Lupta, septembrie 1929 (Anul 8, nr. 2340-2364)

1929-09-15 / nr. 2352

Pagina 3-a Editura Librăriei SOGEC& Go. R. A. Bucureşti la Calea Victoriei 13 Catalogul General al Nouilor Cârti de Curs Secundar pentru gimnazii, licee, şcoli normale, comerciale, profesionale, seminării teologice etc. In conformitate cu noua programă analitică Aprobate de Ministerul Instrucţiunii pe 1929 — 1930 Limba Română Lionba Germană Moga Vasile S.: Curs complect de Agricultură pentru, licee, şcoli norm. şi semin. Fosofie, Educaţie şi Pedagogie Rădulescu Motru C.: - Psihologie pentru cursul superior de li'-'Scraba G. D.: •, Sociologie. Popescu Gruia C.: - Curs de pedagogie generală. Teodossîu Dumitru: Pedologie (Studiul copilului). Introducerea biologică in Psihologie. Aptitudinele şi selecţia elevilor din punct de vedere şcolar şi prof. Pipoş Petru Dr.: Psihologia precedată de Somatologie urmată de logică. Pedagogia pentru preparandii. Toate manualele sunt gata. Doamnele şi Domnii Profesori, cari r-au primit manuale spre consultare, sunt rugaţi a ne da adresa, spre a le trimite gratis şi franco câte un exemplar din materia ce predau. Editura SOCEC fi Co. S. A. Bucureşti I. 3b. Adamescu şi Mihail Dragomirescu: Masa I ghanaz, în colaborare cu I. N. Russu mii ni IV V VI VII liceală Cora Valescu şi George Dumitrescu George Marinescu Emilian Constantinescu Raul Theodorescu N. I. Russu N. N. Creţu şi N. N. Vasiliu. Densuşianu D. şi Candrea A. I.: Curs de Limba Română p. clasa I. 11, III secundară. Suchianu Ioan:■Curs de Limba Română p. clasa I, 11, III secundară. Limba Latină Evolceanu D., Dragomirescu Mihail şi Russu N. I.: Manual de Limba Latină p. clasa III gimnazială. Popa-Lisseanu G., Valaoil Iuliu şi Papacostea Cezar : « Cultura Română în lecturi ilustrate. Studiul Limbei Latine, pentru clasa IV liceală. * Cultura Romană în lecturi ilustrate. Studiul Limbii Latine pentru clasa V liceală. * Gramatica Limbei Latine, Morfologia, Sintaxa și noțiuni de Statistică pentru cl. IV și V liceală. Popa-Lisseanu G.:■ Cultura Romană in lecturi ilustrate. Studiul Limbei Latine pentru clasa III gimnazială.• L’Homond, De Viris ilustribus Urbis Romae a Romulo ad Augustum, pentru cl. IV liceală. Cicero, Oratio, Pro Marcello, pentru clasa VI liceală. * Istoria Literaturii Latine. (Antologie şi Crestomație) pentru clasa VII liceală. Chiriac Fr. şi Constantinescu Şt. D., L'Homond, De Viris illustribus Urbis Romae, pentru cl. IV liceală. Limba Franceză D-şoara Delavrancea: • Limba Franceză metodă intuitivă pentru clasa I secundară şi profesională băieţi şi fete. Leautey C. A. şi Alesseano T.: * La Langue Francaise I-ére, II-éme Année Gartons. • La Langue Francaise I-ere, II-éme Année Füles. ■ La Langue Francaise III-éme, IV-éme, V-éme Année. Rădulescu-Pogoneanu Elena, Directoarea Școalei Centrale de fete : Carte de Limba Franceză pentru cl. II, 111, IV, V, VI, VII secundară băieţi şi fete. Religie Creţu George Econom şi Constantinescu-Lucaci I. Econom: • Istoria vechiului şi noului Testament pe clasa I secundară. Părintele Grigore (Gala Galaction): Noul Testament ed. II pentru toate şcoalele secundare. Lupaş I.: Istoria Bisericei Române Ortodoxe pentru clasa IV liceală. Mehedinţi S.: