Lupta Sibiului, mai 1949 (Anul 6, nr. 1-25)

1949-05-01 / nr. 1

T /1 / V 11 mai 1949 ! Mai este ziua solidarităţii internaţionale a oamenilor muncii din lumea întreagă, este ziua în care proletariatul de pretutindeni îşi trece în revistă forţele, conştient de puterea sa, de rolul său conducător în făurirea unei lumi noui, în care să nu mai existe nici exploatare şi nici asuprire. „Două lumi stau faţă în faţă în această luptă mare: lumea capitalului şi lumea muncii, lumea exploatării şi a sclaviei, lumea frăţiei şi a libertăţii“ — scria Lenin in proclamaţia de 1 Mai 1904. Aceste cuvinte ale marelui dascăl al proletariatului, nicicând nu au fost mai actuale, nicicând nu au răsunat în lumea întreagă din piepturile suelor de milioane de oameni ai muncii cu mai multă tărie, ca astăzi. Da. Astăzi, stau faţă în faţă, lumea întunerecului şi a luminii, lumea imperialismului mondial agresiv, aţâţător la un nou răsboiu şi lumea construcţiei unei orânduiri noui — lumea păcii, culturii şi progresului, lumea putredei democraţii burghezo-capitaliste şi lumea democraţiei populare, lumea socialismului de astăzi şi comunismului de mâine. In Republica noastră populară, clasa muncitoare având ca aliat ţărănimea muncitoare, serbează în acest an ziua de 1 Mai sub semnul succesului pe drumul construirii socialismului. Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc este salutată prin realizările obţinute prin întreceri socialiste în vederea îndeplinirii şi depăşirii primului Plan de Stat, prin punerea bazelor la marea operă de transformare socialistă a agriculturii, prin antrenarea marilor masse ale poporului muncitor la conducerea statului, prin intensifearea luptei împotriva imperialiştilor instigatori la un nou răsboiu, prin întărirea unităţii de nesdruncinat a uriaşelor forţe ale păcii, conduse de marea Ţară a socialismului victorios — Uniunea Republicelor Socialiste Sovietice Clasa muncitoare din RPR întâmpină 1 Mai 1949, aşa cum îl întâmpină şi oamenii muncii din URSS, prin REALIZĂRI. In decursul unui an, clasa muncitoare condusă de Partidul ei de avantgardă, Partidul Muncitoresc Român, a înfăptuit marele act revoluţionar al naţionalizării principalelor mijloace de producţie. Prin naţionalizarea întreprinderilor industriale, bancare, de asigurări, de transporturi, etc., s’a creiat un puternic sector socialist în industrie, muncitorii şi tehnicienii din zeci de mii de întreprinderi fiind astfel eliberaţi din jugul exploatării capitaliste. Prin exproprierea rămăşiţelor moşiereşti, reforma agrară a fost definitivată, iar ţărănimea muncitoare scăpată de cele mai grozave hiene ale satelor noastre. Sectorul socialist, care a început să se desvolte şi în agricultura IOSIF S. VSLOVAH (conţinure în pag. 15) Cioi oameni ai păcii plin toate țările, unîți-vă! v . zi de trecere in revistă a forţelor clasei muncitoare si de manifestare a solidarităţi Internationale a celor ce muncesc! Dtonlneci, i Mat 1949 SflD&aiU seta. 4. imm tO, tai «UQ. XtM1 im -Nr.1 («»9» 1« « M Organ de luptă al oamenilor muncii Apare nub direcţia unui comitet Trăiască 1 Mai,