Lupta Sibiului, iunie 1952 (Anul 9, nr. 2154-2178)

1952-06-10 / nr. 2161

imm PROLETART DTN TOATE TARILE. UNITI*VA? ■gri igiumi ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL PMR SIBIU 51 AL SFATULUI POPULAR REGIONAL Anul LX — MNr. 2161 Marţi, 10 Iunie 1952 ] 4 pagini — 20 bani Să extindem metoda planului financiar de producţie al locomotivei Oamenii muncii din ţara noastră. Astăzi aplică această metodă nuluptători activ, pentru pace şi conmeroşi mecanici din depoul CFR structor, neosteniţi ai socialismului, Bucureşti-călători, de la depoul frunobţin zilnic succese care le fac cinste, Iaş CFR-Iaşi, CFR-Cluj, etc. In toate sectoarele activităţii econo- O nouă consfătuire organizată de unire ale ţării noastre, oamenii muu depoul CFR Timiş-tria, Oraşul Stalin, ci îşi dovedesc prin fapte capacitatea la care au participat delegaţi ai celor creatoare, patriotismul fierbinte pourilor din regionala CFR Oraşul şi hotărîrea de luptă pentru progresul Stalin, căreia îi aparţine depoul CFR şi înflorirea patriei noastre. Sibiu, a fost încă un Prilej minunat In cadrul întrecerii socialiste care de noi angajamente pe care cei prese înalţă pe zi ce trece spre forma zenei şi le-au luat în vederea extinei superioară, stahanovismul, metoderii planului financiar de Producţie, cele de muncă ale oamenilor sovietici. Ca prim rezultat al acestei noi care astăzi construesc comunismul, consfătuiri, mecanicii Gheorghe Drăconstitue un factor hotărîtor. Şi im- ghidi» Gheorghe Olteanu şi alţii dela portanţa acestor metode pătrunde zi depoul Sighişoara, şi-au însuşit aceade zi tot mai adânc în conştiinţa stă metodănurcitorilor din întreaga ţară, care Dar pentru ca metoda planului file pun în practică.nanciar de producţie al locomotivei Aşa cum sondorii, metalurgiştii, să se aplice într adevăr fructuos, textiliştii, muncitorii forestieri, sau sunt necesare însă o serie de măacei din industria alimentară îşi da sur de care conducerile depourilor ceară să conducă trenuri de mare feroviari, veţi înţelege acest lucru, când veţi stabili o organizare armonie a Sindicatelor din Transporturi Pleasa,a tuturor serviciilor, a tuturor lucratorilor in mecanismul si comunicaţii, a sprijinit de la început introducerea acestei metode- In transportului, aceasta va fi o adevăscopul extinderii metodei planului ratii diciPU.na bolşevică, financiar de producție al locomotivei, Purtând in inimi cuvintele mare a fost organizată în capitală o con- Stalin» fiecare feroviar «lin regiu . ... sfătuire, la care au participat numenea noastră trebue să simtă că el « stente» a îndrumat maiştrii Şi muntoşi mecanici de locomotivă, stahano este un P^on 1n b*Pta poporului no* vişti şi fruntaşi în producţie, planis^'ru Pentru construirea socialismului, ficatori, ingineri şefi şi conducători Pentru întărirea economica a Patriei . , ■ i. . . , w noastre, pentru întărirea lagărului a, depourilor din întreaga ţara, ac- păcii din care f parte, tivişti sindicali, etc. La această con- Fiecare comunist sa lupte $i să sfătuire mecanicul stahanovist Con- antreneze în luptă Pe fiecare muncistantin Mălai a expus modul în care porA ceferist pentru a da un nou , , j , 1 • • avant muncii din domeniul transa aplicat metoda planului financiar porturilor feroviare, în cinstea zile, de producţie al locomotivei, de 23 August. In interiorul ziarului: ".Nota Guvernului Republicii Populare Române (pag. 2-a). VIAŢA DE PARTID: Pentru o cât mai intensă muncă politică în întreprinderile din regiunea noastră (pag. 2-a). Expoziţia „Originea şi evoluţia omului“ organizată de SRSC, în oraşul şi regiunea Sibiu (pag. 2-a). Aplicarea agrominimului chezășia unei recolte îmbelșugate (pag. 2-a). Transportul materialului lemnos trebue intensificat în regiunea Sibiu (pag. 3-a). Primele cadre de electricieni pentru ariile electrificate (pag. 3-a). După