Luceafărul, iulie-decembrie 1989 (Anul 32, nr. 26-50)

1989-07-01 / nr. 26. szám

1 IULIE 1989 V Lucrările plenare. Urmare din pag. 1 Membrii Comitetului Central, ai Comisiei Centrale de Revizie a partidului, toţi cei aflaţi în sală au aprobat, într-o însufleţitoare unanimitate, ca tovarăşul Nicolae Ceauşescu, eminent militant revoluţionar, patriot înflăcărat, ctitorul de geniu al României socialiste moderne, să fie propus la Congresul al XIV-lea al P.C.R. pentru a fi reales in fruntea partidului nostru comunist - forţa politică conducătoare, nucleul vital al întregii societăţi — să conducă pe mai departe destinele poporului român pe drumul luminos al socialismului şi comunismului. In legătură cu propunerea Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., aprobată cu înflăcărare de participanţii la plenară, a luat cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu. In unanimitate, plenara a hatarit convocarea Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român, ale cărui lucrări se vor desfăşura in perioada 20-25 noiembrie 1989. Exprimind voinţa partidului, a naţiunii noastre, toţi cei prezenţi, intr-o însufleţitoare unanimitate, au aprobat Hotărirea Plenarei C.C. al P.C.R. privind propunerea de realegere, la Congresul al XIV-Iea al partidului a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român. Potrivit Hotărîrii C.C. al P.C.R., propunerea privind realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu in înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român urmează să fie supusă dezbaterii in adunările generale ale tuturor organizaţiilor de bază din întreprinderi şi instituţii, din unităţi agricole, în conferinţele comunale, orăşeneşti, municipale şi judeţene de partid. In legătură cu problemele privind pregătirea și desfășurarea Congresului, a fost adoptată, în unanimitate, o Hotărîre. In unanimitate, a fost aprobat proiectul Programului-Directivă al Congresului al XIV-Iea al P.C.R. cu privire la dezvoltarea economico-sociala a României în cincinalul 1991-1995 şi orientările de perspectivă până în anii 2000-2010. De asemenea, cu unanimitate de voturi, a fost adoptat proiectul Tezelor pentru Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român privind dezvoltarea societăţii româneşti, perfecţionarea conducerii economico-sociale, dezvoltarea democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, creşterea rolului Partidului Comunist Român şi activitatea ideologică, politico-educativă, ridicarea nivelului de cunoaştere ştiinţifică, de cultură, a conştiinţei revoluţionare, raportul de forţe şi caracteristicile fundamentale ale situaţiei internaţionale. A fost adoptată, de asemenea, Hotărirea Plenarei Comitetului Central al partidului cu privire la toate problemele cuprinse pe ordinea de zi a lucrărilor. In încheierea lucrărilor plenarei a luat cuvîntul tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Amplă şi profundă analiză a stadiului actual al societăţii româneşti, a cerinţelor obiective şi a direcţiilor fundamentale ale dezvoltării ţării în cincinalul viitor şi în perspectivă, magistrala cuvintare a secretarului general al partidului a fost urmărită cu viu interes şi deplină aprobare, cu profundă satisfacţie, fiind subliniată in repetate rinduri cu puternice aplauze şi urale, cu ovaţii. CHEZĂŞIE A VIITORULUI COMUNIST AL PATRIEI Propunerea Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. privind realegerea, la Congresul al XIV-lea al partidului, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român prezentata de tovarăşul Manea Mănescu Stimaţi tovarăşi, Din însărcinarea Comitetului Politic Executiv, îmi revine înalta onoare sa supun Plenarei Comitetului Central, spre aprobare, propunerea ca, la Congresul al XIV-Iea, in funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român, să fie reales înflacăratul patriot şi eminentul revoluţionar, genialul fondator al României socialiste, marele Erou al naţiunii, proeminentă personalitate