Lupta Sibiului, mai 1950 (Anul 7, nr. 227-250)

1950-05-01 / nr. 227

■■■ - " A// Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii internaţional® a clasei muncitoare, zi de trecere în revista a forţelor de lupta ale oamenilor muncii din lumea întreaga ! 4 rtwniH tu nw »nu imun C M COMITETULUI JUD. PMR SIBIU $1 DL COMITETULUI PROVIZORIU 1DE|EON $1 ORĂȘENESC Anul 11 (VH) — Nr. 227 (1518) Luni 1 Mai 1950 12 pagini 4 Lei / Trăiască 1 Mai de Vasile Dragonok xcretinil CoraHetatai de Partid Judeţean SiNa E 1 Mai — ziua solidarităţii internaţionale a clasei muncitoare, zi de trecere în revistă a forţelor de luptă ale oamenilor muncii din lumea întreagă, zi de strângere a rândurilor forţelor muncitorimii sub măreţul şi gloriosul steag al lui Marx, Engels, Lenin, Stalin în vederea intensificării luptei împotriva exploatării şi a imperialiştilor anglo-americani aţâţători la un nou războiu, pentru ca prin victoria proletariatului să se poată făuri o nouă lume, o nouă viaţă. In acest an, sărbătorim ziua de 1 Mai în condiţiuni politice interne şi internaţionale schimbate. Lupta forţelor democratice — conduse de puternicul bastion al păcii, Uniunea Sovietică — apărătoare dârze a păcii în lume, se intensifică, cuprinde tot mai numeroşi oameni cinstiţi din toate ţările lumii. „Tot mai mult se întinde oceanul mişcării muncitoreşti, cuprinzând ţări şi state noui, din Europa şi America până în Asia, Africa şi Australia... Valurile impetuoase ale mâniei proletare lovesc tot mai ameninţătoare în meterezele, care se clatină, ale orânduirii capitaliste“. (I. V. Statin, Opere, vol. 2, ed. PMR 1943, pag. 230). Aţâţătorii la un nou războiu, pentru a-şi prelungi agonia şi în acelaş timp pentru a subjuga şi exploata sălbatec cât mai multe popoare, pregătesc un nou războiu mondial îndreptat împotriva Ţării Socialismului — Uniunea Sovietică, şi împotriva ţărilor cu democraţie populară. In vederea atingerii mârşavelor lor scopuri, aţâţătorii la războiu de peste Ocean şi lacheii lor din Europa Apuseană şi-au găsit o clică de trădători şi asasini de cea mai abjectă speţă: Tito, Rankovici, Djilas şi întreaga bandă de troţkişti de la Belgrad. Cu ajutorul acestora ei caută să lovească în cuceririle revoluţionare ale oamenilor muncii din ţările cu democraţie populara, să împiedece marşul victorios spre socialism al oamenilor eliberaţi de exploatarea burghezo-moşierească şi să reinstaureze regimurile de teroare, exploatare şi întuneric, ale capitaliştilor şi moşierilor. Vigilenţa revoluţionară a clasei muncitoare din tinerele Republici populare, conduse de Partidele Comuniste de avantgardă, a determinat demascarea codiţelor de topor de teapa lui Traicio Costov, Rajk, etc., judecarea şi pedepsirea acestora. In ţara noastră lupta pentru apărarea păcii a angrenat milioane de oameni cinstiţi, dornici de a lipta pentru câştigarea ei. Această luptă a îmbrăcat forme din ce în ce mai organizate, alegându-se pretutindeni — în fabrici, instituţii, sate, şcoli, cartiere, etc. — comitete de luptă pentru pace. Astfel, în ţară s‘au constituit 17.000 comitete de luptă pentru pace în care au fost aleşi ca membri 232.000 persoane, dintre cele mai cinstiţi şi mai hotărîţi luptători pentru apărarea acestui bun al omenirii: pacea. In judeţul nostru s‘au constituit 244 comitete de luptă pentru pace, din care fac parte 4258 membri. Campania de strângere de semnături pe Apelul Sesiunii de la Stockholm a Comitetului Permanent al Congresului Mondial al Partizanilor Păcii, în care se cere interzicerea necondiţionată a armei atomice şi declararea drept criminal de războiu a acelui guvern care întrebuinţează primul arma atomică, a înregistrat în cursul lunei Aprilie peste 4.300.000 de semnături, dintre care peste 2.800.000 la sate. Numărul lor creşte în fiecare zi. In oraşul şi judeţul Sibiu, s-au strâns până în prezent peste 74.500 semnături, cifră care va fi depăşită cu mult. Partidul a mobilizat oamenii muncii din toate oraşele şi satele Republicii noastre populare în vederea îndeplinirii şi depăşirii sarcinilor legate de construirea socialismului. Primul Plan de Stat, a fost depăşit cu 8%, depăşire care arată clar succesul primului an de economie planificată în ţara noastră. Mari succese au fost obţinute anul trecut în industriile de bază — extractivă, minieră, metalurgiei prelucrătoare, etc. Odată cu creşterea producţiei a crescut simţitor şi calitatea produselor, iar productivitatea muncii s-a mărit cu 18%. Frumoasele succese obţinute în perioada Planului de Stat pe 1949, au creat condiţiuni favorabile unui nou plan anual, care la rândul său — datorită înaltului patriotism al oamenilor muncii ce construesc socialismul — va creia condiţiunile necesare unui plan de perspectivă, viitorul Plan Cincinal. Totodată, succesele Planului de Stat din anul trecut au ridicat simţitor nivelul de trai al celor ce muncesc, nivel care creşte pe zi ce trece. Reale succese a înregistrat economia noastră planificată şi în perioada primului trimestru al celui de al doilea Plan de Stat. La Întreprinderile din oraşul şi judeţul nostru trimestrul I al Planului a adus de asemenea succese însemnate. Nenumărate fabrici au terminat programul de producţie trimestrial înainte de termen. Lozinca lansată de petroliştii de la schela „Sovrompetrol“ Ochiuri-Dâmboviţa. „Nicio întreprindere în afara întrecerii“, a mobilizat mii de muncitori sibieni în întreceri, iar rezultatele s-au văzut imediat. Norme doborâte, programe lunare terminate, calitate superioară, timpi morţi eliminaţi sau reduşi simţitor. Până la 1 Mai, s-au realizat importante depăşiri ale programelor de producţie pe luna Aprilie. Astfel, „Independenţa“ a depăşit programul lunar pe sortimente la tonaj cu 31% şi la valori cu 27,5%, Fabrica „Elastic“ cu 42%, „Balanţa“ cu 25%, „Virola“ cu 22%, „Libertatea“ cu 18,5%, Union din Cisnădie cu 13%, etc. întrecerea socialistă, metoda comunista de construire a socia(Confirmare în pag. 12-a) .