înlăturarea evementelor sabotoare s’a îmbunătăţit munca la fabrica „Ardeleana“ din Sebeş (pag 3-a). Arhitectura noii mari căi navigabile (pag. 3-a). Lupta de eliberare a popoarelor din Vietnam, Cambodge şi Laos (pag. 4-a). Să fie eliberat Jacques Duclos (pag. 4-a). Toate popoarele lumii sunt solidare cu lupta poporului francez pentru pace (pag. 4-a). Interogarea lui Jacques Duclos (pag. 4-a). rea nivelului politic şi mărirea producţiei, nerea de recolte bogate, menite să contribue la consolidarea succesului reformei băneşti. După terminarea lucrului, peste 120 membri colectivişti din Şelimbăr s-au adunat la sediul gospodăriei. La meetingul care a avut loc pentru a sărbători marele eveniment — alegerea tovarăşului Gheorghe fochiştilor această minunată metodă Nr. 1 metal-industrie uşoară din loganizarea muncii şi realizare de pentru ca ea să fie extinsă la toate calitate, într’un însufleţit meeting elevii economii în toate sectoarele de aetilocomotivele din circulaţie. Deaseme- Şi profesorii şi-au manifestat bucuria vitate, pentru aplicarea strictă a anea şeful depoului, tov. Mihai Rădoi, faţă de alegerea tovarăşului Gheorghe grominimului care să ducă la obţis la angajat să extindă această metodă Gheorghiu-Dej ca preşedinte al Consi in cadrul atelierului şi la automotoare, fiului de Miniştri. Şi-au luat apoi angajamente şi me- In cuvinte calde şi entuziaste tovcanicii fruntaşi în producţie Ioan Gh. profesor Liviu Periş a vorbit despre Nistor, Vasile Zav, Săbău Silvestru semnificaţia acestui eveniment imporşi alţii. tant. In încheere elevii şi cadrele di-In încheerea însufleţitului meeting dact'ce au alcătuit textul unei teleşi în aplauzele tuturor s’a trimis o grame de felicitare adresata tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej, prin care şi-au luat angajamentul să muncească cu mai mult elan pentru însuşi-au luat angajamentul de a îndeplini spre a da patriei cadre bine califinianul global de producţie pe anul care, necesare industriei socialiste. 1952 până la 23 August, de a mări Elevul Alexandru Crinteanu din anul productivitatea muncii cu 20%, de a întâi, în numele elevilor, şi-a luat întări vigilenţa revoluţionară în scopul angajamentul de a depune toate întăririi statului nostru de democraţie eforturile pentru însuşirea temeinică populară. Cu noi angajamente în producţie oamenii muncii îşi exprimă dragostea faţa de partid şi conducătorul său Cu dragoste neţărmurită s’au adunat al Consiliului de Miniştri. Pentru a cuvântarea rostită de tov. Linianmecanicii, fochiştii, muncitorii şi tehni sprijini pe iubitul nostru conducător ghele, secretarul organizaţiei de bază denii depoului de locomotive Sibiu la la îndeplinirea măreţelor sarcini cărei în numele profesorilor tov. Silviu meetingul organizat în cinstea alegerii stau în faţă pe drumul construirii se- Ţeposu şi-a luat angajamentul de a tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej cialismului, muncitorii întreprinderii munci cu dragoste şi devotament ca preşedinte al Consiliului de Mi şi-au luat armatamentul de a îndeplini stare a da natriei cadre bine califiniştri. După deschiderea meetingului de către tov. Ioan Radu, preşedintele comitetului de întreprindere, tov. Ilie Cârstea secretarul organizaţiei de bază, a vorbit despre măreţul eveniment, citind în continuare jurământul depus de tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej în faţa Marii Adunări Naţionale, a materiilor predate, pentru a deveni buni tehnicieni şi să aducă contribuţia lor la îndeplinirea sarcinilor ce se desprind din planul cincinal şi planul de electrificare a ţării Cu multă dragoste au primit şi Un însufleţit meeting cu ocazia alegerii tovarăşului Gheorghe Gheorghiu- Entuziasmaţi şi plini de încredere , pr. preşedinte al Consiliului de în cel mai iubit fiu al poporului, că Miniştri a avut