDIULUI SĂLAJUL- O COMUNITATE DURABILĂ Dumnezeu a creat Natura, n-o ucide! Vino alături de noi pentru un mediu sănătos! Reprezentanți ai autoritățiilor și societății civile. Dorim să rezolvăm problemele de mediu ale comunității. Vrem să aflăm care sunt problemele de mediu care te preocupă. Părerea TA este esențială! Implică-te! în acest scop completează chestionarele distribuite și participă la dezbaterile publice organizate la Prefectura Zalău, în data de 08.12.2003, orele 15,30 și Primăria Șimleu Silvaniei, în data de 09.12.2003, orele 15,30