a lumii contemporane, a mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, mult iubitul şi stimatul nostru conducător, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. (Aplauze puternice, ovaţii şi urale. Se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !"). în acest moment de mare însemnătate pentru prezentul şi viitorul ţării, avem convingerea deplină că această istorică propunere izvorăşte din dragostea, respectul şi recunoştinţa noastră, a membrilor Comitetului Central, a tuturor comuniştilor, a clasei muncitoare, ţărănimii şi intelectualităţii, a întregului popor, pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ilustrul gînditor şi militant politic, care in cele şase decenii de continuă şi eroică activitaterevoluţionară şi-a dedicat viaţa, zi de Zi, cauzei drepte a eliberării sociale şi naţionale, a victoriei socialismului, a independenţei şi fericirii poporului român, a colaborării şi păcii în lume. (Aplauze puternice, prelungite). Stimaţi tovarăşi, Istoria noastră naţională a Înscris, in paginile sale cele mai strălucite, titanica activitate revoluţionară pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu o desfăşoară, in fruntea partidului şi a ţării, pentru înălţarea şi propăşirea României socialiste, spre binele şi fericirea întregii naţiuni, care se împleteşte organic şi indestructibil cu însăşi viaţa şi lupta eroicului nostru partid comunist, întregul nostru popor cunoaşte şi dă o înaltă preţuire rolului decisiv pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu l-a avut şi îl are în elaborarea şi înfăptuirea măreţelor obiective ale edificării societăţii socialiste pe pămîntul României, în luminoasa epocă revoluţionară deschisă de Marele Congres din 1965, în fundamentarea celor mai viabile căi şi soluţii pentru rezolvarea problemelor complexe pe care le ridică, în fiecare etapă, construcţia noii orinduiri, mersul ferm înaintea ţării, pe calea socialismului şi comunismului, în glorioasa Epocă Nicolae Ceauşescu, a crescut fără încetare rolul conducător al Partidului Comunist Român, centrul vital al societăţii, s-a afirmat puternic, in toate domeniile vieţii politice, economice şi sociale, democraţia muncitorească-revoluţionară, s-a întărit proprietatea socialista, s-au dezvoltat continuu forţele de producţie pe tot cuprinsul ţării, s-au accentuat perfecţionarea relaţiilor de producţie, progresul ştiinţei, învăţămintului şi culturii, a sporit necontenit bunăstarea întregii naţiuni. Avem convingerea fermă că în frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, eminentul conducător clarvizionar, luminat, bun şi drept, România nu se va abate niciodată de la calea revoluţionară a construcţiei socialismului şi comunismului, că Partidul Comunist Român va aplica neabătut, în condiţiile concrete ale ţării noastre, principiile generale ale socialismului ştiinţific, vasta experienţă acumulată în procesul uriaş al construcţiei noii orînduiri. (Aplauze prelungite). Sub conducerea înţeleaptă a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, documentele de însemnătate fundamentală pe care le dezbatem în plenara noastră . Tezele pentru forumul suprem al partidului şi proiectul Programului de directive al Congresului al XIV-Iea al Partidului Comunist Român, cu privire la dezvoltarea economico-socială în cincinalul 1991—1995 şi orientările de perspectivă pină în anii 2000—2010 —, ce ilustrează gîndirea sa fecundă, politică, ştiinţifică, revoluţionară, viziunea sa teoretică şi practică atotcuprinzătoare, vor constitui un mobilizator program de muncă pentru întregul popor, bază trainică pentru continua dezvoltare economică şi socială, pentru înaintarea fermă a patriei spre culmi tot mai înalte de progres şi civilizaţie. Actul politic, de Însemnătate cardinală, in consens cu voinţa Întregului partid, a întregii naţiuni, al realegerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român, reprezintă garanţia sigură a continuităţii