Explicarea Evangheliilor, Parabolele şi învăţăturile Domnului nostru Hsus Christos pentru cl. II secundară. Popescu C.: Econom : Explicarea Evangheliilor Duminicale pentru seminarii şi şc. norm. Teodorescu Iile, econom, fost Episcop al Tomisului . Omiletica pentru clasa VI seminarială. I Liturgica pentru clasa VII seminarială. Arginteanu D. I.: Istoria Românilor pentru şcolile normale, comerciale şi seminariale. Floru S. Ioan: Istoria Veche şi Medie pentru cl. I secundară. Istoria Modernă şi Contemporană pentru clasa II secundară. ri Istoria Românilor pentru clasa III secundară. Istoria Medie şi Modernă până la pacea Westfalică p. cl. V liceala. r-i Istoria Românilor pentru clasa VII liceală. Lupaş I.: t - Istoria Românilor pentru clasa III gimnazială. ■Istoria Românilor pentru clasa VII liceală. Tafrall O.: Manual de Istorie Antică şi Medievală pentru cl. I secundară. Manual de Istorie Modernă şi Contemporană p. cl. II secundară. r •: Manual de Istorie Antică pentru clasa IV liceală. Geografie Mehedinţi S.: Continentele (fără Europa) p. cl. I secundară. ii Caiet Atlas Continentele (fără Europa) pentru clasa I secundară. Continentele (fără Eurasia) p. cl. I a școalelor normale. '•«? Europa pentru clasa II secundară. *r.: Caiet Atlas Europa pentru clasa II secundară. *"4 Europa și Asia pentru clasa II normală. — România pentru clasa III secundară. *•« România pentru clasa III normală, t *. Caiet Atlas România pentru cl. III secundară p •« Geografia Fizică pentru clasa IV liceală. m»! Geografia Fizică pentru clasa IV normală. Geografie Economică pentru cl. V liceală. Mehedinţi S. şi Vâlsan G.: România pentru clasa VII liceală. Popa-Burcă I.: v. Geografia Europa pentru clasa II gimnazială. v v Geografia România pentru clasa III gimnaziali.*' aw Atlas Geografic cu planşe colorate pentru toate clasele secundare. Ştiinţele Naturale Popa Burcă I.: * Zoologie pentru clasa I secundară. Geologie pentru clasa III secundară. Popescu Voiteşti Ioan Dr.: *** Elemente de Geologie pentru cursul superior. Ebervain A. şi Scheibler R.: Manual de Limba Germană pentru cl. IV, V, VT, VII liceală şi comercială. Economu Maria Dr.: Elemente de Igienă Infantilă şi Puericultura. Urechea Dr. : Noui elemente de Igienă pentru cursul superior pe băieţi şi fete. G. A. Dima: Carte de fizică şi chimie pentru clasa II secundară şi normală de băieţi şi fete. Carte de fizică căldura pentru cl. IV secundară, licee băieţi şi fete. Carte de fizică pentru clasa V securidaţă,licee băieţi şi fete. Carte de fizică, lichidele şi gazele, fenomenele periodice pentru clasa VI secundară, licee băieţi şi fete. Orăşanu Gr.: Algebra pentru cl. IV şcoalelor secundare normale băieţi şi fete. Abramescu N. şi Orăşanu Gr.: Aritmetica Raţională pentru usul particular. Pompeiu D., Bratu Gr., Onicescu Oct. Angelescu A.: Carte de Aritmetică pentru cl.I secundară. Carte de Geometrie pentru cl. 11, III secundară. Curs de Algebră pentru cl. III,IV secundară. Gospodărie Demetrescu Ecaterina: • Curs de educaţie morală şi industrială pentru şcoalele secundare de fete. Dobrescu Maria General: Prin cămin spre civilizaţie curs complect de gospodărie. Curs de gospodărie pentru cl. I, 11, III, IV a şcoalelor secundare, profesionale şi normale de fete. Secula Iudith (M. Truţa): Economia de casă pentru şcoalele de menaj şi profesionale. Pentru Şcoli Comerciale şi Profesionale. Alaci G.: Organizarea unei mari Bănci comerciale pentru şcolile superioare şi elementare de comerţ. Alessianu P. George: Noţiuni elemente de Comerţ operat.