Lupta, octombrie 1895 (Anul 12, nr. 2684-2707)

1895-10-14 / nr. 2695

14 OCTOMBRIE 1896 maţie a forţei guvernului — Austria are mare trebuinţă de un guvern tare ; conservatorii au încredere în cabinetul Badeni. D-na Zilerik (polones) zice că programul răspunde în întregime principiilor tradiţionale ale poloneşilor, mai cu deosebire în privinţe dragostei şi a recunoştinţei către împărat. Antisemiţii, croaţii şi rutenii vor aştepta actele guvernului. DIN BULGARIA Sofia, 24 Octombrie.—Principesa Clementina a sosit la Filipopoli, singură, venind din Varna, unde familia princiara va prelungi șederea sa. Știrea după care familia princiară s’ar stabili la Filipopoli, unde principesa va aștepta facerea, nu este încă confirmata. Mitropolitul din Ruşeiuc Mgr. Gregoriu, preşente al Sinodului, şi d-na Teodoroff, preşedinte al Camerei, au sosit. Au fost primiţi la gară de unii din miniştrii. Astă-seară s-a ţinut prima întrunire la clubul partidului guvernamental. Sesiunea Sinodului va începe în curînd. Timpul continuă a fi frumos ; se speră că apele se vor retrage în gurini, dar pagubele ce au causat drumurilor de fer vor produce o întrerupere destul de lungă a serviciului. ŞTIRI DIFERITE Constantinopol, 24 Octombrie.—D-nu Currie, ambasador al litigii erei, a fost primit azi in audienţa de către Sultan. Din causa întreruperii comunicaţiilor pe drumul de fer, d-na Currie a amânat plecarea sa pe luni. Poarta şi Banca Otomană s’au înţeles asupra condiţiunilor împrumutului pentru conversiunea în 4 °/0 a obligaţiunilor vămilor şi asupra împrumuului pentru legăturile drumurilor de fer, dar avend in vedere situaţia pieţii, Banca Otomană îşî reservă dreptul de a fixa epoca emisiunii noului împrumut 4 °/0. DIN CAMERA UNGUREASCA Budapesta, 24 Octombrie. — Camera deputaţilor.— D-na Banffy a răspuns la mai multe interpelări, între altele la acea a d-luî Drakulics asupra congreselor bisericelor greacă, orientală și sârbească. Ministrul a zis că dacă, cheltuelile ce ar atrage după sine întrunirea acestor congrese nu ar încărca fondurile bisericelor, el va propune împăratului, afară de alte obstacole eventuale, să autorizeze convocarea acestor congrese. Statutele presentate au fost aprobate. FIERBERILE DIN ORIENT Londra, "24 Octombrie. — Agenţia Reuter află din Constantinopol că populaţia creştină este neliniştită de situaţia provinciilor Alep şi Adana. Externere de o revoltă şi de o nouă versare de sânge. După ştiri din sorginte turcească, armenii districtului Zeitun ar avea de gând să se răscoale în contra autorităților. CHINA SI JAPONIA Paris, 24 Octombre.—Prin note schimbate la 19 Oct. la Tokio între puterile şi Japonia, această aderează cu desăvîrşirea vederilor ce au inspirat intervenirea germaniei, Franciei şi Rusiei şi apoi a Spaniei în conflictul Chino-Japones. Paris, 24 Oct. Japonia reduce de asemenea cu 30,000,000 de taels indemnitatea ce China trebuia să plătească pentru retrocesiunea peninsulei Liao-Tung.—Japonia se angajează a nu mai încheia tratatul de comerț cu China. Deșertarea peninsulei Lian-Xing se va face de acum până la fine Ianuarie. Japonia se angajează a nu ceda nici unei puteri Pormoasa și insulele Percadorces. ITALIA SI PORTUGALIA Roma, 24 Oct. — Se anunţa din Lisabona Agenţiei Ştefani, că ministrul afacerilor străine a rugat pe însărcinatul de afaceri al Italiei să exprime guvernului italianiile sale păreri de rău şi dorinţele sale de a vedea încetînd in curînd situaţia actuală. Roma, 24 Oct. — Agenţia Ştefani află din Lisabona că ziarele portugheze ţin un limbagiu plin de consideraţiune şi de cordialitate pentru Italia şi casa sa regală precum şi pentru guvernul italian. — Se crede, avind in vedere posiţiunea foarte delicată a ministrului Portugaliei la Roma, — că acesta va obţine un concediu lunar. . PETRECERI Teatrul Naţional.