procesului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate — cu poporul şi pentru popor. Sînteţi, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, mindria, demnitatea şi făclia revoluţionară a partidului şi a poporului, care vă urmează cu credinţă şi devotament nemărginit în măreaţa operă constructivă ce conferă României un loc demn între naţiunile lumii, iar dumneavoastră, iubite conducător, recunoaşterea largă de Erou al Păcii, proeminentă personalitate a vieţii politice internaţionale, înflăcărat militant revoluţionar pentru o lume mai bună şi mai dreaptă pe planeta noastră. (Aplauze puternice. Se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R. !”). Comitetul Politic , Executiv propune Plenarei Comitetului Central să adopte o hotărîre privind realegerea, la Congresul al XIV-lea, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. (Urale şi ovaţii. Se scandează „Ceauşescu reales la al XIV-Iea Congres !"). Mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Mult stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, Vă rog să-mi îngăduiţi, in acest moment solemn, să dau expresie celor mai alese sentimente ale poporului nostru şi să vă urăm, din toată inima, să ne trăiţi intru mulţi ani, spre gloria Partidului Comunist Român, spre măreţia scumpei noastre patrii, libere, independente şi suverane. Republica Socialistă România. (Urale şi ovaţii. Aplauze prelungite. Se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“). r . Cuvîntarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU Stimaţi toviştaşi, Aş dori să mulţumesc Comitetului Central al partidului pentru hotărârea pe care a luat-o de a propune pentru discutarea în adunările de partid, la conferinţele de partid şi la Congres a realegerii mele în înalta funcţie de răspundere în partid şi în stat, de secretar general al Partidului Comunist Român. Vă mulţumesc în mod călduros pentru această încredere pe care mi-aţi acordat-o. (Aplauze puternice, prelungite , se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R.". „Ceauşescu. România — stima noastră şi mîndria !“, „Ceauşescu reales la alXIV- lea Congres !“). De aproape 60 de ani, în activitatea sindicală, a tineretului comunist, un partid, am activat Întotdeauna ca un soldat credincios al partidului, ca un fiu al poporului în rîndul căruia m-am născut — a muncitorilor, ţăranilor, al întregii noastre naţiuni — convins că numai şi numai calea indicată de comunişti reprezintă drumul spre libertate, spre o viaţă demnă şi liberă a poporului nostru ! (Aplauze puternice, prelungite). Am îndeplinit întotdeauna sarcinile puse de partid în orice domeniu de activitate. Am avut permanent în vedere că un activist al partidului trebuie întotdeauna să răspundă chemării partidului, să acţioneze cu toate forţele sale pentru înfăptuirea politicii general® a partidului. Am făcut acestea în anii grei ai ilegalităţii şi apoi in anii de după Eliberare, in construcţia socialismului, in înaintarea fermă a patriei noastre pe calea socialismului şi comunismului. De 24 de ani partidul mi-a încredinţat înalta funcţie de secretar general al partidului. Această funcţie , a fost confirmată de nenumărate ori, şi de congresele partidului, dar şi de întregul nostru popor, prin voturile ce mi s-au acordat ca deputat şi, apoi, ca preşedinte al Republicii Socialiste România. Pot să declar acum, cînd sunt din nou propus pentru această înaltă funcţie, că am acţionat întotdeauna, împreună cu Comitetul Central, cu ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului, cu partidul şi cu întregul popor, pentru a asigura înfăptuirea programelor de dezvoltare economico-socială, de ridicare a gradului de civilizaţie, de bunăstare materială şi spirituală a poporului, de întărire continuă a independenţei şi suveranităţii ţării. (Aplauze puternice, prelungite). Pe drept cuvint se subliniază importanţa Congresului al IX-lea pentru construcţia socialistă în patria noastră. Dar doresc şi acum — foarte sintetic — să subliniez