Lumina Satelor, 1931 (Anul 10, nr. 1-52)

1931-01-01 / nr. 1

Pag. 4 LUMINA SATELOR Inoiţi-va Îndată abonamentul la foaie. După contopirea într’una a foii noastre „Lumina Satelor" cu „Libertatea“, am luat asupra ne şi o sarcină nouă, să dăm cetitorilor pe deasupra şi a treia foaie: „Foaia Interesantă" pentru plăcută petrecere şi învăţătură. Deşi cu asta avem cheltuială nouă destul de însămnată, nu am mărit totuşi preţul de abonament al foilor, ci i-am lăsat şi o lăsăm pe cel din trecut, anume: „Lumina Satelor" cu adausul religios „Oastea Domnului" şi cu adausul de petrecere „Foaia Interesanta" împreună. Pe un an întreg . Lei 180. Pe jumătate de an „ 90. Cei ce plătesc numai câte un pătrar de an (3 luni) fiindcă dau lucru mai mult administraţiei (purtătorilor de socoteli) vor plăti câte 50 Lei pe 3 luni. — — Rugăm, grăbiţi a trimite banii căci celor ce nu-i trimit până la 15 Ianuarie, le oprim mersul foii. Pentru tineret şi lipsiţi. Iar fiindcă se află prin satele noastre tineret sau oameni mai săraci, cari însetează şi ei după o cetire plăcută sufletului lor dar nu pot abona toate aceste 3 foi, sau simt trebuinţă numai de vreuna din ele. — iaca le facem cu putinţă şi lor a avea acea foaie pe care o doresc, şi Ie dăm voe a-şi abona numai pe care vreau Anume: oricare abonat la „Lumina Satelor“ poate cere, ca în foaia Iui să se mai pună încă la 2, sau mai multe exemplare din „Oastea Domnului“ sau din „Foaia Interesantă“, pe care le va da vecinului sau vecinei cutare, sau tineretului din jurul său. Pe acestea le va plăti numai aşa: „Oastea Domnului80 Lei. „Foaia Interesantă“. 50 Lei, şi i se vor pune în foaia lui, atâtea câte va cere. Banii de la cei pentru cari le cere, îi va strânge abonatul şi i va trimite cu cei pentru foaia sa deodată, înainte. — Va sluji bine Domnului, cel ce va cere şi va împărţi în acest fel cât mai multe foi religioase „Oastea Domnului“, îşi va sluji luminarea minţii şi îmbogăţirea cunoştinţelor folosioare, de cari azi nu se mai poate nimenea lipsi, cel ce va împărţi în jurul său cât mai multe „Foi Interesante“ (acestea char printre copiii de şcoală) De aceea le şi facem un preţ aşa de mic. „Oastea Domnului" singură fără celelalte două, le trimitem pentru 100 Lei pe an. Preţos dar facem şi în anul de faţă cetitorilor acestor foi. Tuturor abonaţilor regulaţi de peste an, le dăruim de Anul nou un prea frumos Calendar de părete pe 1931 lucrat în 5 colori, o adevărată podoabă pentru casa oricărui bun creştin şi român. — Şi abonaţilor noi (cari acum îi dă întâia oră între cetitorii noştri, trimiţând plata înainte) li se va trimite Calendarul de părete. — Cei ce cumpără foile cu numărul, plătesc Calendarul de părere deosebit, cu 4 Lei peste preţul foii. Se pune la vânzare şi singur acest Calendar, cu preţul de 5 Lei unu. Mai puţin de 10 nu se trimit. Banii înainte. Şi adaus 10 Lei pentru mers recomandat. De la 30 exemplare în sus, facem reducere. Bunii noştri ostaşi, dovedească-se acum vrednici luptători pentru răspândirea acestor foi, căci o foaie de aceasta întrată în casa unui creştin, e cât un predicator luminat, care l-ar căuta în toată Dumineca şi i-ar vorbi de datoriile lui către Domnul şi cătră scumpul nostru neam, conducându spre fericirea lui şi a neamului său. * Ruffom ca la trimiterea banilor pentru foi, să scrieţi pe dosul Cuponului (cotorului) dela Mandatul Poştal numărul de abonament pe care îl găsiţi tipărit sus pe adresă. Uşuraţi prin asta mult lucrul administraţiei (purtătorilor de socoteli). — Cei ce n'au avut foaia până acum şi vin ca abonaţi noui (numai de acum, sau foşti numai de probă), rugăm scrieţi: Sunt abonat nou. Vechii abonaţi ai „Libertăţii" sunt rugaţi a- şi trimite şi ei de grab plata pentru foi pe 1931 Cei cari au ceva restanţă pe 1930, să o pună şi pe aceea. Credem că mica mica deosebire de preţ (mai mare cu numai 20 Lei decât în anul trecut), nu o vor simţi, când primesc azi trei foi, în loc de două.