Jurnalul Sălajului, iulie 2004 (Anul 2, nr. 346-367)

2004-07-22 / nr. 361

Un primar nu are rol de telefonist Audiențele prefectului Ionel Ciunt au continuat în comunele Șimișna și Zalha. Și aici, prefectul județului a întâlnit oameni nemulțumiți de modul în care se aplică legile fondului funciar, în special de întârzierea punerii în posesie a suprafețelor împădurite. Reprezentanții Ocolului Silvic Neanda au primit termen ca până în data de 15 august să finalizeze toate cazurile în care împroprietărirea se poate face conform legii. Locuitorii comunelor au precizat că lipsa finanțărilor face imposibilă reabilitarea unor imobile de interes local - dispensarul uman, căminul cultural. Este și motivul pentru care cele două comune nu au medic, practicarea actului medical în spațiile existente fiind de neimaginat. Ionel Ciunt a promis că specialiștii Prefecturii Sălaj vor acorda sprijin pentru accesarea unor proiecte, însă puterea locală ar trebui să aibă mai multă inițiativă. „Instituția pe care o reprezint este dispusă să acorde expertiza necesară accesării unor astfel de fonduri, dar este nevoie ca inițiativa să vină din partea primarului și consiliului local. Prefectura nu se poate substitui primarului în rezolvarea unor probleme care au soluții locale. Comunitatea locală și-a desemnat aleșii pentru a le soluționa problemele. Or, unii primari mai au încă reflexul de a pune mâna pe telefon și a suna la județ în orice problemă minoră, nu prefectul trebuie să ajungă în fiecare sat ca să repare un gard sau să curețe o rigolă”, a menționat prefectul Ciunt. Cristian CURTA Banca Comercială Română SA Sucursala Județeană Sălaj Banca Comercială Română Sucursala Județeană Sălaj oferă persoanelor fizice rezidente, precum și persoanelor fizice - minori - un nou produs, contul de economisire în lei și valută - MAXKZONT. Astfel, se pot depune și retrage bani în orice moment în condițiile obținerii unor niveluri net superioare de dobândă, comparativ cu cele oferite de contul curent clasic. Totodată, pentru depozitele MAXICOLIT în lei dobânda este în creștere pe tranșe valorice. Astfel, pentru un sold cuprins între 5 și 50 milioane lei, depunătorii beneficiază de o dobândă de 11% an, iar pentru un sold de peste 50 milioane lei dobânda este 13,5% pe an, comparativ cu 1% dobânda bonificată la contul curent clasic. în cazul unui depozit MAXS CONT în valută, dobânda este de 1%/an pentru dolari și de 1,25%/an pentru euro. Pentru informații suplimentare contactați cu încredere unitățile BCR din Zalău, Jibou, Cehu Silvaniei, Șimleu Silvaniei și Sărmășag. Apdap cu tenedere la Banca Comercială Română, Banca de care aveți nevoid“ Oferta Universității de Vest „Vasile Goldiș“ Arad - Filiala Zalău pentru anul universitar 2004 - 2005 pagina 4 COMERCIALA ROMANA BANCA DE CARE AVEȚI NEVOIE! nedumerirea zilei care vor mai fi reangajați disponibilizatii de la IAIFO? ■ Ueanda și Băbeni Prioritățile noului primar al comunei Ueanda, Petru Satmari, pe care iam întâlnit ieri la Zalău, la ședința Comisiei Consultative; finalizarea sălii de sport, prin programul guvernamental în domeniu, la Grupul Școlar din centrul de comună; proiect privind introducerea apei la Răstoci, în derulare; introducerea apei la Ceanda, în faza de licitare; realizarea unui monument al eroilor căzuți în cele două războaie mondiale, în faza de licitare și aplicarea Legii 1/2000. Prioritățile primarului reales din Băbeni, Dorel Vancea, în această perioadă, reparațiile curente la școli și punerea în posesie a terenurilor forestiere. (D.S.) Ploi și grindină? Șeful dispeceratului din cadrul Sistemului de Gospodărire a Apelor Sălaj, Maria Groza, a anunțat că începând de astăzi este preconizată o înrăutățire a condițiilor meteo. Maria Groza a precizat că sunt posibile ploi, intensificări ale vântului și chiar grindină. Pe de altă parte, șeful dispeceratului a mai spus că temperaturile vor scădea cu cel puțin 3 sau 4 grade. Potrivit lui Groza, „scăderea temperaturii și înrăutățirea vremii nu va dura mai mult de câteva zile, după care condițiile meteo vor reveni la normal.” ■ în Ungaria (A.L.) Secretarul comunei Camăr, Gorog Margit, a spus că 30 la sută din tinerii din zonă au plecat la muncă în străinătate. Gorog Margit a precizat că 90 la sută din tinerii plecați la muncă în străinătate muncesc în Ungaria, în agricultură, pe perioade determinate pentru ca ulterior să se reîntoarcă acasă; în aceeași situație se află și alte comune printre care se numără Creaca, Cizer, Hida, Mirșid, comune din care majoritatea tinerilor au plecat la muncă în străinătate. Pe de altă parte, secretarul din Camăr a afirmat că se fac demersuri pentru refacerea drumului dintre Camăr - Carastelec și Balc. Refacerea drumului va fi posibilă cu fonduri obținute prin Programul de Dezvoltare Rurală, program care se află în derulare la nivel național. (A.L.) ■ Mai scump cu 19 la sută După sistarea activității din cadrul Rafinăriei din Suplacu de Barcău, SC Drumuri și Poduri Sălaj SA achiziționează bitum necesar la refacerea drumurilor de la rafinării din Pitești. Directorul societății, Ioan Gârda, a declarat că odată cu achiziționarea bitumului de la rafinării din Pitești au crescut și costurile cu cel puțin 19 la sută. Ioan Gârda a argumentat prin faptul că sunt cheltuiți mai mulți bani din cauza distanței mari până la Pitești și a costurilor pentru transport. „Bitumul costă mai mult din cauza transportului și are o calitate mai slabă”, a mai spus Gârda, în altă ordine de idei, Gârda a adăugat că vor fi efectuate tratamente bituminoase pe drumurile dintre Bogdana și Huită, dintre Meseșenii de Jos și Meseșenii de Sus și pe drumul din Carastelec. (A.L.)