cu toată tăria că Congresul al IX-lea nu ar fi fost posibil fără înfăptuirea revoluţiei de eliberare socială şi naţională, fără celelalte congrese ale partidului, fără lupta îndelungată, de veacuri, a îna-, intaşilor noştri pentru formarea poporului, a naţiunii, a statului naţional român. Este o îndatorire a oricărui comunist de a sublinia întotdeauna faptul că tot ceea ce s-a înfăptuit, de-a lungul veacurilor, in patria noastră a asigurat ridicarea continuă a României pe noi și noi culmi de progres — și stă la baza realizărilor noastre de astăzi. Iată de ce trebuie să cinstim întotdeauna, cu întreaga noastră conştiinţă, pe toţi cei care au dus lupta pentru existenţa României, forţele progresiste, revoluţionare, să cinstim poporul nostru, adevaratul făuritor al propriei sale istorii, al independenţei şi suveranităţii României ! El este făuritorul României de astăzi ! (Aplauzeşi urale puternice, prelungite , se scandează Îndelung „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu, România — stima noastră şi minciuna !“). Fără nici o îndoială, dragi tovarăşi, că în luptele îndelungate, în activitatea de dezvoltare a ţării noastre s-au săvârşit multe greşeli , au fost de altfel, orînduiri sociale diferite. însăşi intr-o etapă a construcţiei socialismului s-au sâvîrşit o serie de greşeli. Criticind unele stări de lucruri din trecut, trebuie însă să punem Întotdeauna in evidenţă ceea ce a asigurat mersul înaintea poporului nostru şi să cinstim pe acei care au făcut totul, şi-au dat viaţa pentru măreţia şi libertatea întregii noastre naţiuni ! Numai aşa vom fi adevăraţi activişti comunişti, numai aşa vom acţiona întotdeauna ca adevăraţi oameni cu înaltă răspundere faţă de trecutul, de prezentul şi viitorul patriei noastre ! (Aplauze puternice, prelungite). Nimeni nu trebuie să procedeze, aşa cum spune in unele versuri ale sale Eminescu, in „Scrisoarea I“ — de a vedea numai ceea ce a fost rău, ce e negativ. Trebuie să vedem ceea ce a fost înălţător în lupta din trecutul poporului român, ceea ce a asigurat mersul înainte ! Aceasta trebuie să reţinem întotdeauna ! Orice altă atitudine înseamnă, de fapt, a lovi în popor, în clasa muncitoare, în partid ; înseamnă de fapt a acţiona împotriva intereselor dezvoltării socialiste şi comuniste, împotriva bunăstării şi independenţei poporului. (Aplauze puternice, prelungite). Nu doresc să mă refer la alte probleme, deoarece voi face aceasta in cuvîntul meu de încheiere. Doresc, încă o dată, să exprim mulţumirile mele pentru încrederea ca mi-o acordaţi şi să asigur Comitetul Central, să asigur întregul partid şi întregul popor că, dacă unii vor acorda din nou încrederea, voi acţiona, ca şi pină acum, cu întreaga forţă pentru a asigura înfăptuirea obiectivelor de dezvoltare a patriei noastre în perioada următoare pină în anii 2000, realizarea neabătută a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare spre comunism. Pentru mine nu există şi nu va exista niciodată cel mai înalt, suprem, decit cauza socialismului, a comunismului, cauza bunăstării şi fericirii poporului, a măreţiei sale, a independenţei şi suveranităţii patriei noastre socialiste — Republica Socialistă România. (Aplauze şi urale puternice , se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul „Ceauşescu, reales la al XIV-Iea Congres Intr-o atmosferă de puternică însufleţire şi strînsă unitate, toţi cei prezenţi în sală aclamă şi ovaţionează îndelung pentru Partidul Comunist Român, pentru secretarul său general, tovarăşul NICOLAE CEAUŞIESCU). in Telegram adresată tovarăşului IOLAE CENUŞESCU secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România Mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Intr-o deplină unitate de conştiinţă cu întreaga naţiune, oamenii scrisului din patria noastră îşi exprimă profunda satisfacţie şi adeziunea entuziastă faţă de Hotărirea Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român cu privire la realegerea Dumneavoastră, la cel de