—Sămbătă 14 Octombrie : Nobleţea veche şi Nobleţea nouă, comedie în trei acte. Pentru prima oară Steaua, dramă într’un act, de Fr. Copé tradusă de d. Radu D. Rosatti- Sală teatrului Dacia.—Teatrul român. Sub conducerea de scenă a d-luî şi d-neî Al. Vlădicescu în beneficiul d-lui Vlădicescu. | Duminică 15 Octombrie 1895, pentru prima oară piesa: Nebuna de la 7 turnuri. | melodramă spectaculoasă cu cântece, în 5 acte, începutul la 8 juni ore seara. Teatrul Hugo.— In toate serile reprezentaţii date de trupa de varittăţi. La 16 Octombrie îşi va începe reprezentaţiile la Teatrul Naţional, celebrul tragedian Ernesto Rossi. El va da şase reprezentaţii jucând piesele: Ţarul Ioan cel groasnic, Machibeth, Othello, Regele Lear, Ludovic al XI, etc. EDIŢIA II s Ultime Informaţii Astă seară consiliul sanitar superior se întruneşte in şedinţă. La ordinea zilei diferite chestiuni privitoare la salubritate, înscrierile pentru concursul ce se va ţine la 1 Noembrie, pentru darea concesiunilor de farmacii se fac numai până Luni, 16 Octombrie. Din cauza epidemiei de scarlatina ce bantui printre copii din oraşul Focşani, toate şcoalele din acea localitate au fost închise pe timp nedeterminat. Pentru ziua de 1 Noembrie, suntem positiv informaţi că se pregăteşte o mare schimbare printre judecătorii de ocoale. Afacerile în porturile Galaţi şi Brăila stagnează. Eri s’au făcut puţine operaţiuni de preţuri, însă satisfăcătoare. Cererile de cereale sunt mici. Dintre toate fasolea continua să fie căutată, preţul ei s’a ridicat, dar nu se prea găseşte. Comisiunea însărcinată de ministerul de interne pentru a studia cestiunea descentralizării administraţiei comunale şi judeţene, şi despre care am vorbit în ziarul nostru, se va întruni Luni la ministerul de interne. Prefecţi noui. Dl. Handoca a fost numit prefect la Prahova şi d. Atanasiu, la Dîmboviţa. Un muncitor anume Nicolai Alexandru a fost transportat ori într’o stare gravă la spitalul Brâncovenesc, find bătut crunt de cătră nişte indivizi necunoscuţi. Din ordinul medicului şef al Capitalei s’au confiscat toate medicamentele găsite la cei doi indieni, caii se pretindeau că sunt doctori. Dânşii vor fi daţi şi in judecată pentru faptul că au practicat medicina prin mahalale, fără să fi avut nici un fel de autorizaţie. D. Kim Iliescu, diplomat de la facultatea de medicina din Paris, a obţinut dreptul de liberă practică a medicinei in ţară. ieri s’a început concursul pentru ocuparea postului de medic secundar de la ospiciul Măicuța. Perechea regală va sosi mâine după amiazi la orele cinci hi Capitală. f IMn cauza sărbătoarei de mâine. §l‘. ■®ara.*ichiiva, ziarul nostru nu va apare «le cât Laiul la orele obișnuite. Prădăciunea de la monastirea Adam Din Bîrlad ni se scrie, că în noaptea, de Marţi spre Mercur, 4 Octombrie, nişte făcători de rele au năvălit în casa vlaicei Elisabeta Popa din monastirea Adam, unde era şi o altă maică, anume Ecaterina Virgolicî. Hoţii intrînd înăuntru au cerut bani. Maicele neavînd, au fost schingiuite, încât nenorocitele au fost aduse in cura spitalului din Bîrlad. Hoţii au răpit de la ele un val de şaiac, mai multe valuri de pînza şi alte obiecte ce au găsit. Autorităţile s’au pus în urmărirea biharilor. ŞTIRI LITERARE ŞI TEATRALE Cunoscutul librar-editor d. Carol Muller a editat într’un elegant volum poeziile d-lui Alexandru Vlahuţă, sub titlul Iubire. Talentul d-lui Vlahuţă este îndeobşte cunoscut, ca să mai fie nevoie de laude. Suntem siguri, că d. Carol Muller, care face destule sacrificii pentru literatura românească, va avea succesul meritat cu acest volum al talentul ului poet. * D. M. Ţine, unul din bunii noştri scriitori, a publicat în broșură traducerea piesei lui P. Corneille, Mincinosul, comedie în 5 acte, care s’a jucat cu mult succes pe scena Teatrului Naţional. Volumul se găseşte de vînzare la toate librăriile.