loc şi la şcoala prorura i s’a încredinţat conducerea qu- fesionala Nr. 5 de energie electrica. — _____ —^---- — r----- , vernului Patriei noastre, muncitorii ‘ţi cadrul acestui meeting numeroşi muncitorii agricoli din depou şi-au luat numeroase anga- elevi Şi profesori şi-au luat angajagricole de stat Dealul Ocnei Siroesc succesele lor metodelor avan- respective şi ale staţiilor de mişcare : jamente. Mecanicul stahanovist Concentul de a-şi îmbunătăţi munca pen- biu, alegerea tovarăşului Gheorghe sate de lucru ale oamenilor sovietici, trebui să ţină neapărat seamă. Im- stantin Mălai care a aplicat pentru ITM “ uregătite" nice" Gheorghiu-Dej ca preşedinte al Conaşa şi în transporturile feroviare. Pregatit de mişcare Si operatorii KC, prima data planul financiar al loco- producţiei cadre bine pregătite necesiliului de Miniştri in cadrul unui ceferiştii au la îndemână o serie de de Pildă, trebue să colaboreze cu motivei după metoda economistei so- sar® măreţe^ opere de construire a someetingei şi-au luat angajamentul metode preţioase, cu ajutorul cărora mecanicii, mărind tonajul remorcat, vietice Clavdia Baranovskaia, şi-a luat cialismului in patria noastra, de a spori eforturile în muncă, penau reuşit să dea muncii lor un ritm Pentru folosirea la maximum a ca angajamentul de a prelucra în cadrul *tru realizarea şi depăşirea sarciniinou, în lupta pentru efectuarea trans- Parităţii de tracţiune a locomotivei ş şcolii de perfecţionare a mecanicilor şi In sala festivă a Şcolii profesionale lor de plan, pentru o mai bună exporturilor mărfurilor de larg consum Avantagiile mari pe care le prezintă în bune condiţiuni. Atenţia frăţească raţionala folosire a locomotivelor, şi sprijinul oamenilor sovietici, şi-au va stimula Pe fiecare mecanic sa găsit expresia vie în vizita pe care . ..... .... inginerul sovietic V. T. Osipov, Erou zonal- Ridicarea calităţii reparaţiilor al Muncii Socialiste şi stahanovistul locomotivelor şi reducerea timpilor Victor Grigorievici Blajenov, mecanic de staţionare a trenurilor, este ccade locomotivă, laureat al Premiului *Preni- o condiţie de care treime şase Stalin, au făcut-o ţării noastre. tma neaparat seama. Pentru succe. . ... . , sul deplin al acestei metode mai 1 1vrConfracte care au.,avut loc este nevoie neapărat şi de o conta Ministerul transporturilor oas- ştiinţă înaltă a mecanicilor, de o peţui şi-au împărtăşit experienţa lor, luptă activă împotriva lipsurilor care ajutandu-i pe feroviarii noştri sa faca mai exista înca. In acest scop orgao noua cotitura in munca transpornizatilor de bază, comitetelor sindurilor. Mişcarea cincisuesta, forma care şi însăşi frunta Saor mişcării superioara a întrecerii mecanicilor şi cinci antiste le revine sarcina de a fi fochiştilor de pe locomotive, şi a în printre aceia care să sprijine cu îndreptat orientarea spre cea mai toată Puterea lor de muncă, introjusta cale a sporirii parcursului ducerea planului financiar. Pe toate mediu al locomotivelor, a marini nu locomotivele, în adevărata sa formă, mărului de kilometri parcurşi între aşa cum pa conceput economista doua reparaţii generale, obiective ca Clavdia Baranovskaiare n’au întârziat să aducă roadele Mecanicii trebue sa fie convinşi aşteptate pe torâmul luptei pentru că aplicarea planului financiar de economii. ... „ Producţie al locomotivei constitue Pornind de la principiul just, că un nou succes, aşa cum succese au domeniul rezervelor nedescoperite însemnat şi aplicarea metodelor spîncă în transporturile feroviare este vietice Osipov, Lunin, Blajenov, etc., nelimitat, mecanicul stahanovist cinca acesta este un nou Pas în pereisutist Constantin Mălai de la Depoul fecţionarea mijloacelor noastre de CFR Sibiu, a studiat temeinic o nouă transport, în vederea întăririi schimmetodă sovietică. Metoda planului fibului de mărfuri între oraşe