al XIV-lea Congres, în funcţia supremă de secretar general al partidului. Acest act politic reprezintă expresia cea mai înaltă a preţuirii unanime de care se bucură activitatea strălucită a marelui patriot, a militantului comunist care-şi dedică întreaga viaţă, muncă şi creaţie revoluţionară fericirii patriei şi a poporului, împlinirii celor mai cutezătoare idealuri ce au luminat dintotdeauna istoria acestui pămînt străvechi, în anii construcţiei socialiste şi cu deosebire în anii epocii care vă poartă numele, epocă in care vedem însuşi triumful gindirii şi practicii revoluţionare înaintate, al aplicării creatoare a principiilor socialismului ştiinţific la condiţiile concrete ale ţării noastre, România cunoaşte cel mai glorios şi mai fertil timp al dăinuirii sale. Congresul al IX-lea şi toate celelalte mari forumuri comuniste care au urmat poartă pecetea spiritului Dumneavoastră vizionar, pe care-l resimţim in întreaga viaţă economică, moral-politică şi socială a României, în afirmarea liberă, demnă şi suverană a patriei în lumea de azi. Arhitect strălucit al prezentului şi viitorului românesc, Dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, aţi conferit culturii şi artei rolul de componente esenţiale ale progresului şi civilizaţiei, ale edificării, conştiinţei noi, revoluţionare, adresindu-ne noua, oamenilor scrisului, vibranta chemare de a ne inspira mereu de la izvorul veşnic viu al vieţii şi muncii poporului, punind îrn prim plan tot ceea ce este mai măreţ şi mai reprezentativ în epopeea construcţiei socialismului. Susţinând cu toată căldura realegerea Dumneavoastră în funcţia supremă de secretar general al partidului, învestitură în care vedem garanţia însăşi a mersului neabătut înainta al patriei, vă încredinţăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de hotărirea noastră, a tuturor, de a face tot ce ne stă în putinţă pentru ca în scrierile noastre să vibreze mai puternic preocupările, simţămintele şi aspiraţiile oamenilor muncii, împlinirea de destin a unei patrii care şi-a cucerit pe deplin şi irevocabil independenţa, pentru a înălţa edificiul trainic al culturii şi literaturii române sub soarele generos al socialismului şi comunismului. UNIUNEA SCRIITORILOR DIN REPUBLICA SOCIALISTĂ ROMANIA Partidul, Ceauşescu, România Trăim aceste fericite zile Inscrise-n viaţa-ntregului popor Precum istoria înscrie-n file Cu litere de aur mersul lor. Sînt zilele ce-n inimă aşteaptă. Şi care mărturii prin timp râmîn Căci ne conduce-o forţă înţeleaptă . Partidul nostru Comunist Român. Şi-n fruntea lui cea limpede veghează tin înţelept şi ne-nfricat bărbat, Inimă tînără şi minte trează, în care ţara-ntreagă s-a-ntrupat. E Omul — Ceauşescu Nicolae Iubit ca steagul nostru tricolor. Ca steagul roşu limpede văpaie în zborul liber către viitor. Conducător iubit, doream să vii, Chemat de ţară şi chemat de vreme în fruntea scumpei noastre Românii Ca soarele în fruntea unei steme. Din anii grei legat de-acest popor, Curat ca lacrima, ai fost făclia Ce-a luminat şi-adînc şi-nălţător Ca să-nfloreascâ, nouă, România. O ţară, suverană, de renume Prin muncă, omenie şi-adevăr Prin numele aceluia ce-n lume îi duce crezul peste mări şi ţări. Intru mulţi ani şi multă sănătate, O tinereţe veşnică-ţi dorim Cu datinile din străbuni lăsate Azi fiu iubit al ţârii, te cinstim. Căci tuturor ne eşti în veci mindria Şi conştiinţă trează luminînd, Partidul, Ceauşescu, România . E tot ce-avem mai scump pe-acest pămînt Al. Andriţoiu Ctitorul A zidi pentru patrie, cu poporul în lumina caldă şi naturală a curajului Acesta e harul celui născut pentru Naţia sa spre slava României Şi încă prin anotimpuri auzim Fîlfîitul de aripă albă-ntru pacea dorită Aripă zămislită de-un gînd necesar Pururea lumii, Viaţa celui născut pentru naţia sa E-o epopee cutreierînd prin ţară Dimpreună cu spiritul istoriei contemporane Spirit revoluţionar care animă Dialectica pămîntească de întocmire A hambarelor şi-a autenticităţii Şi