-documente pentru clasa I. ■ Curs de contabilitate pentru cl. III. - Curs de Corespondentă comercială română. Terminologia Comercială. Manual de birou comercial pentru cl. III. Bubulac D. I.: - Desenul Technic curs practic cu aplicaţii industriale pentru şcoli de Meserii, Industriale (toate clasele). Constantinescu A. Ion şi Pavel Nicolae : • România Economică pentru cl. IV superioară de comerţ şi clasa III curs seral Comercial. Demetrescu G. Const.: Curs complect teoretic şi practic de Comerţ şi Contabilitate Studiul Comerţului şi documentele comerciale An. I, II, 111. Dedulescu P.: Drept Civil pentru clasa I comerţ superior. Drept Constituţional şi administrativ p. cl. II comerţ superior. Drept Comercial p. clasa III comerţ superior • Statistica şi Finanţe cl. III comerţ superior. Drept comercial maritim p. cl. IV comerţ superior. Dimiu D.: Limba Română, Carte de cetire şi corespondenţă corner, pentru şcoala elem. de comerţ clasele I, II. Greceanu C.: Curs de Geografie Economică a Europei p. cl. III comerc. super. Iliu Virgil: Geografia Econ. a Europei p. clasa II-a elem. comercială.• Asia şi Africa manual de Geografie pentru anul I al şcoalelor superioare de comerţ. Marinescu G.: Limba Română p. cl. III comercială inferioară. Trancu-Iaşi Gr.: Noţiuni elementare despre Comerciu pentru cl. I. Noţiuni elementare de Contabilitate pentru cl. N. Tutuc I. şi Sorescu Al.: Lecţiuni de Aritm. şi contabilitate p. clasa III profesionalii. Lecţiuni de Arit. şi contabilitate p. clasa IV profesională. Lecţiuni de Arit. şi contabilitate p. clasa V profesională. Voiculescu Torna: Comerţ şi contabilitate (Monografii Contabile şi Administrative) p. clasa III a şcoalelor de comerţ superioare. Zitti Camilla: Curs de Contabilitate p. uzul şc. profesionale fete cl. III, IV, V. Agricultură Istoria Igiena Ştiinţele Fizico-Chimice Matematici 0 groaznică nenorocire in juil. Constanta Durerile * de cat» navrfllffff. ffrinA. rdiimfll Doi morţi, trei grav răniţi CONSTANTA, 13. — Pe soseauna Constanta-Silistra s’a Întâmplat azi dimineaţă un grav accident în care şi-au găsit moartea doi copii, iar *Ite trei persoane au fost grav rănite. Locuitorul AH Mustafa a plecat cu căruţa in care se aflau patru persoane spre comuna Corachioi. In drum, un automobil a trecut cu toată viteza înaintea căruţei. Caii s’au speriat şi au luat-o la goană pe sosea. La vre-o 100 metri căruţa s’a răsturnat In şanţul soselei, prinzând dedesubt pe cele patru persoane înpreună cu căruţaşul . Doi copii au fost omorâţi. Ceilalţi săteni au fost grav răniţi. Victimele au fost aduse le Caraghioi. IIT.