* Succesul mereu crescând al Bibliotecei pentru toţi a decis pe e liter, d. Carol Muller, ca să scoată o extaţie cartonată din volumele deja apărute. Aceste volume cartonate sunt de o e LUPTA leganţă deosibită şi nu costă decât 6O bani unul. Cărţile sunt legate în foile roş şi aurite. Mai cu deosibire Calendarul din această bibliotecă este de o rară eleganţă. Din volumele cartonae au apărut Schiţe umoristice, de Teleor, şi Legende istorice, de Bolintineana. * Se anunţă apariţia în capitală în cursul acestei luni a o mulţime de cărţi şi reviste. Mai mulţi din scriitorii noştri afirmaţi îşî vor publica operele lor. Atâta numai pentru acum. Le aşteptăm cu nerăbdare. * Celebrul tragedian Ernesto Rossi, pe care publicul Bucureştian a avut deja ocasiunea să admire, a întreprins ultimul seu, turneu artistic, însoţit de o trupă excelentă, după care turneu va abandona scena cu desăvârşire. In trecerea sa prin ţară va da o serie de representaţiuni în Teatrul Naţional, cu începere de Luni 16 Octombrie. Din repertoriul bogat ce posedă Rossi va juca: Louis XI, Kean, Shylok, Otello, Regele Lear, Macbeth şi ca piese noi Richelieu de Bulwer, Cavalerul avar de Puşkin şi Moartea lui Ivan groaznicul de Comtele Tolstoi. Cu această din urmă piesă, care va forma prima representaţie, Rossi a repurtat un succes strălucit în Rusia în primăvara trecută. Preţurile moderate ce s-au fixat pentru locuri vor inlesni oricărui amator de artă să meargă să admire pentru ultima oară pe marele artist. Biletele se află de vânzare la agenţia teatrală «Independance». TELEGRAME Barasdin, 24 Octombrie.—Muncipalitatea a numit pe ministrul preşedinte Banffy şi pe banul Khueu Hedervary burghezi Onorari. Copenhaga, 24 Octombrie.—împărăteasa văduvă a Rusiei, marele duce Michail și marea ducesă Olga au plecat după amiază la Petersburg. Bibliografie Dl. N. Cosăcescu, cunoscutul profesor de matematici de la şcoala normală de institutori, a pus în vânzare prin dl. N. Steinberg, editor, ultimele ediţii din aritmetica d-sale şi cu poveţuitoarelespective, cărţi aprobate de minister pentru uzul şcoalelor primare. Clasa I în ultimele ediţii (din 94 şi 95) este tipărită cu aşa mai mare îngrijire, astfel că este singura din cărţile de cl. I, care întruneşte condiţiunele impuse de minister de a fi tipărite cu litere egiptiene. Lucrarea este făcută în tipografia „Lupta“ Clasele II şi III sunt mult simplificate şi cu modele de calcul, care precedează fiecare fel de exerciţii. Ca lucrare tipografică sunt făcute cu atâta îngrijire încât dispoziţia materialului didactic este ca un desemn în care se poate vedea, la prima aruncătură de ochi, cuprinsul paginei. Clasa IV este cartea cea mai bogată în probleme practice de un folos netăgăduit, şi aceia care a fost mai bine apreciată de toţi învăţătorii distinşi, cari au găsit în ele problemele de care omul are nevoie în apuicaţiunile calculului. Aritmeticele d-lui Cosăcescu fiind cele dinţii lucrări complecte, de felul acesta, au servit de model şi sunt cele mai complecte. Următoarea circulară a fost adresată d-lor nstitutori şi învăţători, de către d. profesor V. Gr. Borgovanu. Ştiind din experienţă cât de grea şi anevoioasă este munca dascălului, mai ales în clasa I şi a II-a, cât de greu este să nimereşti singur