Jurnalul Sălajului, august 2004 (Anul 2, nr. 368-389)

2004-08-02 / nr. 368

Fondat 2003 Anul II, Nr. 368 luni, 2 august 2004 8 pagini 5.000 lei Radu Căpîlnașiu și Onorica Abrudanu Desfundarea canalelor în față la Casa de Cultură a Sindicatelor Poezie la Galeria de Artă „loan Sima“ Tiberiu Marc și Nicolae Atanasov Spectacol folcloric în fața primăriei nedumerirea zilei V-au plăcut Zilele Zalăului? n Penciuc, Micula, Stanca Președintele PNL Sălaj, Corin Penciuc, a declarat că locurile eligibile pentru parlament din partea Alianței PNL - PD în județ vor fi ocupate, la Camera Deputaților, de Cătălin Micula și Corin Penciuc, iar la Senat de Viorel Stanca. Această structură ar fi rezultat din negocierile care au avut loc București, cel puțin cât îi privește pe liberali urmând votul, în această săptămână, din Delegația Permanentă a partidului. (D.S.) ■ Distinși cu „Credință Cetății” în cadrul ședinței festive de sâmbătă din Sala Avram Iancu a Primăriei Zalău, dedicată Zilei Cetății, s-au acordat mai multe distincții. Distincția „Credință Cetății” a fost acordată protopopului Ioan Pop, medicului Dorel Dinderegan, profesorului Iuliu Suciu, medicului Augustin Pop, profesorului Ionel Penea, profesorului Constantin Cobârzan, fostului primar Miron Chichișan, fostului șef al IJP Sălaj, Viorel Dumitraș, directorului general de la Silvania Michelin, Jana Popa, președintelui PD Sălaj, Viorel Stanca, handbalistei Alina Jula, generalului Viorel Hexan, secretarului județului, Mircea Chișu, fostului director de la IRE, Dan Grigore, adjuncților șefului IJP Sălaj, Octavian Zaha și Matei Ardelean, precum și lui Mihai Gergely, șef „stare civilă”. (D.S.) . Distinși cu „Prietenii Zalăului” în cadrul ședinței festive de mai sus au primit distincția „Prietenii Zalăului” trei voluntari ai Corpului Păcii: Sam A. LeBlanc al 111-lea, Noelle LeBlanc și Morgan Cullen. (D.S.) ■ Oaspeți din Căiul Președintele Consiliului Județean, Tiberiu Marc, a avut vineri o întâlnire cu o delegație a Universității Real - Umanistice din Cahul, Republica Moldova, condusă de rectorul Nicolae Atanasov, venită în Sălaj la invitația Consiliului Județean și a Centrului Culturii Tradiționale, întâlnire informală și de consolidare a relațiilor de prietenie mai vechi dintre Sălaj și Cahul. Delegația din Cahul s-a întâlnit și cu conducerea filialei Zalău a Universității de Vest „Vasile Goldiș”, punându-se bazele unei colaborări, atât în ceea ce privește schimbul de studenți, cât și a organizării în comun a unor manifestări științifice. Ansamblul folcloric al universității din Cahul a evoluat pe scena Zilelor Zalăului, precum și la Horoatu Crasnei. Gazdele le-au oferit duminică moldovenilor o excursie la Ciucea. (D.S.) . Poeme. Versek. Gedichte în cadrul Zilelor Zalăului, vineri a avut loc la Galeria de Artă „Ioan Sima” lansarea volumului „Poeme. Versek. Gedichte”, antologie trilingvă de poezie română, maghiară, germană - apărută anul acesta la Editura Caiete Silvane a Centrului Culturii Tradiționale, prezentată de curând și la Centrul Cultural Român din Viena. Prezent la întâlnire, președintele Consiliului Județean, Tiberiu Marc, a declarat că este posibil ca, după Budapesta și Viena, următoarele harte ale oamenilor de cultură din Sălaj să fie Veneția și Berlin, cu condiția să fim „mai insistenți și mai consistenți”. (D.S.) ■ Și, totuși, pe pagina 1 în discursul său de la ședința festivă dedicată Zilei Cetății, primarul Zalăului, Radu Căpîlnașiu a declarat „Nu mkm propus să devin un primar spectaculos, care să țină prima pagină a ziarelor, îmi propun însă să fiu un primar al normalității, care vede clar problemele oamenilor, veghează la interesele lor, chiar imediate. Tot ceea ce contează este satisfacția oamenilor, faptul că în cartierul lor, blocul lor, s-a schimbat ceva în bine”. Ați citit? Aduceți-i aminte atunci domnului primar de aceste vorbe peste 4 ani. (D.S.)