■jŞŞftU de cap nevralgii, gripă, reumatism se vindecă numai prin ANTI-NEVRALGIC dr. Nanu Muscel, în cutii originale conținând 2 buline și cu semnătura doctorului. Se găsesc de vânzare la farmacii și drognerii. Regina Maria la Balcic CONSTANȚA, 13. — Regina Maria însoţită de principesa Ileana, va sosi mâine la Balcic, and* m iimâsui 38 . t. UPTA România la conferinţa reparaţiilor orientale Săptămâna viitoare va pleca la Paris o delegaţie alcătuită din d-nii Gh. Crişan, deputat, prof. Gh. Tutuc, Savel Rădulescu şi Zăuceanu, sub conducerea d-lui N. Titulescu. Această delegaţie va susţine înaintea conferinţei reparaţiilor orientale drepturile României. Conferinţa de la Paris e o continuare a conferinţei reparaţiilor de la Haga. Le şedinţa de deschidere vor participa şi d-nii miniştri G. C. ■■oMkaammşi MM Pontie. Recoltă şi finanţări Contronare din pag. I-a agricultori ar fi putut vinde şi obţine preţuri mult mai bune atunci. Adică nu s’ar fi aglomerat oferta de cereale, din cauza încetinelei transportului şi exportului, care să împingă preţurile în jos. Iar azi guvernul, — ceeace e mai grav, — în loc să vadă numai de aceste lucruri mai sfătueşte şi îndeamnă pe agricultori — sub motiv că vor fi acaparte de speculanţi pe preţuri derizorii — să ţină cerealele până la primăvară, când vor fi preţuri mai bune. Dar dacă nu vor fi? Cine îşi ia această răspundere? Cine plăteşte oalele sparte? Statul, agricultorul ori... tot contribuabilul? * Să se lase lumea in pace să facă cum va crede mai bine. Nu se dau sfaturi în chestie de realizări in afaceri. Adică asupra momentului când trebuie să vinzi, ori să nu vinzi un lucru oarecare. Și mai ales în scris, sfântă simplicitate! Aceasta nu însemnează că guvernul, după puterile sale, să nu încerce prin cooperaţie să vie şi el în ajutorul unor agricultori, fie ei şi partizani ai guvernului. Pentru economia raţională, e egal dacă se ajută X sau Y. Tot astfel pentru balanţa plăţilor ţării româneşti. E egal dacă beneficiază mai mult producătorul direct sau intermediarul. Dar să o facă cu discreţie şi fără toba mare. Mai ales în situaţia şi cu mijloacele slabe de care dispune. Şi apoi, vânzarea în comun prin cooperativă nu trebue confundată cu comerţul de cereale. Căci dacă plugarii noştri — nişte mari naivi încă — nu sunt sătui de mizeriile lor şi mai cred încă în minciunile altora, Guvernului, însă, nu-i e permis să procedeze cu neseriozitate. Au avut ei destul de suferit de pe urma „competinţelor patriotice“ din trecut, pentru ca să mai sufere şi de pe urma simpatiilor de azi. In ce priveşte creditul României Mari, el nu se „restabileşte“ şi nici recolta nu se va finanţa cu câteva sute de milioane de lei de azi. Nici chiar cu câteva miliarde. Pentru aceasta vor trebui miliade de bani buni, adică de lei aur, pe care nu Statul le va aduce, ci întreprinderile particulare. Eu contribuabilul necăjit, păţit de cele din trecut, voi striga cât mă ţine gura: Lăsaţi lumea în pace să se descurce singură. Căci nu sunt dispus de loc să mai plătesc greşelile nimănui. I C. N. V19 Vs19 LĂMPI ELECTRICU TOT FELUL DE BECURI $1 MATERIALE ELECTRICE găsiţi ca preturile cele mai convenabile la MAHSLF MBOAZIN „REZISTENŢA** Proof. af. ARVATE3CBJ Str. Colţel 27. (Palatul Creditului Rural) — Se fac şi înlesniri de plată — Nou! regim de priveghere a prostituţiei in Capita’! Hotărârile Comisiunei pentru reglementarea prostituţiei In localul direcţiune! generale sanitare din Capitală s’a întrunit eri, la orele 11 