calea cea dreaptă, aceia, care mai iute, mai bine şi mai sigur te poate duce la ţintă , am redactat Povăţuitorul clasei 1 şi 11 primare. In cartea aceasta, pe 270 pagini, format mare, se află întreaga materie pentru cele două clase menţionate, materie prescrisă prin noua programă de studii: religie, exerciţii de intuire, scris-citit, exerciţii de gramatică şi de mici composiţii, socoteală, geografie şi istorie , cântare, caligrafie, desemn şi gimnastică. Menirea Povâţuitorului nostru este : să ia pe dascăl şi să-l conducă pas cu pas, arătându-l cum să deprinză uşor, bine şi sigur pe micii copilaşi cu toate îndeletnicirile pomenite. De aceea întreaga carte este alcătuită „numai din poveţe educative şi didactice, din lecţiun practice, formulate după treptele formale şi din schiţe metodice*. Dascălul care va consilia şi se va conduce de această carte, va fi mult înlesnit în educaţiunea fizică şi sufletească a şcolarilor săi. Preţul este moderat: 3 iei exemplarul şi se află în* editura Librăriei Leon Alcalay Bucureşti,care o trimite franco contravaloare în mărci poştale sau mandat). V. GR. BORGOVANU. Profesor de pedagogie şi director al şcoalei de aplicaţie pe lângă şcoala normală de institutori în — Bucureşti — Întrebări şi răspunsuri. Vinul de chinium al lui A. Labaraque este cel mai activ decât celelalte preparaţiuni de china ? Quinium Labaraque e resumatul, condensaţia tuturor principiilor ale chinei. Câteva grame de quiniuru produc acelaş efect ca mai mult kilo de chină. (Robiguet, profesor la școala de farmacie din Paris). sa -4 0 -if -4# --?· — -4# —hs -4â -4# -*# — -4# -*e —s’# fkUvlVIV.»-1 FERMA C. C. DATCULESCU FURNISORUL BREVETAT AL CURTE! REGALE COMUNA SLOBOZIA GALBENU, JUDEȚUL RIMNICH L S V II AT Specialitate de cereala, aclimatate și selecționate, pentru marea cultură : Mn TMMM fără malură sau materii străine, cele mai rustice, bune și productive : Gria Român-ameliorat cu spicul alb, recomandat ca cel mai greu, rustic şi productiv grîu pentru România; gria cu spicul arămiu ce nu se scutură niciodată ; gria cu bobul mare Vilinorin; grîu de champagne se coace cel mai târziu. Porumburî, Ovăzuri albe Ligozoo-ameliorat, cel mai nic. Dă îndoită producţiune ca toate ovăzurile obicinuite, grée de Moravia cea mai bună şi rodnică orzoaica, Sorgo, etc. l'Iaido ftaragere şi economice : Luzerna de „Provence* cu bobul mare, garantat fără Cuscută (tortei) şi din ultima recoltă, Indo Zcelanda, de Anatolia, Măzăriche, Cartofi, etc. Seminţe şî plante potagere : Fasole, Mazăre, Bob, Ceapă, Tomate, Bârne, Pepeni, Castraveţi, Bostani, etc. etc. Terţi şi hiberenie florifere : Dalii, Canna, Zambile, Iris, Gladiol, Crini, Bujori, etc. etc. 'fas» negru rechin «lin viele Datculescu «lin Coroteni. ..(Medalie de aur din Bucureşti 1894). Cea mai curată şi bună calitate. Uni proaspăt topit «le raci şî Smoliţe. (Diplomă de onoare la Expoziţiunea Cooperatorilor 1894). Garantat cu totul pur, în cutii hermetic închise. Scrisorile şi mandatele trebuesc adresate: C. C Datulescu, la R - Sărat. Expediţiunile se fac prin gările Făurei (depărtare de fermă 16 kilometri) sau R.-Sărat (depărtare 21 kilometri). m .... greu şi cel mai rod- Onul Hanna-Pedi-§4-$4— yr4' rN?