şi sate,nanciar de producţie al locomotivei, în scopul consolidării succesului reiniţiată de economista Clavdia Ra- formei băneşti, Janovskaia. Având sprijinul organi- Sindicatele din unităţile feroviare, zaţiei de baza, al comitetului sindical sub îndrumarea organizaţiilor de şi îndeosebi al Ministerului Trans- Partîd, trebue să antreneze munci la porturi. cincisetistul Constantin Mălai toru ceferişti în descoperirea şi fo- întreprinderea .Vasia Vasilescu” din Intre RUS munca sa pentru prima sosire a elementului nou in domeniul Mediaş, datorită muncii Politice desdata în ţara, aceasta preţioasa me- transporturilor Fiecare feroviar trefăşurată de organizaţia de bază, 1011nbue să fie pătruns de cuvintele ma* întrecerea socialistă şi metodele de telegramă de ataşament şi dragoste faţă de tovarăşul Gheorghe Gheorghiu- Dej, în care angajaţii depoului de *• Intr’un însufleţit meeting şi muncilocomotive s’au legat de a îndeplini sarea cunoştinţelor profesionale, ridica Gheorghiu-Dej ca preşedinte al Conplanul pe 1952 până în ziua de 18 ** 1- J- “ — Noembrie şi de a extinde metoda planului financiar la toate locomotivele şi automotoarele din circulaţie. siliului de Miniştri, ei şi-au luat numeroase angajamente. Brigadierul Floam Farcaş, colectivistul Simiofil Im pauza cea mare, la Şcoala de Boldea şi alţii şi-au luat angajaţie tehnică metalurgică din Sibiu, mentul că vor munci cu elan şi într’o însufleţită adunare, profesorii devotament pentru întărirea gospeşi elevii şi-au arătat marea bucurie dăriei colective, că vor termina latorii întreprinderii „Elastic“ din Sibiu pentru alegerea tovarăşului Gheorghe timp toate lucrările de întreţinere a au sărbătorit alegerea tovarăşului Gheorghiu-Dej în funcţia de preşe- culturilor şi vor fi primii la strânsul Gheorghe Gheorghiu-Dej ca preşedinte dinte al Consiliului de Miniștri. După recoltelor- Mn cîndiesa stilek de 23 Mugu&îi Luptă pentru cât mai multe ţesături peste pian Şi-au luat noi angajamente multe ţesături peste pian şi pentru stească măreţul eveniment Prin noi care consta in mecanizarea procesuconsolidarea succesului reformei bă- succese în domeniul producţiei. Desui de spălare Si acidulare a mare. * . . .l ly i 1 * I 1 1 1* iv 1. i»ln n nr fi ni m aaca nnlT»i1 o vy» am»a C1 «i , neşti. In Prezent în secţia ţesătorie, metoda marşlui este aplicată de 28 pildă în schimbul de dimineaţă din malelor. Frumoase angajamente şi-au ziua de 7 Iunie, filatorii şi-au luat luatapoi o serie de muncitori şi angajamentul de a depăşi planul de muncitoare care sunt hotarîti să-şi in cinstea zilei de 23 August la Vestea alegerii iubitului conducă- Muncitoarele din fabrica de aţător al Partidului nostru, tovarăşul şi-au înnoit deasemenea angajament Gheorghe Gheorghiu-Dej, în funcţia tele. Ele vor depăşi planul de Prode Preşedinte al Consiliului de Miducţie cu 4,5%, vor reduce deşeur de niştri, s'a întins cu repeziciune deja cu 10% şi vor extinde metoda Janun capă la altul al ţării noastre. darova, care constă în Preluarea Harnicii muncitori şi muncitoare, schimbului fără oprirea maşinilor, tehnicieni, ingineri şi funcţionari de la 30 la 40 tovarăşe. Mecanicul de la ,Firul Roşu” din Tălmaciu — Şef şi-a luat angajamentul de aur Victoriile pe care le-a obţinut rolul Stalim, rostite la recepţia mun- muncă sovietice sunt folosite tot raionul Sibiu, şi-au luat o serie de genta punerea în practica a movametodei planului finan-eitarilor şi funcţionarilor feroviari, mai mult în lupta pentru cât mai n°i angajamente, menite să crnsitelov- serior Cojocaru, inovaţie prin aplicarea clar de producţie al locomotivei, au ţinută la Moscova .Printre numeistimulat puternic şi pe ceilalţi metorii şi funcţionarii feroviari sunt camei din depou. Ei s’au convins oameni în Posturi mari şi oameni repede cât de uşor a reuşit să eco- care ocupă Posturi