existenţa de-o seamă cu floarea roşie în unic principiu : totul pentru patrie, Ce poate fi mai înălţător ! Cel născut pentru naţia sa Frate e şi călăuză privind Viitorul în faţă, fericită e naţia Care are un fiu înţelept la timonă ! Pavel Pereş Al acestui popor, al acestui partid Al acestui popor, al acestor păminturî neclintit în vînturi, legănate de-un dor al acestui tumult revărsat de izvoare, din străfunduri amare, spumegînd de demult ; al acestui meleag unde roade dă pomul şi-i cu muntele omul sub al sorţii lui steag ; al acestui, de jar steag pe fruntea cetăţii, ridicat libertăţii de-un partid legendar ; al acestui imens zvon încins de motoare ce vibrează în zare şi în aerul dens ; pretutindeni e el, mina lui e în toate cu amprente lăsate şi în crini, şi-n oţel ; şi-n barajul cel nou şi-n beton, şi-n conducte, în cărbuni şi în fructe, în catarg, în cargou , în voinţa de-a fi, în dorinţa de-a face, de-a zidi pentru pace, de-a sui, de-a-nfiori , de a duce un zbor, cu un ceas mai devreme, ale patriei steme un sublim viitor ! Gîndul lui e-n drapel, Braţul lui ne conduce Slava slavei străluce peste noi. Peste el. Victor Tulbure Ce aşezare firească Eu vin cu faptele sale şi vin cu vorbele sale şi spun : Cunoscut este sufletul mau -■ Conducătorului ! Noaptea îi colind priveliştile gîndurilor şi văd : Liberi ca pasărea dorului sintem ! Copiii mei îl aşteaptă să vină la noi. Numele lui împrietenit cu glasul lor liber , ce aşezare firească a chipului său în cuvintele de acasă ale neamului. De tot intimă, apropierea naşte aici, la români, respectul istoriei. Mulţi ani, Comunistului de Omenie ! Nicolae Oancea Noi toţi, Partidul, Patria, Poporul E ţara românească-n sărbătoare, Carpaţii dau ca bravi oşteni onorul, Cînd urcă roşul steag şi tricolorul Ca pe-un catarg pe culmea cea mai mare. E-un timp solemn cînd şi mai larg Spre-naltul crug al zilei viitoare, Că-n Nicolae Ceauşescu are Pămîntul luptelor izbînditorul. Răsune dar, a inimii urate : Trăiască înalttremergătorul, Nădejdea noastră-n veci nemuritoare. Şi-astfel sărbătorind Conducătorul Ne înălţăm în cinste fiecare Noi toţi : Partidul, Patria, Poporul. Niculae Stoian Trăim o dreaptă sărbătoare Şi dacă braţul tău biruitorul, Şi mintea luminată, trează, Ne spune să ne facem Viitorul, Românii, toţi, Partidul ii urmează ; Că liniştea în suflete ni-e dată Măreţ stindard, în zare , Scump Voievod, acum, ori niciodată, Trăim şi noi o dreaptă sărbătoare ! Căci faţa albă-a ţării sărutară, Săracii, cei răniţi, Stăpînii !... Şi soare de iubire, Primăvară, Ii dau azi muncitorii-n chipul plinii... Traian Iancu Prin inimi de eroi Prin inimi de eroi ne trece ţara, Cum a trecut prin milenaru-i timp. Nu-i vîrsta tuturora primăvara, Iubirea noastră-i unic anotimp Precum Carpaţii care-s veşnic tineri Şi apele tot limpezi în izvor Noi ce trăim pe glii de pace liberi, Asemeni lor sintem sub Tricolor. Curajul nostru-i moştenire veche. Precum e-nţelepciunea din străbuni, Deşi viteji oricînd fără pereche, Sîntem ai Păcii renumiţi tribuni. Din gîndul bun noi zămislim o faptă Din orice faptă o izbîndâ-n plus Făcîndu-ne viaţa tot mai dreaptă In faţa lumii stăm cu fruntea sus. Ne-am făurit din plaiuri o grădină Cu strălucite flori de viitor, Cum a visat Partidul de lumină Şi-al ţării brav şi demn Conducător. Constantin Atomii El e poporul liber Nu-i clipă să nu vrea să mai rămână, Dar alte clipe vin la sărbătoare Stemei române şi se-aprind pe culmi, La ţărmuri îşi trimite solit marea, Rostind cuvinte, el grădini vesteşte Pe-acest meleag răsăritean cu brazi, El e poporul liber prin popor, El e Luceafărul poporului de azi ! O, ţara mea, tu dulce Românie, Născută din sudori şi munci de faur Din vraja sîmburilor iar ne naştem, Trăim un calendar cu foi de aur. Iubim ! Sîntem ! Cunoaştem ! El ţine-n cumpănă ce-i nou şi bun. Dau aripi firei, deci ! Mai largi precum Colinele pierdute-n soare Spre a-l cinta mereu, din zare-n zare... Ovidiu Genaru -.......................- J mi-î zborul