— vîV— V*“ tu rt" v 4-v4~ r*■ vrf— T%r LIBRĂRIA LEON ALCALAY — BUCUREŞTI — Are onoare a educe la cunoştinţa d-lor Institutori şi învăţători că a editat următoarele cărţi şcolare pentru cursul primar, aprobate la concursul cărţilor didactice din a. c. a le Ai-iiindica de V. Gr. Iorgovanu, 4 părţi pentru fiecare clasă. Idem l*ov»ţiii«oi'uil respectiv pentru toate clasele. Cnlcohism pentru clasa IV-a de D. Petrescu. Noţiuni Defici'iile de Musica de Ghimpeţeanu. «iaj’te de «ieogrifie pentru clasa IV-a primară de D. Nicolaescu şi G. Stoinescu în format quart pe hârtie luxoasă, coprinzând 19 hărţi şi 61 ilustraţiuni bine executate ediţie cartonată servind şi drept atlas. Geografia România pentru clasa Ill-a primară de C. Tincu de asemenea în format quart pe hârtie velină cu numeroase hărţi şi ilustratului. Gramatica Româna pentru clasa IlI-a primară de d. Odobescu şi Borgovanu, 4 iar» gradul de facte de Desemn Liniar de V. Gr. Borgovanu, 8 feluri câte 2 de fiecare clasă. Caefe de Caligrafi«* pentru scrierea verticală cu modele începute și cu o liniatură specială (în pătrate) cu verde, pe hârtie velină, întocmite de d. Ouu şi Saru, 6 diferite pentru toate clasele începând de la uşor la greu. I.imuiginia Şcoalei Domniţa lălaşa întocmită pentru 2 voci de D. A. Podoleanu. Colect.vine de Cântece la inima copii elaborată de Juarez Movilă. Preţul 50 bani. Povaţuitorul clasei I şi NI primara carte indispensabilă d-lor Institutori spre conducerea copiilor şi facerea lecţiilor în ambele clase conform programei oficiale Preţul 3 lei, încercări in Psihiologia şi in Logica Intuitiva, lecţiuni aranjate conform programei oficiale şi făcute la Şcoala Normală de Institutori, de V. Gr. Borgovanu. Preţul 4 lei, fesor la liceul «Lazăr» filosofia cl. VI şi VII şi limba latină XIV. 4. Manicalide, (lie. în matern, prof. la liceul «Lazăr») va preda Matematica în cl. I-IV. fi. 1. Ghibaldan, (lie. în matern, prof. la liceul „Matei Basarab“ va preda Cosmografia în cl. VII. 6. Liiîii Italicalui, (lie. în litere şi filosofie) limba română în cl. I—IV. 7. T. D. Speraaifia, (dr. în litere, prof. la şcoala normală de institutori; limba română în cl. V, VI şi VII 8. V .Ilândriami, (lie. în litere, prof. la gimnasiul „Cantemir“) va preda limba latină cl. V şi VII. 9. A. Ignat, (absolvent al Facultăţei de litere) va preda Istoria şi Geografia I—IV. 10. D. Cioiu, prof la liceul „Matei Basarab“, va preda latina şi româna. 11. D. Remi. Al. Popescu, absolvent al facultăţei de litere, va preda Geografia. 12. D. Ciclceag, licenţiat în litere, profesor la gimnasiul Şincai, va preda limba greacă. 13. I.taaiustscu, profesor la gimn. „Sinea“, muzica vocală. 14. I. Dalanescu, profesor la liceul „Lazăr“ desemn și pictură. 15. C. linlgareanu, lie. în teolog., va preda religiunea. 16. D. Ion Nantineveu, absolvent al facult. de litere pentru limba latină. 17. D-na Glirtti, profesoare la asilul Elena Doamna, pentru desemn, caligrafie şi pictură. 18. D-na Racwrlci, fost directoare de pensionat 14 ani în Iaşi, pentru piano, franceza şi germana. 19. D. I.azar neineaim, dr. in litere şi filozofie, prof. la şcoala normală superioară va preda limba germană. 20. D. D. Georgescu, licenţiat în litere, prof. la liceul „Sf. Sava“, va preda Istoria. 21. D-na Bordescu, profesoară pentru piano 22. D-na Emilia I. Stiloclopescu, va supraveghea lucrul de mână. Afară de aceste persoane, vor fi încă mai multe doamne aduse din străinătate pentru piano şi limbile franceză, germană, engleză şi italiană, lucru de mână, etc., plus personalul claselor primare şi al grădinei de copil. CĂTRE PĂRINŢI DE FETE De la 1 Septembre 1895, se deschide un nou Institut pentru Vomişoare, sub direcţia D-nei Mariainu Kirieanu, ajutată de un corp profesoral ales de la şcolile publice şi din alte persoane cu titluri academice, dintre cari unele aduse într’adins din străinătate. Direcţia studiilor este încredinţată d-lor profesori Hr. T. Speranţia, Str. I. Brânza, G. C. Uragu şi Kiniu ISteanu. Acest institut, întocmit pe baze solide, va da instrucţie serioasă, îngrijire părintească şi adevărată