mici, dar nu nomisească mecanicul Constantin există în transport oameni inutili Si Mălai, prin aplicarea noii metode, neînsemnaţi, începând dela cei mai intr’o aaitră perioadă — până la mari conducători şi terminând cu Mai —suma de 12.366 lei. Noua lucrătorii ,mici”, inclusiv acarul, inmetodă s’a extinsîn tot depoul Siclusiv lucrătorul care unge rotile biu. Astăzi este aplicată de 42 me vagoanelor, inclusiv femeia care face canici împreună cu fochiştii lor, pe curăţenie, toţi deopotrivă sunt mari, 21 de locomotive, împreună, aceştia toţi sunt însemnaţi, întrucât tranşau economisit 295 tone combustibil Portul reprezintă o bandă rulantă convenţional de la 1 Aprilie până în unde este importantă munca fiecăruia prezent, contribuind cu încă o victorie lucrător, a fiecărui şurubaş. Când a consolidarea succesului reformei v°i tovarăşi muncitori şi funcţionari băneşti. Ministerul Transporturilor şi Uniţesătoare. Tot în această secţie 120 ““sj»««»»»“' ''t a ţ'»»'“''1 ^ ----- ---r.-------------j» V muncitori aplică metodele sovietice Producţie cu 3,5% in aceasta lună, depaseasca planul Si sa extinda pe Ilicev-Vlasov şi Antonina Jandarova de a reduce deşeurile cu 4% prin o scara larga metodele avansate de Comunista Ivan Firuta, care lucrează mai inrma folosire a maşinilor şi munca sovieticela 15 războaie semiautomate, după materiei Prime Si de a extinde acşindu-şi planul cu 13,6%, sau ţesătoarea fruntaşe Elena Potlog, care lucrează la 12 războaie, constitue cu organizat orice adevărat exemple pentru celelalte muncitoare. Dovadă este faptul că şi utemistele Paraschiva Seimeş,Îngusta Gunesch şi altele, se pregătesc să treacă dela 10 la 15 războaie. Problema calificării cadrelor, stă deasemeni în centrul Preocupării conducerii, care pe lângă cele două cursuri teoretice de calificare ediţiunea de îngrijire a utilajului printr'o nouă serie de măsuri tehnico, citorii mai vechi să aplice şi iniţiativa maistrului Francisc Creman. Astfel, în urma unei şedinţe, în cadrul căreia s'a prelucrat importanţa Zikeli şi alţii, şi-au luat angajamentul să califice 10 muncitori după această metodă. In Primele zile după acest mare eveniment s'au evidenţiat tovarăşele Ana Oancea, Paraschiva Maxim, Smaranda Bolovan, Ana Klein și altele. Un curs profesional cu fruntaşii întrecerii socialiste Conducerea întreprinderii .Tesă- Printre cei care, îndrumaţi de artura Roşie” din Sibiu, cu sprijinul ganizaţia de bază UTM, s'au înscris efectiv al organizaţiei de bază, a or să frecventeze regulat cursurile sunt ganizat în cadrul întreprinderii anatemistele Elza Feisel» Silvia Szabo» curs cu fruntaşii în Producţie, la din secţia urzit, Paraschiva Dragocare s’au înscris Peste 60 de muncimii din secţia tricotat, etc. tori. Acest curs urmăreşte scopul In urma lecţiilor Predate până de a Pregăti muncitorii din punct de acum, s-a observat o simţitoare învedere profesional şi teoretic: bunătăţire a muncii. Tinerele Mela-Printre cele 13 lecţii care sunt una Văcaru, Maria Klein altele Programate să se predea în cadrul din secţia confecţii, reuşesc să-şi decursului de către inginerii si tehni- păşească zilnic planul, îmbunătăţind clenii fabricii, sunt si acelea de în şi calitatea lucrului. Pentru a-şi întreţinerea utilajului, cunoaşterea deplini angajamentele luate in cinmateriilor prime, a diferitelor mestea alegerilor organelor conducăacestei metode, maistrul comunist rode sovietice» etc. Iniţiativa înfiintoare U. T. M. şi în cinstea zilei de Mihail Coman, utemistu! Hermann ţârii acestui curs, a fost sprijinită 23 August, organizaţia de bază UTM îndeaproape şi de organizaţia de mobilizează şi de alţi tineri să ureează UTM, care a mobilizat tineri’meze exemplul acestora. Pentru ce fruntaşi în producţie să participe în la rândul lor ,să obţină şi ei titlu! număr cât mai mare la acest curs de fruntaş în producţie