Kamikaze, iulie-decembrie 2014 (Anul 5, nr. 26-50)

2014-10-08 / nr. 40

KAMIKAZE NR. 408-14 OCTOMBRIE 2014 Este profund ilegal ce face Ponta Ha-ha, spune-ne ceva ce nu știm - o să săriți voi de cur. Da, dar poate nu v-ați gândit la aspectul următor. Avem acum un candidat la Președinție care este în prezent premier și capo di tutti capi peste Guvernul socialdemocraților cu ranch-uri întinse pe nenumărate hectare. în timp ce restul candidaților au probleme în a găsi câțiva puști care să le lipească afișe prin cartiere, Ponta nici nu-și bate capul cu asta. Nu doar că Disney Channel îi face publicitate subliminală cât e ziua de mare, dar el are alte metode. Dă ordonanțe. Mărește la loc pensiile aviatorilor, polițiștilor și serviștilor, ciuntite de sadicul Boc, de nu le mai ajungeau să-și ia un Logan pe lună din ele. Ale tuturor bugetarilor, în general. Se adună ceva voturi de aici. Iartă datoriile celor care datorează ceva statului. Mărește fondurile alocate serviciilor secrete. Reduce CAS-ul, așa, să încurajeze capitalismul, să-i ungă la suflet și pe patroni, că și ei sunt voturi. Abrogă pentru câteva zile o lege concepută să reducă traseismul în primării. Parcă nu-i în regulă. Nu-i air play față de ceilalți candidați. Nu este corect din punct de vedere economic să dai găuri în buget, cum dau hoții de benzină în conducte, doar ca să ieși tu președinte. Nu e legal să suspenzi pentru câteva zile interdicția de a fura sau a schimba partidul, să spui piua până ce complicii tăi din alte partide se așază pe locurile călduțe pe care le doreau. Este destul de trist că, după douăzeci și cinci de ani de libertate politică, oamenii nu văd făcătura grosolană. Dar și mai trist este că nu există o Curte Constituțională care să-i pună cătușe premierului pentru subminarea viitorului țării în scop electoral. Iar când mă gândesc că oameni pentru care am făcut un efort conștient să le uităm trecutul comunistoid cu funcții în CC al PCR și cu exhibări deșănțate la Cenaclul „Flacăra“ recidivează acum, dovedind că meteahna de a pupa carul cel mai puternic al zilei nu trece nici la 90 de ani (mă rog, 80 în cazul lui Albulescu și vreo 70 în cazul lui Tudor Gheorghe, Vintilă , Co.), îmi vine să-l iau de gâlci pe Brucan, care ne-a promis în 1990 că în douăzeci de ani vom respira democrație. [N.D.] Victoria Nuland l-a acuzat pe Ponta, direct, de corupție în nesimțirea lui proverbială, premierul Ponta zice că nici scatoalce peste cap nu a luat de la Victoria Nuland, nici ceala aia groasă de politruc nu-i doare, în realitate, lui Ponta nu doar i-au ieșit cîteva cucuie, dar i-au sărit și niște dinți din gură. Să-i explicăm de ce. Ce a zis Victoria Nuland? A spus așa: în estul Europei, două cancere amenință ce s-a cîștigat în 1989: derapajele antidemocratice și corupția, dar și protejarea demnitarilor corupți prin evitarea anchetelor penale și ocolirea Parlamentului, în toate aceste cazuri, legea este eludată, încălcată, nesocotită. Hm, familiar mesaj, parcă l-am mai auzit undeva. Unde? Tot la Victoria Nuland, în ianuarie. Ce spunea atunci Nuland, oficial? Că vine în România pentru „bilateral and regional issues, including efforts to strengthen the rule of law“, adică pentru a da mesaje în favoarea întăririi, fortificării domniei legii. Prin urmare, mesajul pe care-l vedem acum venind din partea Statelor Unite, prin vocea Victoriei Nuland, e simplu și grav: v-am avertizat că sînteți prea corupți, dar nu v-a păsat, iar acum s-ar putea ca asta să vă coste foarte mult. CĂTĂLIN PRISACARIU Liejile pi înțăliesu’ tuturor la tote la că mi-a crăpat Windowsu’ șî nu știu undi sî sun: la selectrișian sau la DNA? I> La câtî șpagî s-a dat pientru lișențili Maicruo suoft, bag di samî cî în jocul Solitaire și învârtiesc mai mulți bani dicât în Liga Campionilor! I. Nu cunosc prea bine cazul, dar am înțieles cî în dosarul „Mairuosuoft“ s-a striecurat o ierutoari, cicî miniștrilor li tuot apârea pi i ecran o întunebari în engliezî: „Are you sure you want to take this shpaga?“ Iar variantili di răspuns (Liechia uoptzieși sî nuoî) or fuost cam așa: „Not non, că-i plin di gabitori aicișa“, respectiv „Oh, crediam cî nu mai întunebi!“ I. Duoamna Nuland sî facî ghini și să preșizezi în clar numiri badh gardului di la SPP la cari s-a referit când a spus cî protjăm cuorupții din Parlamient. I> Băi, băiatule, nici nu suntim în stari sî ni unim cu Constanța șî mâncăm cucat cî ni unim cu Muolduova! THEN & NOW