jura. a. m., comisiunea pentru controlul şi reglementarea prostituţiei în Capitală sub preşidenţia d-lui profesor C. I. Parhon. La această şedinţă au luat parte d-nii primari ai Capitalei, Angelescu, Chiriţă Vasilescu, d. secretar general al prefecturei poliţiei, N. Milozi, consilier I. Butză, d. Tănănescu, medicul şef al Capitalei, dr. Gh. Rădulescu, directorul asistenţei sociale, d-nii d-nn Papagoga, Westfried, Naum şi Odăgescu. D. dr. Gh. Rădulescu, luând primul cuvântul face comentariul legii şi regulamentului de control al prostituţiei în Capitală, arătând că acestea sunt clare şi nu îngăduie nici un amestec din partea ministerului sănătăţii, atâta timp ce acesta nu are un dispensar al său propriu în Bucureşti. D-sa arată apoi rezultatele obţinute prin noua metodă de privighere medicală aplicată în Capitală, expunând un proiect de activitate pentru viitor, prostituţia urmând să cadă de acum încolo în sarcina asistenţei sociale a municipiului. D. primar Anghelescu declară că e împotriva ipocriziei fiind partizanul convins al unei reglementaţiuni civilizate. D. dr. C. Tănăsescu face constatarea statistică din care reese că adevăratul control se exercită asupra prostituţiei declarate, care e minimă faţă de cea clandestină, nedeclarată, care e enormă şi scapă privegherea medicale. D. medic şef al Capitalei trasează un program în care să se acorde importanţa cuvenită operei de propagandă profilactică în organizările dispensarelor moderne şi bine utiliate antivenerice. D. consilier Butză arată drepturile conferite de lege şi regulament Municipiului de a priveghea prostituţia şi face un apel la o colaborare strânsă între serviciul sanitar şi prefectură fiecare lucrând în cadrul atribuţiunilor pe care trebuie să le execute. In ceia ce priveşte controlul medical de consilier Butză cere ridicarea dreptului medicilor agreaţi de a face controlul rămânând ca serviciul sanitar să numească medici însărcinaţi să facă această profilaxie medici cari vor fi plătiţi dintr’un fond special de către comună. Reprezentantul politia spune că pe dânsul nu-1 interesează decât latura pur administrativă cea sanitară căzând exclusiv în sarcina Municipiului, declară că-i satisface expunerile ce s’au făcut in comisiune şi care precizarea competitţelor Înţelegând să colaboreze cu Serviciul Sanitar fiind de acord şi d-l Consilier Butză pentru colaborare. Au mai vorbit şi d-na doctor Papagoga, d-na dr. V. V. Teodoru. Comisiunea a hotărât să se stabilească această colaborare rămânând ca Serviciul Sanitar să facă tot posibilul pentru a asigura un control medical cât mai ştiinţific şi riguros asupra prostituţiei. Ce se petrece la şcoala secondară de fata din fiăila BRAILA. 13. — Oraşul nostru a fost viu impresionat de o încercare de sinucidere a cărei eroină a fost tânăra Ştefania Tudor Oancea, originară din comuna Pogoanele Mari, judeţul Buzău, elevă în clasa V-a a şcoalei secundare de fete din localitate. Tânăra a voit să-şi pue capăt zilelor, aruncându-se în Dunăre. Din fericire a putut fi salvată la timp de un marinar care s-a aruncat în apă şi a scos-o la mal. Deşi a înghiţit o mare cantitate de apă, eleva Stefania Oancea e in afară de orice pericol. CAUZA SINUCIDEREI: A RAMAS REPETENTA! Asupra cauzelor care au îndemnat-o să săvârşească desperatul act, eleva a declarat că a încercat să-şi curme viaţa din cauză că fiind corijentă la limba franceză, a fost lăsată repetentă la examenul recent ţinut. Fata s-a considerat nedreptăţită şi de aceea a preferat să-şi ridice zilele. In treacăt vom releva şi faptul acesta socotim că are o deosebită importanţă — amănuntul că un caz identic s'a mai petrecut şi anul trecut cu o elevă a aceleiaş şcoli. DIN 21 CORIJENTE — 18 REPETENTE Motivul invocat de Ştefania T. Oancea nu formează obiectul unui caz izolat. Ni se aduce astfel la cunoştinţă că din 21 eleve rămase corijente la limba franceză, numai trei au parvenit să treacă in clasa următoare, restul de 18 având aceiaşi soartă ca a sinucigaşei. Precum se vede aceasta nu este o justă apreciere a gradului de instrucţie asimilat de copile, ci formează un sistem. O ANCHETA SERIOASA SE IMPUNE Faţă de cele ce se petrec la şcoala secundară de fete de la Brăila, organic superioare ale ministerului instrucţiei publice au datoria — şi ni se spune că părinţii vor cere categoric — să înstitue o severă anchetă care să constate ce criterii de apreciere asupra elevelor domense la această şcoală. O DIRECTOARE PUŢIN ACCESIBILA ŞI EXCESIV DE SEVERA Pentru că a venit vorba despre cele ce se petrec la şcoala secundară de fete din oraşul nostru mai relevăm un caz. Ministerul a trimis şcolilor din ţară o circulară prin care obligă direcţiunile instituţiilor de învăţământ să stea la dispoziţia părinţilor şi tutorilor copiilor cu toate lămuririle cari până acum se cereau direct la minister, congestionând în eaer inutil servicii la centrale Ei bine, ni se spune că d-na Cenuşescu, directoarea şcoalei secundare de fete este foarte puţin accesibilă în atari ocaziuni. Trebue să fie cineva cu prea mult greutate în viaţa publică locală ca să poată parveni mai uşor în audienţă la d-na directoare. E timpul să se pună deci capăt acestor stări de lucruri. spectacolele zilei TEATRELE Naţional, matineu: Rodia de aur; seara: Măsură pentru măsură. Maria Ventura: Lupii fie aramă. Cărăbuş: Ia plia. Parcul Oteteleşanu: Poliţia la Strand-Jigniţa: Timidul. Grădina Marconi (calea Griviţei): 20 zile la răcoare. Nou: (Trupa Stănescu-Cerna şi G Carussi): Voevodul Ţiganilor. CINEMATOGRAFELE Capitol: Lupta inimalor (S. O. S.) cu Gina Manes, Liane Haud. Grădina Scala (fost Colos): In curcă Lume cu A. de Herz. Lux: Premiera Capcana cu Laura la Plante. Jurnal şi comedie. Select: Sârmă ghimpată cu Pola Negri şi o comedie. Bulevard Palace: Unul contra tuturor şi o comedie. Lipscani Palace: Vârsta primejdioasă Sala Scala: Cadavrul viu şi Zvăpăiata cu Elena Zamora. Rahova: Sparanta cu Hilda Rosch şi Luciano Albertini şi Pasagerii Orbi cu Pat şi Patachon. Terra: Uraganul vieţii şi Buffallo Bill. Compania de reviste Ionel Stoenescu. Rex: Cei trei regi ai Circului şi o complectare două comedii. Facla: Mic şi al dracului cu Tuchi Eremia şi filmul Principesa Circului. Marconi : Femeia de est şi de mâine cu Livio Pavanelli, o comedie şi artişti. Mama: Amor In zăpadă. Model: O crimă celebră cu Warwick Ward. Roma: Paulina cu Pearl Withe, operă complectă. Gloria: Copilul amanet (film evreesc cu Viola Dana și „încurca lume” cu Chaplin. Jupiter: Femeea predomină și Bătălia titanilor. Bogaciu: Moartea obosită. Liliacul b-dul Ferdinand No. 92: Cântecul singurătăţei şi trupa de reviste. Aurora : Looping the loop-Regele Mihai I: Iubita prinţului Revista: Steaua Bucureştiului cu Elena Botescu. Basarab: Dragoste criminală şi artişti. Filantropia: Câinii şi o comedie. Teatrul Nou are loc Duminecă seara Închiderea stagiunei de vară a campaniie de operetă Stănescu-Cerna, G. Carussy, cu frumoasa operetă „Voevodul Ţiganilor”. Surpriza publicului e cupletul din actul al II-lea „Un caz ciudat s’a întâmplat” cântat în evreişte de G. Carussy şi cel ţigănesc cântat de d. I. Bidescu. ARTISTICE La teatrul Jignitza se joacă în fiere seară „Timidul4" comedia lui Calmanovici care are un succes formidabil. Aristul american Hyman Prizant cântă cuplete care sunt aplaudate furtunos de public. * Răsfățata artistă a publicului bucureștean, d-ra Sily Vasiliu, va apare în curând în filmul, ,,POVESTE DE IUBIRE“, în curs de realizare, şi în care deţine rolul principal. CONCERT Duminică, 15 Septembrie, ora 5 p. m. are loc, în matineul teatrului „Cărăbuş” un concert popular — cor şi orchestră compus din 120 persoane — sub conducerea maestrului dirijor Eug. St.elescu. Corul „Zori de zi” va fi condus de d. G. Danga. La finale programului se va executa marşul „Unire şi înfrăţire” — cor şi orchestră. S. C. INFORMAŢIUNI Banchetul pe care organizaţia naţional-ţărănistă a Capitalei îl va da la Luzana în onoarea nouilor aleşi în Parlament, d-nii Ion Petrovici şi dr. Iuliu Moldovanu, s-a amânat pentru Vineri 20 Septembrie, ora 8 seara. Această amânare e datorită făptuim că mulţi fruntaşi naţional-ţărănişti din provincie şi-au exprimat dorinţa de a participa la banchet. Teatrul CĂRĂBUŞ Pentru închiderea stagiunei ultimele spectacole cu IN PLIN revistă de N. Kiriţescu Congresul anual al „Asociaţiei foştilor cercetaşi din războiul 1916— 1918”, are loc azi d. a. la ora 4 în localul Oficiului Naţional de Educaţie fizică, str. Maior Ene. Românii macedoneni din Capitală sunt convocaţi pe ziua de Duminică 15 crt., In localul societăţii de cultură Macedo-Română din calea Rahovăi Nr. 29, orele 10 dimineaţa când se va lua In desbatere chestiunea coloniştilor din Dobrogea- Nouă. Eforia spitalelor Comunităţii Evreilor din Bucureşti scoate la concurs patru locuri de medici secundari, dintre care unul de chirurgie şi ginecologie, unul d° medicină internă şi unul la secţia de oftalmologie, toate la spitalul „Caritas” şi unul de boli de copii la spitalul de copii „Sofie Solomon”, înscrierile se primesc la sediul Comunităţii Evreilor din Bucuretti str. Sftr. Apostoli Nr. 38, de unde se pot cere orice informatiuni. Un nou record de viteză cu avionul LONDRA, 14. tRador). — Aviatorul englez Orlebar a bătut ori propriul său record de viteză, realizând de șase ori pe o distanță de trei kilometri, media orară de 574 km 972 metri, adică cu tre .ne, pe oră mai mult decât un ajun. Hitîpevra ONANU-MUSCEL * uşurui remediu contra aripei, migrene, nevralgii etc Luaţi mimat un cutii originale conţinând 2 buline şi cu semnături doctorului Se găsesc de vânzare la farmacii şi drognerii . 4 ►