— Pe dosul cuponului, rugăm să însemneze: abonat de-al „Lbertâţii", căci se găseşte mai uşor în cărţi, formatul de mai nainte (afară doar de numărul de Crăciun, care l-am dat, şi pe acel format, tot îndesat, ca să intre cât mai mult de cetit). Aşa rugăm pe cetitori să înţeleagă schimbarea formatului, făcută cu rost şi cu bun gând, şi fără a-i scurta în bogăţia materialului de cetit! „Oastea Domnului“ pe format nou. Adausul nostru religios, „Oastea Domnului“, se tipăreşte începând cu numărul 1 din acest an 1931, pe format la părere mai mic, adecă pe hârtie ceva mai mică. Bunii noştri cetitori să afle că prin ESta nu li se dă mai puţin de cetit! Scăderea formatului hârtei, are alt rost. Formatul de până aci, fiind tocmai cât al „Luminei Satelor", foaia „Oastea Domnului" nu putea fi pusă în lâuntrul „Luminei“ decât foarte rar așa, ca să nu rămână cu marginie în afară. — Așa acele margini se rupeau prin legarea pachetelor, prin frecarea în tren, în poștă, încât prea puţine ajungeau întregi şi curate la cetitori. De aceea a fost o trebuinţă, ca să-i dăm un format mai mic, care, pus în „Lumina Satelor“, să intre deplin şi să fie bine scutit de rupt şi de mânjit prin aceasta. Ca material de cetit nu dăm mai puţin. In formatul vechiu, „Oastea Domnului" se culegea cu sire ceva rănite între ele prin linioare de plumbce nu se văd s puse intre sire. — In formatul cel nou, acele linii pintre sire nu se mai pun, şi aşa intră cu mult mai muite şire acum într'o coloană, decât câte încăpeau în An nou fericit urează clientelei sale 8.Dicker (1407) 11 dentist (FIS) Sibiu, str. tribunei Nr.7. Mulţumită publică dlui căpitan IOV din Piteşti. De când port brâul ce l-aţi inventat, am scăpat de multe boli ce mi amărau viaţa, scurtându-mi zilele. Azi sunt perfect sănătoasă şi cu dragoste de muncă. Mă rog lui Dumnezeu, pentru fericirea D-Voastră, care aţi salvat omenirea de suferinţă cu acest brâu minunat. Cu nemărginită recunoştinţă Paraschiva Avram Login, Sibiu, str. Ţiglarilor Nr. 46, [1408] 141 Nr. ? Dr. Iiie lancu. Medic primar reîncepe praxa medicală in 2 Ianuarie 1931. Consultaţiuni pentru boli interneţi de femei la */«9—10 ore î. a. şi 8—4 ore d. a. in Sibu Piaţa Principele Carol (Piaţfr mică) Nr. 27 etaj I, deasupra farmaciei Fabritius. (1405) 1 — 3 An nou fericit 1931 vă doreşte Babos Bela, fabr. de instrumente muzicale.. Sibiu, Piaţa Regele Ferdinand Nr. 10. (1406) 11 P OALE DE STOMAC de tot felul ca: lipsa de apetit, mistuirea grea, catarul de stomac, acreala, greaţa fi vomarea, sgârci de stomac fi peste toate greutăţile fi slăbiciunile stomacului se înlătură prin Esența de STOMAC «Vertes». 4 sticle 540 Lei la Fans. „Valtarul Alb“, Lufa, str. Reg. Fard. No. 27. Porto postal fi ambaladae socotesc deosebit. (ism ir) A ieşit de sub tipar. Calendarul „Luminei Satelor“ contopit eoal „foii interesante“! S’a început trimiterea lui celor ce au trimis bani pentru ei, iar apoi şi celor ce l-au cerut, cari, dacă ne sunt bani cunoscuţi, li se trimite. Preţul Calendarului e (ca şi anul trecut, următorul: Calendar cumpărat singuratic, — 20 Lei, — fie că-l cumpără dela noi de-a dreptul, fie dela vânzătorii noştri. Pentru cei ce trimit banii înainte şi se cer trimiterea prins poştă,8 preţurile sunt următoarele: Dela 1—5 Calendare, de fiecare Calendar câte 20 Lei, — iar peste preţul lor [laolaltă socotit, se pun 10 Lei, ca să le meargă pe poştă recomandat, când nu se pot perde. Pentru cei ce trimit banii înainte după mai multe Calendare facem următoarele scăderi de preţuri: De la 6-15 calendare, le capătă cu câte 18 Lei unul. Dela 16-40 ................................. 16 „ „ Dela 40 iss sus «« ■■ ■■ ■« „ 15 „ „ și pentru acest preț. — primit înainte. — calendarele se trimit cu poşte deplin plătită de noi. Alte amănunte caută-le în numărul 47. — Admin. „Lumina Satelor11. Sibiu. . Prima fabrică de vestminte şi odoare bisericeşti FRAŢII BLOCH Bucureşti Calea Victoriei 33 - Casă fondată în anul 1829. -----Cel mai mare asortiment de vestminte (ornate) bisericeşti de diferite culori şi calităţi din mătase cu fir şi fără fir, precum şi cel mai mare depozit de absolut toate obiectele necesare pentru Sf. Biserică.— La comenzi mai mari trimitem voiajori cu marfă la domiciliu. Facem înlesniri de plată. Tiparul Tipografiei Arhidiecezane în Sibiu.