educaţie. Idealul ce-şi propune direcţia e demn de toată lauda. In adevăr, planul de organizare al acestei şcoale, asigură elevelor ce i se vor încredinţa nu numai bogăţie de cunoştinţe solide, ci şi o înzestrare cu calităţi frumoase, sănătoase şi morale, aşa ca aceste eleve să devină cu timpul persoane instruite şi cu educaţiune aleasă. Această instituţiune numită Liceul Modern pentru Domnişoare va cuprinde şcoala firoebeliana pentru copii (băeţi şi fete) de la 3—7 ani, clase primare, cursuri secundare şi liceale după programele Statului, preparaţie pentru bacalaureat şi cursuri facultative pentru elevele cari nu voesc să se prepare a deveni profesoare, ci doresc să dobândească o instrucţie generală şi educativă, învăţând limbi moderne, literatură, pictură, muzică. Elevele cari vor voi, pot învăţa menagiul şi croitoria, ca să î şi facă singure costumele şi rufăria lor. Afară de aceste cursuri, D-nii directori de studiu au întocmit cicluri de conferinţe săptămânale, recapitulări mensuale, şi dări de seamă trimestriale, la cari vor putea asista şi părinţii elevelor. Această şcoală îşi propune insă să cultive cu deosebită atenţie compunerea, atât în româneşte cât şi în limbi străine. Elevele în timpul mesei, recreaţiei, plimbărilor vor vorbi într’o zi franceza şi în altă zi germana, supraveghiate de guvernante aduse direct din Franţa şi Germania. Se vor învăţa şi alte limbi moderne, cum engleza, italiena, bulgara, etc. Din acestea, oricine poate vedea că Institutul acesta va aduce servicii reale elevelor, familiilor şi societăţeî şi cu toate acestea preţurile sunt foarte moderate, precum se văd în prospect, înscrierile încep la 10 August a. c. — Institutul se află in Laic»ifloşilor* .p. 162, Bhcurcsrif, unde se poate cere Bi'okjiccIiiI hi lista gor»í'es®a*itör. Liceul lederi neutri U-şoare sub direcţia RoamnciiHaria Baifi Bâlteanu Bucureşti, Calea Moşilor 162, Bucureşt Profesorii cursurilor secundare : 1. M. Brâmtza, (dr. în ştiinţe nat., prof. la şcoala normală de institutori şi la liceul «Lazăr») şi naturale. 2. Al. I. Iscscsa, licenţiat în ştiinţele fizicochimice şi şeful laboratorului de la liceul «Matei Basarab», va preda ştiinţele fizicochimice. „3.G. A. Dragii" Ott. în litere şi filosofie, pro No. 2695 BOALELE SECRETE NEPUTINŢA BĂRBĂTEASCA Se vindecă după cele mai noul metode radical fără durere şi impedicare, după experienţa de 23 ani de specialistul in boale lumeşti: SDR- THOR — No. 1, Strada Emigrata, No. 1. — Intrarea initial prin Strada, Sfinţii Voevozi Consultaţii de la 10—I dim. şi de 1» 5 -8 seara. Loc separat de aşteptare pentru fie-cara D R THOMESCU Profesor supt. de clinică infantilă Medic-şef al spitalului de copil No. 16. — Strada Italiană, No. 18. A mmiOm Pe onor- părinţi că, desft 11011 [al 11 ehidem chiar d’acum (d’ocamdată) clasa I secundară, pentru elevii rămaşi neînscrişi in şcolile statului, spre a-i prepara ca să poată da examen la finele anului şcolar, la vreunul din gimnastile statului. M. I. Mihaileanu profesor, licenţiat al Universităţei din Bucureşti, pentru partea literară. D. Popescu, absolvent universitar, pentru partea ştiinţifică. A se adresa str. Radu-Vodă 41, colţ cu calea Văcăreşti, 1895, Oct. Bucureşti. IN CURIND SE VA DESCHIDE Continental Luncheon Oar ANEXĂ A MARELUI HOTEL CONTINENTAL Bucureşti, Piaţa Teatrului National INSTALAŢIE FĂRĂ SEAMĂN ŞI UNICA IN ŢARA Va sosi in fiecare săptămână TRUFANDALE AMERICANE, ENGLEZE ŞI FRANCEZE VINURI, LIQUERE, BERE DE LOC ŞI STRĂINA Dejunuri ă la four cheile.—Supeuri SALON PENTRU GUSTARE Se primesc comande pentru dineuri în oraş şi provincie. — Cabinete particulare — Antreprenori: TEIBRIGH etBERTSCH.